quote:damn karl en ludwig bne ik geloof ik tegen gekomen onder het zoeken....
Op donderdag 26 juni 2003 16:11 schreef pyl het volgende:[..]
Mijn heren, zeg maar Karl en Ludwig, waren, voor zover ik weet en kan nagaan, geen familie en schreven zeker geen sprookjes. Karl had grote invloed op een andere, latere Karl. Ludwig had grote invloed op latere projectieve meetkundigen.
quote:Dia had toch niet zo'n debiele baard?
Op donderdag 26 juni 2003 16:26 schreef Mijnheer_Willem het volgende:
Dan is het Hegel.
Ik kan het plaatje niet zien. Is de meetkundige Gauss?
Het is Feuerbach.
Zijn naamgenoot baardmans Ludwig staat op p. 3.
quote:En we hebben een winnaar!! Chapeau Mijnheer Willem.
Op donderdag 26 juni 2003 16:46 schreef Mijnheer_Willem het volgende:
Je hebt helemaal gelijkHet is Feuerbach.
quote:En arme Parabola laten zoeken naar een Hegeliaans filosoof genaamd Karl. Nou, u wordt bedankt, heer pyl
Op donderdag 26 juni 2003 16:48 schreef pyl het volgende:[..]
En we hebben een winnaar!! Chapeau Mijnheer Willem.
quote:Het was dus precies omgekeerd.
Op donderdag 26 juni 2003 16:11 schreef pyl het volgende:[..]
Mijn heren, zeg maar Karl en Ludwig, waren, voor zover ik weet en kan nagaan, geen familie en schreven zeker geen sprookjes. Karl had grote invloed op een andere, latere Karl. Ludwig had grote invloed op latere projectieve meetkundigen.
[Dit bericht is gewijzigd door Parabola op 26-06-2003 16:52]
quote:Geen dank, heer Parabola, graag gedaan. U zat daarmee toch ernstig in de goede richting?
Op donderdag 26 juni 2003 16:50 schreef Parabola het volgende:[..]
En arme Parabola laten zoeken naar een Hegeliaans filosoof genaamd Karl. Nou, u wordt bedankt, heer pyl
quote:tissalgoed
Op donderdag 26 juni 2003 16:55 schreef pyl het volgende:
O jee, ik zie dat ik inderdaad de beide voornamen heb verwisseld. Zal wel besmettelijk zijn, heer Parabola, dat "je dag niet hebben"... Excuses.
quote:[offtopic]
Op donderdag 26 juni 2003 16:46 schreef pyl het volgende:
Voor degenen die baby face Karl niet kunnen zien:
De Fransen zijn een merkwaarig volk. Hoewel redelijkheid, intelligentie, logica en ordentelijkheid er zeldzaam hoog in aanzien staan, worden deze deugden door de inwoners van Frankrijk met enige regelmaat met aan bezetenheid grenzend enthousiasme afgedankt.
Veel beroemde Fransen waren krijger van beroep. Dit is zeer merkwaardig, daar het mij moeite zou kosten om 10 oorlogen op te sommen die de Fransen hebben gewonnen zonder een boerentrien tot veldmaarschalk te bevorderen of om hulp te gaan jengelen bij les Anglo-Saxons, slagvaardig volk dat na het sluiten van de vrede steevast met typische Gallische arrogantie weer wordt uitgespuwd.
De Franse literatuur is wereldberoemd en zeer rijk aan meesterwerken. Merkwaardig genoeg kan men desondanks eigenlijk geen enkele Franse auteur in ernst voor een van de grootsten aanzien. Vele beroemde Fransen danken hun roem dan ook aan hun pen.
Op afbeeldingen zijn Fransen te herkennen aan een je ne sais quoi, dat een uur in de wind stinkt.
Voorbeeldopgave:
Wie is deze Fransman?
quote:In-der-daad. Leuk, zo'n selectief geheugen.
Op donderdag 26 juni 2003 19:22 schreef Mijnheer_Willem het volgende:
Jean Bart
quote:Simpel. Vercingetorix
Op vrijdag 27 juni 2003 09:25 schreef pyl het volgende:
Weg met generalisaties, ook over Fransen:
quote:Ha, inderdaad simpel (te simpel?). Correct natuurlijk. Plaatje Coyote!
Op vrijdag 27 juni 2003 09:25 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Simpel. Vercingetorix
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |