Is er iemand al eens in Zuid Korea geweest? Ik geloof dat we naar de hoofd stad gaan Wat voor weer is het daar eigenlijk? Wat mag wel? Wat mag niet? Moet je je laten inenten? etc etc.
Alle advies is welkom
quote:Gebruik ik niet
Op donderdag 3 juli 2003 15:10 schreef heal_me_ffs het volgende:
Geen drugs meenemen
En uiteraard wel iedereen laten weten dat je Nederlands bent, he!?
quote:ik woon bij hiddink in de straat. Als je me nou wat betaalt geef ik je het adres. Dan kun je daar aanbellen en vlug een foto van jullie 2 maken.
Op donderdag 3 juli 2003 15:13 schreef thedon het volgende:
Zeggen dat je het neefje van Hiddink bent.
quote:Zeker wel, van Zuid-Korea weet ik het niet, maar er zijn landen waar je niet in/uit komt zonder de benodigde inentingen. Dit voor je eigen veiligheid natuurlijk
Op donderdag 3 juli 2003 15:13 schreef indahnesia.com het volgende:
inentingen zijn NOOIT verplicht, soms wel aan te raden, bel daarvoor altijd je eigen GGD, zij weten het precies.
Maar Seoul is een boeiende en hele grote stad, met een goed metronetwerk en bussensysteem. Toen ik er was waren ze nog bezig met alle voorbereidingen voor het WK, maar nu zal je wel in de stadions kunnen gaan kijken en dergelijke.
Verder zijn de technomarkets leuk om naar toe te gaan, gewoon een wolkenkrabber vol leuke electronica spulletjes en zeeer veel gadgets. Maar verwacht geen dumpprijzen...de prijzen zijn ongeveer gelijk aan Nederland.
Wat wij ook gedaan hebben in het centrum is naar de hoogste wolkenkrabber lopen (dit was dus 2 maanden na de aanslagen in amerika ), gewoon langs de receptie lopen alsof je die tent owned naar de lift gaan en naar de bovenste verdieping gaan. We hebben daar hele mooie foto's genomen (op die verdieping zaten gelukkig conferentiezalen en een restaurant, dus we konden er ongemerkt op komen)
:-)
Ik zou in ieder geval zeker gaan het is de moeite waard!
heb ook nog wat fotos online staan als je wilt kieken
http://fotos.amsterdamwest.net/korea
[Dit bericht is gewijzigd door Porto op 03-07-2003 19:26]
ohja als je iemand wat geeft (wisselgeld ect) met je rechterhand, raak dan je rechter arm aan met je linker hand don't ask soort respect iets dat ze belangrijk vinden.
Dat is ook meteen het enige wat ik van het zuiden heb gezien.
Koreaans eten kan trouwens heel erg lekker zijn hoor. Wel altijd even een voorzichtig eerste hapje nemen voordat je hele mond in de fik staat. Sommige dingen zijn wel idioot heet namelijk. Kimchi is de Koreaanse speicialiteit. Ingemaakte kool en verschrikkelijk heet.
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 20:42 schreef Aernout het volgende:
Schattige meisjes ook daar in Korea.
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 20:42 schreef Aernout het volgende:
Schattige meisjes ook daar in Korea.
Zorg ervoor dat je niet te lang blijft in Seoul, het is een leuke stad voor even maar Korea heeft zoveel meer te bieden. Je kan de hogesnelheidslijn pakken richting het zuiden, waar veel cultuur te vinden is (oude tempels, etc).
Je kan ook naar het strand, aan de oostkust. En ook veel natuur/gebergtes/resorts. In principe kun je alles doen.
Ik hoop dat je van knoflook en rundvlees houdt, want dat vreten ze veel (rauwe knoflook wel te verstaan!). Vooral met een of ander alcoholische rijst-aftreksel.
Zeggen dat je uit Nederland komt en associeren met Hiddink is een must!
quote:Totaly agreed
Op donderdag 3 juli 2003 15:15 schreef Yi-Long het volgende:
Als je daar toch bent, haal dan ff wat DVD's, want Z-Korea heeft op dit moment een fantastische film-industrie waar ontzettend veel juweeltjes gemaakt worden.
Aanraders zijn My Sassy Girl, Guns and Talks, Joint Security Area.En uiteraard wel iedereen laten weten dat je Nederlands bent, he!?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |