abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11327851
Bij deze dus te koop twee Transportation Credit Vouchers ter waarde van 450 Euro per stuk. Voor degene die niet weten wat dat is kan ik vertellen dat je die vouchers moet zien als waardebonnen. Deze vouchers kun je inwisselen tegen een vliegticket.

Ik en een maat van me hebben deze vouchers vorig jaar van de KLM gekregen als schadevergoeding van onze overboekte vlucht. Aangezien ik en mijn maat dit jaar een rondreis gaan maken naar een betemming waar de KLM niet op vliegt, moeten wij van deze vouchers af.

Ze zijn te gebruiken bij de KLM en Northwest Airlines en moeten vóór 12 oktober 2003 gebruikt worden. We verkopen de twee vouchers bij voorkeur als één koop voor de prijs van 800 Euro ipv de waarde van 900 Euro. Dus tel uit je winst: 100 Euro!

pi_11327924
100 euro winst maar ?

nou laat dan maar , ik dacht meer aan 500 maximaal voor beide vouchers

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_11328153
quote:
Op maandag 23 juni 2003 22:07 schreef Joene het volgende:
100 euro winst maar ?

nou laat dan maar , ik dacht meer aan 500 maximaal voor beide vouchers

Dan kan ik ze beter terug sturen naar de KLM. Dan krijg ik nog meer dan 500 Euro terug van ze. Door ze te verkopen maak ik winst en degene die ze koopt maakt ook winst.
  Moderator maandag 23 juni 2003 @ 22:18:26 #4
45833 crew  Fogel
pi_11328275
quote:
Op maandag 23 juni 2003 22:05 schreef Z.v.C het volgende:
Bij deze dus te koop twee Transportation Credit Vouchers ter waarde van 450 Euro per stuk. Voor degene die niet weten wat dat is kan ik vertellen dat je die vouchers moet zien als waardebonnen. Deze vouchers kun je inwisselen tegen een vliegticket.

Ik en een maat van me hebben deze vouchers vorig jaar van de KLM gekregen als schadevergoeding van onze overboekte vlucht. Aangezien ik en mijn maat dit jaar een rondreis gaan maken naar een betemming waar de KLM niet op vliegt, moeten wij van deze vouchers af.

Ze zijn te gebruiken bij de KLM en Northwest Airlines en moeten vóór 12 oktober 2003 gebruikt worden. We verkopen de twee vouchers bij voorkeur als één koop voor de prijs van 800 Euro ipv de waarde van 900 Euro. Dus tel uit je winst: 100 Euro!

Zijn deze vouchers niet gekoppeld aan jullie namen?
Zitten er andere resticties aan? (bijvoorbeeld dat ze niet te gebruiken in combinatie met een aanbieding of low-fare ticket, of alleen op bepaalde routes te gebruiken, etc.)

In geval van nee op beide vragen dan heb ik interesse, mijn bod 200 euro voor beide (tel uit je winst: 100 euro voor jezelf, en 100 voor je vriend! Je hebt er alleen maar even voor moeten wachten zelf...)

-edit- Laat maar hangen, je mag ze niet verkopen: http://www.nwa.com/auction.html

quote:
Northwest Airlines, Inc. prohibits the sale or auction of travel-related documents for cash or other valuable consideration. Upon the occurrence of a sale or auction, the document will be VOID and not usable. This prohibition includes transactions conducted on eBay.

Prohibited sales include but are not limited to the sale of: tickets, WorldPerks frequent flyer miles, WorldPerks tickets, transportation credit vouchers (TCV), miscellaneous charge orders (MCO), promotional free tickets, zone fare certificates, dollars off certificates, percentage off certificates, companion certificates, upgrade certificates, other promotional travel certificates, and all employee-originating travel documents (e.g. Easywrites, companion passes, etc.). If these items appear to have been conveyed for consideration or if these items are sold or auctioned, they will be confiscated upon check-in for travel or at any other time during the traveller's journey, and travel will NOT be permitted. A passenger will be required to buy a ticket to continue their journey or remain stranded.

I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_11329491
Was laatst in 'de kat in de zak', je hoeft geen genoegen met tegoedbonnen te nemen, je kan gewoon je geld terug vragen. Check met de consumentenbond.
pi_11329759
Hmmmm, vreemd. Staat niet in de voorwaarden van de voucher. Misschien dat dit niet voor de KLM geldt?
Ik heb een mailtje gestuurd naar de KLM met de vraag wat te doen met de voucher. Hieronder hun reactie:
quote:
Vriendelijk dank voor uw e-mail.

Een Travel Credit Voucher wordt door KLM/Northwest Airlines verstrekt
als compensatie voor passagiers die met een overboeking zijn
geconfronteerd. Ook kan er een contante vergoeding worden geboden die
33% lager ligt dan het TCV bedrag. De TCV kan worden gebruikt als
(aan)betaling voor een ticket binnen de geldigheid van 1 jaar na de
datum van uitgifte. Zoals aangegeven in de 'Terms and Conditions', kan
een TCV niet worden verlengd.

Het spijt mij u te moeten meedelen dat uw verzoek tot verlenging niet
kan worden gehonoreerd. Ik wil u er echter graag op wijzen dat u dit
voucher, wanneer u dit zelf echt niet kunt gebruiken, kunt overdragen
aan iemand anders. Wanneer dit u nog geen soelaas biedt dan kunnen wij
zorgdragen voor een contante verrekening, minus de bovengenoemde 33%.

U kunt het document onder vermelding van bovengenoemde referentienummer
sturen naar:

De vouchers staan op naam, maar zijn één maal overdraagbaar. De KLM wil ze wel terug nemen, maar alleen voor 300 Euro per voucher.

Moderator maandag 23 juni 2003 @ 22:58:11 #7
45833 crew  Fogel
pi_11329764
quote:
Op maandag 23 juni 2003 22:14 schreef Z.v.C het volgende:

[..]

Dan kan ik ze beter terug sturen naar de KLM. Dan krijg ik nog meer dan 500 Euro terug van ze. Door ze te verkopen maak ik winst en degene die ze koopt maakt ook winst.

Jammer dat ze non-refundable zijn, van de KLM krijg je niks, en verkopen mag ook al niet. Oplossing: zelf even een tripje maken ergens heen.
Volgens post van topicstarter toch wel refundable.

Offtopic: waarom veranderen ze de regels de hele tijd???

[Dit bericht is gewijzigd door Fogel op 23-06-2003 23:00]

TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator maandag 23 juni 2003 @ 22:59:29 #8
45833 crew  Fogel
pi_11329814
quote:
Op maandag 23 juni 2003 22:58 schreef Z.v.C het volgende:
Hmmmm, vreemd. Staat niet in de voorwaarden van de voucher. Misschien dat dit niet voor de KLM geldt?
Ik heb een mailtje gestuurd naar de KLM met de vraag wat te doen met de voucher. Hieronder hun reactie:
[..]

De vouchers staan op naam, maar zijn één maal overdraagbaar. De KLM wil ze wel terug nemen, maar alleen voor 300 Euro per voucher.

Klinkt goed... op zich.

Ik doe zelf ook even navraag, en laat het je zsm weten (heb in principe wel interesse)

pi_12194887
Retour naar KLM, kan dus op slot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')