Een gewone versterker voor comuterspeakers voldoet niet. (al geprobeerd) dit was een 240watt pmpo/18 Watt RMS vrsterker. De apple speakers vervormden maar de versterker werd superheet dus niet sterk genoeg denk ik.
ik zoek dus een klasse A of AB versterker. Of ook welkom zijn de specs van deze speakers. zodat ik er zelf een kan maken.
quote:Eerst maar eens leren wat impendantie betekent. Mac-zooi wijkt dermate af van alle gebruikelijke normen dat het gerust 2 Ohm speakers kunnen zijn, en daar maak je niet veel versterkers blij mee.
Op maandag 30 juni 2003 02:49 schreef edding800 het volgende:Een gewone versterker voor comuterspeakers voldoet niet. (al geprobeerd) dit was een 240watt pmpo/18 Watt RMS vrsterker. De apple speakers vervormden maar de versterker werd superheet dus niet sterk genoeg denk ik.
quote:bullshit,, de meeste ( lees 99% ) van de hedendaagse versterkers kunnen zonder problemen 2 ohm aan. Het probleem ligt eerder aan het feit dat apple speakers op een totaal andere manier aangestuurd dienen te worden.. nameljk met een HOOG ohmig signaal.. Zet je hier een versterker op met bv een 8 , 4 of 2 of zelfs een professionele versterker die zonder problemen op een halve ohm kunnen werken, dan loop je dus zeer grote kans dat de boel zeer heet gaat worden met alle risico's van dien..
Op maandag 30 juni 2003 03:19 schreef Bushmaster het volgende:[..]
Eerst maar eens leren wat impendantie betekent. Mac-zooi wijkt dermate af van alle gebruikelijke normen dat het gerust 2 Ohm speakers kunnen zijn, en daar maak je niet veel versterkers blij mee.
Enige oplossing is om . of nieuwe speakers te kopen OF een apple
quote:Thanx. dat van 2 Ohm wist ik dus niet. ging uit van 4 tot 8 Ohm.
Op maandag 30 juni 2003 03:19 schreef Bushmaster het volgende:[..]
Eerst maar eens leren wat impendantie betekent. Mac-zooi wijkt dermate af van alle gebruikelijke normen dat het gerust 2 Ohm speakers kunnen zijn, en daar maak je niet veel versterkers blij mee.
quote:Wil ze graag aansturen.kan misschien de huidige versterker aanpassen voor deze speakers.het probleem ontstaat iig door de impedantie.. thanx
Op maandag 30 juni 2003 06:32 schreef dimage het volgende:[..]
bullshit,, de meeste ( lees 99% ) van de hedendaagse versterkers kunnen zonder problemen 2 ohm aan. Het probleem ligt eerder aan het feit dat apple speakers op een totaal andere manier aangestuurd dienen te worden.. nameljk met een HOOG ohmig signaal.. Zet je hier een versterker op met bv een 8 , 4 of 2 of zelfs een professionele versterker die zonder problemen op een halve ohm kunnen werken, dan loop je dus zeer grote kans dat de boel zeer heet gaat worden met alle risico's van dien..
Enige oplossing is om . of nieuwe speakers te kopen OF een apple
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |