abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11504754
Ik geloof niet dat een topic als deze eerder gepost is, anders moet het maar op slot. Ik las in een aantal topics over mensen die professioneel bezig zijn in de gamesindustry. Ik ben nieuwsgierig welke mensen dat zijn, hoeveel het er zijn, waar ze werken en wat ze daar precies uitvreten (artists/programmeurs/ontwerpers/etc.). Ikzelf werk al anderhalf jaar als programmeur bij Bumblebeast (www.bumblebeast.com) en heb een blauwe maandag bij Davilex (www.davilex.com) gewerkt.
Ik heb het idee dat Nederlandse gamesbedrijven niet echt goed op de hoogte zijn van elkaars bestaan, wat ik toch eigenlijk wel een beetje jammer vind. Maargoed, misschien spreek ik voor mezelf en zijn wij gewoon een buitenbeentje...
Anyway, laat t maar horen!
  woensdag 2 juli 2003 @ 11:00:32 #2
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_11504887
davilex.

mja het lijkt me echt super leuk werk (bij een echt gamesbedrijf dan.)
maar hebben jullie bij bumblebeast wel eens een spel uitgebracht wat een beetje goed was?

en wat is jouw functie daar dan?

Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  woensdag 2 juli 2003 @ 11:03:18 #3
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_11504960
hmm dat 'bigscaleracing' ziet er best erg netjes uit als ik de screens mag geloven.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_11505010
Ik download nu de demo van Big Scale Racing

enne.. ik heb me ingeschreven voor het 2004 beta test team

pi_11505088
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 11:00 schreef _GdR_ het volgende:
davilex.

mja het lijkt me echt super leuk werk (bij een echt gamesbedrijf dan.)
maar hebben jullie bij bumblebeast wel eens een spel uitgebracht wat een beetje goed was?

en wat is jouw functie daar dan?

Ehm tsja... Davilex 't Was verder geen vervelende plek om te werken, maar de kwaliteit is (of eigenlijk was) nou niet echt altijd op nivo. En zoals ik zei, ik ben programmeur (van vanalles). Ook ben ik een beetje bezig met de zakelijke kant van de spellen. Ons eerste en enige spel is Big Scale Racing (www.bigscaleracing.com), een racespel met modelauto's. Geen AAA-titel kwa omvang, maar volgens veel mensen toch echt leuk. Het ligt al een paar maand in de winkel. Er staat een demo op de website, als je' t leuk vindt.

En hm.. ik zie nu dat de onderwerptekst een beetje ongelukkig gekozen is. Ik ben dus benieuwd naar iedereen die in de gamesindustrie werkt en dus niet alleen de ontwerpers.

pi_11508066
Weer open na overleg, topictitel even aangepast. Misschien is het ook handig voor mensen die graag in de gameindustrie willen werken.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 2 juli 2003 @ 13:30:19 #7
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_11508576
Geh!
Werken in de gamesindustrie, dat lijkt me wel kek.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_11508616
En zoals beloofd in het klachtenforum een wat uitgebreidere bio:
Ik heb een jaar of twee geleden als groen programmeurtje mijn universiteitsopleiding Informatica na 3 jaar opgegeven om fulltime bij Davilex te werken. Daar heb ik gewerkt aan US Racer (een movieplayer voor PS2/PC) en wat globale DaviCode. Dat was erg leerzaam; het werken met andere mensen in een hierarchische bedrijfsstructuur en met code van andere mensen is wel wat anders dan in je vrije tijd wat voor jezelf programmeren. Toen het bij Davilex slecht ging ben ik er met een grote groep anderen op straat gezet, waarna ik door een open sollicitatie bij Bumblebeast terecht ben gekomen, waar ik wat finishing touch-werk gedaan heb met Big Scale Racing (dat toen al bijna af was) en waar ik nu nog steeds van allerlei onderwerpen aanpak voor volgende titels. De switch van een groot bedrijf naar een klein bedrijf (Davilex = 60 man oid - Bumblebeast 9) is mij persoonlijk goed bevallen - je komt met ieder onderdeel van het maken van spellen in aanraking. Hierdoor ga ik me nu ook wat met de zakelijke kant (distributeurs/uitgevers) van spellen bezig houden.

