quote:Dit lijkt me op zich best een leuk idee! En dan niet persé natuur vs. techniek, maar het idee van tegenovergestelden in 1 foto... Of niet dan?
Op vrijdag 4 juli 2003 09:25 schreef MrTorture het volgende:
Maak combinatiesSport en emotie
Natuur en techniek
Contrast natuur tegenover techniek
Mens en natuuretc...
is wel heel gedefinieerd, maar ook zo dat je vrijheid krijgt.
iets fotograferen wat niet klopt, niet in de zin dat het niet meer levend is maar meer een combinatie niet juist is...
beetje vaag, maar het is aan de creativiteit van de de fotograaf...
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 13:38 schreef portier het volgende:
Dan kan ik bij deze dus niet meedoen aan deze contest
quote:Bron?
Op vrijdag 4 juli 2003 13:38 schreef portier het volgende:
Dan kan ik bij deze dus niet meedoen aan deze contest
FF serieus: why not? .
denk dat een combinatie (wel een vreemde natuurlijk) meer aanzet tot na denken...
das wel gaaf
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 13:46 schreef elcastel het volgende:[..]
quote:Aww, bezorgde mensen
Op vrijdag 4 juli 2003 14:11 schreef Gerdo het volgende:[..]
Bron?
.
FF serieus: why not?
.
quote:Zou voor mij ook goed uit komen, ben vanaf morgen ook 10 dagen weg
Op vrijdag 4 juli 2003 15:50 schreef portier het volgende:[..]
[..]Aww, bezorgde mensen
Nee ff serieus, dan ben ik op vakantie. Dus OF we moeten NU gaan stemmen, of we moeten er nog een week of 2 mee wachten, dan kan heb ik als ik terugkom nog een week om mee te doen
![]()
Deal?
Een paar regeltjes:
-Uiteraard de standaard FOK!-policy
-Probeer fotobewerkingen zoveel mogelijk te beperken, dit is een fotowedstrijd, geen Photoshop-wedstrijd. Levels, crops e.d. zijn uiteraard geen enkel probleem, bewerkingen die daadwerkelijk het karakter van de foto aantasten zijn dat wel.
-Je moet de foto zelf genomen hebben, en alle eventuele bewerkingen er aan ook zelf gedaan hebben. Kortom alle copyrights op de foto moeten van jou zijn.
-Er mag maximaal één foto per inzender ingeleverd worden, dus denk goed na over welke je inlevert. Mocht je toch een mooiere foto hebben gemaakt voor de uiterste inleverdatum dan kun je die nog inleveren. Maar denk erom: de laatst ingeleverde foto doet mee aan de wedstrijd.
-De foto's kunnen worden ingeleverd door ze op het forum te posten, of door ze naar mij toe te mailen (vork@fok.nl). In beide gevallen zullen de foto's worden geupload naar een speciaal plaatsje op de Fok!server. Deze foto's komen dan ook uiteindelijk in een mooi overzicht-topic te staan. Mocht je persé niet willen dat jouw foto op de Fok!server kot te staan geef dit dan even aan.
-Het jpg-format is verplicht! Geen BMP of TIF of andere hele mooie maar veel te grote bestandsformaten.
-Resizen is verplicht! Een breedte van 550 pixels past perfect in de lay-out van het forum. Uiteraard is het prima mogelijk om je foto klikbaar te maken zodat de full-size versie zichtbaar wordt. Voor full-size versie's zal men echter zelf webspace moeten regelen, want alleen de foto's die in het topic komen te verschijnen zal een van de mod's doen uploaden.
-Houdt je aan het onderwerp. Dit is ter beoordeling van de mods. Als je foto niet aan het onderwerp voldoet zal de betreffende post gewist worden en zul je van de reden op de hoogte worden gesteld (bij voorkeur per mail, staat dit niet in je profiel dan in het slowchat-topic).
-In het geval van een meningsverschil o.i.d. waarin bovenstaande regels niet voorzien geldt het oordeel van één van de mods (Vork, Dagobert, JeroenH of in voorkomende gevallen een inval-mod). Mocht je het niet eens zijn met de beslissing van een van de moderators, of vind je dat een van de foto's onterecht meedoen, laat het ons dan even weten, dan zullen we er in elk geval nog een keertje goed naar kijken.
-Meedoen aan de fotowedstrijd houdt in dat je akkoord gaat met bovenstaande regels.
Er komt dus een gezamelijk topic over de fotowedstrijd en direct al een stickytopic waarin een van de moderators de kanshebbende foto's (een per post) neer zullen zetten. Deze foto's kun je dus mailen of posten in het gezamelijke topic. Zodra een foto binnen is en een van de mod's is actief dan zal diegene de foto uploaden naar de Fok!server en in het sticky-topic plaatsen.
Voor wat betreft de termijnen zat ik te denken aan een uiterste inleverdatum van eind juli en de laatste 3 à 4 dagen van juli te gebruiken voor het stemmen. Een week voor de stemmingen is erg lang en bovendien kunnen sommige fotografen ivm. vakanties e.d. wel wat extra tijd gebruiken.
tot zover de voorstellen.. please shoot.
quote:Ziet er goed uit! Maar bovenstaande klopt niet helemaal geloof ik. Uiterste inleverdatum van eind Augustus moet dat zijn neem ik aan?
Op zondag 6 juli 2003 19:56 schreef Vork het volgende:
Voor wat betreft de termijnen zat ik te denken aan een uiterste inleverdatum van eind juli en de laatste 3 à 4 dagen van juli te gebruiken voor het stemmen. Een week voor de stemmingen is erg lang en bovendien kunnen sommige fotografen ivm. vakanties e.d. wel wat extra tijd gebruiken.
quote:Je wou er 2 maanden over doen? is dat niet wat lang?
Op zondag 6 juli 2003 20:26 schreef portier het volgende:
Ziet er goed uit! Maar bovenstaande klopt niet helemaal geloof ik. Uiterste inleverdatum van eind Augustus moet dat zijn neem ik aan?
quote:Ow wacht, ik lees het verkeerd
Op zondag 6 juli 2003 20:27 schreef Vork het volgende:[..]
Je wou er 2 maanden over doen? is dat niet wat lang?
quote:mwah..
Op woensdag 9 juli 2003 20:11 schreef Vork het volgende:
Schop! willen jullie nog een Fotowedstrijd eigenlijk?
ja! tuurlijk wel!
mar eerts onderwerp...
Zitten hier een paar leuke voorstellen waar ik me zeker in kan vinden...
Vork maak een polletje en maandag kunnen we een onderwerp hebben!
misschien dat het met behulp van een MOD wel versnelt
(jaja ff druk aan brengen op de schouders van de MODjes )
heb hier idd wel wat leuke ideeen gezien
poll is idd misschien wel een goed idee
Ik moet volgende week zondag op vakantie, dus dat wordt sowieso al haasten! Snel een onderwerp kiezen dus... Ik vind nog steeds "contrasten" een mooi idee (techniek/natuur etc)....
.
Als zoiemand niet bestaat dan zal ik zo snel mogelijk proberen wat knopen door te hakken.
Ik heb tot nu toe deze onderwerpen geselecteerd:
- Stilleven
- Water
- Straat
- Verval
Waarom niet "dieren" en "architectuur" enzo dan? Omdat ik het belangrijk vind dat de fotograaf zijn creativiteit gebruikt en het niet alleen maar snapshots worden. Kzat ook nog te kijken naar dat "Contrast natuur tegenover techniek", maar ik weet niet helemaal wat ik me daar van voor moet stellen. Misschien kan [betreffende user] het wat beter toelichten?
En als er nog meer ideeen zijn hoor ik het ook graag. En als mensen het er niet mee eens zijn hoor ik dat ook graag
quote:Pcies, maar waar ik nog even mee zit, 4 keuzes voor het onderwerp, is dat genoeg?
Op vrijdag 11 juli 2003 13:01 schreef Vork het volgende:
Persoonlijk vind ik 'verval' wel een mooi thema.. daar kan iedereen een boel kanten mee op. Maargoed, wie ben ik.
Wat mij betreft kiezen we dus uit Straat, Water en Verval.. lijken we alledrie leuke thema's die de nodige creativiteit vergen en waar je evengoed nog alle kanten mee op kunt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |