In april werden 27 mensen op het station beroofd. Vorig jaar waren dat er nog 41. De politie pakte in februari, maart en april 29 mensen op voor het verkopen of gebruiken van harddrugs. Vorig jaar waren dat er 48.
Eerder werd al bekend dat het aantal gevallen van zakkenrollen met 70 procent was afgenomen. Zakkenrollers zijn de laatste maanden echter weer iets actiever. De afname is nu 50 procent in vergelijking met vorig jaar.
H. Veeneman, bij de politie belast met de veiligheid rond het station, reageerde zaterdag tevreden op de prestaties. Volgens Veeneman is de afname van de overlast toe te schrijven aan het verscherpte toezicht rond het station. Overal hangen bewakingscamera's en er lopen meer toezichthouders op straat.
De politie werkt in dit project samen met personeel van het plaatselijke openbaarvervoerbedrijf RET, spoorwegpolitie, medewerkers van stadstoezicht en de NS. ,,Continu aanwezig zijn en mensen aanspreken blijkt goed te werken'', aldus Veeneman.
quote:Dat is het enige wat de veiligheid beïnvloedt?
Op zondag 15 juni 2003 00:58 schreef Misanthroopia het volgende:
Beleid van Leefbaar Rotterdam werpt kennelijk vruchten af?
Dit is trouwens niet alleen LR-beleid, CDA en VVD doen ook mee aan dit college.
quote:Jij denkt dat er ideale samenleving bestaat waar nooit meer iets akeligs gebeurt?
Op zondag 15 juni 2003 01:00 schreef Koos Voos het volgende:
'In april werden 27 mensen op het station beroofd'...ja gaat lekker.. maar toch nog 27 teveel !
quote:Nou de ideale samenleving wel, maar die utopie zullen we wel niet bereiken..
Op zondag 15 juni 2003 01:10 schreef SCH het volgende:[..]
Jij denkt dat er ideale samenleving bestaat waar nooit meer iets akeligs gebeurt?
quote:Dat wil toch niet zeggen dat we er niet naar moeten streven ?
Op zondag 15 juni 2003 01:11 schreef Maerycke het volgende:
Nou de ideale samenleving wel, maar die utopie zullen we wel niet bereiken..
quote:Mwah, je kunt ook gewoon realistisch zijn. Als je bij dergelijke verbeteringen zoals hier op het CS als belangrijkste punt hoort: maar het is nog steeds geen 0 dat lijkt me dat weinig bemoedigend.
Op zondag 15 juni 2003 01:12 schreef Gil-galad het volgende:
Dat wil toch niet zeggen dat we er niet naar moeten streven ?
quote:Uiteraard zeg ik dat niet, maar helemaal realistisch is het niet om zoiets te verwachten van de samenleving..
Op zondag 15 juni 2003 01:12 schreef Gil-galad het volgende:[..]
quote:Maar dan is het wel een stap in de goede richting, nietwaar?
Op zondag 15 juni 2003 01:13 schreef SCH het volgende:
Mwah, je kunt ook gewoon realistisch zijn. Als je bij dergelijke verbeteringen zoals hier op het CS als belangrijkste punt hoort: maar het is nog steeds geen 0 dat lijkt me dat weinig bemoedigend.
quote:Oh zeker, volgens mij gaat het best goed in Rotterdam op veel van die veiligheidspunten en ik ben niet te beroerd om te erkennen dat Leefbaar Rotterdam daar een bijdrage aan levert. Al was het beleid ook al in gang gezet trouwens.
Op zondag 15 juni 2003 01:14 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Maar dan is het wel een stap in de goede richting, nietwaar?
Maar het is volgens mij beter om de vooruitgang te benadrukken; dat wat er wel is bereikt, en niet datgene wat nog fout gaat.
quote:Mwah. Het probleem van dat beleid is alleen wel dat de ellende zich verplaatst van het CS zelf naar de omliggende wijken. En daar ben ik zelf niet zo blij mee eigenlijk
Op zondag 15 juni 2003 01:16 schreef SCH het volgende:
Maar het is volgens mij beter om de vooruitgang te benadrukken; dat wat er wel is bereikt, en niet datgene wat nog fout gaat.
zijn ook de trams een stuk veiliger geworden
quote:Ik kan me niet herinneren dat ze het hebben gehad over probleemverplaatsing, maar over het oplossen er van
Op zondag 15 juni 2003 11:51 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Nou, dan hebben ze toch woord gehouden, dat LR.
quote:Ben jij een kloon van mij? Dat wou ik net zeggen.
Op zondag 15 juni 2003 01:12 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Ik ben overigens ook benieuwd naar de cijfers van omliggende buurten, want als het zich verplaatst, dan ben je ook niet echt goed bezig.
quote:Laat eens cijfers zien over die verplaatsing dan.
Op zondag 15 juni 2003 11:57 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Ik kan me niet herinneren dat ze het hebben gehad over probleemverplaatsing, maar over het oplossen er van
.
quote:Heb je daar cijfers van?
Op zondag 15 juni 2003 11:57 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Ik kan me niet herinneren dat ze het hebben gehad over probleemverplaatsing, maar over het oplossen er van
.
quote:Mag ik ook gewoon uit m'n raam kijken?
Op zondag 15 juni 2003 12:01 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Laat eens cijfers zien over die verplaatsing dan.
Het aantal zwervers die hier nu langs de singel rondzwalken is het laatste jaar flink toegenomen. Het aantal ingetikte autoramen idem. En sinds het CS + omliggende straten met camera's beveiligd worden worden de klanten van de drugsrunnertjes een stukje verder meegenomen. Zodat het dealen zich nu verplaatst heeft tot midden in de woonwijken (En voor de scholen)
Ik kan dat niet echt een positieve ontwikkeling noemen.
Maar dat zul je wel weer zielig vinden voor die arme junkies.
quote:Neen LR heeft niet woord gehouden de hele criminaliteit in heel Rotterdam is hetzelfde gebleven. Ze jagen de criminelen bij het centraal station weg en die duiken bij een ander pleintje weer op. Dat is niet problemen oplossen maar verplaatsen
Op zondag 15 juni 2003 11:51 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Nou, dan hebben ze toch woord gehouden, dat LR.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |