abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 juni 2003 @ 11:25:25 #1
32958 Splackavellie
Binka is a bad motherfucker!
pi_11409058
ik heb al paar jaar SF, maar dit vervalt binnekort omdat de school een wazige regeling treft, want ik heb 4 dagen per week stage, daarom vervalt SF. ook mij OV dus

ik moet nu wel opeens 100 euro p/m ziektekosten verzekering betalen omdat ik niet meer terug kan bij mijn ouders,

tevens krijg ik geringen vergoeding maar van stage,

wat erop neerkomt dat ik gewoon het niet haal qua geld per maand.

dit kan toch niet kloppen?

[url=http://home.wanadoo.nl/ezzebleef/n64/nintendo64.htm][[b]NINTENDO64 inc. spellen en meer TE KOOP, 70 EURO [/b][/url]][i] ! ! Where would I be without my Unnekupke ! ! [/i]
pi_11409103
Heb je een bijbaantje?
  vrijdag 27 juni 2003 @ 11:27:59 #3
57045 Ixian_Herald
Ancient & Beloved
pi_11409130
bel de IBG en vraag hoe het zit...misschien dat je iets met een lening kan doen...
Through the eyes of man you see a warped picture of an unfair world, through the eyes of the world you see a comedy.
  vrijdag 27 juni 2003 @ 11:28:11 #4
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_11409135
100 euro per maand????
is dat normaal?
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
pi_11409165
Vaag? Toen ik stage liep (40 uur in de week) kreeg ik mijn stufi gewoon doorbetaald.
pi_11409173
als het een normale opleiding is heb je volgens mij recht op stufi zolang je ingeschreven staat (al dan niet een lening)
Als je betaald krijgt door je stagewerkgever, dan kan je volgens mij in het ziekenfonds.
pi_11409184
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 11:29 schreef Bigs het volgende:
Vaag? Toen ik stage liep (40 uur in de week) kreeg ik mijn stufi gewoon doorbetaald.
Ja maar hij heeft het over 4 dagen werken en één dag school volgens mij, dus geen voltijd school maar deeltijd (BBL?)
Playlist | Studio Brussel (NL 102.1 FM / BE 100.9 FM)
pi_11409218
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 11:30 schreef Herfst het volgende:

[..]

Ja maar hij heeft het over 4 dagen werken en één dag school volgens mij, dus geen voltijd school maar deeltijd (BBL?)

ik loop nu voltijd stage, maar dat wil nog niet zeggen dat mijn onderwijsvorm is veranderd. Ik ben nog steeds ingeschreven bij een voltijd opleiding
pi_11409232
ik heb vanaf vorig jaar juni t/m eind januari 2003 met de stage (5 dagen per week) gewoon studiefinanciering gehad. Zal wel iets met school te maken hebben.
  vrijdag 27 juni 2003 @ 11:32:43 #10
58281 Bertin
Please disturb me!
pi_11409257
Ik loop nu ook 40 uur per week stage een half jaar lang en ontvang gewoon stufi dus volgens mij heb je het gewoon verkeerd begrepen... zal het nog eens goed navragen als ik jou was...
pi_11409315
Als je ingeschreven staat bij een opleiding heb je OV en SFrecht. zowiezo een basis beurs.
Je betaald toch ook lesgeld aan die opleiding?? Stage=niet werken.
Om wat voor opleiding gaat het precies?
pi_11410049
Als je recht hebt op SF, dan kan je ook een standaard studenten pakketpolis aanvragen. Deze polis kost je ongeveer E45 p/m. Deze zijn af te sluiten bij iedere verzekeraar. Deze E45 is incl tandarts, bij de OHRA.

Heb je geen recht op SF dan kan je of bij je werkgever in het ziekenfonds (en betaal je een paar tientjes) of je verdient zovele dat je je particulier moet laten verzekeren (maar dan verdien meen ik meer dan E25000 p/jr).

Als je stage gaat lopen dan is dat onderdeel van je opleiding en krijg je gewoon je SF. Of je moet op een heel bijzondere school zitten maar ik kan hetme niet voorstellen dat ze dan jou uitschrijven. Dan zou je nl ook een WA verzekering moeten afsluiten. Je OV mag je altijd aanvragen met een NUL-lening!

Heb je nog vragen: stel ze hier!

Danmark... more usefull every day!
pi_11411209
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 11:31 schreef Fio het volgende:

[..]

ik loop nu voltijd stage, maar dat wil nog niet zeggen dat mijn onderwijsvorm is veranderd. Ik ben nog steeds ingeschreven bij een voltijd opleiding

Dan hoor je gewoon stufi te krijgen. Ik heb hetzelfde gehad en kreeg gewoon mijn stufi doorbetaald
pi_11413002
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 13:09 schreef erikh het volgende:

[..]

Dan hoor je gewoon stufi te krijgen. Ik heb hetzelfde gehad en kreeg gewoon mijn stufi doorbetaald

ja en als je goed had gekeken dan wist je dat ik dat ook nog steeds krijg.
pi_11414660
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 14:42 schreef Fio het volgende:

[..]

ja en als je goed had gekeken dan wist je dat ik dat ook nog steeds krijg.

oeps, sorry, ik dacht ff dat jij de TS was
pi_11414845
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 15:58 schreef erikh het volgende:
oeps, sorry, ik dacht ff dat jij de TS was
ja dat dacht ik al. geeft niet hoor, ik kan wel wat hebben.
pi_11414874
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 11:29 schreef Bigs het volgende:
Ja ik ook!
  † In Memoriam † vrijdag 27 juni 2003 @ 22:22:20 #18
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_11421335
Zo, hier maar ff een [Centraal] topic van gemaakt.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_11429075
Even een ander vraagje over stufi. Stel je hebt in het eerste jaar genoeg punten gehaald dan wordt je stufi omgezet in een gift en dan heb je nog 10 jaar om een studie af te ronden. Dit is ook het geval maar het tweede jaar heb ik niet gehaald. Nu ga ik een totaal andere studie doen en ga ik weer in het eerste jaar beginnen waardoor ik uitkom op 6 jaar studeren zeg maar. Hoe zit dat met terugbetalen etc... Dat tweede jaar dat ik nu verneukt heb is dat volledig een lening?
  zaterdag 28 juni 2003 @ 14:48:13 #20
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_11430490
Je krijgt 4 jaar studiefinanciering en als je dan je diploma niet hebt gehaald stopt het en kan je het om laten zetten in een lening.

Splackavellie: Ik snap niet waarom je 100 euro per maand aan ziektekosten betaald?

Don't love if you want to die in peace.
pi_11431088
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 13:07 schreef Cola_Light het volgende:
Dat tweede jaar dat ik nu verneukt heb is dat volledig een lening?
Wanneer jij gewoon een opleiding afmaakt, maakt niet uit welke, binnen 10 jaar dan wordt de 4 jaar stufi die je krijgt omgezet in een gift. Maakt niet uit of je een paar jaar vergooit hebt. Zelfs als je het 1e jaar niet genoeg punten zou halen, en je maakt toch binnen 10 jaar nadat je stufi hebt gekregen een andere opleiding af wordt dat alsnog omgezet in een gift. Nog niets aan de hand dus!!
pi_11434202
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 13:07 schreef Cola_Light het volgende:
Even een ander vraagje over stufi. Stel je hebt in het eerste jaar genoeg punten gehaald dan wordt je stufi omgezet in een gift en dan heb je nog 10 jaar om een studie af te ronden. Dit is ook het geval maar het tweede jaar heb ik niet gehaald. Nu ga ik een totaal andere studie doen en ga ik weer in het eerste jaar beginnen waardoor ik uitkom op 6 jaar studeren zeg maar. Hoe zit dat met terugbetalen etc... Dat tweede jaar dat ik nu verneukt heb is dat volledig een lening?
Het terugbetaalverhaal is als volgt. Ik neem even mijn eigen situatie als uitgangspunt (dat behandelt zo ongeveer alles):

1999-2001 HTS Arnhem: 2 jaar lang gewoon een gift van de IBG
--- ik switch van studie, het tweede leerjaar 4 SP
2001-2003 HTS Enschede: 2 jaar lang gewoon een gift van de IBG
--- einde 4 jaar studiefinanciering als gift
2003-2004 HTS Enschede: 1 jaar lang lenen bij de IBG
--- ik studeer dus af op 31/7/04(!)
1/1/05 Ik kom in de 'overgangsperiode' van de IBG, ik word verondersteld binnen nu en 2 jaar te beginnen met afbetalen
1/1/07 Ik word verondersteld een baan te hebben. Heb ik dat niet dan kan ik een draagkrachtmeting aanvragen. Afhankelijk van de DKM wordt mijn aflossing bepaalt.
1/1/22 Wij zijn 15 jaar verder, ik word verondersteld mijn lening te hebben afbetaald.

Voor hen die gaan studeren in het buitenland na hun studie in NL, geldt dat ze een DKM kunnen aanvragen. Soms wordt dan de verplichte aflossingsdatum met een jaar uitgesteld. Ik denk dat dit wel je vraag beantwoord. Met nog meer vragen, stel ze hier!

Danmark... more usefull every day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')