abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11653815
Voor zover ik kan overzien, is de vorige centrale thread vol en kan ik dus een nieuwe openen.

Mijn vraag betreft de hulpstoffen die in verscheidene pillen zitten. Ik slik zelf microgynon 30, en daar zitten bijvoorbeeld in: lactose, maďszetmeel en saccharose. Kunnen dames met andere typen pillen mij vertellen of dat er bij hen ook in zit?

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_11653963
Stediril 30:

Lactose, maiszetmeel, povidon 25.000, magnesiumstearaat, sucrose, povidon 90.000, polyethyleenglycol 6.000, calcium-carbonaat, talk, titaandioxide(E171), glycerol, was, geel ijzeroxide....

Geen ideeee wat het allemaal is

pi_11654053
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 22:36 schreef Arinna het volgende:
Stediril 30:

Lactose, maiszetmeel, povidon 25.000, magnesiumstearaat, sucrose, povidon 90.000, polyethyleenglycol 6.000, calcium-carbonaat, talk, titaandioxide(E171), glycerol, was, geel ijzeroxide....

Ah, dat is vrijwel hetzelfde als er in mijn pil zit. Ik ben erg benieuwd of er pillen zijn met een andere samenstelling, d.w.z. zónder lactose/maiszetmeel/sucrose.
pi_11654061
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 22:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ah, dat is vrijwel hetzelfde als er in mijn pil zit. Ik ben erg benieuwd of er pillen zijn met een andere samenstelling, d.w.z. zónder lactose/maiszetmeel/sucrose.

Mag ik vragen waarom je dat wil weten?
pi_11654120
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 22:41 schreef KiwiTjuHh het volgende:

Mag ik vragen waarom je dat wil weten?

Nou, nee, dat is persoonlijk. Het heeft ook verder niets met de werking van de pil te maken.
pi_11654152
quote:

[..]

ik ben geen "apotheker" maar ik weet WEL dat je weinig (lees : geen) kans heb om een pil te vinden zonder lactose en maiszetmeel
deze 2 componenten zorgen ervoor dat alle andere ingredienten bij elkaar blijven en bevordenen de opname van de "andere ingredienten" in je bloed.
Het zijn altijd de Kipjes die achter de Miepjes aanlopen en niet andersom :P
pi_11654186
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 22:44 schreef Elberts.net het volgende:

deze 2 componenten zorgen ervoor dat alle andere ingredienten bij elkaar blijven en bevordenen de opname van de "andere ingredienten" in je bloed.

Ok, dat is zeer nuttig om te horen. Ik neem aan dat de hoeveelheden ook bijzonder klein zijn? (Zo'n pil is al zo klein.)
pi_11654191
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 22:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, nee, dat is persoonlijk. Het heeft ook verder niets met de werking van de pil te maken.

Okee
pi_11654282
kheb nu trigenon, van de microgenon 30 kwam ik beetje te veel aan zegmaar :S 10 kilootjes in n week.. dus
kzal morgen wel ff kijken wat er in de trigenon zit als ik t kan vinden
dus
pi_11654298
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 22:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ok, dat is zeer nuttig om te horen. Ik neem aan dat de hoeveelheden ook bijzonder klein zijn? (Zo'n pil is al zo klein.)

De hoeveelheden zijn meestal inderdaad minimaal, dezelfde onderdelen vind je in de meeste andere pillen die de dokter voorschrijft. Ze hebben voor zover ik weet ook geen nadelige gevolgen.

Maar again ... ik ben geen apotheker dus 100% zeker weet ik het niet

Het zijn altijd de Kipjes die achter de Miepjes aanlopen en niet andersom :P
pi_11659275
Ik ga nu overstappen van microgynon 50 naar microgynon 30 maar nu heb ik een vraag... moet ik nu op de eerste dag van mijn menstruatie beginnen met die pil of gewoon op de dag dat ik weer met mijn pil zou beginnen?
Heb maandag mijn laaste pil van de strip 50 ingenomen, zou dan vrijdag ongi moeten worden en dinsdag weer moeten beginnen met de pil.... Dus moet ik dan vrijdag al beginnen of pas dinsdag?
pi_11660320
dinsdag weer
dus
pi_11830409
Ik ben nu 1,5 week aan de pil en ik heb gister zonder condoom sex gehad met mijn vriend. Is er nu kans dat ik zwanger ben? Of is de pil nu al veilig?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_11831191
Slik nu al half jaar de pil al ofzo, of langer zelfs en had van de week 4 dagen een bloeding, terwijl ik nog 7 pillen voor de boeg had Lately geen strip doorgeslikt, wel erge buikpijn.... Iemand wel eens gehad?
Spletsj!
  donderdag 17 juli 2003 @ 13:42:12 #15
51793 Julynell
Het zonnetje in huis!
pi_11833374
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 11:22 schreef rena het volgende:
Ik ben nu 1,5 week aan de pil en ik heb gister zonder condoom sex gehad met mijn vriend. Is er nu kans dat ik zwanger ben? Of is de pil nu al veilig?
Dat hangt ervan af wanneer je precies begonnen bent met je strip.
Als je de eerste dag van je menstuatie bent begonnen en elke dag netjes de pil geslikt hebt, is ie absoluut veilig.
Kijk anders eens in de bijsluiter
Carpe Diem, Memento Mori
pi_11835508
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 13:42 schreef Julynell het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af wanneer je precies begonnen bent met je strip.
Als je de eerste dag van je menstuatie bent begonnen en elke dag netjes de pil geslikt hebt, is ie absoluut veilig.
Kijk anders eens in de bijsluiter

Gelukkig Ik ben op de eerste dag van mn menstruatie begonnen en heb hem elke dag op hetzelfde tijdstip geslikt. Thanks!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 17 juli 2003 @ 15:49:32 #17
51793 Julynell
Het zonnetje in huis!
pi_11836193
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 15:23 schreef rena het volgende:

[..]

Gelukkig Ik ben op de eerste dag van mn menstruatie begonnen en heb hem elke dag op hetzelfde tijdstip geslikt. Thanks!

YW
Hoef je je dus geen zorgen te maken
Carpe Diem, Memento Mori
  donderdag 17 juli 2003 @ 16:27:17 #18
39158 confined
breaking the waves
pi_11837165
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 11:56 schreef Tiga het volgende:
Slik nu al half jaar de pil al ofzo, of langer zelfs en had van de week 4 dagen een bloeding, terwijl ik nog 7 pillen voor de boeg had Lately geen strip doorgeslikt, wel erge buikpijn.... Iemand wel eens gehad?
Yep, helaas wel. Met m'n vorige pil had ik het (femodeen). Nu slik ik al een half jaartje Microgynon 30 en ja hoor: het begint weer. Ongeveer een week van te voren. Binnenkort maar weer naar de huisarts dan om een andere pil te vragen. *zucht*. 't Wordt tijd dat mannen eens aan de pil gaan...
  maandag 21 juli 2003 @ 19:21:37 #19
37197 HemEnHaar
Vandaag is HAAR aanwezig :)
pi_11918344
Ik was vorige week de pil vergeten en dus heb ik de stopweek ingelast... In het boekje stond dat het ook een korte stopweek mocht zijn, als je op je normale dag weer wilde beginnen. Dat leek me wel een goed idee...
Nu ben ik dus donderdagavond weer met de pil begonnen, na de korte 'stopweek'... Tot vandaag was ik ongesteld...

Ben de pil gisteravond vergeten...

Nu komt het...

Mijn vriend en ik hebben gisteravond wel het een en het ander gedaan... We hebben niet echt seks gehad, maar hij is klaargekomen op mijn kont... Ja...

En nu is mijn vraag dus, hoe groot is de kans, dat ALS het in mijn vagina gekomen is... dat ik zwanger ben... Naar mijn idee super klein, ik was ongesteld, maar zaad kan toch een paar dagen overleven?? Toch?? De kans is er natuurlijk wel dat het zaad in mijn vagina gekomen was...

Maar ik ben nu dus nog een heel klein beetje ongesteld... Dan kan het toch eigenlijk niet of wel?? (door zaadcellen die overleven??)

Sorry voor het vage verhaal, hoop dat jullie het begrijpen en iemand me kan vertellen hoe het nu allemaal zit... Want in het boekje staat "seks gehad in de week voor het vergeten"... Dat antwoord is ja, maar zijn penis is niet in mijn vagina geweest... HELP! Wie geeft me een duidelijk antwoord?

Life is great :)
  maandag 21 juli 2003 @ 19:46:32 #20
23810 elbundy
We are one, we are God.
pi_11918805
Als je net ongesteld bent geweest duurt het nog wel 2 weken voor je weer vruchtbaar bent. Dus echt veel risico loop je niet.

Tips:
- Denk beter aan de pil?
- Gebruik een condoom?

The stupid do not forgive and do not forget; The naive forgive and forget; The wise forgive, but do not forget.
  donderdag 24 juli 2003 @ 14:11:52 #21
593 sjak
Juffie Bloem
pi_11985304
Vraagjes over Yasmin!
Kent iemand deze pil? Ik gebruik 'm sinds een tijdje en weet eigenlijk niet goed wat ik ervan moet denken. Er werd gezegd dat deze weinig invloed heeft op je psychische gesteldheid en dat betwijfel ik eerlijk gezegd.
Maar voor ik naar mijn huisarts loop om te gaan zeuren ben ik benieuwd of andere ervaringen hebben met deze pil.
Lekker douchen!
pi_11986231
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 22:29 schreef Claudia_x het volgende:
Kunnen dames met andere typen pillen mij vertellen of dat er bij hen ook in zit?
Marvelon; aardappelzetmeel, polyvidon, stearinezuur, magnesiumstearaat, colloďdaal siliciumdioxide, dl-"alfa"-tocoferol (E307) en lactose (melksuiker)

Ben trouwens gister mijn pil vergeten en heb die netjes volgens de bijsluiter vanmorgen, samen met de pil van vandaag, ingenomen.. Maar ik word zo ziek als ik mijn pil ben vergeten (gister was pas de 3e keer dat ik hem vergat).. Ik ben nu ook weer kotsmisselijk en zweet me helemaal kapot, maar dat lijkt me niet helemaal gezond of wel?
Van pil veranderen lijkt me niets, aangezien ik daar nog meer last van heb (heb ik al eens gedaan) en van deze pil heb ik gewoon nooit ergens last van (als ik normaal slik)..

pi_12757837
Question:
was bij m'n vorige strip een pil vergeten; kwam er in de laatste week achter en weet eigenlijk niet precies in welke week ik die ene pil ben vergeten. Ik ben maar gelijk aan de volgende strip begonnen zonder stopweek. Nu, halverwege de tweede strip heb ik een doorbraakbloeding. Kan ik nu stellen dat het allemaal ok is en evt. met deze strip een week eerder stoppen (dus de strip niet afmaken) zodat ik niet ongesteld ben als ik straks een weekendje actief ga doen in het buitenland?

is het duidelijk zo? Anders hoor ik het wel

Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
pi_12766983
Er is bij mij eigenlijk maar 1 reden te bedenken waarom je geen suikers wil. Maar dit gaat toch maar om een hele kleine hoeveelheid?? Ik snap niet dat dat een probleem kan vormen. (En het zou ook wel erg toevallig zijn als je voor alledrie een allergie hebt. of is het alleen zetmeel?)
quote:

[..]

pi_12818855
Hoi,

Ik kom er net achter dat ik mijn pil van gisteren (donderdag) ben vergeten. Ik neem mijn pil altijd als ik naar bed ga. Nu dus ongeveer. Ik heb net die pil van donderdag ingenomen maar moet ik dan ook de pil van vandaag innemen. Dus 2 pillen achter elkaar??

Ik heb trouwens microgynon 30 als pil.

[Dit bericht is gewijzigd door Cola_Light op 29-08-2003 22:27]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')