Je wilt de auto aan de kant zetten, tenminste daar waar je denkt dat de kant is. Er is alleen
geen beweging in je benen te krijgen. Het lijkt alsof je geen gas meer geeft, toch geeft de
kilometer teller aan dat je netjes 120 rijdt. Je doet een raampje open, maar je hoort niets, geen wind niets.
Je hebt het gevoel dat je gek wordt, maar blijft merkwaardig genoeg toch kalm. Alsof je weet wat er aan de hand is, maar het nog niet goed kan uitleggen.
Pas na een tijdje merk je dat de radio, die je tijdens de rit heeft geamuseerd met haar klanken,
het niet meer doet. Dat wil zeggen alle lampjes branden nog wel, en hij geeft de frequentie nog
wel aan, alleen geen geluid. Je draait aan de volume knop. Je hoort niet eens ruisen. Je begint
je nu echt af te vragen wat er aan de hand is, en waar je in hemelsnaam bent. Maar niet voor lang........
Al snel vergeet je je af te vragen waar je bent en wat er gebeurd. Je gedachten dwalen af. Je denkt
aan je vriendin. Je denkt aan je vader en moeder. Aan alle mensen van wie je houdt of van wie je gehouden hebt.
Je ziet ze allemaal voor je, je ziet ze zo helder. Hun gedaantes steken af tegen de inmense
donkerte. Je ziet ze zo goed dat je ze bijna kan aanraken. Je hoort ze praten en lachen, en huilen.
Je ziet je vriendin huilen, en je vraagt je af waarom. Je merkt niet eens dat je niet meer in
de auto zit. Het enige wat er door je heen gaat is pijn. Geen lichamelijke, je voelt de pijn die
je vriendin voelt. Je voelt waarom ze huilt, ze huilt om jou. Opeens zie je ze allemaal bijelkaar.
Al je geliefden, en ze huilen, allemaal om jou. En je weet wat er gebeurd is, je bent dood. Dit
is het einde. Je merkt dat er tranen over je wangen lopen. Je huilt zoals je nog nooit gedaan hebt.
Om de pijn van je geliefden en om het feit dat je ze nooit meer zal zien, nooit meer bij ze zal zijn.
Je huilt voor alle mensen die je ooit hebt gekwets en zou willen dat je ze allemaal nog om
vergeving kon vragen. Als je ze nu toch alleen nog maar allemaal om vergeving kon vragen.....
In een flits wordt het licht, en je ogen wennen er langzaam aan. Je ziet jezelf, je zit in de auto.
Je auto staat te midden van een grote ravage. Je ziet jezelf met je hoofd op het stuur van de
auto liggen, je zit onder het bloed....
Diezelfde nacht valt een ex vriendin van je na lang woelen in slaap. Ze heeft liggen nadenken over
je. Over wat je haar hebt aangedaan. Ze is nog steeds boos op je. Maar ze je mist je en ze wilt je terug,
zelfs nadat jij allang weer een ander had. Met een traan op haar wang valt ze in slaap, en droomt ze van je....
Ze droomt dat je voor haar staat. In die droom huil je, en vraag je haar om vergeving. In die
droom vertel je haar dat het je spijt, en dat je haar nooit pijn hebt willen doen. Je vraagt haar
om verder te gaan, en niet op je te wachten. Je verteld haar dat je nooit meer terug komt, maar
dat ze snel iemand anders zal ontmoeten. In haar droom lacht ze naar je, dwars door haar tranen heen.
Je ex vriendin wordt wakker. Ze is nog wat ontdaan van haar droom. Ze wil je bellen, om te vragen hoe het
met je gaat. Maar ze besluit het niet te doen, het is beter zo, vandaag is het tijd om verder te gaan.....
Zou dit geen mooi einde zijn?
quote:Hij is dood.
Op maandag 23 juni 2003 01:23 schreef static het volgende:
Synopsis graag.
quote:Helder.
Op maandag 23 juni 2003 01:23 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:[..]
Hij is dood.
quote:Nee idd..
Op maandag 23 juni 2003 01:24 schreef Nevermind het volgende:
Nee
Verschrikkelijk einde...
ik snap het hele verhaal tot dit stukje
quote:als je dood bent hoe kan die ex je dan bellen
Ze wil je bellen, om te vragen hoe het
met je gaat. Maar ze besluit het niet te doen, het is beter zo, vandaag is het tijd om verder te gaan.....
quote:Dat weet ZIJ nog niet. Dat je dood bent.
Op maandag 23 juni 2003 01:38 schreef Poogie het volgende:
mooi verhaal zeg![]()
ik snap het hele verhaal tot dit stukje
[..]als je dood bent hoe kan die ex je dan bellen
quote:Wat bedoel je met drempel? En inderdaad, een mogelijk scenario.
Op maandag 23 juni 2003 01:42 schreef Bushmaster het volgende:
Volgens mij was het gewoon een drempel. Het betreft hier toch een 'mogelijk' scenario?
©® Youpie
quote:Toch iets minder meeslepend voor de lezer.
Op maandag 23 juni 2003 02:10 schreef Nevermind het volgende:
Dood gaan terwijl je op een wildvreemd inheems eiland de lambada aan het dansen bent met een volstrekt onbekende schone... dát is het betere werk©® Youpie
Is er geen manier om dit anders te doen zonder hiermee de essentie van het verhaal te veranderen?
quote:Klopt, veel te veel "je" . Maar had even geen zin om daar een oplossing voor te zoeken. Volgens mij ook lastig te doen hier.
Op maandag 23 juni 2003 03:05 schreef KreKkeR het volgende:
Leuk verhaaltje. Alleen erg veel keer 'je' achterelkaar.
Vind ik persoonlijk niet 'mooi' staan. Eerder goedkoop (als in: op een goedkope manier de lezer proberen in het verhaal te betekken).Is er geen manier om dat anders te doen zonder hiermee de essentie van het verhaal te veranderen?
quote:Zou ik ook niet doen hoor
Op maandag 23 juni 2003 03:06 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:[..]
Maar had even geen zin om daar een oplossing voor te zoeken.
quote:Serieus? Nou zou dat mailtje weleens willen lezen, want ik heb dit onderweg naar huis echt zelf bedacht. Grappig.
Op maandag 23 juni 2003 03:22 schreef pepper_961 het volgende:
volgens mij zwierf er een tijdje een mailtje door hotmail.com land, met ongeveer net zo`n verhaaltje. Alleen, dat verhaaltje had de boodschap niet drinken en rijden. Sorry, maar ik vind de gelijkenis dusdanig, dat ik me serieus afvraag of dit wel helemaal geheel en alleen uit jou ged88 is ontsproten.
Ik heb het trouwens nergens over drinken.
quote:Het lijkt net zoveel op elkaar als Netscape en Netschaapje op elkaar lijken
Op maandag 23 juni 2003 03:23 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:[..]
Serieus? Nou zou dat mailtje weleens willen lezen, want ik heb dit onderweg naar huis echt zelf bedacht. Grappig.
quote:Daarom zei ik ook; "Alleen, _dat_ verhaaltje had de boodschap niet drinken en rijden......."
Op maandag 23 juni 2003 03:23 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:[..]
Serieus? Nou zou dat mailtje weleens willen lezen, want ik heb dit onderweg naar huis echt zelf bedacht. Grappig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |