quote:Correct.
Op dinsdag 1 juli 2003 16:17 schreef Gellius het volgende:
Dietrich Eckart.
Hoewel door velen, waaronder gans Limburg en enkele R-J-P stamgasten, op een grote hoop gegooid met de Pruis (zie een voorgaand deel uit deze gordel van meesterwerken), is de Duitser niet zonder meer een Pruis. Saksen, Beiers, Rijnland-Westphalers, Thuringers, allen zijn zij Duits.
Verder hebben de Duitsers te lijden onder de schaduw van een voormalig Oostenrijks huisschilder.
Hoewel zij, van het Romeinse Rijk tot aan de hoofdstad van het British Empire, veel hebben verwoest, hebben de Duitsers ook veel opgebouwd. De Duitse componisten zijn vrijwel zonder uitzondering van de bovenste plank; de Duitse taal is een acquired taste. Frans is bevallig, en Engels is universeel: maar als de taal die klank van staal op staal moet hebben, gaat er niets boven Duits. Ook heeft Duitsland veel belangwekkende denkers voortgebracht; geen van hen zonder ernstige tic, overigens.
Nijver, gezagsgetrouw, en niet vies van het open laten staan van de bierkraam.
Op afbeeldingen zijn Duitsers doorgaans te herkennen aan een (al dan niet met overgewicht gepaard gaande) gezonde blos, en een martiale blik.
Voorbeeldopgave
Wie is deze Duitser?
*Heer Sports wakker-schud:
Meneer was zichtbaar begaafd op het technologische vlak. Ik twijfel tussen ontwerper van een veelgebruikte auto, planner van den Duitschen Autobahnen of uitvinder van een nuttig kleinood.
Heer du_ke, u heeft geretourneerd! Welkom terug. En bijna gefeli
quote:Ik begrijp dat meneer's bonkige hoofd dit doet vermoeden, maar meneer was geen AngloSax.
Op woensdag 2 juli 2003 09:39 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Britsch?
quote:U wordt al aanzienlijk warmer, heer hondachtige. Ik zal u voor zijn en het weggeven: meneer was Italiaan
Op woensdag 2 juli 2003 09:41 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Fransch?
quote:Meneer heeft een irritant bekend hoofd, doch de naam onloopt mij nog. Enig hintwerk?
Op woensdag 2 juli 2003 09:44 schreef Parabola het volgende:[..]
U wordt al aanzienlijk warmer, heer hondachtige. Ik zal u voor zijn en het weggeven: meneer was Italiaan
quote:Een hintje kan er wel af, heer Wile_E. Hoewel meneer geen ornitholoog was, kan enig kennis van de kip hem niet ontzegd worden.
Op woensdag 2 juli 2003 09:51 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Meneer heeft een irritant bekend hoofd, doch de naam onloopt mij nog. Enig hintwerk?
Overigens berust de bekendheid van zijn hoofd aan uw zijde op puur toeval.
quote:Dat is inderdaad jammer.
Op woensdag 2 juli 2003 09:57 schreef Gellius het volgende:
Wat jammer dat het Giambattista Vico niet is..
quote:kip
Op woensdag 2 juli 2003 10:01 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
kip??
quote:Mmmm... lijkt me uitgesloten; deze "foto" dateert van later.
Op woensdag 2 juli 2003 10:04 schreef beeer het volgende:
Hmz... een of andere onbekende foto van Cristoforo Colombo?
Zat meneer in de muziek?
quote:Dat is correct, een kleine twee eeuwen later.
Op woensdag 2 juli 2003 10:07 schreef pyl het volgende:[..]
Mmmm... lijkt me uitgesloten; deze "foto" dateert van later.
quote:Dat is dan weer niet correct.
Zat meneer in de muziek?
quote:Het ware ook beter geweest niet naar conclusies te springen: dat iemand in Vaticaanstad woont, ja zelfs werkt, wil niet zeggen dat die persoon ook paus is. Sterker nog, meneer was niet eens een geestelijke.
Op woensdag 2 juli 2003 11:30 schreef pyl het volgende:
Mmmm...een 17e eeuwse paus die "iets" met een kip had - neen, die kan ik niet vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |