abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11126626
Het forum kunst & literatuur is toe aan een naamswijziging en een bijbehorende verandering van de omschrijving in de index. De reden hiervoor is tweezijdig.

Ten eerste is de naam kunst en literatuur een beetje pretentieus en dit is een jongerenforum waarbij veel jongeren met een wijde boog om zowel kunst als literatuur heenlopen (niet allemaal gelukkig). Maar kunst is veel meer dan dat ene saaie stoffige museum of die tante die kunstenaar is en niet om aan te zien. De naam literatuur levert soms reacties op bij 'gewone' boeken in de trant van: "dat is geen literatuur hoor!".

Ten tweede worden in dit forum veel meer zaken besproken die je niet 1,2,3 aan de woorden kunst & literatuur koppelt. We bespreken bijvoorbeeld ook kleinkunst (cabaret ed) en andere theaterkunsten. Maar ook taalproblemen hebben een vaste plaats gevonden in het kunst & literatuurforum. Ook dat is erg onduidelijk.

Er zijn al verschillende ideeën voor een nieuwe naam in de crew geopperd, maar ik ben ook benieuwd naar de inbreng van de k&l-users. Mijn idee was trouwens: Kunst en Taal (en dan in de active topics list als drie-letter-woord kut) (maar dat vond een bepaald crewlid geen goed idee ivm de verloedering van de maatschappij. Of zo)

Andere genoemde suggesties waren: kunsttaal, taalkunst, beeldspraak forum, lezen & creëren, Van Mulisch tot Rembrand (net zo stoffig als k&L nu), boek-en-kunst, Crea & Bea.

En nu jullie

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_11126686
Lezen Enzo.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_11126693
edit: blont!

[Dit bericht is gewijzigd door cREATiVe8500 op 15-06-2003 18:36]

pi_11126724
Het Multaculti Forum.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_11126768
Idee van Seborik: Strips & Kleurplaten
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_11126782
quote:
Op zondag 15 juni 2003 18:33 schreef cREATiVe8500 het volgende:
edit: blont!
Ik denk dat dat weer de wat intelligentere k&l lezer wegjaagt
pi_11126826
Taal & Cultuur?

klinkt wel weer erg droog

Admin zondag 15 juni 2003 @ 18:41:38 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_11126843
Literatureluurs
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_11126870
Kunstbende... niet origineel, maar klinkt wel lekker fris
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_11126921
quote:
Op zondag 15 juni 2003 18:41 schreef yvonne het volgende:
Literatureluurs
Wow, en dat heb je helemaal zelf bedacht?
  Admin zondag 15 juni 2003 @ 19:03:50 #11
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_11127148
quote:
Op zondag 15 juni 2003 18:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wow, en dat heb je helemaal zelf bedacht?

Ik vond het wel knap ja

Maar, weet je, gewoon 1 naam kiezen, kijk maar rond, alles dat meer namen heeft wil men gespiltst hebben

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator zondag 15 juni 2003 @ 19:10:14 #12
42184 crew  DaMart
pi_11127229
Taal & Creatieve Uitspattingen

[Dit bericht is gewijzigd door DaMart op 15-06-2003 19:20]

zondag 15 juni 2003 @ 19:12:16 #13
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_11127258
Villa Cultura..
pi_11127336
Zomaar wat losse ideeën:

Uitnodigender:
Lees & Bewonder (L&B)

Aansprekender:
Books & Arts (B&A)

Breder:
Taal & Kunst (T&K)

Unox, the worst operating system.
  zondag 15 juni 2003 @ 19:22:20 #15
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_11127394
Ik stem toch voor KUT

Maar als dat dan toch te onfatsoenlijk is:

de Letterflat (FLA)
Artistiek, Ruig en Teder (ART)
Kunst, Kultuur & Kuriosa (KKK)

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_11127405
quote:
Op zondag 15 juni 2003 18:27 schreef Isabeau het volgende:

Ten eerste is de naam kunst en literatuur een beetje pretentieus en dit is een jongerenforum waarbij veel jongeren met een wijde boog om zowel kunst als literatuur heenlopen (niet allemaal gelukkig).

Fok! is geen jongerenforum. Tenminste, dat wordt al tijden door iedereen geroepen, dus ik zou het erg vreemd vinden als dat het nou wel weer in 1 keer was.
En hoe je het beestje noemt, jongeren zijn gewoon niet supergeinteresseerd in kunst en literatuur. Daarbij zijn ook een hoop volwassen Fok!kers daar niet in geinteresseerd, dus de grote massa bereik je nooit.
Is er iets mis mee dan, om een deel wat meer 'elitair' te houden?
quote:
Maar kunst is veel meer dan dat ene saaie stoffige museum of die tante die kunstenaar is en niet om aan te zien. De naam literatuur levert soms reacties op bij 'gewone' boeken in de trant van: "dat is geen literatuur hoor!".
Dan maak je er kunst en boeken van.
quote:
Ten tweede worden in dit forum veel meer zaken besproken die je niet 1,2,3 aan de woorden kunst & literatuur koppelt. We bespreken bijvoorbeeld ook kleinkunst (cabaret ed) en andere theaterkunsten. Maar ook taalproblemen hebben een vaste plaats gevonden in het kunst & literatuurforum. Ook dat is erg onduidelijk.
Kleinkunst heeft nx met kunst te maken
quote:
Kunst en Taal (en dan in de active topics list als drie-letter-woord kut) (maar dat vond een bepaald crewlid geen goed idee ivm de verloedering van de maatschappij. Of zo)
En dan krijg je topics als "is ... een goed woord voor...?" of "wat zijn de beste scheldwoorden", "welke talen spreek jij". Lijkt me ook geen goed idee.
quote:
Andere genoemde suggesties waren: kunsttaal, taalkunst,
Te gekunsteld.
quote:
beeldspraak forum,
Pictogrammen dus?
quote:
lezen & creëren,
Ja, laten we het over kleien hebben
quote:
Van Mulisch tot Rembrand (net zo stoffig als k&L nu),
stoffiger dan K&L
quote:
boek-en-kunst,
Groep 3 taal
quote:
Crea & Bea.
*logica mist.
quote:
En nu jullie
Mijn conclusie: lekker zo laten
pi_11127417
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:22 schreef Kwark het volgende:
Kunst, Kultuur & Kuriosa (KKK)
Deze is absoluut fatsoenlijker dan KUT
pi_11127446
Waarom niet gewoon ART Dat is in principe alles bij elkaar en meteen een goeie afkorting
Whatever..
"Don't be upset, it was a mercy killing" 8-)
pi_11127448
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:24 schreef Isabeau het volgende:

He get, straks krijgen we het MDI weer op ons dak
  zondag 15 juni 2003 @ 19:26:40 #20
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_11127456
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

*witte kap afzet*
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_11127483
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:26 schreef Rood_schaap het volgende:
Waarom niet gewoon ART Dat is in principe alles bij elkaar en meteen een goeie afkorting
Waarom moet het per se weer engels zijn?
  zondag 15 juni 2003 @ 19:43:36 #22
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_11127719
Taalpuristen Verdom Hoekje
pi_11127722
Gewoon kunst en taal lijkt me eigenlijk het beste... of de afkorting dan KUT of K&T wordt maakt me eigenlijk niks uit... .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_11127749
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:43 schreef sweek het volgende:
Gewoon kunst en taal lijkt me eigenlijk het beste... of de afkorting dan KUT of K&T wordt maakt me eigenlijk niks uit... .
Nou ja, Kunst en Taal vind ik dan nog de beste optie. Al zie ik het nut van een naamsverandering nog steeds niet in.
pi_11127809
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:44 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Nou ja, Kunst en Taal vind ik dan nog de beste optie. Al zie ik het nut van een naamsverandering nog steeds niet in.

Nouw, als ze hier ook taaltopics willen, dan mag dat wel in de naam komen...
Literatuur vind ik sowieso al in Kunst zitten.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')