quote:Ik nog steeds niet
Op woensdag 2 juli 2003 18:03 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ik kon het niet vinden
quote:Hoi.
Op woensdag 2 juli 2003 08:22 schreef QQleQ het volgende:
Mijn oom had zo'n ding gekregen, maar die was niet van XBeam. Blijkbaar worden ze door meer fabrikanten gemaakt. Iemand enig idee waar je de 'goedkopere' versie kan kopen.EDIT: www.powerbal.nl
EDIT: www.powerbal.nl
[/quote]
zo maak ik meer kans om em te winnen, wordt wel es tijd dat ik iets win
quote:Heej..maar mij wil je toch wel vertellen wat de oplossing is he...??
Op donderdag 3 juli 2003 01:31 schreef ASSpirine het volgende:
staat er 100% zeker op, maar ik zal niet vertellen waar precieszo maak ik meer kans om em te winnen, wordt wel es tijd dat ik iets win
Xbeam/Gyrotwister/Dynabee : max 8000 toeren
Voordeel: goedkoper dan de originele powerball
Nadelen: geen teller beschikbaar
Snel uit balans, hinderlijke resonantie bij eventuele val, iets wat ongetwijfeld een keer gaat gebeuren.
Power-ball : max 15000 toeren
Voordelen : teller, wat de levensduur aanzienlijk verlengd. Wat is leuker om collegae, vrienden en kennissen uit de dagen voor zon hoog mogelijke score.
Nadelen, prijs, Het kost wat maar dan heb je ook wat.
Al met al ben je gauw uitgekeken op een standaard bal of een met licht.
Mocht er een grote interesse zijn, dan kan er wat gedaan worden aan de prijs, maar dan moet je gauw denken aan een afname van 100 stuks of meer.
Er komt een nieuw model op de markt, een met lichtgevende tekst:
quote:Jij hebt toch zeker een computer met internet, durf dan ook te zeggen dat je die zal missen als die wegmoet! (ik kan in ieder geval niet opmaken dat je dit sarcastisch bedoelt hebt)
Op donderdag 3 juli 2003 14:33 schreef Morphs het volgende:
Komop zeg, als je een beetje interesse hebt in zo'n Xbeam, dan kom je al lezend de oplossing tegen. Blijkbaar zijn er veel mensen die hem alleen als speledingetje willen hebben om hem na een week weer in de kast te laten liggen.........materialisten.....
Tja, ik heb het antwoord wel gevonden, en hij was wat moeilijker dan anders
quote:gewoon googlen voor het antwoord:)
Op donderdag 3 juli 2003 19:48 schreef thiamat het volgende:[..]
Jij hebt toch zeker een computer met internet, durf dan ook te zeggen dat je die zal missen als die wegmoet! (ik kan in ieder geval niet opmaken dat je dit sarcastisch bedoelt hebt)
Tja, ik heb het antwoord wel gevonden, en hij was wat moeilijker dan anders
maar ff back on topic ist hot or not
quote:very hot
Op donderdag 3 juli 2003 19:49 schreef KKen het volgende:[..]
gewoon googlen voor het antwoord:)
maar ff back on topic
ist hot or not
quote:20 tot 40 euro
Op donderdag 3 juli 2003 20:06 schreef HeyFreak het volgende:
hoeveel moeten die dingen kosten?
quote:Die zal ik ook missen.....maar m'n computer laat ik dan ook niet na een week verstoffen in de kast. Daar doelde ik op.
Op donderdag 3 juli 2003 19:48 schreef thiamat het volgende:
Jij hebt toch zeker een computer met internet, durf dan ook te zeggen dat je die zal missen als die wegmoet!
De lichtjes van de Xbeam vind ik erg cool, die blauwe LEDjes creeren echt een supercool effect. Geen idee of dat bij de LED-variant van de Powerball ook zo is. Voordeel van de Powerball is weer dat het balletje middenin wat meer uitsteekt, dan kun je hem makkelijker aan de praat krijgen. Met de Xbeam is dat wel frustrerend als je het nog niet zo goed kan. Je krijg er wel een soort veter bij om hem te starten maar die van m'n huisgenoot had ik meteen al gemold
Conclusie: beide zijn vrij prijzig, maar als het dan ook een GOED product is dat lang meegaat, dan kan het wel. Ik krijg het idee dat ik de Xbeam van m'n huisgenoot de afgelopen dagen al flink heb versleten.....maar ik wil eigenlijk wel die lichtjes en ik weet niet hoe de Powerball-kwaliteit is.
[Dit bericht is gewijzigd door Morphs op 03-07-2003 22:33]
quote:het feit alleen al dat powerball het pattent heeft zeg mij al genoeg.. maar als je ze beide hebt, dan merk je het wel. zeker betreffende het aantal toeren, op 8000 toeren zit je zo.. en zeg nou zelf. wat is leuker om te weten hoeveel toeren je op het moment doet.
Op donderdag 3 juli 2003 21:22 schreef Morphs het volgende:
Xbeam is op het moment populair ja. Iemand die ik ken heeft wel een powerball. Verschillen zijn klein. De Xbeam (= een GyroTwister met lichtjes voor de duidelijkheid) is wat ronder dan de Powerball. De powerball is zwaarder dan de Xbeam. Echter, die Powerball is een versie zonder LEDjes en die zijn iets anders dan de light-versie.De lichtjes van de Xbeam vind ik erg cool, die blauwe LEDjes creeren echt een supercool effect. Geen idee of dat bij de LED-variant van de Powerball ook zo is. Voordeel van de Powerball is weer dat het balletje middenin wat meer uitsteekt, dan kun je hem makkelijker aan de praat krijgen. Met de Xbeam is dat wel frustrerend als je het nog niet zo goed kan. Je krijg er wel een soort veter bij om hem te starten maar die van m'n huisgenoot had ik meteen al gemold
Conclusie: beide zijn vrij prijzig, maar als het dan ook een GOED product is dat lang meegaat, dan kan het wel. Ik krijg het idee dat ik de Xbeam van m'n huisgenoot de afgelopen dagen al flink heb versleten.....maar ik wil eigenlijk wel die lichtjes en ik weet niet hoe de Powerball-kwaliteit is.
je zegt het zelf al, de powerball is wat zwaarder, zit wat beter in elkaar, daarom haal je er ook hogere snelheden mee.
Ik moet wel toegeven dat het "marketing plaatje" van de xbeam er beter uit ziet dan de powerball max blue
http://www.english.power-ball.com/seiten/content_seiten/pbmodelle.html
quote:De Powerball is er ook met lichtjes hoor. Zeker zo mooi als de xbeam. Ik heb al diverse keren meegemaakt dat mensen het licht uit deden als ik met de Powerball Amber of Blue Light draaide. Het lijkt wel of je hele hand omgeven wordt door licht. Echt een fantastisch gezicht!!!
Op donderdag 3 juli 2003 21:22 schreef Morphs het volgende:
Xbeam is op het moment populair ja. Iemand die ik ken heeft wel een powerball. Verschillen zijn klein. De Xbeam (= een GyroTwister met lichtjes voor de duidelijkheid) is wat ronder dan de Powerball. De powerball is zwaarder dan de Xbeam. Echter, die Powerball is een versie zonder LEDjes en die zijn iets anders dan de light-versie.De lichtjes van de Xbeam vind ik erg cool, die blauwe LEDjes creeren echt een supercool effect. Geen idee of dat bij de LED-variant van de Powerball ook zo is. Voordeel van de Powerball is weer dat het balletje middenin wat meer uitsteekt, dan kun je hem makkelijker aan de praat krijgen. Met de Xbeam is dat wel frustrerend als je het nog niet zo goed kan. Je krijg er wel een soort veter bij om hem te starten maar die van m'n huisgenoot had ik meteen al gemold
quote:Ik heb even wat research gedaan, omdat ik de afgelopen dagen veel verschillende 'gyro-trainers' ben tegengekomen.
Op donderdag 3 juli 2003 23:53 schreef Case_for_Windows het volgende:
De Powerball is het origineel. xbeam weet ik niet zeker, maar is volgens mij een kloon.
Check deze site: http://www.dynabee.com/
Ze beweren de originele 'Super Gyro Exerciser' te hebben. Ook staat de site vol met patenten en waarschuwingen tegen namaak. Het lijkt erop dat zij dus het origineel bezitten.
Maar kijk, op een andere site http://www.dynaflex-intl.com/guarantee.htm staat dat ze al sinds de jaren '70 in het vak zitten. Zij zijn de bezitter van de 'the ORIGINAL Dyna-Flex Pro'. Ook staat er weer dat ze patenten bezitten. Maar wat zien we nog meer? Er staat ook 'We are the ORIGINAL MANUFACTURER, since the early '70's and hold the patents for the Dynabee and Dyna-Flex Gyros'.
Staat er misschien nog wat? Jawel: '...and exciting PowerBall, a one of kind technological wonder chosen as one of the TOP 10 new devices by TIME Magazine. '
Nog een site, deze taiwanese site gaat over de PowerBall:
http://www.nsd.com.tw/index.htm
Ook hier weer de nodige patenten en originaliteitsclaims. Aangezien dit een taiwanese site is zal dat het productieland zijn.
quote:Check dit: www.jsc.nasa.gov/aiaa/horizons/feb01/feb01.pdf
Wist je dat de Powerball is ontwikkeld in opdracht van NASA?
Die pdf file staat op de site van NASA. Als je hem opent en naar bladzijde 5 gaat, dan zie je een arikel over.....de Dynabee. Over de PowerBall en NASA heb ik niks kunnen vinden. Als de NASA al betrokken is geweest bij de ontwikkeling dan was het bij de Dynabee aangezien de connectie met de PowerBall nergens voorkomt.
quote:Met bovenstaande geeft NoE aan dat hij helemaal niet weet waar hij over praat. De Dynabee staat in het rijtje van 'slechte' ballen en wordt een 'kloon' genoemd alsmede: 'Snel uit balans, hinderlijke resonantie bij eventuele val' Als je echter wat van je producten af zou weten dan zou je weten dat de Dynabee het origineel is.
Op donderdag 3 juli 2003 15:45 schreef NoE het volgende:
Wij verkopen ze ook. De originele wel te verstaan, powerballs. De andere zijn klonen van deze gepatenteerde bal.[...]
Xbeam/Gyrotwister/Dynabee : max 8000 toeren
Dat niet alleen, de Dynabee, Dyna-Flex en PowerBall zijn uiteindelijk allemaal voortgebracht door hetzelfde bedrijf: Dyna-Flex International.
Tot slot:
Check http://www.mill-products.com/. Op die site staat: "Mill Products heeft voor Nederland het exclusieve verkooprecht van de PowerBall"
Dus op de Case for Windows site mogen eigenlijk helemaal geen PowerBalls verkocht worden....
quote:Kijk even onder de dealers op de site van Mill products. Case for Windows is officieel dealer in Zuid Holland. De importeur verstrekt mij zelfs handleidingen met mijn eigen logo!
Op vrijdag 4 juli 2003 02:57 schreef Morphs het volgende:[..]
Ik heb even wat research gedaan, omdat ik de afgelopen dagen veel verschillende 'gyro-trainers' ben tegengekomen.
Check deze site: http://www.dynabee.com/
Ze beweren de originele 'Super Gyro Exerciser' te hebben. Ook staat de site vol met patenten en waarschuwingen tegen namaak. Het lijkt erop dat zij dus het origineel bezitten.Maar kijk, op een andere site http://www.dynaflex-intl.com/guarantee.htm staat dat ze al sinds de jaren '70 in het vak zitten. Zij zijn de bezitter van de 'the ORIGINAL Dyna-Flex Pro'. Ook staat er weer dat ze patenten bezitten. Maar wat zien we nog meer? Er staat ook 'We are the ORIGINAL MANUFACTURER, since the early '70's and hold the patents for the Dynabee and Dyna-Flex Gyros'.
Staat er misschien nog wat? Jawel: '...and exciting PowerBall, a one of kind technological wonder chosen as one of the TOP 10 new devices by TIME Magazine. '
Nog een site, deze taiwanese site gaat over de PowerBall:
http://www.nsd.com.tw/index.htmOok hier weer de nodige patenten en originaliteitsclaims. Aangezien dit een taiwanese site is zal dat het productieland zijn.
[..]Check dit: www.jsc.nasa.gov/aiaa/horizons/feb01/feb01.pdf
Die pdf file staat op de site van NASA. Als je hem opent en naar bladzijde 5 gaat, dan zie je een arikel over.....de Dynabee. Over de PowerBall en NASA heb ik niks kunnen vinden. Als de NASA al betrokken is geweest bij de ontwikkeling dan was het bij de Dynabee aangezien de connectie met de PowerBall nergens voorkomt.
[..]Met bovenstaande geeft NoE aan dat hij helemaal niet weet waar hij over praat. De Dynabee staat in het rijtje van 'slechte' ballen en wordt een 'kloon' genoemd alsmede: 'Snel uit balans, hinderlijke resonantie bij eventuele val' Als je echter wat van je producten af zou weten dan zou je weten dat de Dynabee het origineel is.
Dat niet alleen, de Dynabee, Dyna-Flex en PowerBall zijn uiteindelijk allemaal voortgebracht door hetzelfde bedrijf: Dyna-Flex International.
Tot slot:
Check http://www.mill-products.com/. Op die site staat: "Mill Products heeft voor Nederland het exclusieve verkooprecht van de PowerBall"
Dus op de Case for Windows site mogen eigenlijk helemaal geen PowerBalls verkocht worden....
quote:Klopt, je hebt helemaal gelijk. Makes more sense now. Zijn er ook web-only dealers? http://www.stay-active.nl heeft geen winkel maar wel een website, zij staan echter niet tussen het rijtje dealers en lijken goedkoper.
Op vrijdag 4 juli 2003 08:18 schreef Case_for_Windows het volgende:
Kijk even onder de dealers op de site van Mill products. Case for Windows is officieel dealer in Zuid Holland. De importeur verstrekt mij zelfs handleidingen met mijn eigen logo!
quote:Ik zie dat verschillende distributeurs verschillende prijzen hanteren. Op http://www.w2have.nl/ staat ie voor 27,50 (32,73 inclusief BTW). Of ik zie iets over het hoofd of dat is een prijsverschil van bijna 9 euro. Zie ook de website van Stay Active.
Let ook even op de prijzen. Een Amber Light met speedmeter kost $ 53,90. Precies dezelfde Powerball kost bij mij ¤ 41,50!
de X-Beam van Gyrotwister is de opvolger, 1 verschil: lampjes
als je daar niet om geeft: de Gyrotwister is stuk goedkoper
de rest is niet officieel dus nep
ik heb de X-Beam... superding (ook verslavend!)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |