Zij wilde persé kinderen, en ik niet.
Daardoor hebben wij vanavond besloten er maar een aind aan te maken (voor de funnyposters, een eind aan de relatie).
Zijn er Fokkers hier met soortgelijke ervaringen oid?
Ik ken wel een stel waarvan de man beslist geen kinderen wilde maar er uiteindelijk toch maar mee instemde.
Geloof me, dat kind heeft het niet leuk.
Ik denk dat je de juiste beslissing genomen hebt, en ik vind het ook heel dapper eigenlijk.
quote:Nope je hebt gelijk.
Op maandag 30 juni 2003 23:19 schreef gelly het volgende:
Klinkt misschien hard, maar had je dat niet eerder kunnen bedenken ? Ze zal vast niet van de 1 op de andere dag met het idee zijn gekomen.
quote:Onzin, bij velen past een kind bij hun leven, maar voor anderen is dit helemaal niet zo. Geen kwestie van 'horen', maar van 'willen'.
Op maandag 30 juni 2003 23:20 schreef SirPeter het volgende:
Kinderen horen er nou eenmaal bij uiteindelijk.Wil je nooit kinderen?
quote:Mijn enige motivatie om een kind te "nemen/maken" was om deze relatie niet kwijt te raken
Op maandag 30 juni 2003 23:21 schreef shmoopy het volgende:
Jezus wat moeilijk.Ik ken wel een stel waarvan de man beslist geen kinderen wilde maar er uiteindelijk toch maar mee instemde.
Geloof me, dat kind heeft het niet leuk.Ik denk dat je de juiste beslissing genomen hebt, en ik vind het ook heel dapper eigenlijk.
Lijkt me geen goeie motivatie.
Ik heb gewoon niks met kinderen.
quote:
Op maandag 30 juni 2003 23:20 schreef SirPeter het volgende:
Kinderen horen er nou eenmaal bij uiteindelijk.Wil je nooit kinderen?
Maar zelfs als je het zo rationeel bekijkt blijft het een hondsmoeilijke beslissing om te nemen. Petje af en heel veel sterkte toegewenst.
[Dit bericht is gewijzigd door Litpho op 30-06-2003 23:24]
quote:Ga jij s met mn vriendin praten
Op maandag 30 juni 2003 23:22 schreef poebeertjuh het volgende:[..]
Onzin, bij velen past een kind bij hun leven, maar voor anderen is dit helemaal niet zo. Geen kwestie van 'horen', maar van 'willen'.
quote:Ex-vriendin he. Wel bij de les blijven.
Op maandag 30 juni 2003 23:24 schreef rene29 het volgende:[..]
Ga jij s met mn vriendin praten
![]()
quote:Je hebt (volgens mij) helemaal gelijk.
Op maandag 30 juni 2003 23:24 schreef Litpho het volgende:
Zoals shmoopy hierboven al aangeeft: als de relatie voort had geduurd had één van jullie tweeën met een voor hem/haar onacceptabel compromis moeten leven. Dat is op de lange duur niet goed voor de relatie, en dat kan nooit goed zijn voor het kind.Maar zelfs als je het zo rationeel bekijkt blijft het een hondsmoeilijke beslissing om te nemen. Petje af en heel veel sterkte toegewenst.
quote:Jaja Danny..
Op maandag 30 juni 2003 23:25 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ex-vriendin he. Wel bij de les blijven.
quote:
Op maandag 30 juni 2003 23:27 schreef rene29 het volgende:
Jaja Danny..
Ga jij die tweeling van je maar ns in de gaten houden...
Precies, de enige tweeling die ik in de gaten hou is:
Die mogen over 1,5 jaar in de Playboy
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 30-06-2003 23:30]
quote:Duh
Op maandag 30 juni 2003 23:19 schreef ijsvries het volgende:
jouw kinderwens was om geen kinderen te krijgen?
dat heb ik nog nooit als wens gehad.
T was haar wens om kinderen te krojgen.....
(beetje laat, weet t... )
[Dit bericht is gewijzigd door rene29 op 30-06-2003 23:32]
Dat lees je ook wel eens, en dat lijkt me knap beroerd voor jou en je ex.
Mischien sterrilisatie een optie?
quote:Dat mogen we alleen maar hopen.
Op maandag 30 juni 2003 23:29 schreef SunChaser het volgende:[..]
De enige tweeling die ik in de gaten hou is:
Die mogen over 1,5 jaar in de Playboy
quote:Daar heb ik (serieus) al wel over nagedacht.
Op maandag 30 juni 2003 23:29 schreef Phenomenom het volgende:
Maar waar je wel weer mee moet opassen is dat het bij een toekomstige vriendin niet mis gaat en je per ongeluk wel een kind krijgt.Dat lees je ook wel eens, en dat lijkt me knap beroerd voor jou en je ex.
Mischien sterrilisatie een optie?
quote:Nog niet. Maar het zou best eens voor kunnen komen in m'n leven.
Op maandag 30 juni 2003 23:18 schreef rene29 het volgende:
Ik had de afgelopen 6 jaar een hele goeie relatie.
Er was echter (altijd al) 1 probleem:Zij wilde persé kinderen, en ik niet.
Daardoor hebben wij vanavond besloten er maar een aind aan te maken (voor de funnyposters, een eind aan de relatie).Zijn er Fokkers hier met soortgelijke ervaringen oid?
Ik kan geen kinderen nemen, omdat ik weet dat ik er niet geschikt voor ben. Ik wil teveel blijven hangen in het leven van de vrije onbezorgde jongeman. Misschien komt het omdat ik teveel lol ben misgelopen in m'n tienerjaren of iets dergelijks.
Maar goed... zoals ik er nu over nadenk is het gewoon niet gezond voor mij om aan kinderen te beginnen, ook niet over 10 jaar als ik 35 ben.
Ma goed... mocht ik op m'n 45e toch kids willen, dan vind ik wel een lekker jong en groen blaadje die mij prachtige kinderen gaat baren.
Ik neem tenminste aan dat je in die 6 jaar wel enige hoogte hebt kunnen krijgen van de kansen of ze ooit nog van gedachten zal veranderen of niet? Mijn relatie is op dezelfde basis begonnen: zij is opgegroeid met ideeen als kinderen krijgen en trouwen - ik ben opgegroeid als kunstenaar met alle vrijzinnige ideeen van dien, en nee, kinderen... NOOIT. We zijn nu 8 jaar samen, en we zijn allebei milder geworden. We hebben besloten de knoop over 6 jaar door te hakken. ALS we dan een kind nemen, heeft het tenminste een paar ouders die weten waar ze staan, maar nog niet bejaard zijn terwijl het kind opgroeid. Als we geen kind nemen, dan is de keuze (hard, maar wel zo rechtvaardig) aan mijn vriendin om te besluiten of ze bij me wil blijven of niet - ik wil haar namelijk niet kwijt, maar als zij per se een kind wil, en ik heb in die jaren niet aan het idee kunnen wennen en blijf weigeren, tsja... dan is het haar goed recht om haar heil elders te zoeken.
Nogmaals sterkte.
quote:Dat wil ik natuurlijk best doen, maar ik denk dat het bij haar al een kwestie van willen is. Of denkt zij dat het hoort en wil ze het daarom? Dan kan ik mijn invloed nog wel even uitoefenen
Op maandag 30 juni 2003 23:24 schreef rene29 het volgende:[..]
Ga jij s met mn vriendin praten
![]()
quote:Ja en nee...
Op maandag 30 juni 2003 23:31 schreef JayAvenger het volgende:[..]
Nog niet. Maar het zou best eens voor kunnen komen in m'n leven.
Ik kan geen kinderen nemen, omdat ik weet dat ik er niet geschikt voor ben. Ik wil teveel blijven hangen in het leven van de vrije onbezorgde jongeman. Misschien komt het omdat ik teveel lol ben misgelopen in m'n tienerjaren of iets dergelijks.
Maar goed... zoals ik er nu over nadenk is het gewoon niet gezond voor mij om aan kinderen te beginnen, ook niet over 10 jaar als ik 35 ben.
Ma goed... mocht ik op m'n 45e toch kids willen, dan vind ik wel een lekker jong en groen blaadje die mij prachtige kinderen gaat baren.
Groen blaadje
Op mn 45ste nog kinderen (wil ik nu al niet)
[Dit bericht is gewijzigd door rene29 op 30-06-2003 23:37]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |