abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11598364
Onlangs heb ik bericht ontvangen van de Postbank; zij bieden, in samenwerking met energiebedrijf.com, een premie van 125 euro (of digitale camera) wanneer je een 2 jarig contract afsluit om groene stroom te ontvangen via hen. Kosten zouden gelijk of lager zijn. Nu lijkt die 125 euro mij wel erg welkom, maar ik vraag mij af of er geen addertje onder het gras zit (waar je pas achter komt zodra het te laat is...). Zie ook: postbank.nl/energie

Iemand die hier iets meer van weet?

None...
pi_11598427
Volgens mij niet maar je kunt kiezen bij welk energie bedrijf je wil ze willen gewoon klanten winnen.
pi_11598924
dit is wel een keer bij kassa geweest...........zit wel een addertje onder het gras maar weet niet meer precies hoe en wat.
ze vonden het maar vreemd dat een gerennomeerd bedrijf als de Postbank zoiets tricky aan ging bieden
  zondag 6 juli 2003 @ 17:02:16 #5
39190 bbstreams
011010101101
pi_11600267
wat de consumentenbond zegt is;

- kijk gewoon zelf goed naar wat de prijzen zijn en vraag deze tot het bot af na

je betaalt aan de groenestroom leverancier alleen leveringskosten per kWh en vaste leveringskosten (1e deel vastrecht bedrag). Het netwerkbeheer zoals dat met een mooie term wordt genoemd is tot juli 2004 nog wettelijk in handen van je oude aanbieder die dit al jaren doet. Aan hem betaal je dus gewoon door ; namelijk de andere kosten voor netwerkbeheerkosten per kWh en vaste netwerkosten (2e deel vastrecht). deze blijf je dus betalen met de rest zoals gas, huur apparaten enz.

- NEEM voor nu een jaarcontract (juli-aug03/juli-aug04)
Per 1 juli 2004 (was eerst 1 jan 2004) komt ook de grijzemarkt vrij. Vanaf dan kun je (net zoals nu al kan met groenestroom) ook daaruit kiezen bij wie je wilt inkopen. Neem je nu (voor aug/sept) een jaar contract dan kun je dan opnieuw kijken wie de best/goedkoopste is. De consumentenbond verwacht namelijk een dan de ware prijzenslag.

Met het loskomen van de grijzemarkt kunnen ook kosten zoals netwerkbeheer en vastrecht hoger of lager uitvallen. Een netwerkbeheerder kan dus een ander tarief gaan hanteren voor externe klanten (netwerkbeheerkosten per kWh verhogen bv). Iets wat essent volgens mij (van horen zegge) nu al doet wanneer je overstapt naar een externe groene energieaanbieder.

- let goed op Harde garanties/afspraken
Durion bijvoorbeeld geeft een harde garantie op de leveringskosten per kWh en vermeld deze ook ook in het contract. het lijkt alsof je hiermee een tastbaar bewijs hebt dat deze igg niet kunnen worden verhoogd. let extra op want bij durion staan netto prijzen, dus geen harde garantie op door de regering opgelegde belasting en ecotax.

laagste prijs garanties kennen ook voorwaarden (duhhh). zo kan het zijn dat je gegarandeerd goedkoper bent dan je HUIDIGE vuile stroom aanbieder. Als je op greenprices.nl eens gaat kijken komt jou groenestroom aanbieder er soms bekaaid af met een 20e plaast bv.

kies je voor een 2jarigcontract dan biedt de garantie dat het leveringstarief en het vastrecht gedurende de eerste twee jaar van uw leveringsovereenkomst ongewijzigd blijft. (lees: durion verhaal)

- wat bespaar je nu echt.
vergeet ff die digicam van de postbank (BTW winkelwaarde is geen 229 maar is al te koop voor 169,- alternate).

4000 kWh per jaar

........................................... nuon.......... energiebedrijfcom/postbank
Netwerkkosten..............241.30 ............. 241.30
Leveringsgedeelte.......519.70 ............. 517.54
Totale kosten ...............761.00.............. 758.84

IS DAT VOORDEEL

[Dit bericht is gewijzigd door bbstreams op 06-07-2003 17:34]

maandag 7 juli 2003 @ 09:06:57 #6
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_11612652
Hier was al een topic over..
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  dinsdag 8 juli 2003 @ 20:55:17 #7
46960 StefanP
polemicist
pi_11651448
quote:
Op zondag 6 juli 2003 17:02 schreef bbstreams het volgende:

........................................... nuon.......... energiebedrijfcom/postbank
Netwerkkosten..............241.30 ............. 241.30
Leveringsgedeelte.......519.70 ............. 517.54
Totale kosten ...............761.00.............. 758.84

IS DAT VOORDEEL

Ja toch? Of ben ik nou zo dom aan het doen.

De prijzen zijn vrijwel hetzelfde, maar je krijgt 125 euro als je overstapt.

Da's toch voordeel, of niet?

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 9 juli 2003 @ 11:58:10 #8
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_11662123
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 20:55 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ja toch? Of ben ik nou zo dom aan het doen.

De prijzen zijn vrijwel hetzelfde, maar je krijgt 125 euro als je overstapt.

Da's toch voordeel, of niet?

Tenzij er andere energiebedrijven zijn waar je nog goedkoper energie kunt inkopen.
  vrijdag 11 juli 2003 @ 20:23:28 #9
39190 bbstreams
011010101101
pi_11715803
ja die zijn er:

http://www.greenprices.nl/nl/prices_duration.asp?postalcode=1013cl&meter=enkel&hightarif=4000&lowtarif=&sorttype=price&isgreen=0&currentgreen=0&submit.x=99&submit.y=3

overigens gaan in de zomer van 2004 ook grijze energie bedrijven de vrije markt op. omdat zij nu nog bij wet netwerkbeheerder zijn kunnen groene energie leverancies dus niet zwart op wit je zeggen of je met een tweejarig contract ook voordeliger uit bent. de theoretische mogelijkheid is dat de overheid geen goede voorzieningen treft als men elder dan bij de netwerkbeheerder dus bij een extern bedrijf stroom inkoopt. wat die met netwerkkosten per kWh en vastrecht mogen doen is nu nog niet bekend.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')