Is dat genoeg, Strolie? (De beloofde screenshots moet je maar zoeken op www.bigscaleracing.com )

(Overigens, Strolie: het initiele doel van dit topic was om te kijken of er hier mensen zijn die ook werkzaam zijn met games, niet zozeer voor mensen die dat nog willen doen. Maakt verder niet uit, ik help die mensen ook graag verder als dat mogelijk is.)

[Dit bericht is gewijzigd door Murazor4096 op 02-07-2003 14:04]

pi_11511397
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 13:30 schreef Smots het volgende:
Geh!
Werken in de gamesindustrie, dat lijkt me wel kek.
Is het niet voornamelijk gewoon suf programmeren?
pi_11511634
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 15:14 schreef FluxC5 het volgende:

[..]

Er zijn veel dingen die je kan doen in het proces om een spel op de planken te krijgen. Als programmeur zijnde moet je inderdaad af en toe suffe dingen programmeren, maar ik vermoed dat programmeren bij een willekeurig ander Informaticabedrijf een stuk saaier is. Daarnaast vormt een groot deel van de dingen die gemaakt moet worden wel een interessante uitdaging. Maargoed, als je niet van programmeren houdt moet je uiteraard ook geen programmeur worden.
pi_11515818
Suf programmeren komt wel es voor idd, maar elk werk heeft soms zijn suffe kanten.. GameIndustrie is .. Alleen er kleven ook nadelen aan deze industrie..
pi_11518143
Worden de programmeurs ook betrokken bij het ontwerpen van het spel, en bij het verzinnen van ideeën? Als je alleen maar ideeën van anderen over een game mag uitwerken, dan lijkt mij er geen kont aan .
pi_11518216
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 17:55 schreef NullPointer het volgende:
Suf programmeren komt wel es voor idd, maar elk werk heeft soms zijn suffe kanten.. GameIndustrie is .. Alleen er kleven ook nadelen aan deze industrie..
je bedoelt toch niet al dat geld wat je misloopt door het illegal downloaden van spellen hè?
  woensdag 2 juli 2003 @ 20:56:43 #15
41103 gijsje79
Why So Serious?
pi_11520062
Lijkt me wel erg leuk.
Maar om een goeie game uit te brengen dat's volgens mij niet zo makkelijk.
Je kan natuurlijk wel je eigen game maken die je zelf wilt en dat is natuurlijk mooi.

Als je Moto gp 2 uitspeel zie je wat dingen van de studio en de ontwerpen.
Ook in de juiste detail.
Maar er zal wel verschillende software voor zijn om dit allemaal te kunnen doen.
Misschien zoiets als autocad?

Halo Stats
360 Blog
Drie maal daags en de rest naar behoefte.
pi_11523396
ik ga over 4 jaar de modeling van personages of de full motion cinematics verzorgen bij games
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
  woensdag 2 juli 2003 @ 23:35:45 #17
22065 Zooi
Onwijs trotse papa
pi_11524618
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 20:56 schreef gijsje79 het volgende:
...
Misschien zoiets als autocad?
Ik denk dat je dan eerder richting maya en dat soort spul gaat. Het echte renderwerk dus.
[url=http://thomas.vanderhulst.nl]Thomas[/url]
  donderdag 3 juli 2003 @ 00:29:20 #18
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_11526211
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 15:14 schreef FluxC5 het volgende:

[..]

niet als je aan de andere kant van de industrie werkt
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_11527160
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 23:35 schreef Zooi het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan eerder richting maya en dat soort spul gaat. Het echte renderwerk dus.

Klopt, onze artists gebruiken 3d Studio Max en af en toe doet er iemand wat met Maya.
pi_11527218
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 19:41 schreef Lexie het volgende:
Worden de programmeurs ook betrokken bij het ontwerpen van het spel, en bij het verzinnen van ideeën? Als je alleen maar ideeën van anderen over een game mag uitwerken, dan lijkt mij er geen kont aan .
Dat verschilt per bedrijf. Bij Davilex was ik een codeslaaf (nouja, niet zo negatief als het klinkt), bij Bumblebeast wordt iedereen bij alles betrokken, wat natuurlijk veel leuker is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')