quote:ik gebruik animationshop 3.
Op woensdag 25 juni 2003 19:48 schreef Nevermind het volgende:
Met welke programma's maken jullie de geanimeerde?
Wow BlaatschaaP
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 20:14 schreef EggsTC het volgende:[..]
Welk prog gebruik jij dan?
Ik gebruik animationshop pro 3
quote:Versie 3.02
Op woensdag 25 juni 2003 19:48 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Animation Shop (zit gratis bij Jasc Paint Shop Pro).
Erg simpel programmaatje
.
en
(is hendig voor in sluitposts )
quote:Jah ik ben met een fluitende smiley bezig, ook een soort van schijnheilige smillie alsof ie niks heeft uitgespookt... beetje van deze vorm
Op woensdag 25 juni 2003 20:14 schreef BlaatschaaP het volgende:
Iemand nog een setje ideeen trouwens? Zelf kom ik niet echt ergens op.
quote:Jaaaaa!
Op woensdag 25 juni 2003 20:15 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik maak wel even een 'How to'. Ik verveel me toch.
quote:whaha die's meesterlijk!!!!!!!!!!!!!! WOEIJ
Op woensdag 25 juni 2003 15:50 schreef sizzler het volgende:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
echt zo'n blije topic-sluiter smiley moderator
quote:Ik heb het ook gedaan met animationshop, zie pagina 3
Op woensdag 25 juni 2003 20:15 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik maak wel even een 'How to'. Ik verveel me toch.
Stap 1: Welk programma?
Zorg ervoor dat je aan het programma Jasc Animation Shop komt. Als je Jasc Paint Shop Pro hebt krijg je dit programmaatje er gratis bij. Natuurlijk kan je de smileys met tig andere programma's maken maar als je deze guide volgt moet je Animation Shop hebben. Zelf gebruik ik versie 3.02.
Stap 2: Welke smileys?
Natuurlijk moet je wel een idee hebben wat je wilt gaan doen. Meestal 'mix' je twee smileys zodat dat een grappig effect oplevert. Als je en
mixt krijg je bijvoorbeeld
Nu doen we het even wat simpeler. We nemen de en de
.
Druk op 'Open' en klik dan de 2 smileys aan (hiervoor moet je ze eerst op je harddisk hebben staan. Doe dit door op de smiley te klikken met je rechtermuisknop --> Opslaan Als..')
Stap 3: Droppen
Aangezien onze brillemans een grote mond heeft die niet overeenkomt met de kus gaan we de mond overkleuren. Klik op de 'droppertool' en dan op een geel stukje 'huid' vlak bij de mond van brillemans. Klik dan op de 'brushtool' zodat je naar hartelust de mond van 'm kan betekenen met normale 'huid'. Dat komt er ongeveer zo uit te zien:
Stap 4: De metamorfose
Nu gaan we de kus op de brillemans 'plakken'. Druk op het 'dropper'knopje en klik op de (onder)mond van kussemans. Klik daarna op de 'Brush' zodat je met rood kan tekenen. Orienteer eerst goed zodat je te weten komt waar de mond precies moet komen. Probeer een beetje te kijken naar de ogen. Zo kom je er vanzelf wel uit .
Druk daarna weer op de 'droppertool' en dan op het donkerrode stukje bovenmond. Klik op 'brush' en maak een mooi streepje boven de ondermond. Als je het goed gedaan hebt ziet het er dan zo uit:
Sla daarna het nieuwe plaatje op en klaar is kees! Als je het wil uploaden kan dat op www.picserver.tk bijvoorbeeld . Hij ziet er in het klein als het goed is zo uit:
Stap 5: Jamaar, bewegende dan?
Bewegende zijn een 'stukje' moeilijker dan stilstaande. Het enige verschil is dat je nu zelf moet bekijken waar bepaalde stukjes (zoals ogen, hoorntjes of een sigaar) moeten zitten. Als je dit verkeerd doet kan dat nog wel eens helemaal mis gaan .
Stap 6: Makkelijk een bewegende smiley maken
Bekijk eerst weer stap 1 en 2. Kies nu een (meestal) bewegende smile en een stilstaande smile. Wij doen nu en
Stap 7: Kijk goed naar wat je doet
Als je goed kijkt naar de frames van de worship smiley zie je dat 1e en laatste en de 2e en 4e hetzelfde zijn. Je hoeft dus alleen de 1e, 2e en 3e te maken. De rest kan je kopieren . We beginnen met de 3e omdat die het makkelijkst is. Klik op de
smiley en dan rechtermuisknop --> knippen/copy. Klik dan op de middelste (3e dus) frame van de worship smile en rechtermuisknop --> plakken --> Into Selected Frame. Met een beetje richtwerk krijg je hem precies over de oude smiley heen en voila! 1/3 is al klaar
.
Stap 8: Het moeilijke gedeelte
Het verschil tussen en
is natuurlijk de bril. Nu moet je door middel van een beetje fantasie de bril natekenen op de 1e worship frame. Er moet in ieder geval een stukje naar de 'oren' van de smiley lopen. Ik kan je niet meer vertellen dan dat je een beetje moet proberen en uitvinden. Als je eenmaal klaar bent met de 1e 3 frames delete je de laatste 2 (door erop te klikken en delete te drukken) Kopieer dan de 1e 2 frames en plak ze op de plaats van de 4e en 5e frame die je net gedelte hebt. Als je dit onsamenhangende verhaal nog begrijpt ziet het er nu ongeveer zo uit:
Wat er in het klein weer zo uitziet:
En dit was het weer voor vandaag .
quote:hoi,
Op woensdag 25 juni 2003 20:31 schreef Blaze85 het volgende:
ik wil een combo vanen
die's ubermoeilijK
Ik ga het direct proberen
de smoking smijl:
[Dit bericht is gewijzigd door Manweth op 26-06-2003 00:46]
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 02:24 schreef APK het volgende:
Blont: [afbeelding]
Vooral dat vraagtekentje doet ut um.
quote:Whahaha LOL!
Op donderdag 26 juni 2003 03:27 schreef Frasier het volgende:
Subtiel drupje
Met Paint en Irfanview kom je ook al een eind, zie de laatste 12.
BlaatSchaaP, mag ik een linkje naar je tutorial op mijn smiliessite plaatsen?
quote:En hij heet 'pijpje'
Op donderdag 26 juni 2003 03:27 schreef Frasier het volgende:
[afbeelding]Subtiel drupje
quote:Haha!!
Op donderdag 26 juni 2003 10:51 schreef MaxiTitan het volgende:
Hier wat zelfgemaakte smileys...
ETEN! ETEN! ETEN! ETEN! enz... enz...
Nu weet ik welke we nog missen! Zo'n "Jerry Jerry Jerry!!"smiley! Zoals ze dan bij de Springer Show staan te joelen en aanmoedigen als er twee elkaar in de haren vliegen.
Catfight!
Wie is creatief genoeg? Ik heb geen idee hoe je zoiets moet uitbeelden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |