Je hoort nu wel eens dat mensen die in de file staan dat echt niet vrijwillig doen en dat ze simpelweg geen andere keus hebben. Dat betwijfel ik dus. Volgens mij zijn een hoop automobilisten in die file bestuurders van lease-auto's. Een deel daarvan zou op zich best met de trein kunnen, maar doet dat niet omdat ze nou eenmaal die auto hebben. en je baas gaat niet ook nog eens je treinkosten vergoeden als ie je al een auto onder je kont stopt.
Ik vind dus dat lease-auto's afgeschaft moeten worden. Als je mensen gewoon een redelijke kilometervergoeding geeft voor hun zakelijke ritten, kunnen ze zelf (iedere dag opnieuw) bepalen of hun agenda voor die dag betekent dat ze met de trein of de auto zullen gaan. Bovendien maak je daarmee ook een einde aan de privékilometers in de auto's van de zaak en het roekeloze rijgedrag daarin.
quote:Ik niet.
Op maandag 23 juni 2003 17:16 schreef k_man het volgende:
Ik vind dus dat lease-auto's afgeschaft moeten worden.
De "lease-bak-eikel" in die leasebak moet van A naar B. Zo snel en goedkoop mogelijk. Of dat nu in zijn eigen auto is, in een auto van de zaak, een huurauto of een leasebak maakt niet uit. Hij bevindt zich in een auto op de weg. Dat is waar jij het probleem ziet. Niet in die leasebak. En wegen zijn ervoor om met een auto over te rijden.
Dat er misschien (betere) alternatieven zijn ben ik met je eens en dat men die alternatieven anders./beter kan gebruiken ook. Maar leasebakken afschaffen.
Hoe kom ik dan bij m'n klanten?? In een gare suzuki alto .. ik zie mezelf al aan komen met een server achterin waar ik 5 alto's van kan kopen
Doe ik gelijk twee keer zolang over een gemiddeld reis....
(Maarssen - Rotterdam Heijplaat; Maarssen - Naarden industrieterrein) en zo kan ik nog wel effe doorgaan.
Het openbaar vervoer is NIET altijd een alternatief. Dus gebruik dat niet als argument om (lease) auto's af te schaffen.
En waarom zijn prive kilometers zo gevaarlijk bij lease auto rijders? Ken zelf genoeg idioten met een auto in eigen bezit die een stuk gevaarlijker rijden....
quote:De top van het bedrijfsleven verdient meer dan genoeg hoor.
Op maandag 23 juni 2003 17:18 schreef -_Tommy_- het volgende:
probleem is alleen wel dat je mensen met representatieve functies, dan ook zulke salarissen moet geven dat zij een representatieve auto kunnen kopen...
Het is trouwens toch suf om je status aan je auto af te meten.
quote:YEP!
Op maandag 23 juni 2003 17:23 schreef NightH4wk het volgende:
Gewoon extra asfalt.
quote:Rijders van lease-auto's rijden nou eenmaal gevaarlijker als rijders van privé-auto's.
Op maandag 23 juni 2003 17:22 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Yeah right... met de trein....Doe ik gelijk twee keer zolang over een gemiddeld reis....
(Maarssen - Rotterdam Heijplaat; Maarssen - Naarden industrieterrein) en zo kan ik nog wel effe doorgaan.Het openbaar vervoer is NIET altijd een alternatief. Dus gebruik dat niet als argument om (lease) auto's af te schaffen.
En waarom zijn prive kilometers zo gevaarlijk bij lease auto rijders? Ken zelf genoeg idioten met een auto in eigen bezit die een stuk gevaarlijker rijden....
Ik zeg niet dat de trein altijd een alternatief is en het afschaffen van lease-auto's dwingt niemand het openbaar vervoer in die dat niet wil. Het punt is dat je op dat moment zelf kunt kiezen hoe je je kilometervergoeding besteedt, terwijl veel mensen nu de auto nemen omdat ze die nou eenmaal van hun werk hebben.
(Voor mensen die voor hun werk moeten rondrijden in bestelbusjes en zo gaat dit natuurlijk niet op.)
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:20 schreef Roscoo het volgende:
Het zal er zeker voor zorgen dat de files korter worden want zo'n grote patserbak kan de gemiddelde Nederlander niet zelf betalen. Let er maar eens op hoeveel te grote auto's er in de file staan. Goed plan dus.
Eerst in iedere auto een begrenzer, nu weer alle lease-auto's afschaffen.
Het spijt me jongen maar je hebt een vermoeiend hoog Groenlinks-gehalte
quote:Tnx!
Op maandag 23 juni 2003 17:30 schreef CreativeMind het volgende:
Het spijt me jongen maar je hebt een vermoeiend hoog Groenlinks-gehalte
quote:Nog zwaarder?
Op maandag 23 juni 2003 17:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Lease auto's /auto's van de zaak zouden m.i. zowiezo veel zwaarder moeten worden belast. (bijvoorbeeld 50% bijtelling, ongeacht het aantal privé kilometers)
quote:Daar had ik nog niet aan gedacht
Op maandag 23 juni 2003 17:33 schreef Lucille het volgende:
Maar in de trein is toch ook geen plek voor al die lease rijders?
quote:Zodra de leasewagens worden afgeschaft dan zullen er veel meer 'oude' wagens op de weg erbij komen zodat het erg nadelig voor het milieu wordt. Daarbij komt ook nog eens dat de leasewagen een extreem goeie melkkoe voor de overheid is....zoals sigaretten dat zijn, heel veel mensen zijn er tegen maar er komt zoveel binnen aan inkomsten van de belastingen.....
Op maandag 23 juni 2003 17:16 schreef k_man het volgende:
Het lijkt mij goed als lease-auto's (grotendeels) worden afgeschaft. Dat zal een gunstige invloed hebben op de files en het autogebruik in het algemeen.Je hoort nu wel eens dat mensen die in de file staan dat echt niet vrijwillig doen en dat ze simpelweg geen andere keus hebben. Dat betwijfel ik dus. Volgens mij zijn een hoop automobilisten in die file bestuurders van lease-auto's. Een deel daarvan zou op zich best met de trein kunnen, maar doet dat niet omdat ze nou eenmaal die auto hebben. en je baas gaat niet ook nog eens je treinkosten vergoeden als ie je al een auto onder je kont stopt.
Ik vind dus dat lease-auto's afgeschaft moeten worden. Als je mensen gewoon een redelijke kilometervergoeding geeft voor hun zakelijke ritten, kunnen ze zelf (iedere dag opnieuw) bepalen of hun agenda voor die dag betekent dat ze met de trein of de auto zullen gaan. Bovendien maak je daarmee ook een einde aan de privékilometers in de auto's van de zaak en het roekeloze rijgedrag daarin.
quote:Maar waarom dan zo graag een lease-auot ipv kilometervergoeding?
Op maandag 23 juni 2003 17:32 schreef What het volgende:[..]
Nog zwaarder?
![]()
Jij weet echt niet waar je over praat hè?
Is het weleens in je opgekomen dat de meeste lease-auto rijders die auto gewoon
nodig hebben voor het werk?
Als je de standaarkilometervergoeding krijgt (iets van 28 eurocent toch?) kun je best een leuke auto rijden en zelfs nog op je zakelijke kilometers verdienen. Een lease-auto kost je sowieso geld via de bijtelling.
quote:Jaloers op collega's die wel een leasewagen mochten uitzoeken....
Op maandag 23 juni 2003 17:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
lijkt mij een goed plan. Lease auto's /auto's van de zaak zouden m.i. zowiezo veel zwaarder moeten worden belast. (bijvoorbeeld 50% bijtelling, ongeacht het aantal privé kilometers)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |