abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11312386
quote:
Op maandag 23 juni 2003 12:25 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Alleen dan wel graag op plaatsen en tijden waar het het hardst nodig is. In de buurt van scholen, winkelcentra, enz. wanneer er veel bedrijvigheid is en niet op woensdag om 3 uur 's nachts langs de snelweg.

Kan je snachts om drie uur niet de macht over het stuur verliezen? Het gaat om het principe dat je je gewoon aan de maximumsnelheid houdt, overal en altijd. Dus kan je daar ook overal en altijd op controleren - anders denkt de automobilist alsnog dat hij het zelf wel het beste weet.
  maandag 23 juni 2003 @ 12:31:37 #27
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11312485
quote:
Op maandag 23 juni 2003 12:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Kan je snachts om drie uur niet de macht over het stuur verliezen? Het gaat om het principe dat je je gewoon aan de maximumsnelheid houdt, overal en altijd. Dus kan je daar ook overal en altijd op controleren - anders denkt de automobilist alsnog dat hij het zelf wel het beste weet.

Het is natuurlijk van de bezopene om s nachts om 3 uur op een 4 baans A4, die totaal leeg is, 100 km te gaan tuffen. En dan daar op gaan bekeuren is natuurlijk helemaal geen veiligheids item. Dat is gewoon makkelijk geld vangen.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_11312594
quote:
Op maandag 23 juni 2003 12:31 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Het is natuurlijk van de bezopene om s nachts om 3 uur op een 4 baans A4, die totaal leeg is, 100 km te gaan tuffen. En dan daar op gaan bekeuren is natuurlijk helemaal geen veiligheids item. Dat is gewoon makkelijk geld vangen.

Dit bedoel ik dus. Met deze mentaliteit wil je geen verkeersveiligheid blijkbaar. Als jij het bezopen vindt om je aan limiet te houden dan betaal je toch gewoon een bekeuring. Het is kiezen of delen. Praat eens met nabestaanden - die slachtoffer zijn van mensen die het ook zo goed zelf wisten te regelen. Nederland is nou eenmaal geen jungle waar je je eigen wetten vaststelt.

En de manier waarop jij het formuleert doet echt het ergste vrezen.

maandag 23 juni 2003 @ 12:38:58 #29
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_11312679
quote:
Op maandag 23 juni 2003 12:31 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Hoeveel geld vangen ze dan jaarlijks "om 3 uur op een 4 baans A4"? Dat lijkt me echt gewoon verwaasloosbaar in the grand scheme of things. Bovendien gaat dat geld echt niet rechtstreeks in de zakken van ambtenaren en politici, dus die complottheorietjes volg ik niet helemaal.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  maandag 23 juni 2003 @ 12:39:50 #30
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11312705
quote:
Op maandag 23 juni 2003 12:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus. Met deze mentaliteit wil je geen verkeersveiligheid blijkbaar. Als jij het bezopen vindt om je aan limiet te houden dan betaal je toch gewoon een bekeuring. Het is kiezen of delen. Praat eens met nabestaanden - die slachtoffer zijn van mensen die het ook zo goed zelf wisten te regelen. Nederland is nou eenmaal geen jungle waar je je eigen wetten vaststelt.

En de manier waarop jij het formuleert doet echt het ergste vrezen.

Ik hou me netje saan alle regels, beter dan de meeste mensen. En ja, ik rij wel eens iets te hard, soms wel eens 10 kilom,eter per uur. mensen die zeggen nooit te hard te rijden liegen dat ze barsten. Maar als ik s nachts op een lege A4 van 4 banen rij, rij ik echt geen 100. Daar breng ik het verkeer niet mee in gevaar, daar breng ik niemand mee in gevaar. Daar een prent krijgen is geen manier om mensen aan de regels te laten houden, dat is snel geld vangen. Want de regel op dat stuk is op dat moment onzin en overtreden ervan brengt niemand in gevaar.

Overigens: Ik heb zolang ik rij (18 jaar, 50.000 km / jaar) pas 1 bekeuring gehad.

pi_11312746
We moeten niet gelijk gaan gillen op mensen die met alcohol rijden. hoe vaak heb je niet een personeelsfeest, dan krijg je drank aangeboden en doe je gezellig mee met de baas. Moet ik dan de auto op mijn werk laten staan en lopen?
pi_11312755
Ik heb veel meer bekeuringen gehad, maar je hoort mij nooit zeuren of klagen over het systeem - en zeker niet met dat populistische: het is geld vangen. Het zijn gewoon de regels van het spel.
  maandag 23 juni 2003 @ 12:45:32 #33
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11312846
quote:
Op maandag 23 juni 2003 12:38 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Hoeveel geld vangen ze dan jaarlijks "om 3 uur op een 4 baans A4"? Dat lijkt me echt gewoon verwaasloosbaar in the grand scheme of things. Bovendien gaat dat geld echt niet rechtstreeks in de zakken van ambtenaren en politici, dus die complottheorietjes volg ik niet helemaal.

Complottheorie? Waar? de 'A4 om 3 uur s nachts' staat gewoon voor al dat soort plekken en momenten, waar flitsen totaal de verkeersveiligheid niet ten goede komt en alleen maar gebeurt om centjes te vangen voor meneer Zalm's grote gat.

Een mooi voorbeeld is de N50 van Rosmalen naar Oss. Staan 5 flitskasten, omdat je op die weg maar 80 mag. Het is een dubbele weg (2 stroken aan iedere kant, gescheiden door een berm). 80 is daar een belachelijke snelheid, er zou makkelijk 100 gereden kunnen worden zonder dat de weg er gevaarlijker door zou worden.

pi_11312919
quote:
Op maandag 23 juni 2003 12:41 schreef Druivenplukker het volgende:
We moeten niet gelijk gaan gillen op mensen die met alcohol rijden. hoe vaak heb je niet een personeelsfeest, dan krijg je drank aangeboden en doe je gezellig mee met de baas. Moet ik dan de auto op mijn werk laten staan en lopen?
Nee, je moet je gewoon een colaatje nemen.
  maandag 23 juni 2003 @ 12:51:43 #35
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_11312999
quote:
Op maandag 16 juni 2003 00:36 schreef BDisOKE het volgende:

[..]

My thoughts exactly
MAarja wat is een passende straf?
En houd dat anderen tegen/zet dat ze aan het )na)denken...

Een passende straf ?? Simpel...

Je zet die kerel op een fietsje op de weg. En dan laat je 5 of 10 bezopen kerels met een auto langs en/of rond 'm rijden.

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  maandag 23 juni 2003 @ 12:53:52 #36
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_11313066
quote:
Leuk, ben je al zwanger. Denk je eens in dat die andere vrouw (met kind) is doodgereden door iemand die ook zo dacht.

En je bent 18, dus of je nou echt al werkt en al een rijbewijs hebt betwijfel ik.

maandag 23 juni 2003 @ 12:54:00 #37
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_11313072
Volgens mij zien een aantal het verschil niet tussen een snelweg en de bebouwde kom. Meeste ongelukken gebeuren binnen de bebouwde kom of binnenwegen (in vele gevallen kleine aanrijdingen zonder letsel, maar ook heel veel wat wel ernstig is). Daar hoor je nooit iets van. Zodra er ook maar 2 auto's op de snelweg op elkaar zijn geknald, staat er gelijk een cameraploeg te filmen en wordt het uitgebreid in het nieuws gebracht. Natuurlijk is het dan ook weer tijd voor 3VO en Koos Spee om hun gezicht te laten zien en hun favoriete verhaaltje nogmaals op te hangen.
De meeste verkeersdoden vallen voor zover ik kan zien niet op de snelweg, maar op de 80km wegen. Neemt niet weg dat ongelukken op de snelweg in de meeste gevallen ernstig zijn, maar ik blijf me afvragen hoe mensen het voorelkaar krijgen om juist daar een ongeval te veroorzaken.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  maandag 23 juni 2003 @ 12:56:40 #38
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11313153
quote:
Op maandag 23 juni 2003 12:54 schreef MSXUser het volgende:
Neemt niet weg dat ongelukken op de snelweg in de meeste gevallen ernstig zijn, maar ik blijf me afvragen hoe mensen het voorelkaar krijgen om juist daar een ongeval te veroorzaken.
Och, als je de boerenkarhengsten ziet die in dit land een rijbewijs halen en auto mogen rijden, verbaast me dat niet. Met dank aan mijn ABS heb ik al een paar ongelukken kunnen voorkomen. Invoegen zonder richting aangeven, inhalen met 90 terwijl de rest op de linkerbaan 120 rijdt, kleven, bellen en niet zien dat de file stilstaat en ga zo maar door. Af en toe lijkt het wel of rijbewijzen bij elkaar gespaard worden met DE-punten.
  maandag 23 juni 2003 @ 12:57:50 #39
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_11313185
quote:
Probeer het eens ja. Da's onder andere een reden voor mij om nooit bij personeelsfeesten aanwezig te zijn, maar om al voor aanvang weg te gaan. Gelukkig wordt 'drank op het werk' nu eindelijk eens een keer besproken in Den Haag.
pi_11313274
quote:
JA!!!!!

Wat denk je dan ????

Als je gezopen hebt ga je niet meer achter het stuur zitten, doe je dit wel mag je wat mij betreft een half jaar voorwaardelijk krijgen

maandag 23 juni 2003 @ 13:02:11 #41
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_11313298
quote:
Meeloper

Als het een normaal bedrijf is hebben ze er respect voor dat je niet drinkt en gaat rijden. Dat hebben wij hier ook, en als we zien dat iemand te veel op heeft dan regelen we een taxi (of zelfs een hotel) maar je laat iemand niet dronken naar huis rijden !

maandag 23 juni 2003 @ 13:02:23 #42
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_11313304
quote:
Op maandag 23 juni 2003 12:56 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Och, als je de boerenkarhengsten ziet die in dit land een rijbewijs halen en auto mogen rijden, verbaast me dat niet. Met dank aan mijn ABS heb ik al een paar ongelukken kunnen voorkomen. Invoegen zonder richting aangeven, inhalen met 90 terwijl de rest op de linkerbaan 120 rijdt, kleven, bellen en niet zien dat de file stilstaat en ga zo maar door. Af en toe lijkt het wel of rijbewijzen bij elkaar gespaard worden met DE-punten.
Inderdaad. Dat soort lui mogen eigenlijk geen rijbewijs bezitten, maar je vergeet ook nog de 'eigen rechters'. De luitjes die niet weten wat constant rijden inhoudt en als je ze uiteindelijk probeert in te halen er voor zorgen dat je er niet voorbij komt, omdat je ineens 125 rijdt op de snelweg.

[Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 23-06-2003 13:03]

maandag 23 juni 2003 @ 13:03:19 #43
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11313324
quote:
Op maandag 23 juni 2003 13:02 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat soort lui mogen eigenlijk geen rijbewijs bezitten, maar je vergeet ook nog de 'eigen rechters'. De luitjes die niet weten wat constant rijden inhoudt en als je ze uiteindelijk probeert in te halen er voor zorgen dat je er niet voorbij komt.

Of die constant links blijvben hangen met 90 en als je er dan uiteindelijkk rechts voorbij wilt, gauw hun kar ervoor gooien met zo'n gezicht van "Ha!"
  maandag 23 juni 2003 @ 13:03:33 #44
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_11313327
quote:
Op maandag 23 juni 2003 12:45 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Complottheorie?

quote:
waar flitsen totaal de verkeersveiligheid niet ten goede komt en alleen maar gebeurt om centjes te vangen voor meneer Zalm's grote gat.
Complottheorietje dus...

Ik ben - nogmaals - benieuwd hoeveel geld ze dan wel niet vangen met onzinnige controles. Als je echt denkt dat het voor het geld gebeurt, dan moeten er toch wel bedragen mee zijn gemoeid die er wat toe doen, toch?

quote:
Een mooi voorbeeld is de N50 van Rosmalen naar Oss. Staan 5 flitskasten, omdat je op die weg maar 80 mag. Het is een dubbele weg (2 stroken aan iedere kant, gescheiden door een berm). 80 is daar een belachelijke snelheid, er zou makkelijk 100 gereden kunnen worden zonder dat de weg er gevaarlijker door zou worden.
Jij denkt dus echt dat wetenschappelijk onderzoek zou uitwijzen dat 100 rijden hier geen invloed zou hebben over het aantal verkeersslachtoffers, maar dat Zalm en co. desalniettemin uit zuiver financieel oogpunt besloten hebben de maximumsnelheid op 80 km/u vast te stellen?

Complottheorie? Hoe kom je erbij....

pi_11313336
quote:

[..]

Gelukkig rijd jij heel goed he.

Dat is nou precies het probleem in Nederland. Iedereen vindt zichzelf de koning van de weg en geeft altijd anderen schuld. Dat soort mensen zijn nou juist het gevaar op de weg.

maandag 23 juni 2003 @ 13:05:41 #46
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_11313372
quote:
Op maandag 23 juni 2003 13:03 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Of die constant links blijvben hangen met 90 en als je er dan uiteindelijkk rechts voorbij wilt, gauw hun kar ervoor gooien met zo'n gezicht van "Ha!"
Inderdaad. Dat soort figuren veroorzaken juist die ongelukken, maar weten het altijd weer af te schuiven op verzekeringstechnisch geneuzel (jij rijdt immers achterop je voorligger)
  FOK!fotograaf maandag 23 juni 2003 @ 13:06:14 #47
18921 freud
Who's John Galt?
pi_11313382
quote:
Op zondag 22 juni 2003 23:07 schreef SCH het volgende:
Toch gek dat men in dit topic zo fanatiek is terwijl half Fok in de touwen hangt als het over flitspalen en dergelijke gaat.

Want ook snelheid heeft er alles mee te maken.

Helemaal mee eens! Als je hard moet rijden om ergens snel te zijn had je net zo goed eerder weg kunnen gaan. Hard rijden vanwege gebrekkige planning is je eigen probleem.

Ik ben zelf erg ervoor om elke 5 jaar of zo een rijvaardigheidstest te doen om je rijbewijs te verlengen. Deze test moet dan wel gratis zijn. Eventuele bijles na zo'n test moet dan gewoon betaald worden. Je kan dan mooi iedereen kort houden en mensen zoals half blinde bejaarden en van die speedfreaks er tussenuit halen. Er gebeuren zoveel ongelukken doordat mensen gewoonweg niet kunnen rijden of van simpele zaken zoals op rare momenten remmen en geen richting aangeven of kijken.

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 23 juni 2003 @ 13:06:50 #48
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_11313398
quote:
Af en toe lijkt het wel of rijbewijzen bij elkaar gespaard worden met DE-punten.
Was er laatst niet een onderzoekje waaruit bleek dat 95% van de autorijders denkt bij de beste 5% van de autorijders te horen?
  maandag 23 juni 2003 @ 13:08:11 #49
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_11313431
quote:
Op maandag 23 juni 2003 13:06 schreef freud het volgende:
Ik ben zelf erg ervoor om elke 5 jaar of zo een rijvaardigheidstest te doen om je rijbewijs te verlengen. Deze test moet dan wel gratis zijn
Eens! Gratis hoeft daarentegen nog niet. Tarief van 1 rijles ofzo moet eens in de 5 jaar wel op te brengen zijn.
quote:
Op maandag 23 juni 2003 13:06 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Was er laatst niet een onderzoekje waaruit bleek dat 95% van de autorijders denkt bij de beste 5% van de autorijders te horen?
Gelukkig hoor ik niet bij degenen die dat denken. Ik vind mezelf een redelijk chauffeur, maar vind mezelf wel beter dan het gros van de horken.

[Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 23-06-2003 13:10]

pi_11313480
quote:
Op maandag 23 juni 2003 13:06 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

als je programma's als de slechtste chauffeur ziet is dat niet eens zo gek. Als je echter gevaar op de weg ziet dan denk je echt hoe die idioten er in godsnaam op komen dat ze zo goed rijden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')