quote:
Regels.
Opzet:
"RJP voor Dummies" is een spin off van Raad-je-Plaatje (RJP), het succesnummer van C&H. Ooit begonnen toen Yvonne hier de scepter zwaaide en van stonde af aan verantwoordelijk voor hoge ogen op het wat reacties betreft altoos kwakkelende C&G forum van destijds.
Langzaam is Raad-je-Plaatje geëvolueerd tot een bezigheid voor ingewijden. Dit kwam vooral doordat gaandeweg de te raden plaatjes steeds moeilijker werden en dus steeds minder deelnemers trokken. Alleen door een beroep te doen op mighty Google zijn de afgebeelde personen uiteindelijk te raden. [NB dit gaat niet altijd op aldus OllieA] Dit geeft natuurlijk niet, zolang degenen die eraan meedoen er schik in hebben. Echter hierdoor is Raad-je-Plaatje wel enigszins verwijderd geraakt van de oorspronkelijke bedoeling. Namelijk probeer het plaatje te raden gebruikmakend van de juiste vragen en je parate kennis.
"RJP voor Dummies" is een poging om die oorspronkelijke bedoeling van het spelletje weer in ere te herstellen, zonder verder afbreuk te doen aan Raad-je-Plaatje. Misschien een vergeefse poging, we zullen wel zien.Wat we doen is dus een plaatje zetten, vragen stellen en dan zonder gebruik te maken van mighty Google de naam van het personage raden. De echte diehards in deze tak van sport kunnen dan mee blijven doen met Raad-je-Plaatje en het lekker knus houden. De dommere mensen, waaronder ik mezelf ook reken, kunnen dan terecht in "RJP voor Dummies"...
Veel mensen hebben geen zin of geen mogelijkheid om de URL van de plaatjes onherkenbaar te maken. Het is echter zeer flauw om dan te spieken en de naam bekend te maken!
Als je het niet kan laten om de te spieken, doe het dan maar help het topic niet om zeep en houd dan je mond!
quote:Nee, je weifelt of twijfelt.
Op woensdag 18 juni 2003 14:31 schreef DennisMoore het volgende:
Ik wijfel...
Of was het een hint?
quote:Grin
Op woensdag 18 juni 2003 14:38 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Nee, je weifelt of twijfelt.
Of was het een hint?
denk woman, denk
quote:Is wel vaak op tv geweest.
Op woensdag 18 juni 2003 14:40 schreef L.Denninger het volgende:
heeft ie iets met televisie te maken ?
quote:We komen in de buurt, maar deze man had zeker niet de rontgen-blik van Brinkman.
Op woensdag 18 juni 2003 14:46 schreef Greyhound99 het volgende:
Leendert Cornelis (Elco) Brinkman ??
quote:[offtopic] Of De Hoop Scheffer... Hmm... CDA-blik? [/offtopic]
Op woensdag 18 juni 2003 14:47 schreef freako het volgende:We komen in de buurt, maar deze man had zeker niet de rontgen-blik van Brinkman.
quote:Zal wel komen van het staren naar de dominee/pastoor* (* doorhalen wat niet van toepassing is) om aan te geven dat je echt wel naar de preek luistert, terwijl je in werkelijkheid met open ogen ligt te slapen. Komt blijkbaar in de politiek ook van pas.
Op woensdag 18 juni 2003 14:49 schreef DennisMoore het volgende:[..]
[offtopic] Of De Hoop Scheffer... Hmm... CDA-blik? [/offtopic]
Heb alleen geen zin om een leuke foto te zoeken
quote:Wijers.
Op woensdag 18 juni 2003 15:08 schreef Greyhound99 het volgende:
Ah ik heb de persoon gevonden Gerardus Johannes (Hans) Weijers D66Heb alleen geen zin om een leuke foto te zoeken
We rekenen het maar goed.
Edit: Hmm dat ging niet zoals ik wilde
Nog een keer
[Dit bericht is gewijzigd door Greyhound99 op 18-06-2003 16:15]
quote:Hee, Schanulleke.
Op woensdag 18 juni 2003 16:08 schreef Greyhound99 het volgende:
Kon ff niks leuks verzinnen dus maar ff iemand uit een bekende striprara wie is het ??
Edit: Hmm dat ging niet zoals ik wilde
![]()
Nog een keer
quote:Vrouwelijk ja.
Op woensdag 18 juni 2003 16:51 schreef Greyhound99 het volgende:
Rutger hauer in zijn jongere jarenof is het vrouwelijk ??
Oh god, waarom reageer ik hier nog op?
quote:Ja, dat zal het zijn.
Op woensdag 18 juni 2003 16:55 schreef Greyhound99 het volgende:
Misschien omdat je het een goede grap vond of niet....
quote:Hmmmmz, zo op het eerste gezicht zeg ik Pr Irene?
Op woensdag 18 juni 2003 16:46 schreef freako het volgende:
[afbeelding]Excuses voor het kleine formaat, kon weinig beters vinden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |