PS. Bijvoorbeeld een bodempje zeezout in zo'n Spa flesje voor onderweg en daar water bij gooien en dan schudden met de dop erop.
Bij www.drogisterij.net verkopen ze goed zeezout met een fijne structuur: het is dan wel die normale/goedkope van ¤2 per kg en niet die dode-zeezout van ¤12 per kg.
quote:Hoevaak moet je dat doen?
Op woensdag 3 september 2003 06:49 schreef Calella het volgende:
Het middel bij acne is oplossen van zeezout (fijn) in water en dan met dat water wattenschijfjes nat maken en dan over je huid deppen.PS. Bijvoorbeeld een bodempje zeezout in zo'n Spa flesje voor onderweg en daar water bij gooien en dan schudden met de dop erop.
Bij www.drogisterij.net verkopen ze goed zeezout met een fijne structuur: het is dan wel die normale/goedkope van ¤2 per kg en niet die dode-zeezout van ¤12 per kg.
quote:Zekers, ik was na drie dagen Lloret al van mijn acne af!! Twee dagen in Nederland is het alweer terug, dus snel een zakkie zeezout scoren
Op woensdag 3 september 2003 06:49 schreef Calella het volgende:
Het middel bij acne is oplossen van zeezout (fijn) in water en dan met dat water wattenschijfjes nat maken en dan over je huid deppen.
* heaven7 gaat wel even naar de supermarkt.
quote:Je kan ook naar www.apotheek.org gaan.Boven de ¤20,00 zonder verzendkosten. Daaronder ¤2,50.
Op woensdag 3 september 2003 12:57 schreef heaven7 het volgende:
Je betaald bijna het dubbele voor de verzendkosten alleen* heaven7 gaat wel even naar de supermarkt.
Ik betwijfel of zeezout enig effect heeft op acne.
quote:Het ontsmet wel want ik ben naar Spanje geweest en als ik bv een korstje openb had gekrabt en ik ging daarna zwemmen dan prikte het flink.
Op woensdag 3 september 2003 14:57 schreef Mexoryl het volgende:[..]
Je kan ook naar www.apotheek.org gaan.Boven de ¤20,00 zonder verzendkosten. Daaronder ¤2,50.
Ik betwijfel of zeezout enig effect heeft op acne.
quote:Als het prikt wilt nog niet zeggen dat het ontsmet. Door de hoge osmotische waarde van de oplossing kan het de bacteriën van water ontrekken, wat hun groei beperkt.
Op woensdag 3 september 2003 15:01 schreef heaven7 het volgende:[..]
Het ontsmet wel want ik ben naar Spanje geweest en als ik bv een korstje openb had gekrabt en ik ging daarna zwemmen dan prikte het flink.
nou benk weer een hele tijd thuis en tis weer *feest*
quote:Een flinke hoeveelheid zout op wonden ontsmet hoor
Op woensdag 3 september 2003 15:21 schreef Mexoryl het volgende:[..]
Als het prikt wilt nog niet zeggen dat het ontsmet. Door de hoge osmotische waarde van de oplossing kan het de bacteriën van water ontrekken, wat hun groei beperkt.
quote:Het remmen van bacterien kan in sommige gevallen ook acne verminderen.
Op woensdag 3 september 2003 15:21 schreef Mexoryl het volgende:[..]
Als het prikt wilt nog niet zeggen dat het ontsmet. Door de hoge osmotische waarde van de oplossing kan het de bacteriën van water ontrekken, wat hun groei beperkt.
quote:Kan je ook nog een onderbouwde reden geven, ipv het herhalen wat je al hebt gezegd?
Op woensdag 3 september 2003 15:45 schreef heaven7 het volgende:[..]
Een flinke hoeveelheid zout op wonden ontsmet hoor
quote:Nee maar ik weet gewoon dat zout ontsmet
Op woensdag 3 september 2003 17:11 schreef mwuhaha het volgende:[..]
Het remmen van bacterien kan in sommige gevallen ook acne verminderen.
[..]Kan je ook nog een onderbouwde reden geven, ipv het herhalen wat je al hebt gezegd?
quote:geen van beide
Op woensdag 3 september 2003 21:43 schreef TootsieRoll het volgende:
Ik heb nog even teruggelezen maar ik kon het zo gauw niet vinden: Waar kan ik nu vitamine B5 krijgen? Gewoon bij de drogist of gaat dat via de huisarts?
moet je gewoon zelfkopen www.vitadvice.nl (is goedkoopst)
of acnemiracle.com
Helpt het eigenlijk ook om je huid een x een nachtje met rust te laten ? Of maakt dat niet echt uit? Dus gewoon een nachtje nix op smeren..
quote:In dit topic Hét middel tegen puistjes , vanaf deze post, is veel info over B5 te vinden. Op dat moment was dacht ik de goedkoopste zaak in NL, zover ik weet, http://www.vita-send.nl/ .
Op woensdag 3 september 2003 21:43 schreef TootsieRoll het volgende:
Ik heb nog even teruggelezen maar ik kon het zo gauw niet vinden: Waar kan ik nu vitamine B5 krijgen? Gewoon bij de drogist of gaat dat via de huisarts?
Het goedkoopste is het uit de VS. $25 per 300gr met topical B5 gel erbij. Maar verzendskosten zijn vrij hoog. Beste is denk ik in NL wat proberen en als het bevalt, een grotere hoeveelheid uit de VS halen.
quote:Dat ligt eraan, bij mij werkte het het best om de dag en dan deed ik het 's avonds.
Op woensdag 3 september 2003 12:07 schreef heaven7 het volgende:[..]
Hoevaak moet je dat doen?
Ik zou het gewoon proberen en kijken hoe vaak je het nodig hebt, misschien elke dag misschien 1 keer per week.
quote:Hoeveel is moeilijk te zeggen, gewoon een paar centimeter in zo'n Spa-flesje.
Op woensdag 3 september 2003 21:51 schreef MaStar het volgende:
Zeezout helpt zeker...maar ik weet niet of dit uit de winkel ook werkt. En welke hoeveelheid zeezout/water zou je dan moeten doen? Ik ben nl. in spanje geweest en naar een paar dagen waren al mijn puisten weg...Dus zeezout helpt wel
Helpt het eigenlijk ook om je huid een x een nachtje met rust te laten
? Of maakt dat niet echt uit? Dus gewoon een nachtje nix op smeren..
Als je teveel doet zie je dat het zout bijna niet meer oplost in het water, dat is niet goed , dan is het echt te zout en droogt je huid te gigantisch uit.
Ik deed dit altijd om de dag. Elke dag voelde bij mij niet goed aan.
Dat zeezout is ook bij de drogist te koop, maar volgens mij niet in de supermarkt dacht ik.
quote:Ook dat heb ik je toch al gezegd
Op donderdag 4 september 2003 20:48 schreef MaStar het volgende:
Ik had nog een vraagje...Hoe slapen jullie met dat benzylperioxide? Want dat bleekt op textiel..maar hoe doen jullie dat dan met het kussensloop? Want ik wil niet dat die vies word en vieze vlekken krijgt...:)
Een oud kussensloop pakken of er eentje kopen voor een habbekrats die vlekken mag krijgen, vies zijn ze overigens niet, je kunt hem gewoon nog gebruiken alleen wel eventueel gebleekt. Er gebeurt niks geks mee hoor, het werkt alleen als een soort bleekmiddel.
En zeg nou eens, had je dit niet zelf kunnen bedenken?
quote:Acne zijn puistjes dacht ik
Op donderdag 4 september 2003 21:08 schreef Carlito78 het volgende:
tandenpasta erop smeren voor het slapen gaan (ja voelt kut maar werkt! lukt het dag 1 niet dan is het dag 2 weg) alles droogt uit!
weet niet of dit ook voor acne werkt, heb het alleen over standaard puistjes enz.
Maar ik heb dat zelf geprobeerd, niet 2 dagen maar 2 jaar maar het hielp helemaal nop
Ik had het eerder wel op een paar plekjes geprobeerd en dat viel reuze mee! Maar ik werd vanmorgen wakker, spoelde mijn gezicht af en it was nót a pretty picture!
Ik zou dus voorzichtig zijn met overgevoeligheid van de huid, eerst één plekje proberen en dat een tijdje aanhouden.
quote:DAt ga ik ook zo ff halen, ik moest vanochtend naar school, zat helemaal onder de rode uitgedroogde plekken
Op vrijdag 5 september 2003 11:23 schreef Ils het volgende:
Dus voor ik naar school ging gebruikte ik Pcle-creme op mijn huid.
En welke product is het van deze site: http://www.drogisterij.net/php/datab.php3?zoekterm=Biodermal+&zoekenin=prod&x=13&y=17
[Dit bericht is gewijzigd door MaStar op 05-09-2003 18:11]
Werkt perfect!!
succes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |