abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12909034
Het middel bij acne is oplossen van zeezout (fijn) in water en dan met dat water wattenschijfjes nat maken en dan over je huid deppen.

PS. Bijvoorbeeld een bodempje zeezout in zo'n Spa flesje voor onderweg en daar water bij gooien en dan schudden met de dop erop.

Bij www.drogisterij.net verkopen ze goed zeezout met een fijne structuur: het is dan wel die normale/goedkope van ¤2 per kg en niet die dode-zeezout van ¤12 per kg.

"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_12912463
quote:
Op woensdag 3 september 2003 06:49 schreef Calella het volgende:
Het middel bij acne is oplossen van zeezout (fijn) in water en dan met dat water wattenschijfjes nat maken en dan over je huid deppen.

PS. Bijvoorbeeld een bodempje zeezout in zo'n Spa flesje voor onderweg en daar water bij gooien en dan schudden met de dop erop.

Bij www.drogisterij.net verkopen ze goed zeezout met een fijne structuur: het is dan wel die normale/goedkope van ¤2 per kg en niet die dode-zeezout van ¤12 per kg.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hoevaak moet je dat doen?
  woensdag 3 september 2003 @ 12:15:41 #153
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_12912618
quote:
Op woensdag 3 september 2003 06:49 schreef Calella het volgende:
Zekers, ik was na drie dagen Lloret al van mijn acne af!! Twee dagen in Nederland is het alweer terug, dus snel een zakkie zeezout scoren
power to the people
pi_12913529
Je betaald bijna het dubbele voor de verzendkosten alleen

* heaven7 gaat wel even naar de supermarkt.

pi_12915966
quote:
Op woensdag 3 september 2003 12:57 schreef heaven7 het volgende:
Je betaald bijna het dubbele voor de verzendkosten alleen

* heaven7 gaat wel even naar de supermarkt.

Je kan ook naar www.apotheek.org gaan.Boven de ¤20,00 zonder verzendkosten. Daaronder ¤2,50.

Ik betwijfel of zeezout enig effect heeft op acne.

pi_12916038
quote:
Op woensdag 3 september 2003 14:57 schreef Mexoryl het volgende:

[..]

Je kan ook naar www.apotheek.org gaan.Boven de ¤20,00 zonder verzendkosten. Daaronder ¤2,50.

Ik betwijfel of zeezout enig effect heeft op acne.

Het ontsmet wel want ik ben naar Spanje geweest en als ik bv een korstje openb had gekrabt en ik ging daarna zwemmen dan prikte het flink.
pi_12916382
quote:
Op woensdag 3 september 2003 15:01 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Het ontsmet wel want ik ben naar Spanje geweest en als ik bv een korstje openb had gekrabt en ik ging daarna zwemmen dan prikte het flink.

Als het prikt wilt nog niet zeggen dat het ontsmet. Door de hoge osmotische waarde van de oplossing kan het de bacteriën van water ontrekken, wat hun groei beperkt.
pi_12916719
tja in spanje had ik er zelf ook wel heel wat minder last van, bij mij was het echt een combi van Zon, Zee.. tja strand

nou benk weer een hele tijd thuis en tis weer *feest*

pi_12916863
quote:
Op woensdag 3 september 2003 15:21 schreef Mexoryl het volgende:

[..]

Als het prikt wilt nog niet zeggen dat het ontsmet. Door de hoge osmotische waarde van de oplossing kan het de bacteriën van water ontrekken, wat hun groei beperkt.

Een flinke hoeveelheid zout op wonden ontsmet hoor
pi_12919163
quote:
Op woensdag 3 september 2003 15:21 schreef Mexoryl het volgende:

[..]

Het remmen van bacterien kan in sommige gevallen ook acne verminderen.
quote:
Op woensdag 3 september 2003 15:45 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Een flinke hoeveelheid zout op wonden ontsmet hoor

Kan je ook nog een onderbouwde reden geven, ipv het herhalen wat je al hebt gezegd?
pi_12919505
quote:
Op woensdag 3 september 2003 17:11 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Het remmen van bacterien kan in sommige gevallen ook acne verminderen.
[..]

Kan je ook nog een onderbouwde reden geven, ipv het herhalen wat je al hebt gezegd?

Nee maar ik weet gewoon dat zout ontsmet En ik weet ook heus wel dat, wanneer het prikt, het niet gelijk betekent dat het ook ontsmet.
  woensdag 3 september 2003 @ 20:52:14 #162
59369 8PacK
Alé god, benne ge daar?
pi_12924069
Ik gebruik TeaTree stick en dan de originele, duurt lang voor dat het werkt maar dan werkt het ook echt goed! Dit product is 100% natuurlijk en werd ook door de aboriginals gebruikt. En bij mij werkt het, en heeft gen bijwerkingen.
Dusse hij zegt zo van je hiehohahondekots....
pi_12925394
Ik heb nog even teruggelezen maar ik kon het zo gauw niet vinden: Waar kan ik nu vitamine B5 krijgen? Gewoon bij de drogist of gaat dat via de huisarts?
pi_12925550
quote:
Op woensdag 3 september 2003 21:43 schreef TootsieRoll het volgende:
Ik heb nog even teruggelezen maar ik kon het zo gauw niet vinden: Waar kan ik nu vitamine B5 krijgen? Gewoon bij de drogist of gaat dat via de huisarts?
geen van beide

moet je gewoon zelfkopen www.vitadvice.nl (is goedkoopst)

of acnemiracle.com

woensdag 3 september 2003 @ 21:51:25 #165
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_12925623
Zeezout helpt zeker...maar ik weet niet of dit uit de winkel ook werkt. En welke hoeveelheid zeezout/water zou je dan moeten doen? Ik ben nl. in spanje geweest en naar een paar dagen waren al mijn puisten weg ...Dus zeezout helpt wel

Helpt het eigenlijk ook om je huid een x een nachtje met rust te laten ? Of maakt dat niet echt uit? Dus gewoon een nachtje nix op smeren..

pi_12925974
quote:
Op woensdag 3 september 2003 21:43 schreef TootsieRoll het volgende:
In dit topic Hét middel tegen puistjes , vanaf deze post, is veel info over B5 te vinden. Op dat moment was dacht ik de goedkoopste zaak in NL, zover ik weet, http://www.vita-send.nl/ .
Het is iig niet via de verzekering te vergoeden, omdat het een vitamine is, tenzij je deze inspuit. (Over inspuiten heb ik verder ivm acne niks over gehoord, dus kan je beter niet doen.) Ik weet verder niet de prijs bij een apotheek.
Ik denk dat de gemiddelde huisarts niet weet wat het effect van B5 is op acne, dus daar heb je meestal weinig aan.

Het goedkoopste is het uit de VS. $25 per 300gr met topical B5 gel erbij. Maar verzendskosten zijn vrij hoog. Beste is denk ik in NL wat proberen en als het bevalt, een grotere hoeveelheid uit de VS halen.

pi_12930323
quote:
Op woensdag 3 september 2003 12:07 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Hoevaak moet je dat doen?

Dat ligt eraan, bij mij werkte het het best om de dag en dan deed ik het 's avonds.

Ik zou het gewoon proberen en kijken hoe vaak je het nodig hebt, misschien elke dag misschien 1 keer per week.

quote:
Op woensdag 3 september 2003 21:51 schreef MaStar het volgende:
Zeezout helpt zeker...maar ik weet niet of dit uit de winkel ook werkt. En welke hoeveelheid zeezout/water zou je dan moeten doen? Ik ben nl. in spanje geweest en naar een paar dagen waren al mijn puisten weg ...Dus zeezout helpt wel

Helpt het eigenlijk ook om je huid een x een nachtje met rust te laten ? Of maakt dat niet echt uit? Dus gewoon een nachtje nix op smeren..

Hoeveel is moeilijk te zeggen, gewoon een paar centimeter in zo'n Spa-flesje.

Als je teveel doet zie je dat het zout bijna niet meer oplost in het water, dat is niet goed , dan is het echt te zout en droogt je huid te gigantisch uit.

Ik deed dit altijd om de dag. Elke dag voelde bij mij niet goed aan.

Dat zeezout is ook bij de drogist te koop, maar volgens mij niet in de supermarkt dacht ik.

"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
  donderdag 4 september 2003 @ 20:48:14 #168
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_12945517
Ik had nog een vraagje...Hoe slapen jullie met dat benzylperioxide? Want dat bleekt op textiel..maar hoe doen jullie dat dan met het kussensloop? Want ik wil niet dat die vies word en vieze vlekken krijgt...:)
pi_12945867
quote:
Op donderdag 4 september 2003 20:48 schreef MaStar het volgende:
Ik had nog een vraagje...Hoe slapen jullie met dat benzylperioxide? Want dat bleekt op textiel..maar hoe doen jullie dat dan met het kussensloop? Want ik wil niet dat die vies word en vieze vlekken krijgt...:)
Ook dat heb ik je toch al gezegd
Lees jij nou werkelijk niets?

Een oud kussensloop pakken of er eentje kopen voor een habbekrats die vlekken mag krijgen, vies zijn ze overigens niet, je kunt hem gewoon nog gebruiken alleen wel eventueel gebleekt. Er gebeurt niks geks mee hoor, het werkt alleen als een soort bleekmiddel.

En zeg nou eens, had je dit niet zelf kunnen bedenken?

donderdag 4 september 2003 @ 21:08:37 #170
63959 Carlito78
it's me carlito
pi_12946128
tandenpasta erop smeren voor het slapen gaan (ja voelt kut maar werkt! lukt het dag 1 niet dan is het dag 2 weg) alles droogt uit!
weet niet of dit ook voor acne werkt, heb het alleen over standaard puistjes enz.
are you talking to me?
pi_12947045
quote:
Op donderdag 4 september 2003 21:08 schreef Carlito78 het volgende:
tandenpasta erop smeren voor het slapen gaan (ja voelt kut maar werkt! lukt het dag 1 niet dan is het dag 2 weg) alles droogt uit!
weet niet of dit ook voor acne werkt, heb het alleen over standaard puistjes enz.
Acne zijn puistjes dacht ik

Maar ik heb dat zelf geprobeerd, niet 2 dagen maar 2 jaar maar het hielp helemaal nop

pi_12955352
Ik heb eigenlijk weinig last van puistjes..maar nu heb ik benzoylperoxide (5% werkte niet, dus 10%) uitgeprobeerd en daar heb ik een geweldige allergische reactie op gehad, donkere kringen om de ogen (terwijl ik daar niet eens gesmeerd heb) en erg rode en droge plekjes in het gezicht..ziet er niet uit gewoon en ik moet zo naar school

Ik had het eerder wel op een paar plekjes geprobeerd en dat viel reuze mee! Maar ik werd vanmorgen wakker, spoelde mijn gezicht af en it was nót a pretty picture!

Ik zou dus voorzichtig zijn met overgevoeligheid van de huid, eerst één plekje proberen en dat een tijdje aanhouden.

pi_12956779
Benzyolperoxide ook alleen op de puistjes aanstippen en dun!
En ja, het bleekt al de tering, mijn collectie kussenslopen zijn al versierd met mooie patroontjes
Ik zelf heb er geen allergische reactie op gehad, bij mij werden de pukkeltjes wel heel erg droog en wit.
Dus voor ik naar school ging gebruikte ik Pcle-creme op mijn huid.
Maar ik ben er wel van af, ok met behulp van de Diane 35 pil dan
  vrijdag 5 september 2003 @ 18:04:24 #174
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_12965644
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 11:23 schreef Ils het volgende:
Dus voor ik naar school ging gebruikte ik Pcle-creme op mijn huid.
DAt ga ik ook zo ff halen, ik moest vanochtend naar school, zat helemaal onder de rode uitgedroogde plekken . Echt niet leuk...:{. Maar helpt die creme ook die droge huid sneller te herstellen? En wordt die plek niet rooier? Want ik had laatst ook creme (nivea ofsow) voor droge huid, en toen ik dat op die droge rode vlekken smeerde, werden die vlekken alsmaar roder

En welke product is het van deze site: http://www.drogisterij.net/php/datab.php3?zoekterm=Biodermal+&zoekenin=prod&x=13&y=17

[Dit bericht is gewijzigd door MaStar op 05-09-2003 18:11]

pi_12969435
Stomen is ook wel een goede oplossing.
Gewoon paar keer in de week water laten koken.
Dat gooi je in een bakkie en ga je ongeveer 15 minuten met een handdoek over je hoofd boven hangen.
Zo gaan alle poriën open en komt het vuil eruit.
Daarna spoel je je hoofd af met steenkoud water en alle poriën gaan schoon weer dicht!!

Werkt perfect!!

succes

You Need People,................. Like Me!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')