Ten eerste is de naam kunst en literatuur een beetje pretentieus en dit is een jongerenforum waarbij veel jongeren met een wijde boog om zowel kunst als literatuur heenlopen (niet allemaal gelukkig). Maar kunst is veel meer dan dat ene saaie stoffige museum of die tante die kunstenaar is en niet om aan te zien. De naam literatuur levert soms reacties op bij 'gewone' boeken in de trant van: "dat is geen literatuur hoor!".
Ten tweede worden in dit forum veel meer zaken besproken die je niet 1,2,3 aan de woorden kunst & literatuur koppelt. We bespreken bijvoorbeeld ook kleinkunst (cabaret ed) en andere theaterkunsten. Maar ook taalproblemen hebben een vaste plaats gevonden in het kunst & literatuurforum. Ook dat is erg onduidelijk.
Er zijn al verschillende ideeën voor een nieuwe naam in de crew geopperd, maar ik ben ook benieuwd naar de inbreng van de k&l-users. Mijn idee was trouwens: Kunst en Taal (en dan in de active topics list als drie-letter-woord kut) (maar dat vond een bepaald crewlid geen goed idee ivm de verloedering van de maatschappij. Of zo)
Andere genoemde suggesties waren: kunsttaal, taalkunst, beeldspraak forum, lezen & creëren, Van Mulisch tot Rembrand (net zo stoffig als k&L nu), boek-en-kunst, Crea & Bea.
En nu jullie
quote:Ik denk dat dat weer de wat intelligentere k&l lezer wegjaagt
Op zondag 15 juni 2003 18:33 schreef cREATiVe8500 het volgende:
edit: blont!
quote:Wow, en dat heb je helemaal zelf bedacht?
Op zondag 15 juni 2003 18:41 schreef yvonne het volgende:
Literatureluurs
quote:Ik vond het wel knap ja
Op zondag 15 juni 2003 18:47 schreef Isabeau het volgende:[..]
Wow, en dat heb je helemaal zelf bedacht?
Maar, weet je, gewoon 1 naam kiezen, kijk maar rond, alles dat meer namen heeft wil men gespiltst hebben
Uitnodigender:
Lees & Bewonder (L&B)
Aansprekender:
Books & Arts (B&A)
Breder:
Taal & Kunst (T&K)
Maar als dat dan toch te onfatsoenlijk is:
de Letterflat (FLA)
Artistiek, Ruig en Teder (ART)
Kunst, Kultuur & Kuriosa (KKK)
quote:Fok! is geen jongerenforum. Tenminste, dat wordt al tijden door iedereen geroepen, dus ik zou het erg vreemd vinden als dat het nou wel weer in 1 keer was.
Op zondag 15 juni 2003 18:27 schreef Isabeau het volgende:Ten eerste is de naam kunst en literatuur een beetje pretentieus en dit is een jongerenforum waarbij veel jongeren met een wijde boog om zowel kunst als literatuur heenlopen (niet allemaal gelukkig).
quote:Dan maak je er kunst en boeken van.
Maar kunst is veel meer dan dat ene saaie stoffige museum of die tante die kunstenaar is en niet om aan te zien. De naam literatuur levert soms reacties op bij 'gewone' boeken in de trant van: "dat is geen literatuur hoor!".
quote:Kleinkunst heeft nx met kunst te maken
Ten tweede worden in dit forum veel meer zaken besproken die je niet 1,2,3 aan de woorden kunst & literatuur koppelt. We bespreken bijvoorbeeld ook kleinkunst (cabaret ed) en andere theaterkunsten. Maar ook taalproblemen hebben een vaste plaats gevonden in het kunst & literatuurforum. Ook dat is erg onduidelijk.
quote:En dan krijg je topics als "is ... een goed woord voor...?" of "wat zijn de beste scheldwoorden", "welke talen spreek jij". Lijkt me ook geen goed idee.
Kunst en Taal (en dan in de active topics list als drie-letter-woord kut)(maar dat vond een bepaald crewlid geen goed idee ivm de verloedering van de maatschappij. Of zo)
quote:Te gekunsteld.
Andere genoemde suggesties waren: kunsttaal, taalkunst,
quote:Pictogrammen dus?
beeldspraak forum,
quote:Ja, laten we het over kleien hebben
lezen & creëren,
quote:stoffiger dan K&L
Van Mulisch tot Rembrand (net zo stoffig als k&L nu),
quote:Groep 3 taal
boek-en-kunst,
quote:*logica mist.
Crea & Bea.
quote:Mijn conclusie: lekker zo laten
En nu jullie
quote:Deze is absoluut fatsoenlijker dan KUT
Op zondag 15 juni 2003 19:22 schreef Kwark het volgende:
Kunst, Kultuur & Kuriosa (KKK)
quote:He get, straks krijgen we het MDI weer op ons dak
Op zondag 15 juni 2003 19:24 schreef Isabeau het volgende:Deze is absoluut fatsoenlijker dan KUT
quote:*witte kap afzet*
Op zondag 15 juni 2003 19:24 schreef Isabeau het volgende:[..]
Deze is absoluut fatsoenlijker dan KUT
quote:Waarom moet het per se weer engels zijn?
Op zondag 15 juni 2003 19:26 schreef Rood_schaap het volgende:
Waarom niet gewoon ARTDat is in principe alles bij elkaar en meteen een goeie afkorting
quote:Nou ja, Kunst en Taal vind ik dan nog de beste optie. Al zie ik het nut van een naamsverandering nog steeds niet in.
Op zondag 15 juni 2003 19:43 schreef sweek het volgende:
Gewoon kunst en taal lijkt me eigenlijk het beste... of de afkorting dan KUT of K&T wordt maakt me eigenlijk niks uit....
quote:Nouw, als ze hier ook taaltopics willen, dan mag dat wel in de naam komen...
Op zondag 15 juni 2003 19:44 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Nou ja, Kunst en Taal vind ik dan nog de beste optie. Al zie ik het nut van een naamsverandering nog steeds niet in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |