Stel dat tijdreizen mogelijk zou zijn, dan logischerwijs, bestaan er eveneens meerdere "realiteiten".
Stel je bent 18, je reist 19 jaar terug in de tijd en beland in een vreemd dorpje in Hong-Kong... Doordat je je daar bemoeit met een vaag figuur, in een andere tijd, verandert de werkelijkheid 19 jaar geleden dusdanig dat door een samenloop van oorzaken en gevolgen je vader 1 milliseconde later ontlaad in je moeder... Wat weer betekent dat er een andere spermacel een eicel bevrucht, kortom een andere jij ontstaat... De wereld verandert door de kleinste verandering...
Ondertussen bestaat de realiteit van nu natuurlijk nog steeds... daar KAN niks veranderen omdat daar de dingen al gebeurd zijn zoals ze in de oorspronkelijke realiteit gebeurden.
Zodra het mogelijk is te tijdreizen, moeten de mensen dus accepteren dat er meerdere realiteiten bestaan, ook op dit moment... Want als door een natuurverschijnsel in het universum iets veranderde in een andere realiteit... kon dat ook weer effect hebben op het leven op aarde...
Dus de stelling, als tijdreizen (natuurkundig of kunstmatig) mogelijk is, bestaan er meerdere realiteiten.
p.s.
Ik bedacht het me, en weet dat ik natuurlijk niet de eerste ben die hieraan denkt .
quote:Volgens mij moet iemand op taalcursus i.p.v. eerst anderen af te zeiken...
Op donderdag 19 juni 2003 22:57 schreef Visie het volgende:
Volgensmij.. verveeld iemand zich
Ontopic: Gesteld dat je inderdaad terug in de tijd kunt gaan om de geschiedenis te wijzigen, hoe kun je dan controleren wat de andere realiteit is? Indien je terug zou gaan naar je punt van begin, dan krijg je namelijk jouw veranderde realiteit en zodoende ook DE realiteit. Het lijkt me geen methode om te weten of er meerdere realiteiten kunnen bestaan aangezien je er maar 1 (al dan niet gewijzigd) kunt beleven aan de hand van je individuele perceptie.
Of de eerste persoon die gaat tijdreizen en zoiets veroorzaakt veroorzaakt gelijk de vernietiging van het heelal ofzo
quote:Ja zo kun je over heel veel dingen wel zo gaan praten...het is ook het puurste toeval dat ik nu op fok post...
Op donderdag 19 juni 2003 22:58 schreef RiLo het volgende:
Ik zou bijna wensen dat je pa zijn kwakkie eerder had ontlaad.... Hoe kom er op?
quote:Aangename kennismaking.
Op donderdag 19 juni 2003 23:03 schreef T1andonly het volgende:[..]
Ja zo kun je over heel veel dingen wel zo gaan praten...het is ook het puurste toeval dat ik nu op fok post...
en dat er ook iemand anders is die dat nu doet...wij zijn dus met elkaar verbonden en misschien is het ook zo voorbestemd dat wij elkaar zo leren kennen...en iedereen die dit leest word ook verbonden aan mij...
quote:Je kan dan dus ook nooit meer terug gaan naar de realiteit waar je uitkwam, er is altijd wel iets verandert dan...
Op donderdag 19 juni 2003 23:01 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
[..]
quote:Inderdaad, dus hoe kun je met zekerheid weten dat er meerdere realiteiten zijn aangezien de realiteit wijzigt a.h.v. een bepaald ingrijpen?
Op donderdag 19 juni 2003 23:04 schreef T1andonly het volgende:[..]
Je kan dan dus ook nooit meer terug gaan naar de realiteit waar je uitkwam, er is altijd wel iets verandert dan...
quote:Daarom zal reizen in de tijd ook nooit lukken.
Op donderdag 19 juni 2003 23:06 schreef VendoR het volgende:
Het is juist een bewijs tegen voorbestemdheid, een bewijs dat God niet bestaat. 1 Bewijs dat tijdreizen, ookal is het 1/10000e seconde, mogelijk is, vernietigt alle religieuze leringen die er maar bestaan. De ziel is namelijk niet meer uniek, energie is in alles oneindig...
quote:God bestaat ook niet en de meesten die zich met deze materie bezig houden doen dat ook niet om het fabeltje of het anker God te ontkrachten. Probeer maar es een rationeel gesprek op te zetten over wat of wie (nog erger) God is en je weet al hoe laat het is.
Op donderdag 19 juni 2003 23:06 schreef VendoR het volgende:
Het is juist een bewijs tegen voorbestemdheid, een bewijs dat God niet bestaat. 1 Bewijs dat tijdreizen, ookal is het 1/10000e seconde, mogelijk is, vernietigt alle religieuze leringen die er maar bestaan. De ziel is namelijk niet meer uniek, energie is in alles oneindig...
quote:Dat zul je dus nooit te weten kunnen komen.
Op donderdag 19 juni 2003 23:09 schreef T1andonly het volgende:
dus ik zou ook mijn eigen realiteit kunnen creeren...en als iets me niet aanstaat ga ik terug in de tijd en probeer het te veranderen en dat doe ik zo vaak ik maar wil...wat gebeurt er dan met de gedachtes van de andere mensen...bestaan die dan wel?
quote:maar als jij daar aan het wachten was had hij niet jou fiets gepakt...maar misschien een fiets van iemand anders...hij/zij staat daar alleen, jij brengt haar naar huis...2 jaar later trouwen jullie...dan heb je de realtiteit al weer verandert door bij je fiets te gaan staan
Op donderdag 19 juni 2003 23:08 schreef Knoekie het volgende:
Ik zou dat nu wel ff willen ja dan had ik diegene opgewacht die me fiets heeft gestolen
quote:dus kunnen er oneindig veel mensen in hetzelfde licchaam zitten en allemaal onafhankelijk iets anders denken...?
Op donderdag 19 juni 2003 23:10 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Dat zul je dus nooit te weten kunnen komen.
quote:In theorie wel, maar de praktijk zal wellicht anders uitwijzen.
Op donderdag 19 juni 2003 23:12 schreef T1andonly het volgende:[..]
dus kunnen er oneindig veel mensen in hetzelfde licchaam zitten en allemaal onafhankelijk iets anders denken...?
[Dit bericht is gewijzigd door seriewoordenaar op 19-06-2003 23:15]
[Dit bericht is gewijzigd door VendoR op 19-06-2003 23:15]
Met de gewone dimensies kun je heen en weer, maar de tijd gaat alleen vooruit. Als je ook jezelf in deze dimensie kunt verplaatsen zou het tijdreizen zijn.
Alleen moet je het denk ik niet vergelijken met een videoband die je terug spoelt. Als je 19 jaar terug gaat, besta je 18 jaar (als je 18 bent natuurlijk) en besta je niet opeens -1 jaar. Ik denk ook niet dat je verdwijnt ofzo als je je vader een zetje geeft tijdens de daad. Dat zou een onmogelijkheid zijn trouwens, want als jij nooit opgewekt bent, kun je ook niet voorkomen dat je zelf geboren wordt.
Dus 'tijd' is niet zoals in 'Back to the future' beschreven wordt. (waarom zouden er dan geen figuren van de toekomst hier even kijken?) Dus dan zouden er parallelle realiteiten bestaan. De tijdmachiene moet eerst uitgevonden worden voor je ermee terug in de tijd kan. In onze realiteit is ie blijkbaar (nog) niet uitgevonden.
quote:Een van de zaken waarop iemand als Einstein ontzettend vaak abuselijk is gequote. Tijd is NIET de 4e, noch enige andere dimensie. Tijd is het medium waarin onze 3 dimensies zich manifesteren. Tijd is iets wat ontstaan is d.m.v. onze beleving van het licht. Een andere beleving van het licht is een andere ervaring van de tijd.
Op donderdag 19 juni 2003 23:15 schreef Leins het volgende:
Tijd is in mijn ogen een dimensie.
quote:Dus misschien zijn we allemaal wel dezelfde persoon...alleen omdat we in een andere realiteit leven zijn we anders...
Op donderdag 19 juni 2003 23:14 schreef VendoR het volgende:
De kans is dan ook oneindig groot dat er in 1 realiteit leven ontstond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |