Mijn vraag betreft de hulpstoffen die in verscheidene pillen zitten. Ik slik zelf microgynon 30, en daar zitten bijvoorbeeld in: lactose, maďszetmeel en saccharose. Kunnen dames met andere typen pillen mij vertellen of dat er bij hen ook in zit?
Lactose, maiszetmeel, povidon 25.000, magnesiumstearaat, sucrose, povidon 90.000, polyethyleenglycol 6.000, calcium-carbonaat, talk, titaandioxide(E171), glycerol, was, geel ijzeroxide....
Geen ideeee wat het allemaal is
quote:Ah, dat is vrijwel hetzelfde als er in mijn pil zit. Ik ben erg benieuwd of er pillen zijn met een andere samenstelling, d.w.z. zónder lactose/maiszetmeel/sucrose.
Op dinsdag 8 juli 2003 22:36 schreef Arinna het volgende:
Stediril 30:Lactose, maiszetmeel, povidon 25.000, magnesiumstearaat, sucrose, povidon 90.000, polyethyleenglycol 6.000, calcium-carbonaat, talk, titaandioxide(E171), glycerol, was, geel ijzeroxide....
quote:Mag ik vragen waarom je dat wil weten?
Op dinsdag 8 juli 2003 22:40 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Ah, dat is vrijwel hetzelfde als er in mijn pil zit. Ik ben erg benieuwd of er pillen zijn met een andere samenstelling, d.w.z. zónder lactose/maiszetmeel/sucrose.
quote:Nou, nee, dat is persoonlijk.
Op dinsdag 8 juli 2003 22:41 schreef KiwiTjuHh het volgende:Mag ik vragen waarom je dat wil weten?
quote:ik ben geen "apotheker" maar ik weet WEL dat je weinig (lees : geen) kans heb om een pil te vinden zonder lactose en maiszetmeel
Ah, dat is vrijwel hetzelfde als er in mijn pil zit. Ik ben erg benieuwd of er pillen zijn met een andere samenstelling, d.w.z. zónder lactose/maiszetmeel/sucrose.
quote:Ok, dat is zeer nuttig om te horen. Ik neem aan dat de hoeveelheden ook bijzonder klein zijn? (Zo'n pil is al zo klein.)
Op dinsdag 8 juli 2003 22:44 schreef Elberts.net het volgende:deze 2 componenten zorgen ervoor dat alle andere ingredienten bij elkaar blijven en bevordenen de opname van de "andere ingredienten" in je bloed.
quote:Okee
Op dinsdag 8 juli 2003 22:43 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Nou, nee, dat is persoonlijk.
Het heeft ook verder niets met de werking van de pil te maken.
quote:De hoeveelheden zijn meestal inderdaad minimaal, dezelfde onderdelen vind je in de meeste andere pillen die de dokter voorschrijft. Ze hebben voor zover ik weet ook geen nadelige gevolgen.
Op dinsdag 8 juli 2003 22:45 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Ok, dat is zeer nuttig om te horen. Ik neem aan dat de hoeveelheden ook bijzonder klein zijn? (Zo'n pil is al zo klein.)
Maar again ... ik ben geen apotheker dus 100% zeker weet ik het niet
quote:Dat hangt ervan af wanneer je precies begonnen bent met je strip.
Op donderdag 17 juli 2003 11:22 schreef rena het volgende:
Ik ben nu 1,5 week aan de pil en ik heb gister zonder condoom sex gehad met mijn vriend. Is er nu kans dat ik zwanger ben? Of is de pil nu al veilig?
quote:Gelukkig
Op donderdag 17 juli 2003 13:42 schreef Julynell het volgende:[..]
Dat hangt ervan af wanneer je precies begonnen bent met je strip.
Als je de eerste dag van je menstuatie bent begonnen en elke dag netjes de pil geslikt hebt, is ie absoluut veilig.
Kijk anders eens in de bijsluiter
quote:YW
Op donderdag 17 juli 2003 15:23 schreef rena het volgende:[..]
Gelukkig
Ik ben op de eerste dag van mn menstruatie begonnen en heb hem elke dag op hetzelfde tijdstip geslikt. Thanks!
quote:Yep, helaas wel. Met m'n vorige pil had ik het (femodeen). Nu slik ik al een half jaartje Microgynon 30 en ja hoor: het begint weer. Ongeveer een week van te voren. Binnenkort maar weer naar de huisarts dan om een andere pil te vragen. *zucht*. 't Wordt tijd dat mannen eens aan de pil gaan...
Op donderdag 17 juli 2003 11:56 schreef Tiga het volgende:
Slik nu al half jaar de pil al ofzo, of langer zelfs en had van de week 4 dagen een bloeding, terwijl ik nog 7 pillen voor de boeg hadLately geen strip doorgeslikt, wel erge buikpijn.... Iemand wel eens gehad?
Ben de pil gisteravond vergeten...
Nu komt het...
Mijn vriend en ik hebben gisteravond wel het een en het ander gedaan... We hebben niet echt seks gehad, maar hij is klaargekomen op mijn kont... Ja...
En nu is mijn vraag dus, hoe groot is de kans, dat ALS het in mijn vagina gekomen is... dat ik zwanger ben... Naar mijn idee super klein, ik was ongesteld, maar zaad kan toch een paar dagen overleven?? Toch?? De kans is er natuurlijk wel dat het zaad in mijn vagina gekomen was...
Maar ik ben nu dus nog een heel klein beetje ongesteld... Dan kan het toch eigenlijk niet of wel?? (door zaadcellen die overleven??)
Sorry voor het vage verhaal, hoop dat jullie het begrijpen en iemand me kan vertellen hoe het nu allemaal zit... Want in het boekje staat "seks gehad in de week voor het vergeten"... Dat antwoord is ja, maar zijn penis is niet in mijn vagina geweest... HELP! Wie geeft me een duidelijk antwoord?
Tips:
- Denk beter aan de pil?
- Gebruik een condoom?
quote:Marvelon; aardappelzetmeel, polyvidon, stearinezuur, magnesiumstearaat, colloďdaal siliciumdioxide, dl-"alfa"-tocoferol (E307) en lactose (melksuiker)
Op dinsdag 8 juli 2003 22:29 schreef Claudia_x het volgende:
Kunnen dames met andere typen pillen mij vertellen of dat er bij hen ook in zit?
Ben trouwens gister mijn pil vergeten en heb die netjes volgens de bijsluiter vanmorgen, samen met de pil van vandaag, ingenomen.. Maar ik word zo ziek als ik mijn pil ben vergeten (gister was pas de 3e keer dat ik hem vergat).. Ik ben nu ook weer kotsmisselijk en zweet me helemaal kapot, maar dat lijkt me niet helemaal gezond of wel?
Van pil veranderen lijkt me niets, aangezien ik daar nog meer last van heb (heb ik al eens gedaan) en van deze pil heb ik gewoon nooit ergens last van (als ik normaal slik)..
is het duidelijk zo? Anders hoor ik het wel
quote:
Ik kom er net achter dat ik mijn pil van gisteren (donderdag) ben vergeten. Ik neem mijn pil altijd als ik naar bed ga. Nu dus ongeveer. Ik heb net die pil van donderdag ingenomen maar moet ik dan ook de pil van vandaag innemen. Dus 2 pillen achter elkaar??
Ik heb trouwens microgynon 30 als pil.
[Dit bericht is gewijzigd door Cola_Light op 29-08-2003 22:27]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |