quote:Ja, is goed hoor!! Ik wil hem zelf ook wel graag hebben duzz..
Op donderdag 24 juli 2003 21:15 schreef DJ_Fritz het volgende:[..]
Hey bedankt, wel jammer dat we deze http://members1.chello.nl/~j.heidbuurt/Bassie_Adriaan_schatkaart.mp3 nog niet gevonden hebben. Die moet ik echt hebben
Vind je het goed als ik de link hier: Help! Ik zoek een nummer/artiest. Deel 58 neer zet?
iemand?
quote:Hee net ook zitten kijken! Dat deuntje is inderdaad vaak gebruikt in "B&A en de geheimzinnige opdrachtgever" (o.i.d.) Volgens mij zijn al die muziekjes wel lekker
Op zondag 27 juli 2003 02:15 schreef Stefkuh het volgende:
weet iemand hoe dat "Jazzie" muziekje heet? was net in B&A en de plaaggeest en als ik het goed heb is ook nog jaren later gebruikt als Bassie een walkman (met zender) van de "boefjes" krijgt.iemand?
Basie en adrinaan dat zeijn de best vriendjes die je maar kan vinden
daar komt bassie en daar is adriaan!!!
quote:
Op zondag 27 juli 2003 02:29 schreef WattaFakka het volgende:
basoe en adiriaan basie en adrieaan waar je ardiaan ziet staaat baasiie ookBasie en adrinaan dat zeijn de best vriendjes die je maar kan vinden
quote:dusssssssssssssssss........
Op zondag 27 juli 2003 02:29 schreef WattaFakka het volgende:
basoe en adiriaan basie en adrieaan waar je ardiaan ziet staaat baasiie ookBasie en adrinaan dat zeijn de best vriendjes die je maar kan vinden
quote:Wou ik net zeggen ja
Op zondag 27 juli 2003 02:35 schreef DJ_Fritz het volgende:[..]
Gezopen ofzo?
quote:
Op zondag 27 juli 2003 02:35 schreef DJ_Fritz het volgende:[..]
Gezopen ofzo?
Hij wilt bassie en adriaan toch
quote:Bedoel je gewoon het titel liedje van B&A? Ik bedoel dan wat er na komt, dus dat alle tekst is geweest. Ja, ik kan het niet precies zeggen.
Op zondag 27 juli 2003 02:27 schreef DJ_Fritz het volgende:[..]
Hee net ook zitten kijken! Dat deuntje is inderdaad vaak gebruikt in "B&A en de geheimzinnige opdrachtgever" (o.i.d.) Volgens mij zijn al die muziekjes wel lekker
quote:Bedoel je Mike Oldfield - Tubular Bells
Op zondag 27 juli 2003 06:17 schreef NiteSpeed het volgende:
Hoe heet dat nummer als er iets spannends gebeurt?:D
quote:Jaaaaaaaa
Op zondag 27 juli 2003 12:49 schreef DJ_Fritz het volgende:[..]
Bedoel je Mike Oldfield - Tubular Bells
quote:Dit is volgens mij geen 'deuntje' uit een bestaand nummer, maar een 'deuntje' gemaakt door Aad Klaris, die de muziek verzorgde van de B&A series. Ik denk niet dat je het ergens kunt vinden, tenzij iemand het van de series geripped heeft en ergens heeft neergezet.
Op zondag 3 augustus 2003 13:02 schreef MikeyUT het volgende:
In de geheim van de schatkaart wordt bij de overgang van B&A naar de boeven een bepaald 'deuntje' gebruikt. Iemand enig idee uit welk nummer dit 'deuntje' komt?
quote:Hey, er is veel muziek gebruikt van Vangelis, maar in de oudere series inderdaad ook van Focus, Jean Michel Jarre en Mike Oldfield. Dat thema van Adriaan die in de dakgoot klimt in 'Het Geheim van de Schatkaart' klinkt inderdaad alsof het iets is als van Focus, maar vergis je niet, sommige muziek die in de latere series gebruikt is, die is door Aad Klaris gemaakt <hoewel ik nu begin te twijfelen, veel nummers zijn bestaande nummers> (inmiddels vervangen door muziek gemaakt door Bert Smorenburg, behalve de muziek in 'Het Geheim van de Schatkaart').
Op zondag 27 juli 2003 02:15 schreef Stefkuh het volgende:
weet iemand hoe dat "Jazzie" muziekje heet? was net in B&A en de plaaggeest en als ik het goed heb is ook nog jaren later gebruikt als Bassie een walkman (met zender) van de "boefjes" krijgt.iemand?
En om even terug te komen op dat 'Jazzy' nummer, dat is inderdaad een verlenging van de oude B&A intromuziek, naar mijn weten gecomponeerd door ene meneer van Gaalen of dergelijke, dat gebruikt werd in de Plaaggeest t/m De Diamant en in De Geheimzinnige Opdracht (walkman Bassie). Ik denk niet dat je dat ergens vind.
quote:Dat is inderdaad een goeie plaat van Jarre.. Heb ik tegenwoordig ook op me foon staan! BRILJANT!
Op vrijdag 20 juni 2003 13:26 schreef Stefkuh het volgende:[..]
Waar ik naar op zoek ben natuurlijk niet, maar van Mike Oldfield is het de (inmiddels uitgemelkte) Tubular Bells, dit is de spannende tune die heel vaak is gebruikt in B&A. Van Jean Michelle Jarre heet het dacht ik Magnetic Field, dat is de achtervolgings tune uit de Diamant volgens mij.
- Mike Oldfield - Tubular Bells (Intro)
[Spannende scenes Het Geheim van de Sleutel t/m Het Geheim van de Schatkaart]
- Isaac Hayes - Theme from Shaft [Achtervolgingsthema Het Geheim van de Sleutel]
- Vangelis - Spiral [Thrillseeking Thema De Huilende Professor, als
Adriaan de grot van de Professor binnendringt]
- Jean Michel Jarre - Equinoxe Part II [Mysterieus Thema van Het Geheim van de Schatkaart, B&A in grot Lanzarote op zoek naar de schat]
- Vangelis - Pulstar [Achtervolgingsthema Het Geheim van de Schatkaart, als de Baron het schilderij uit de caravan van B&A pikt]
- Vangelis - Antarctica Echoes [Thema De Geheimzinnige Opdracht, als B&A de opdracht voorlazen - voor de nabewerking]
- Vangelis - Theme from Antarctica [Thema De Reis Vol Verrassingen
(Amerika) als B&A mooie gebieden bezoeken (Grand Canyon bijv.) -
voor de nabewerking]
- Andere tracks van het album Antarctica van Vangelis
- Jean Michel Jarre - Magnetic Fields Part I [Achtervolgingsthema Het
Geheim van de Schatkaart t/m De Reis Vol Verrassingen - voor de
nabewerking]
- John Carpenter - Theme from Halloween [Dreigende Sfeer Thema gebruikt in de Reis Vol Verrassingen (Amerika) - voor de nabewerking]
Meer muziek heb ik helaas nog niet ontdekt...
N.B.: De meeste muziek hierboven genoemd is van VOOR de nabewerking waar B&A (helaas) aan gedaan hebben. De muziek die je nu hoort (vooral in de nieuwere series) is gemaakt door Bert Smorenburg en niet van bestaande artiesten (dus zoeken naar de nieuwe muziek is tevergeefs).
quote:Steve-O, hou nu eens op met die loze posts.
Op maandag 4 augustus 2003 18:29 schreef Steve-O het volgende:
quote:Bedankt voor je reactie. Ik ga eens kijken of ik 't kan vinden
Op maandag 4 augustus 2003 13:30 schreef De_Maestro het volgende:[..]
Dit is volgens mij geen 'deuntje' uit een bestaand nummer, maar een 'deuntje' gemaakt door Aad Klaris, die de muziek verzorgde van de B&A series. Ik denk niet dat je het ergens kunt vinden, tenzij iemand het van de series geripped heeft en ergens heeft neergezet.
quote:Inderdaad, daar ben ik het voor 100% mee eens, ik kijk nog wel eens B&A als ik me verveel en dan erger ik me er zelfs aan, maar ik weet waarom de muziek vervangen is. Aad Klaris, de man die dus de muziek verzorgde, had allerlei problemen met B&A en dat leidde er uiteindelijk toe dat Adriaan (Aad van Toor) de muziek wilde weghebben. Het is jammer, maar zoiets gebeurd
Op maandag 4 augustus 2003 18:27 schreef Famoso het volgende:
Echt zonde dat B&A later de muziek hebben vervangen, de sfeer met die oude muziek was gewoon stukken beter.
Nu heb ik echter zelf een vraaag: ik ben op zoek naar een saxsolonummer, ook gebruikt in B&A, voor het eerst in de Huilende Professor en de series erna, nog voor de nabewerking (dus toen de muziek door Aad Klaris verzorgd werd)! Ik heb hier een sample van B&A in Luxemburg als ze een doodlopende straat inrijden. Hopelijk weet iemand welk nummer dit is en van wie.
www.freewebs.com/jlj/Saxsolonummer.wav
Hier is nog een fragmentje van hetzelfde nummer (het begin, zo herkennen meer mensen het, want het sax solo-gedeelte kwam maar af en toe helaas.)
www.freewebs.com/jlj/Presaxsolonummer.wav
Hopelijk kan iemand me verder helpen, alvast bedankt!
[Dit bericht is gewijzigd door De_Maestro op 04-08-2003 21:32]
quote:Beide saxen geven een Server Failure
Op maandag 4 augustus 2003 21:04 schreef De_Maestro het volgende:
Nou mensen, ik hoop dat ik jullie zoveel als mogelijk kan helpen met het opsporen van de B&A achtergrondmuziek, omdat ik er zelf veel naar op zoek ben en me er mee bezig houdt. Ik ga onder andere muziek af van Vangelis, Jean Michel Jarre, Mike Oldfield, Allan Parsons, Giorgio Moroder, Isaac Hayes, Focus en dergelijke. Maar dit is moeilijker dan het lijkt, omdat er geen echte sites zijn waar je maar onbeperkt muziek kunt luisteren, maar ik doe m'n best.Nu heb ik echter zelf een vraaag: ik ben op zoek naar een saxsolonummer, ook gebruikt in B&A, voor het eerst in de Huilende Professor en de series erna, nog voor de nabewerking (dus toen de muziek door Aad Klaris verzorgd werd)! Ik heb hier een sample van B&A in Luxemburg als ze een doodlopende straat inrijden. Hopelijk weet iemand welk nummer dit is en van wie.
www.freewebs.com/jlj/Saxsolonummer.wav
Hier is nog een fragmentje van hetzelfde nummer (het begin, zo herkennen meer mensen het, want het sax solo-gedeelte kwam maar af en toe helaas.)
www.freewebs.com/jlj/Presaxsolonummer.wav
Hopelijk kan iemand me verder helpen, alvast bedankt!
Overigens ben ik ook opzoek naar dat "mediterende" muziekje, elke keer als Bas & Aad een brief voorlezen van de Geheimzinnige Opdrachtgever! Wie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |