abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 juni 2003 @ 10:38:39 #176
28156 qbus
Walk of fame.
pi_11119092
quote:
Op zondag 15 juni 2003 10:23 schreef sig000 het volgende:

[..]

De geintregreerden heten ze. Ik ken er velen. .

Ik vind Abdelkader Bennali wel een mooi voorbeeld.

Serieus:, als ik kijk over "de massa" staat mij nog altijd het cynische beeld van het nog steeds kleine percentage "geintegreerden" dat schrikbarend laag blijft voor ogen . Ook de bereidwilligheid van voornamelijk Marokkaanse jongeren om te integreren ontbreekt: Men haalt huwelijkspartners uit het land van herkomst, schikt zich niet met Nederlandse normen en is zeer opstandig. Komt bij dat we mensen er echt aan de haren moeten bijslepen om toch maar die inburgeringscursus te gaan volgen. Kortom: Ik zie de "drang" om mee te doen met de rest van de Nederlandse samenleving nauwelijks terug.

quote:
Alleen de eettenten met een andere menukaart al. .
Komop, dit meen je toch niet serieus ?
pi_11119260
quote:
Op zondag 15 juni 2003 02:13 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Omdat , volgens mijn bescheiden mening, sampoo volgens mij al discriminatie roept als een kleurling bij de bakker nummertje 23 trekt en nummertje 7 pas aan de beurt is.

En het dus een oeverloze, nuttelize discussie word.

Ik noem het beestje bij de naam. Je kan het de realiteit noemen dat geef ik zelf ook toe. Maar wat is er nou niet discriminerend aan het vrijgeven bij het tanken van een onbekende(!) allochtoon aan tank 1 en het vrijgeven aan een onbekende blanke aan tank 6.

Dit is overtrokken maar zelfs al klopt het dat elke "allochtoon" die bij je langs komt er vandoor gaat en "autochtoon" dat niet doet dan blijft het racisme want je beoordeeld de "nieuwe" allochtoon niet op zijn gedrag maar op het gedrag van zijn "kompanen". Het is hetzelfde als door rood lopen als er verder geen verkeer aanwezig is.
Dat is wellicht tot op zekere hoogte te begrijpen, niemand heeft er last van en uiteindelijk kan de allochtoon ook gewoon bij je tanken hij moet alleen maar wat meer moeite voor doen.

Je staat verder vrij om wel of niet in discussie te gaan maar ik ben niet van plan om mijn zeggen in dit topic te staken omdat ik geen gehoor krijg. Dat is trouwens ook discriminatie, het ergste soort namelijk het discrimineren jegens mij. Dit is trouwens "geoorloofde" discriminatie voor wie dit iets te subtiel is.

[Dit bericht is gewijzigd door sampoo op 15-06-2003 11:00]

zondag 15 juni 2003 @ 10:52:53 #178
28156 qbus
Walk of fame.
pi_11119305
quote:
Op zondag 15 juni 2003 10:50 schreef sampoo het volgende:

[..]

Ik noem het beestje bij de naam. Je kan het niet de realiteit noemen dat geef ik zelf ook toe. Wat is er nou niet discriminerend aan het vrijgeven bij het tanken van een onbekende(!) allochtoon aan tank 1 en het vrijgeven aan een onbekende blanke aan tank 6.

Dit is overtrokken maar zelfs al klopt het dat elke "allochtoon" die bij je langs komt er vandoor gaat en "autochtoon" dat niet doet dan blijft het racisme want je beoordeeld de "nieuwe" allochtoon niet op zijn gedrag maar op het gedrag van zijn "kompanen". Het is hetzelfde als door rood lopen als er verder geen verkeer aanwezig is.
Dat is wellicht tot op zekere hoogte te begrijpen, niemand heeft er last van en uiteindelijk kan de allochtoon ook gewoon bij je tanken hij moet alleen maar wat meer moeite voor doen.

Je staat verder vrij om wel of niet in discussie te gaan maar ik ben niet van plan om mijn zeggen in dit topic te staken omdat ik geen gehoor krijg. Dat is trouwens ook discriminatie, het ergste soort namelijk het discrimineren jegens mij. Dit is trouwens "geoorloofde" discriminatie voor wie dit iets te subtiel is.

Beste Sampoo.
Ik snap wederom geen bal van wat je allemaal zegt....
pi_11119378
quote:
Op zondag 15 juni 2003 10:52 schreef qbus het volgende:

[..]

Beste Sampoo.
Ik snap wederom geen bal van wat je allemaal zegt....

Ballen hoef je niet te snappen daar moet je tegen trappen.

Ik hoop dat mijn vriendin dit niet hoort.

pi_11119548
quote:
Op zondag 15 juni 2003 10:38 schreef qbus het volgende:

[..]

Komop, dit meen je toch niet serieus ?

Jawel, ik vind de Griekse, de Turkse, de Argentijnse, de Joegoslavische, de Marokkaanse eetcultuur interessanter als de Amerikaanse , bijvoorbeeld. .
  zondag 15 juni 2003 @ 11:12:17 #181
28156 qbus
Walk of fame.
pi_11119563
quote:
Op zondag 15 juni 2003 11:10 schreef sig000 het volgende:

[..]

Jawel, ik vind de Griekse, de Turkse, de Argentijnse, de Joegoslavische, de Marokkaanse eetcultuur interessanter als de Amerikaanse , bijvoorbeeld. .

zondag 15 juni 2003 @ 11:33:59 #182
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_11119847
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 01:21 schreef calvobbes het volgende:

[..]
Als jij met je vrienden in een winkel staat en je moet wat overleggen met hun, dan ga je dat toch doen in de taal die jij het beste spreekt.
Waarom moet je dan moeilijk gaan als jij of 1 van je vrienden nog niet goed die taal spreekt.

Wel eens over nagedacht dat als je dat maar blijft doen, diegene de taal misschien wel helemaal nooit goed leert? Ow, laten we maar Marokkaans (of Turks of Spaans of wat dan ook) praten, anders verstaat die en die ons niet. Lekkere impuls om de taal te leren zeg ....

Ontopic: ik heb zelf jaren (tijdens mijn studententijd) in winkels gewerkt en het is gewoon té opvallend om te negeren dat allochtonen de meeste (winkel)diefstallen plegen. Ik geef de topicstarter dus gelijk.

Smell the flowers while you can....
pi_11120704
quote:
Op zondag 15 juni 2003 11:33 schreef Miss_MacPhisto het volgende:

[..]

Wel eens over nagedacht dat als je dat maar blijft doen, diegene de taal misschien wel helemaal nooit goed leert? Ow, laten we maar Marokkaans (of Turks of Spaans of wat dan ook) praten, anders verstaat die en die ons niet. Lekkere impuls om de taal te leren zeg ....

Ontopic: ik heb zelf jaren (tijdens mijn studententijd) in winkels gewerkt en het is gewoon té opvallend om te negeren dat allochtonen de meeste (winkel)diefstallen plegen. Ik geef de topicstarter dus gelijk.

Waarmee geef je de topicstarter gelijk? Dat allochtonen vaker diefstal plegen (iets wat niemand hier ontkent) of de "stelling" "is 't niet mogelijk bepaalde mensen ná de geboorte te aborteren??"

Ik zie verder niet in waarom iemand niet Marokkaans, Turks of Spaans mag praten. Het zijn geen kleine kinderen dat we ze daarop moeten aanspreken. Een goede beheersing van het Nederlands staat daardoor ook niet in de weg en doet er verder ook niet toe. Iemand die het Nederlands slecht beheerst ondervind er vanzelf problemen mee. Dat mag men dan ook zelf oplossen.

pi_11120846
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 00:40 schreef Phuturistixxx het volgende:

[..]

Ben jij een racist?

Mwoah.... ik denk eerder dat 'ie een realist is!
pi_11121835
quote:
Op zondag 15 juni 2003 10:50 schreef sampoo het volgende:
Maar wat is er nou niet discriminerend aan het vrijgeven bij het tanken van een onbekende(!) allochtoon aan tank 1 en het vrijgeven aan een onbekende blanke aan tank 6.
Het hanteren van mooie principes -discrimineren is fout- is allemaal leuk en aardig, maar hierdoor worden inkomsten misgelopen.

Ik heb ook bij een benzinepomp gewerkt en ja het is bijna altijd waar: de onbekende allochtoon rijdt door en de onbekende blanke betaalt.
En ja soms zit er een allochtoon bij die wel netjes betaalt, en dan voelde ik me een beetje schuldig omdat ik de pomp niet voor hem had vrijgegeven. Zo'n jongen heeft natuurlijk ook in de gaten dat ik hem niet vertrouwde.

Dit lijkt nu wel een schuldbekentenis van me, waarmee ik toegeef te discrimineren, maar ik zie het net iets anders. Je zou het generaliseren kunnen noemen maar het is voor een hoger doel: de zaak draaiende houden.

zondag 15 juni 2003 @ 14:21:18 #186
52346 DeltaOne
Private "Delta One"
pi_11122393
OMG wat een sukkel

Last van HIV ofzo?

word gek van die anti-marokkanen topics

"Keep ur friends close, but ur enemy closer"
  zondag 15 juni 2003 @ 14:52:13 #187
14677 Fegisje
I love America
pi_11122868
quote:
Op zondag 15 juni 2003 14:21 schreef DeltaOne het volgende:
OMG wat een sukkel

Last van HIV ofzo?

I Love America
  zondag 15 juni 2003 @ 15:44:08 #188
15180 soullie
Lord Of Destruction
pi_11123893
quote:
Op zondag 15 juni 2003 14:21 schreef DeltaOne het volgende:
OMG wat een sukkel

Last van HIV ofzo?

Ik word gek van domme opmerkingen

Mja nog ff of dit topic racisme is of niet, ik vind het een beetje op het randje. Maar voor mij geeft de doorslag dat het een ervaring is van een verkoper die 5 jaar lang dit meemaakt, beetje onzin iemand de mond te snoeren onder het mom van "racisme" als hij dit zijn ervaringen zijn.

www.gameforum.nl
pi_11124131
ach, marokkanen zijn toch ook een stelletje kakkerlakken..
pi_11124645
quote:
Op zondag 15 juni 2003 15:55 schreef KonnieKipke het volgende:
ach, marokkanen zijn toch ook een stelletje kakkerlakken..
Vind ik wel een beetje ver gaan deze uitspraak.

Ken zat marokkanen waar ik het heel goed mee kan vinden, nogmaals denk dat het per saldo een kleine groep is die het voor alle marokkanen verpest, zei ik in een eerdere post ook al.

Als de marokkaanse samenleving daar wat meer tijd en aandacht aan zouden besteden, hebben ze in no time een hoop goodwill gekweekt en krijgen ze in ieder geval een betere naam.

En wat dat selectief vrijgeven van pompen betreft, dat zijn zo dingen die je gaandeweg leert, zoals bv motorrijders, welke pomp ze ook nemen, wat voor nationaliteit ook ( als je dat al kan zien ) ze komen altijd binnen om te betalen, nooit meegemaakt dat een motorrijder doorreed, tis een mentaliteits kwestie en geen racisme kwestie.

pi_11124743
mja, ik heb het ook puur over die lui van een jaar of 14,15,16,17 etc die meiden lastigvallen in de stad, auto's jatten. op A'dam CSrondhangen etc.
Ik heb nog nooit een groep autochtonen op Adam CS zien rondhangen en pssst. pssst horen zeggen..
  zondag 15 juni 2003 @ 17:08:29 #192
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_11125428
Ook zo'n mooie zijn mensen die met een stervensdure TFT monitor/tv, of een gloednieuwe Compaq laptop komen voor een voedingkje.

Soms ben ik aardig en verkoop ik ze een universeel voedingkje, maar vaak zeg ik dat ze naar Compaq Nederland moeten bellen

pi_11126760
Stelende marokkanen

Heel makkelijk en "correct".
Moest ook een keer die kots-smiley gebruiken.

Gaat trouwens niet goed met dit topic.

pi_11126779
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 00:37 schreef H3man het volgende:
dat het alleen marokkanen zijn die kasten openbreken waarin de digitale video camera's en digitale fototoestelen staan?

dat er marokkaantjes (13/14) jaar met Compaq Ipaqs langs komen voor "uitleg" wat je er eigenlijk mee kan doen

dat de marokkaantjes boos op je worden als je naast ze gaat staan als ze de winkel in komen banjeren.

dat als je tegen een marokkaantje zegt dat ie ergens niet aan mag komen, je steevast als antwoord krijgt -> moet je er maar een bordje bijhangen dat dat niet mag.....

dus vandaag weer twee kasten kapot, omdat ze hun vieze vingertjes weer niet thuis konden houden... gadverdamme bah.

is 't niet mogelijk bepaalde mensen ná de geboorte te aborteren??

ik ben het zo met je eens. Alleen mag je het niet zeggen. Maar op de eea maniet is het wel allemaal verschrikkelijk waar!
  zondag 15 juni 2003 @ 18:45:00 #195
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11126891
quote:
Op zondag 15 juni 2003 18:38 schreef TheFrankey het volgende:
Alleen mag je het niet zeggen.
Waarom zegt 'ie het dan toch?
Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
  zondag 15 juni 2003 @ 18:48:25 #196
57926 Pennypacker
Islam = Fascisme
pi_11126931
Je mag het wel zeggen en dat je moet ook vooral niet laten. Kom nou, we leven niet in een dictatuur.
History shows that natural selection does not favor intelligence. It favors stupidity.
  zondag 15 juni 2003 @ 18:52:19 #197
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11126994
quote:
Op zondag 15 juni 2003 18:48 schreef Pennypacker het volgende:
Je mag het wel zeggen
Wat mag je wel zeggen ?
pi_11127031
quote:
Op zondag 15 juni 2003 18:36 schreef sampoo het volgende:
Stelende marokkanen

Heel makkelijk en "correct".
Moest ook een keer die kots-smiley gebruiken.

Gaat trouwens niet goed met dit topic.

Maar het IS toch zo. TS constateert een FEIT (nou ja, een waarneming).
  zondag 15 juni 2003 @ 18:58:04 #199
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11127063
quote:
Op zondag 15 juni 2003 18:55 schreef cinnamongirl het volgende:
Maar het IS toch zo. TS constateert een FEIT (nou ja, een waarneming).
Weet je eigenlijk wel wat een feit is?
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 00:37 schreef H3man het volgende:
1dat het alleen marokkanen zijn die kasten openbreken waarin de digitale video camera's en digitale fototoestelen staan?

dat er marokkaantjes (13/14) jaar met Compaq Ipaqs langs komen voor "uitleg" wat je er eigenlijk mee kan doen

2dat de marokkaantjes boos op je worden als je naast ze gaat staan als ze de winkel in komen banjeren.

dat als je tegen een marokkaantje zegt dat ie ergens niet aan mag komen, je steevast als antwoord krijgt -> moet je er maar een bordje bijhangen dat dat niet mag.....

1. Alleen Marokkanen breken kasten open, ik hoef maar met één voorbeeld aan te komen waarbij een niet-Marokkaan het doet, of dit <argument> is al weerlegd.
2. Marokkanen worden boos als je naast ze gaat staan, hetzelfde

pi_11127105
quote:
Op zondag 15 juni 2003 18:58 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Weet je eigenlijk wel wat een feit is?
[..]

1. Alleen Marokkanen breken kasten open, ik hoef maar met één voorbeeld aan te komen waarbij een niet-Marokkaan het doet, of dit <argument> is al weerlegd.
2. Marokkanen worden boos als je naast ze gaat staan, hetzelfde

Niemand zegt hier toch dat ALLE Marokkanen stelen/wangedrag vertonen. Dat is pas discriminatie/generalisatie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')