ik moet nu wel opeens 100 euro p/m ziektekosten verzekering betalen omdat ik niet meer terug kan bij mijn ouders,
tevens krijg ik geringen vergoeding maar van stage,
wat erop neerkomt dat ik gewoon het niet haal qua geld per maand.
dit kan toch niet kloppen?
quote:Ja maar hij heeft het over 4 dagen werken en één dag school volgens mij, dus geen voltijd school maar deeltijd (BBL?)
Op vrijdag 27 juni 2003 11:29 schreef Bigs het volgende:
Vaag? Toen ik stage liep (40 uur in de week) kreeg ik mijn stufi gewoon doorbetaald.
quote:ik loop nu voltijd stage, maar dat wil nog niet zeggen dat mijn onderwijsvorm is veranderd. Ik ben nog steeds ingeschreven bij een voltijd opleiding
Op vrijdag 27 juni 2003 11:30 schreef Herfst het volgende:[..]
Ja maar hij heeft het over 4 dagen werken en één dag school volgens mij, dus geen voltijd school maar deeltijd (BBL?)
Heb je geen recht op SF dan kan je of bij je werkgever in het ziekenfonds (en betaal je een paar tientjes) of je verdient zovele dat je je particulier moet laten verzekeren (maar dan verdien meen ik meer dan E25000 p/jr).
Als je stage gaat lopen dan is dat onderdeel van je opleiding en krijg je gewoon je SF. Of je moet op een heel bijzondere school zitten maar ik kan hetme niet voorstellen dat ze dan jou uitschrijven. Dan zou je nl ook een WA verzekering moeten afsluiten. Je OV mag je altijd aanvragen met een NUL-lening!
Heb je nog vragen: stel ze hier!
quote:Dan hoor je gewoon stufi te krijgen. Ik heb hetzelfde gehad en kreeg gewoon mijn stufi doorbetaald
Op vrijdag 27 juni 2003 11:31 schreef Fio het volgende:[..]
ik loop nu voltijd stage, maar dat wil nog niet zeggen dat mijn onderwijsvorm is veranderd. Ik ben nog steeds ingeschreven bij een voltijd opleiding
quote:ja en als je goed had gekeken dan wist je dat ik dat ook nog steeds krijg.
Op vrijdag 27 juni 2003 13:09 schreef erikh het volgende:[..]
Dan hoor je gewoon stufi te krijgen. Ik heb hetzelfde gehad en kreeg gewoon mijn stufi doorbetaald
quote:oeps, sorry, ik dacht ff dat jij de TS was
Op vrijdag 27 juni 2003 14:42 schreef Fio het volgende:[..]
ja en als je goed had gekeken dan wist je dat ik dat ook nog steeds krijg.
quote:ja dat dacht ik al. geeft niet hoor, ik kan wel wat hebben.
Op vrijdag 27 juni 2003 15:58 schreef erikh het volgende:
oeps, sorry, ik dacht ff dat jij de TS was
quote:Ja ik ook!
Op vrijdag 27 juni 2003 11:29 schreef Bigs het volgende:
Vaag? Toen ik stage liep (40 uur in de week) kreeg ik mijn stufi gewoon doorbetaald.
Splackavellie: Ik snap niet waarom je 100 euro per maand aan ziektekosten betaald?
quote:Wanneer jij gewoon een opleiding afmaakt, maakt niet uit welke, binnen 10 jaar dan wordt de 4 jaar stufi die je krijgt omgezet in een gift. Maakt niet uit of je een paar jaar vergooit hebt. Zelfs als je het 1e jaar niet genoeg punten zou halen, en je maakt toch binnen 10 jaar nadat je stufi hebt gekregen een andere opleiding af wordt dat alsnog omgezet in een gift. Nog niets aan de hand dus!!
Op zaterdag 28 juni 2003 13:07 schreef Cola_Light het volgende:
Dat tweede jaar dat ik nu verneukt heb is dat volledig een lening?
quote:Het terugbetaalverhaal is als volgt. Ik neem even mijn eigen situatie als uitgangspunt (dat behandelt zo ongeveer alles):
Op zaterdag 28 juni 2003 13:07 schreef Cola_Light het volgende:
Even een ander vraagje over stufi. Stel je hebt in het eerste jaar genoeg punten gehaald dan wordt je stufi omgezet in een gift en dan heb je nog 10 jaar om een studie af te ronden. Dit is ook het geval maar het tweede jaar heb ik niet gehaald. Nu ga ik een totaal andere studie doen en ga ik weer in het eerste jaar beginnen waardoor ik uitkom op 6 jaar studeren zeg maar. Hoe zit dat met terugbetalen etc... Dat tweede jaar dat ik nu verneukt heb is dat volledig een lening?
1999-2001 HTS Arnhem: 2 jaar lang gewoon een gift van de IBG
--- ik switch van studie, het tweede leerjaar 4 SP
2001-2003 HTS Enschede: 2 jaar lang gewoon een gift van de IBG
--- einde 4 jaar studiefinanciering als gift
2003-2004 HTS Enschede: 1 jaar lang lenen bij de IBG
--- ik studeer dus af op 31/7/04(!)
1/1/05 Ik kom in de 'overgangsperiode' van de IBG, ik word verondersteld binnen nu en 2 jaar te beginnen met afbetalen
1/1/07 Ik word verondersteld een baan te hebben. Heb ik dat niet dan kan ik een draagkrachtmeting aanvragen. Afhankelijk van de DKM wordt mijn aflossing bepaalt.
1/1/22 Wij zijn 15 jaar verder, ik word verondersteld mijn lening te hebben afbetaald.
Voor hen die gaan studeren in het buitenland na hun studie in NL, geldt dat ze een DKM kunnen aanvragen. Soms wordt dan de verplichte aflossingsdatum met een jaar uitgesteld. Ik denk dat dit wel je vraag beantwoord. Met nog meer vragen, stel ze hier!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |