abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11536250
Ik ga van 13 tot en met 23 september naar Korea. Alleen weet ik totaal niet wat ik moet gaan verwachten Ik kan met de volksdansgroep van mijn vader mee (haha). Maar het is zo'n once in a lifetime oppurtunity die ik niet wou laten liggen. Ik bedoel, wanneer ga je nou naar Zuid Korea?

Is er iemand al eens in Zuid Korea geweest? Ik geloof dat we naar de hoofd stad gaan Wat voor weer is het daar eigenlijk? Wat mag wel? Wat mag niet? Moet je je laten inenten? etc etc.

Alle advies is welkom

pi_11536276
Geen drugs meenemen
ßlï©k® ßlëë ßlüë ßläh, ßlï©k® ßlëë ßläh, Hïßßë® Ðï wHõë ßläh (You talk a lot of bullshit)
pi_11536319
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 15:10 schreef heal_me_ffs het volgende:
Geen drugs meenemen
Gebruik ik niet
pi_11536320
Niet te lollig over nukes doen.
  donderdag 3 juli 2003 @ 15:13:24 #5
18438 thedon
*SirSimon Fan*
pi_11536360
Zeggen dat je het neefje van Hiddink bent .
Gekloond: ♫
pi_11536365
inentingen zijn NOOIT verplicht, soms wel aan te raden, bel daarvoor altijd je eigen GGD, zij weten het precies.
  donderdag 3 juli 2003 @ 15:15:32 #7
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_11536411
Ik ben er nog niet geweest, maar lijkt me in ieder geval een schitterend land; Ontzettend schoon en veilig. Als je daar toch bent, haal dan ff wat DVD's, want Z-Korea heeft op dit moment een fantastische film-industrie waar ontzettend veel juweeltjes gemaakt worden.
Aanraders zijn My Sassy Girl, Guns and Talks, Joint Security Area.

En uiteraard wel iedereen laten weten dat je Nederlands bent, he!?

pi_11536422
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 15:13 schreef thedon het volgende:
Zeggen dat je het neefje van Hiddink bent .
ik woon bij hiddink in de straat. Als je me nou wat betaalt geef ik je het adres. Dan kun je daar aanbellen en vlug een foto van jullie 2 maken.
Een goede investering levert een leuke vakantie op bied maar
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_11536481
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 15:13 schreef indahnesia.com het volgende:
inentingen zijn NOOIT verplicht, soms wel aan te raden, bel daarvoor altijd je eigen GGD, zij weten het precies.
Zeker wel, van Zuid-Korea weet ik het niet, maar er zijn landen waar je niet in/uit komt zonder de benodigde inentingen. Dit voor je eigen veiligheid natuurlijk
  donderdag 3 juli 2003 @ 15:22:37 #10
6766 logray
Catch you on the flip side
pi_11536579
Ik ben December 2001 naar Zuid-Korea geweest om te spelen op de worldcybergames. Het is inderdaad een apart land, fantastisch zou ik het niet direct willen noemen. Een Thailand of Maleisie lijkt mij bijvoorbeeld mooier.

Maar Seoul is een boeiende en hele grote stad, met een goed metronetwerk en bussensysteem. Toen ik er was waren ze nog bezig met alle voorbereidingen voor het WK, maar nu zal je wel in de stadions kunnen gaan kijken en dergelijke.

Verder zijn de technomarkets leuk om naar toe te gaan, gewoon een wolkenkrabber vol leuke electronica spulletjes en zeeer veel gadgets. Maar verwacht geen dumpprijzen...de prijzen zijn ongeveer gelijk aan Nederland.

Wat wij ook gedaan hebben in het centrum is naar de hoogste wolkenkrabber lopen (dit was dus 2 maanden na de aanslagen in amerika ), gewoon langs de receptie lopen alsof je die tent owned naar de lift gaan en naar de bovenste verdieping gaan. We hebben daar hele mooie foto's genomen (op die verdieping zaten gelukkig conferentiezalen en een restaurant, dus we konden er ongemerkt op komen)

:-)

Ik zou in ieder geval zeker gaan het is de moeite waard!

Meso-ICT. Computerhulp, -installatie en onderhoud in Hoorn e.o.
Bezoek http://www.meso-ict.nl voor meer informatie.
pi_11536795
harstikke veilig, afgezien van dat big ass leger dat bij de grens paraat staat om 20.000 raketten op Seoul af te schieten dan
  donderdag 3 juli 2003 @ 15:42:20 #12
8474 Porto
Fok it..!
pi_11537009
bereid je maar voor, die koreanen zijn net aliens, super aardig maar erg opdringerig om met je te praten terwijl ze bijna geen woord engels kunnen en nog vaak dronken zijn ook! ze drinken tot ze KO gaan midden op straat centrum van seoul!!. voor de rest raad ik je aan om rond te reizen (mooie landschappen en geschiedenis) rond seoul ook wel ok bv mount bukasan beklimmen (aanrader om heel seoul te zien) bukasan national park en vergeet niet naar pusan te daan (hyundai beach) zeg maar de salou van korea helemaal in het zuiden,.. ook kun je voor niet al te veel geld met de speed/boot naar fukuoka japan vanaf pusan, of als temples je ding zijn naar "kyongju"
en niet te vergeten: het eten is daar super smerig dus ik hoop dat je een dieet nodig hebt
en als je echt origineer wilt zijn, moet je zoeken naar restauranten dat honden vlees verkopen

heb ook nog wat fotos online staan als je wilt kieken

http://fotos.amsterdamwest.net/korea

[Dit bericht is gewijzigd door Porto op 03-07-2003 19:26]

pi_11540713
thnx voor de info
  donderdag 3 juli 2003 @ 19:43:31 #14
8474 Porto
Fok it..!
pi_11542014
"Wat mag wel? Wat mag niet?"

ohja als je iemand wat geeft (wisselgeld ect) met je rechterhand, raak dan je rechter arm aan met je linker hand don't ask soort respect iets dat ze belangrijk vinden.

pi_11544742
Een excursie maken naar de gedemillitariseerde zone. De grens met het noorden dus.

Dat is ook meteen het enige wat ik van het zuiden heb gezien.

Koreaans eten kan trouwens heel erg lekker zijn hoor. Wel altijd even een voorzichtig eerste hapje nemen voordat je hele mond in de fik staat. Sommige dingen zijn wel idioot heet namelijk. Kimchi is de Koreaanse speicialiteit. Ingemaakte kool en verschrikkelijk heet.

pi_11651058
Ik ben alleen in Seoul geweest (afgelopen december).
Enorm grote stad, beetje grauw. De avondmarkten zijn wel leuk, daar kun je ook lekker eten (buiten). Er zijn een aantal oude tempelcomplexen die heel mooi zijn. En zoals genoemd zijn die electronicamarkten leuk om rond te neuzen. Schattige meisjes ook daar in Korea.
pi_11653864
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 20:42 schreef Aernout het volgende:
Schattige meisjes ook daar in Korea.
pi_11792776
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 20:42 schreef Aernout het volgende:
Schattige meisjes ook daar in Korea.

Zorg ervoor dat je niet te lang blijft in Seoul, het is een leuke stad voor even maar Korea heeft zoveel meer te bieden. Je kan de hogesnelheidslijn pakken richting het zuiden, waar veel cultuur te vinden is (oude tempels, etc).

Je kan ook naar het strand, aan de oostkust. En ook veel natuur/gebergtes/resorts. In principe kun je alles doen.

Ik hoop dat je van knoflook en rundvlees houdt, want dat vreten ze veel (rauwe knoflook wel te verstaan!). Vooral met een of ander alcoholische rijst-aftreksel.

Zeggen dat je uit Nederland komt en associeren met Hiddink is een must!

maandag 27 oktober 2003 @ 00:03:38 #19
71801 AlexLPUMUSE
an nyung v^-^v
pi_14162321
mazzelaar..........'k wil er ook heen
your dream world is a very scary place to be trapped inside all your life
shine in time until you find your closer to the truth
within you is the truth that your dream world is a very scary place
pi_16501331
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 15:15 schreef Yi-Long het volgende:
Als je daar toch bent, haal dan ff wat DVD's, want Z-Korea heeft op dit moment een fantastische film-industrie waar ontzettend veel juweeltjes gemaakt worden.
Aanraders zijn My Sassy Girl, Guns and Talks, Joint Security Area.

En uiteraard wel iedereen laten weten dat je Nederlands bent, he!?

Totaly agreed Sex is zero is ook een mega lache film! en de maffia film " Friend" is ook super mooi ! Ik zit een beetje te tweifelen... of ik naar zuid korea moet gaan of naar japan met vakantie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')