Zijn jullie nog tevreden over de splitsing van het Z&K topic?
Zijn er nog bepaalde zaken die jullie missen in dit forum?
Zijn er dingen die verbeterd moeten worden en/of dingen die absoluut zo moeten blijven?
Zijn jullie nog tevreden over de naam van dit forum?
Zijn jullie nog tevreden over de moderatie van dit forum?
Kortom, wat kunnen wij doen om het hier nog leuker te maken?
Ik vind het geweldig gaan zo, komt ieder aan z'n trekken en ik vind dat berichten niet meer 'ondergesneeuwd' worden zoals voorheen.
Ga zo door. .
[Dit bericht is gewijzigd door berney op 09-07-2003 21:52]
quote:Wat zou je dan graag hier nog willen zien?
Op woensdag 9 juli 2003 21:42 schreef Qarinx het volgende:
Ik vind het jammer dat dit forum zich beperkt tot zwangerschap, vruchtbaarheid, baby's etc. Daardoor heb ik het idee dat het alleen voor het vaste kliekje interessant is en niet echt nieuwe mensen trekt.
quote:Dan voor jou dezelfde vraag: Wat zou je dan graag hier nog willen zien?
Op woensdag 9 juli 2003 21:54 schreef Angeles het volgende:
Ik sluit me helemaal aan bij Qarinx.
Laatst werd er om tips gevraagd en toen gaf iemand een tip over iets dat hij in zijn studie heeft geleerd, en dan wordt er meteen heel lullig gereageerd met 'kamergeleerde' en 'die heeft zeker zelf geen kinderen' enzo. Dat soort dingen vind ik wel een beetje jammer.
En ja, dit forum is er dus juist voor zwangerschap, opvoeding en zo. Dus per definitie vind je hier mensen die zich daardoor aangetrokken voelen. Het is een minder algemeen forum dan Lifestyle, maar dat lijkt me logisch.
Ik voel me hier prima thuis, ik hoop van harte dat Ouders blijft bestaan. Ik wil niet meer zonder
Dat soort reacties waar jij het over hebt zijn misschien jammer maar niet te vermijden op een discussieforum. Het was ook maar 1 reactie als ik het goed heb in een best goedlopend topic wat daarna ook gewoon nog doorliep. Het is geen reactie die ik weg haal, dat doe ik alleen met "lollige" opmerkingen die nergens op slaan.
quote:Ja maar dan zijn het of mensen die zwanger proberen te worden of mensen die net vader/moeder zijn geworden.
Op woensdag 9 juli 2003 21:52 schreef berney het volgende:
Dat ben ik niet helemaal met je eens Qarinx, ik heb toch een heleboel 'nieuwe' gezichten gezien al, en niet alleen door "het speeltuinbankje".
Om zo maar even iets te quoten uit het speelbankje:
quote:En zo zijn er denk ik wel meer mensen die zich buiten gesloten voelen, omdat ze er niet helemaal 100% bijhoren. Er hangt een beetje de attitude dat als je er zelf nog niet inzit, dat je dan gewoon je mond moet houden omdat je er toch niets van af weet. Zo ervaar ik het althans.
quote]Op zaterdag 5 juli 2003 00:51 schreef Kore het volgende:
*ziet bankje en gaat er verlegen bij zitten*Ik zal me ff beetje voorstellen... *schud handen*
Korine, 27 jaar, en wonend in Arhem.... Ik lees nu al een paar jaar mee met de topics maar vond mezelf er nog niet echt in thuishoren aangezien ik niet zwanger ben en geen kinderen heb.
quote:Dat verwacht ik ook echt niet van je, maar ik heb dan wel weer zo'n idee van...kennelijk kun je alleen meepraten als je zelf vader of moeder bent.
Op woensdag 9 juli 2003 22:02 schreef Lois het volgende:
Het is geen reactie die ik weg haal, dat doe ik alleen met "lollige" opmerkingen die nergens op slaan.
Ik studeer zelf pedagogiek, ben bijna afgestudeerd en zie mezelf echt niet als 'de deskundige die het allemaal weet' of zo en zo wil ik ook niet overkomen, maar ik vind het wel leuk om mee te mogen praten en ik vind het erg jammer als je kennelijk alleen recht tot spreken hebt als je praktijkervaring hebt. Dat idee kreeg ik dus wel een beetje.
Zeker omdat Qarinx en ik het een beetje genuanceerd hadden wat die persoon met die theorie had gezegd en daar helemaal niet meer op werd gereageerd.
quote:Precies, dat gevoel heb ik dus ook.
Op woensdag 9 juli 2003 22:02 schreef Qarinx het volgende:En zo zijn er denk ik wel meer mensen die zich buiten gesloten voelen, omdat ze er niet helemaal 100% bijhoren. Er hangt een beetje de attitude dat als je er zelf nog niet inzit, dat je dan gewoon je mond moet houden omdat je er toch niets van af weet. Zo ervaar ik het althans.
Ik mis wel de wat oudere kindjes en pubers en hangjongeren. Daar heb ik redelijk veel ervaring mee, maar toch voel ik me niet geroepen daar wat over te posten. Toch het idee dat meer voor (aanstaande) moeders en vaders is.
quote:Ik vind dit juist een voorbeeld van iemand die nu dus kennelijk wel mee wil doen!
Op woensdag 9 juli 2003 22:02 schreef Qarinx het volgende:[..]
Ja maar dan zijn het of mensen die zwanger proberen te worden of mensen die net vader/moeder zijn geworden.
Om zo maar even iets te quoten uit het speelbankje:
[..]En zo zijn er denk ik wel meer mensen die zich buiten gesloten voelen, omdat ze er niet helemaal 100% bijhoren. Er hangt een beetje de attitude dat als je er zelf nog niet inzit, dat je dan gewoon je mond moet houden omdat je er toch niets van af weet. Zo ervaar ik het althans.
quote:Inderdaad, bij het ouder zijn horen ook de pubers en ander soort problemen dan de ouders die baby's hebben. Ik heb het idee dat dát soort problemen pas aan de orde komen, wanneer de kinderen van het kliekje puber zijn. Over 10 jaar pas ofzo.
Op woensdag 9 juli 2003 22:09 schreef YPPY het volgende:
Ik mis wel de wat oudere kindjes en pubers en hangjongeren. Daar heb ik redelijk veel ervaring mee, maar toch voel ik me niet geroepen daar wat over te posten. Toch het idee dat meer voor (aanstaande) moeders en vaders is.
quote:Precies.
Op woensdag 9 juli 2003 22:09 schreef YPPY het volgende:
Het is een leuk forum om te lurken.Ik mis wel de wat oudere kindjes en pubers en hangjongeren. Daar heb ik redelijk veel ervaring mee, maar toch voel ik me niet geroepen daar wat over te posten. Toch het idee dat meer voor (aanstaande) moeders en vaders is.
Het gaat echt allemaal over zwangerschap en babies. Natuurlijk is dat leuk maar ik mis alle pubers! Gewoon de hele kindergeneratie.. Natuurlijk kan ik zelf ook wel wat starten maarja, zoveel inspiratie heb ik niet .
quote:Nou hoe ik het lees is dat ze zich nog niet geroepen voelt om er te posten, omdat ze er nog niet helemaal optimaal over mee kan praten. Het zwanger zijn/hebben van kinderen voelt een beetje als een voorwaarde als je wilt posten in dit forum.
Op woensdag 9 juli 2003 22:09 schreef Rewimo het volgende:
Ik vind dit juist een voorbeeld van iemand die nu dus kennelijk wel mee wil doen!Ze schrijft toch ook niet dat ze zich buitengesloten voelde?
quote:Nee, maar ze is wel heel timide en heeft kennelijk het gevoel dat ze er eigenlijk niet bijhoort omdat ze niet zwanger is en geen kinderen heeft, althans, dat zegt ze. Waarom zou iemand zich zo schoorvoetend moeten voorstellen? Kennelijk heeft ze wel het gevoel dat dat moet. Maar goed, dat is mijn indruk, ik wil verder niet voor haar praten.
Op woensdag 9 juli 2003 22:09 schreef Rewimo het volgende:Ik vind dit juist een voorbeeld van iemand die nu dus kennelijk wel mee wil doen!
Ze schrijft toch ook niet dat ze zich buitengesloten voelde?
Dan blijft het in mijn ogen een instandhouding van een kliekje....
Hoe verander ik dat dan?
quote:Ouder op je zestien
Op woensdag 9 juli 2003 22:11 schreef Qarinx het volgende:[..]
Inderdaad, bij het ouder zijn horen ook de pubers en ander soort problemen dan de ouders die baby's hebben. Ik heb het idee dat dát soort problemen pas aan de orde komen, wanneer de kinderen van het kliekje puber zijn. Over 10 jaar pas ofzo.
(vaderrol) Zoon komt thuis met marokkaanse
Echt niet allemaal kleintjes hoor Maar ja, er zitten hier nu eenmaal meer jonge ouders dan ouders met pubers, heb ik het idee. En de pubers zelf posten hier ook nauwelijks. Die schrikken vermoedelijk van de omschrijving van Ouders: Alles over (on)vruchtbaarheid, opvoeding en ontwikkeling.
quote:God, ja 4 hele topics.. en dan moet je nog aardig zoeken, want ze zakken binnen een dag helemaal naar onderen.
Op woensdag 9 juli 2003 22:17 schreef Rewimo het volgende:Echt niet allemaal kleintjes hoor
Maar ja, er zitten hier nu eenmaal meer jonge ouders dan ouders met pubers, heb ik het idee. En de pubers zelf posten hier ook nauwelijks. Die schrikken vermoedelijk van de omschrijving van Ouders: Alles over (on)vruchtbaarheid, opvoeding en ontwikkeling.
En als de naam pubers etc. afschrikt, moet je dan niet eens een andere naam overwegen? Eentje die iets meer uitnodigt?
quote:Misschien dat de naam van het forum ook afschrikt. Het heet nu 'Ouder(s)' en dat wekt een beetje de indruk dat het dus voor ouders is en niet voor andere belangstellenden. Een andere titel zou misschien toegankelijker zijn, zoals 'Kinderen' of 'Opvoeding en ontwikkeling' of zo, in elk geval iets wat ook de lading dekt, maar niet het idee geeft dat het echt speciaal voor ouders is en voor niemand anders.
Op woensdag 9 juli 2003 22:17 schreef Lois het volgende:
Dus.... niemand voelt zich eigenlijk geroepen om zelf iets te posten en is bang om zich tussen het "kliekje'" te persen?
Dan blijft het in mijn ogen een instandhouding van een kliekje....
Hoe verander ik dat dan?
quote:Dat is helemaal niet zo'n gek idee inderdaad!
Op woensdag 9 juli 2003 22:20 schreef Angeles het volgende:[..]
Misschien dat de naam van het forum ook afschrikt. Het heet nu 'Ouder(s)' en dat wekt een beetje de indruk dat het dus voor ouders is en niet voor andere belangstellenden. Een andere titel zou misschien toegankelijker zijn, zoals 'Kinderen' of 'Opvoeding en ontwikkeling' of zo, in elk geval iets wat ook de lading dekt, maar niet het idee geeft dat het echt speciaal voor ouders is en voor niemand anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |