abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11529617
Weer grote inval op woonwagenkamp De Vinkenslag

De politie is rond half tien weer begonnen aan een massale inval op woonwagenkamp De Vinkenslag in Maastricht.

Met deze actie wil de gemeente bewoners dwingen om mee te werken aan veiligheids-inspecties. Maandag waren die ambtelijke inspecties onmogelijk, waarna burgemeester Gerd Leers meteen een nieuwe grote actie aankondigde. Er zijn honderden ME'ers ingezet. Ook enkele pantserwagens van de marechaussee zijn de wijk ingereden. De media worden tot nu toe geweerd en kunnen geen verslag doen vanaf het woonwagenkamp. Enkele weken geleden werden 700 ME'ers en agenten ingezet op De Vinkenslag. Toen ging het om een actie tegen de hennep-teelt op het woonwagenkamp.

pi_11529701
Die mensen kunnen voortaan al de koffie klaarzetten voor ze
onder
  donderdag 3 juli 2003 @ 10:20:29 #3
58889 KimSilver
The one and only........
pi_11529752
Terecht.... K*t kampers
G*dv*r, ik weet geen stoere tekst.
pi_11529772
Ha, goed bezig!

Nu niet alleen de wiet aanpakken, maar ook alle gestolen goederen en andere strafbare zaken svp.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_11529779
het zag er serieus uit:
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 09:40 schreef SmilingPeter het volgende:
Ik zit te werken in een gebouw langs de snelweg A2 en wat komt daar langs gereden??? Wederom een hele collone met ME-busjes en ME-'tanks' richting Vinkenslag...

Iemand meer info???

Misschien een idee om het kamp gelijk plat te gooien? Dit moet toch heel veel belasting centjes kosten...
pi_11529797
Het begint er op te lijken dat dat tuig eindelijk word aangepakt. Na kampers weet ik ook wel andere groepen die hardhandig aangepakt mogen worden...
pi_11529878
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 10:21 schreef SmilingPeter het volgende:
het zag er serieus uit:
[..]

Misschien een idee om het kamp gelijk plat te gooien? Dit moet toch heel veel belasting centjes kosten...

dat zijnz e al tijden van plan maar de bewoners willen niet meewerken aan een evrspreiding van dat kamp.
pi_11529888
echt ram achterlijk volk daar in dat kamp... jezus... weg daarmee! Wat hebben we daaraan??
  donderdag 3 juli 2003 @ 10:30:38 #9
52118 zero-fuel
Tankuuuhhhh!!!!!
pi_11529906
opzouten dat karretjesvolk
D.A.D.P.G.S.
pi_11529911
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 10:29 schreef Tunerd het volgende:
echt ram achterlijk volk daar in dat kamp... jezus... weg daarmee! Wat hebben we daaraan??
Naja, ik heb liever dat die kampers ergens afgezonderd zitten dan dat zij bij mij in de straat wonen.
  donderdag 3 juli 2003 @ 10:31:48 #11
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11529930
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 10:23 schreef nikk het volgende:
Het begint er op te lijken dat dat tuig eindelijk word aangepakt. Na kampers weet ik ook wel andere groepen die hardhandig aangepakt mogen worden...
Vertel?
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_11529942
Leers!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_11529957
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 10:30 schreef nikk het volgende:

[..]

Naja, ik heb liever dat die kampers ergens afgezonderd zitten dan dat zij bij mij in de straat wonen.

Ik heb ze liever helemaal niet! Dat soort volk als wat daar zit...
pi_11529970
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 10:28 schreef JochemKnoops het volgende:

[..]

dat zijnz e al tijden van plan maar de bewoners willen niet meewerken aan een evrspreiding van dat kamp.

Ja en dan komen ze zeker in mijn achtertuin zitten... laat maar
pi_11529990
een win win situatie....ME-ers gaan eindelijk een beetje werken voor hun geld en met een beetje geluk gaan die kampers zich nog een beetje beter gedragen ook! Vooral zo doorgaan!
it's better to burn out than to fade away...
  donderdag 3 juli 2003 @ 10:34:58 #16
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_11530000
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 10:31 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Vertel?

boksers.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_11530020
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 10:34 schreef lammegiraf het volgende:
ME-ers gaan eindelijk een beetje werken voor hun geld
je weet er echt niks vanaf hé?
pi_11530033
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 10:34 schreef lammegiraf het volgende:
een win win situatie....ME-ers gaan eindelijk een beetje werken voor hun geld en met een beetje geluk gaan die kampers zich nog een beetje beter gedragen ook! Vooral zo doorgaan!
werken van ons geld
pi_11530059
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 10:34 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

boksers.

Brabanders.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_11530062
goed zo
  donderdag 3 juli 2003 @ 10:38:28 #21
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_11530065
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 10:37 schreef Jarno het volgende:

[..]

Brabanders.

Fok!ers
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_11530068
Bron: www.maastricht.nl

Veiligheidsinspecties op woonwagencentrum Vinkenslag

Vandaag (donderdag 3 juli) vinden veiligheidsinspecties plaats op woonwagencentrum Vinkenslag.
Deze inspecties zijn erop gericht de veiligheidsrisicos in de woon- en leefomgeving van de bewoners in kaart te brengen. Het gaat onder andere om opslag van gevaarlijke vloeistoffen en drukhouders, elektriciteitsvoorzieningen en de toegankelijkheid van het terrein voor brandweer en hulpdiensten. Indien gevaarlijke situaties worden aangetroffen, zullen op korte termijn maatregelen worden getroffen om het gevaar weg te nemen.

Inzet politie na eerder verzet tegen inspecties

De inspecties van gemeente, brandweer en het energiebedrijf waren aanvankelijk gepland voor afgelopen maandag, dinsdag en woensdag. Aangezien de Vinkenslagbewoners na overleg met de gemeente en politie hadden aangegeven dat zij vrijwillig medewerking zouden geven aan de inspecties, is maandag met geringe politiebegeleiding een start gemaakt met de inspecties. Helaas zijn de inspecties in de loop van maandag stopgezet omdat een groep bewoners de inspecteurs heeft verhinderd hun werk te doen.

Het gemeentebestuur betreurt deze gang van zaken, vooral omdat hierdoor de welwillende meerderheid van de bewoners de dupe is van een kleine groep ordeverstoorders. Tegelijkertijd kan verzet van bewoners niet leiden tot afstel van de inspecties. De veiligheidssituatie op Vinkenslag dient te voldoen aan wet- en regelgeving zoals die elders ook geldt.
Daarom zijn de veiligheidsinspecties vandaag hervat, maar nu met grotere ondersteuning van de politie. Het terrein van het woonwagencentrum is door de politie afgesloten: dat betekent dat gedurende de inspecties van vandaag niemand het terrein op of af kan gaan.

De veiligheidsinspecties vinden plaats in het kader van de normalisatie en sanering van Vinkenslag.

pi_11530100
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 10:35 schreef Poepoog het volgende:

[..]

je weet er echt niks vanaf hé?

kun jij vertellen wat die gasten de hele dag uitspoken dan???
it's better to burn out than to fade away...
  donderdag 3 juli 2003 @ 10:41:48 #24
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_11530132
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 10:38 schreef SmilingPeter het volgende:
Deze inspecties zijn erop gericht de veiligheidsrisicos in de woon- en leefomgeving van de bewoners in kaart te brengen. Het gaat onder andere om opslag van gevaarlijke vloeistoffen en drukhouders, elektriciteitsvoorzieningen en de toegankelijkheid van het terrein voor brandweer en hulpdiensten.
Of er dus niet illegaal van het distributiehuisje in de buurt wordt afgetapt.
pi_11530442
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 10:40 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

kun jij vertellen wat die gasten de hele dag uitspoken dan???

[serieus antwoord]
in het kort zijn me-ers gewonen agenten die ook andere functies hebben. ME-er ben je dus NAAST je andere functie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')