Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft...
ik meen dat er ook es een keer een gast bij een een of andere tell sell reclame zo'n cursus aanbood. Die gast ging gewoon in een paar seconden een bladzijde lezen
ik snap niet hoe je dit voor elkaar moet krijgen
quote:interessante TelSell was dat,
Op zaterdag 21 juni 2003 13:03 schreef HeyFreak het volgende:
ik wacht nog ff met posten, ik ben je openingspost nog aan het lezenik meen dat er ook es een keer een gast bij een een of andere tell sell reclame zo'n cursus aanbood. Die gast ging gewoon in een paar seconden een bladzijde lezen
ik snap niet hoe je dit voor elkaar moet krijgen
want er waren 2 versies van die reclame snel lezen
bij de 1e zag je zo'n kerl snellezen
en bij de 2e zag je diezelfde gast presentator zijn, en hij snapte er niets van dat mensen zo snel konden lezen
En je leert er even goed van hoor, zelfs beter omdat je dan de relevante dingen sneller op kan slaan omdat je niet afgeleidt wordt door irrelevante zaken. (tis gewoon een soort van dissonantie aanleren, maar dan betreft lezen)
Ik heb er een boekje van, staan technieken in om sneller te leren lezen. En dit werkt !!
Tegenwoordig haalt de jeugd iets van 300 a 400 woorden per minuut ofzo, ik ook. Nadat ik dat boek had gelezen zat ik standaard op 700 a 800.
Topspeed was zelfs 1333 genomen over een heel boek Kon zelfs navertellen waar het over ging (toen nog wel) <-- was wel een kinderboekje, van 200 pagina's.
Ook nog een cursus gevolgd om m'n geheugen te verbeteren. (Mega Memory, by Kevin Trudeau from the Mega Memory Institute <-- TelSell)
Werkt ook heel erg goed.
Bij beide technieken is het alleen wel jammer dat je je moet concentreren om die technieken toe te passen. Nadat je veel geoefend hebt moet dit automatisch gaan, maar zoveel oefen ik niet.
Ergo: het heeft zeker wel nut. Bij voorkeur al op de lagere school deze technieken leren !!
en als je op zo een snelle manier je roman wilt gaan lezen... lees em dan door 1ste en laaste blz te bekijken.
quote:95%??? Je studeert zeker de binas?
Op zaterdag 21 juni 2003 13:14 schreef kless het volgende:
mijn studie boeken zitten aan een infodichtheid richting de 95%en als je op zo een snelle manier je roman wilt gaan lezen... lees em dan door 1ste en laaste blz te bekijken.
Veel scheikunde en natuurkunde en bio zelf natuurlijk.
niks geen zoetsappige verhaaltjes.
( idd bijna een binas )
heb maar 1 boek wat wat ruimer opgescheven is, wat één grote discussie is tussen verschillende wetenschapper. over ecologie. deze zit op ongeveer 60 %
Downloaden en oefenen maar
quote:Wat is de titel van dat boekje?
Op zaterdag 21 juni 2003 13:08 schreef RedSoniq het volgende:
Da's EZ.Ik heb er een boekje van, staan technieken in om sneller te leren lezen. En dit werkt !!
Tegenwoordig haalt de jeugd iets van 300 a 400 woorden per minuut ofzo, ik ook. Nadat ik dat boek had gelezen zat ik standaard op 700 a 800.
Topspeed was zelfs 1333 genomen over een heel boek
Kon zelfs navertellen waar het over ging (toen nog wel) <-- was wel een kinderboekje, van 200 pagina's.
Ook nog een cursus gevolgd om m'n geheugen te verbeteren. (Mega Memory, by Kevin Trudeau from the Mega Memory Institute <-- TelSell)
Werkt ook heel erg goed.
Bij beide technieken is het alleen wel jammer dat je je moet concentreren om die technieken toe te passen. Nadat je veel geoefend hebt moet dit automatisch gaan, maar zoveel oefen ik niet.
Ergo: het heeft zeker wel nut. Bij voorkeur al op de lagere school deze technieken leren !!
quote:heb je al naar die link van mij gekeken??
Op zaterdag 21 juni 2003 15:36 schreef Kang-He het volgende:[..]
Wat is de titel van dat boekje?
quote:
RocketReader Gold Edition V6.0 is a better way to learn speed reading than learning from a book or attending an expensive course. Seminars and speed-reading books leave it up to you to train yourself to break lifelong habits of reading. For most people this is impossible. RocketReader Gold Edition V6.0 uses flash training and exercises and speed training to show you how it is done, and to train you to do it. Specifically:The RocketReader flash-training exercises use a unique computer-display flash technique that forces your eyes to read sentences in a very small period of time with very few fixations. Comprehension is measured every step of the way to ensure that you understand everything that you see.
The RocketReader exercises use smart shadows that turn into words to develop your ability to read large chunks of text directly from the written page.
The RocketReader speed training flashes a single line of text at a time on the screen, while getting faster and faster, to train you to read quicker.
The RocketReader practice readings allow you to choose for a generous selection of classical works to practice your new skills.
The RocketReader comprehension testing ensures that you understand what you have read.
The RocketReader memory test trains you to prepare for tests or exams, or learn facts or figures.
The RocketReader speed test measures your progress in RocketReader Gold Edition V6.0 and displays your reading speed in a graph.
RocketReader includes the new FREE SAT training module, computer training for HIGH SAT scores.
quote:Waarom zou je een roman zo snel willen lezen. Dan gaat het er toch om dat je plezier in het lezen hebt, niet dat je het boek zo snel mogelijk uit hebt...
Op zaterdag 21 juni 2003 13:14 schreef kless het volgende:
mijn studie boeken zitten aan een infodichtheid richting de 95%en als je op zo een snelle manier je roman wilt gaan lezen... lees em dan door 1ste en laaste blz te bekijken.
quote:wel handig bij bv een studie
Op zaterdag 21 juni 2003 15:49 schreef Clio het volgende:[..]
Waarom zou je een roman zo snel willen lezen. Dan gaat het er toch om dat je plezier in het lezen hebt, niet dat je het boek zo snel mogelijk uit hebt...
Door het maken van samenvattingen leer je namelijk wat belangrijk is en wat minder belangrijk is en zo leer je vanzelf snel te lezen.
quote:met die link die ik gaf kan je en progje om te oefenen downloaden, en het is nog leuk om te doen ook nog
Op zaterdag 21 juni 2003 15:51 schreef ramses het volgende:
Ik heb er nooit een cursus in gevolgd, maar ik geloof dat ik toch wel snel kan lezen. Sneller iig dan de mensen in mijn omgeving.
Ik denk dat je dat ook gewoon kunt oefenen door veel te lezen en samenvattingen van teksten te maken.Door het maken van samenvattingen leer je namelijk wat belangrijk is en wat minder belangrijk is en zo leer je vanzelf snel te lezen.
quote:Tuurlijk, rustig maar
Op zaterdag 21 juni 2003 15:38 schreef vosss het volgende:[..]
heb je al naar die link van mij gekeken??
[..]
Maar bij teksten met een hoge informatiedichtheid complexiteit lukt dit natuurlijk niet omdat er weinig vulling is en als deze er is kun je die niet gokken.
in mijn "omgeving" kom ik weinig van dat soort teksten tegen die ik kan scannen (behalve fok en kranten)
en deze teksten sla ik veelal over omdat die andere teksten zoveel tijd kosten.
lezen voor mn plezier? dat zijn boeken van de NLBB.(ingesproken)
verder de vreugt van het bevredigen van nieuwschierigheid. behalen van 5.5 dus ## studiepuntjes
-edit- weer zo een spelfout of ik nou spelen spel als spellen of spellen spel als spelen, fout gespeld heb ik het vastwel. spelden?
[Dit bericht is gewijzigd door kless op 21-06-2003 16:18]
Bij teksten met veel cijfers gaat de snelheid overigens ook zwaar achteruit.
Het lezen van romans is idd ook leuk om gewoon te doen. Dune bijvoorbeeld, fantastisch boek, dat hoef ik niet in 3 dagen uit te hebben.
quote:Ik maak nooit samenvattingen maar durf te zeggen dat ik heel snel kan lezen, sneller dan mensen in mijn omgeving in ieder geval. Dat komt omdat ik vanaf jongs af aan al heel veel lees en dat nog steeds doe....oefening baart kunst.
Op zaterdag 21 juni 2003 15:51 schreef ramses het volgende:
Ik heb er nooit een cursus in gevolgd, maar ik geloof dat ik toch wel snel kan lezen. Sneller iig dan de mensen in mijn omgeving.
Ik denk dat je dat ook gewoon kunt oefenen door veel te lezen en samenvattingen van teksten te maken.Door het maken van samenvattingen leer je namelijk wat belangrijk is en wat minder belangrijk is en zo leer je vanzelf snel te lezen.
quote:same here, en bij m'n examens in alle talen was ik ook weer bij de 1e drie van de klas klaar, en zeker geen slecht cijfer
Op zaterdag 21 juni 2003 20:01 schreef nijntje-pg het volgende:[..]
Ik maak nooit samenvattingen maar durf te zeggen dat ik heel snel kan lezen, sneller dan mensen in mijn omgeving in ieder geval. Dat komt omdat ik vanaf jongs af aan al heel veel lees en dat nog steeds doe....oefening baart kunst.
was een engelse, en mijn teksten lezen gingen in engels ook al een stuk sneller.
wat je doet is zeg maar de tekst meer scannen en bekijken, maar wel leuk om een keer te doen hoor en werkt ook nog
Maar het ontwikkelen van een 2x zo hoge leessnelheid lijkt me op zich wel mogelijk.
Wel handig programma, Voss, dat RocketReader
Hier wat meer info over Speedreading
http://www.constitution.org/col/8113speedread.htm
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |