Ik ben gestopt met roken, met de pil en slik nu net foliumzuur... Nog meer van die dringende basale dingen?
Weet iemand hoe lang het gemiddeld duurt voordat je zwanger bent? Ik hoor verhalen van "kan wel een jaar duren, of langer zelfs", maar wat is gemiddeld? (weet ik veel waarom ik dat wil weten, hihi)
Weet iemand me te vertellen hoe snel het misgaat? Ik ben nu ineens heel bang dat ons kindje misschien (als het verwekt is) niet gezond wordt of zelfs dood gaat... Ik weet het, slaat nergens op om daar nu al zorgen over te hebben!
Pfffffff, ik weet niet wat ik nog meer wil weten... Tja, hoe regel je alles, maar eerlijk gezegd denk ik dat dat wel goed komt als het zover is! Maar voor nu: hoe vergroten we onze kansen om zo snel en vooral zo gezond mogelijk een lekker mooi lief nieuw mensje te creëren?
Veel oefenen weten we al...!
Thanks allen!
quote:Nog meer oefenen dan? De hele dag door!
Op donderdag 12 juni 2003 14:17 schreef Sugar het volgende:
Veel oefenen weten we al...!Thanks allen!
quote:dat lijkt me wel iets belangrijker dan foliumzuur.
Op donderdag 12 juni 2003 14:20 schreef Hallahan het volgende:[..]
Inkoppertje: Neuken?
quote:toen werden er ook meer babies met afwijkingen of dood geboren
Op donderdag 12 juni 2003 14:20 schreef dahei het volgende:
Laat de natuur zijn gang gaan, je wordt dan vanzelf zwanger, ook zonder al die dure troep. (vroegah was dat ook niet nodig).
maar ontopic: je doet het verder prima, gewoon afwachten en je niet te druk maken
quote:1. Stoppen met roken en het slikken van foliumzuur is op het moment voldoende. Drinken mag maar met mate (max. 1 glas per dag).
Ik ben gestopt met roken, met de pil en slik nu net foliumzuur... Nog meer van die dringende basale dingen?Weet iemand hoe lang het gemiddeld duurt voordat je zwanger bent? Ik hoor verhalen van "kan wel een jaar duren, of langer zelfs", maar wat is gemiddeld? (weet ik veel waarom ik dat wil weten, hihi)
Weet iemand me te vertellen hoe snel het misgaat? Ik ben nu ineens heel bang dat ons kindje misschien (als het verwekt is) niet gezond wordt of zelfs dood gaat... Ik weet het, slaat nergens op om daar nu al zorgen over te hebben!
Pfffffff, ik weet niet wat ik nog meer wil weten... Tja, hoe regel je alles, maar eerlijk gezegd denk ik dat dat wel goed komt als het zover is! Maar voor nu: hoe vergroten we onze kansen om zo snel en vooral zo gezond mogelijk een lekker mooi lief nieuw mensje te creëren?
2. Als het misgaat kom je daar snel genoeg achter, je lichaam weet namelijk ook wanneer er iets niet goed gaat. 1 op de 8 zwangerschappen gaan niet goed en hebben een vroegtijdige geboorte. Dit is mischien triest maar het valt mee, vaak betekend dit dat er iets niet goed is met de baby waardoor het lichaam het afstoot. Hier zou je eigenlijk blij om moeten zijn omdat dit aangeeft dat je lichaam weet wat het moet doen.
3. Het zwanger raken kan inderdaad lang duren, sommige mensen zijn inderdaad een aantal jaar bezig anderen hebben het binnen de eerstvolgende maand voor elkaar. Zowiezo kan het iets langer duren omdat je de pil gebruikte. Het probleem zit hem in het feit dat je maar 3 dagen (72 uur) per maand de kans krijgt om zwanger te worden, het zaad blijft wel drie dagen leven.
4. Houd met het eten goed rekening met de schijf van 4.
Voor meer informatie kan je kijken op kindjeopkomst.nl
hier is heel veel informatie terug te vinden.
quote:Ga naar de bieb en lees wat boekjes. Neem gelijk was boekjes voor je man mee, dan kun je daarna gelijk aan de slag. Dat is vereiste 1 natuurlijk.
Mijn vriend en ik hebben net besloten dat we echt een kindje willen! We zijn heel blij (nu al!) en vinden het heel spannend.
Maar er rijzen meteen allemaal vragen... Misschien hebben jullie antwoorden, ook op vragen die ik niet eens heb bedacht?Ik ben gestopt met roken, met de pil en slik nu net foliumzuur... Nog meer van die dringende basale dingen?
Weet iemand hoe lang het gemiddeld duurt voordat je zwanger bent? Ik hoor verhalen van "kan wel een jaar duren, of langer zelfs", maar wat is gemiddeld? (weet ik veel waarom ik dat wil weten, hihi)
Ten tweede:
Dat hangt er maar helemaal vanaf hoe vruchtbaar jij bent en hoe vruchtbaar je man is. 't zou natuurlijk best kunnen dat je overmorgen al zwanger bent (ligt natuurlijk ook aan je periode).
Hoe snel het mis gaat? Tja, ik zou me daar niet zo'n heel erg grote zorgen over maken op het moment. Je kunt je natuurlijk wel laten testen op bepaalde erfelijke eigenschappen enz...
[Dit bericht is gewijzigd door Nembrionic op 12-06-2003 14:24]
Even uitrekenen wanneer je eisprong is (dat is dus 14 dagen nadat je ongesteld bent geworden.)
Vervoglens kun je rekenen. een eitje blijft ong. 12 uur in leven, een zaadcel 24 uur.
succes
Stoppen met roken is goed geen alcohol en ook geen filet american als je zwanger bent
Zorg gewoon dat je tijdens de ovulatie (zo heet dat toch) goed je best doet!
Suc6!
quote:passelijk avatar icoon
Op donderdag 12 juni 2003 14:24 schreef marno het volgende:
Zorgen dat je man geen strakke broeken draagt. Dat is te warm en krijg je minder goed zaad van.Even uitrekenen wanneer je eisprong is (dat is dus 14 dagen nadat je ongesteld bent geworden.)
Vervoglens kun je rekenen. een eitje blijft ong. 12 uur in leven, een zaadcel 24 uur.
succes
quote:Volgens mij zag ik pas op de verpakking van de pil van mn zusje dat je foliumzuur moest slikken zodra je stopte. Waar is het eigenlijk goed voor en waarom plakken ze zon stikker op de doosjes van de pil?
Op donderdag 12 juni 2003 14:26 schreef Lucille het volgende:
Je moest toch al beginnen met foliumzuur voordat je ging stoppen met de pil? Een maand of 2 a 3 of zo?
Gemiddeld duurt het zo'n 6 maanden om zwanger te worden, maar zoals dat gaat met gemiddelden zegt dat niet zoveel over individuele situaties. Per cyclus heb je ongeveer 20% kans om (succesvol) zwanger te worden. Er vindt veel vaker dan dat een bevruchting plaats, maar in 80% van de gevallen sterft het vruchtje weer af vóórdat je zelfs overtijd bent. Dat heeft dan te maken met fouten in de celdeling of chromosoom problemen.
Spannende beslissing hoor, ik liep ook echt op wolken de eerste tijd nadat die beslissing viel. Je voelt je dan ook al bijna zwanger. Maar naai jezelf niet teveel op (deed ik wel), want het kan dus best een tijdje duren. Succes!!
quote:Die sticker plakken ze er op, omdat die foliumzuur ontzettend belangrijk is vóór een bevruchting en tijdens de eerste 12 tot 5 weken van de zwangerschap. De sticker plakken ze er ook op, omdat veel mensen nog niet weten hoe belangrijk foliumzuur is.
Op donderdag 12 juni 2003 14:30 schreef Fio het volgende:[..]
Volgens mij zag ik pas op de verpakking van de pil van mn zusje dat je foliumzuur moest slikken zodra je stopte. Waar is het eigenlijk goed voor en waarom plakken ze zon stikker op de doosjes van de pil?
Het beste is het om een 2, 3 maanden voor de bevruchting al aan de foilumzuur te zijn.
Foliumzuur moet v.a. 4 weken voordat je zwanger wilt worden, zegt het potje. Nou ja, veel eerder zal het toch niet lukken, denk ik zo?!
Mensen verder nog tips rondom zwangeren? Want ja, vertel je dit voornemen wel aan mensen? En wat moet je doen met reacties die niet zo positief zijn?
Mijn ouders zullen me zeker allerlei vragen stellen (studie afmaken, financiën...)! Zorgen van hun kant, maar vervelend voor mij en vriend, denk ik. Iemand daar ervaring mee? Wederom: grote dank!
quote:maar het heeft dus niets met het gebruik van de pil te maken?
Op donderdag 12 juni 2003 14:44 schreef moussy het volgende:[..]
Die sticker plakken ze er op, omdat die foliumzuur ontzettend belangrijk is vóór een bevruchting en tijdens de eerste 12 tot 5 weken van de zwangerschap. De sticker plakken ze er ook op, omdat veel mensen nog niet weten hoe belangrijk foliumzuur is.
Het beste is het om een 2, 3 maanden voor de bevruchting al aan de foilumzuur te zijn.
quote:Ik heb niets van ons voornemen verteld. Pas toen ik zwanger was (was trouwens de eerste keer al na een maand, de tweede keer duurde ietsje langer) heb we het aan onze ouders verteld.
Op donderdag 12 juni 2003 14:46 schreef Sugar het volgende:
Mensen verder nog tips rondom zwangeren? Want ja, vertel je dit voornemen wel aan mensen? En wat moet je doen met reacties die niet zo positief zijn?
Mijn ouders zullen me zeker allerlei vragen stellen (studie afmaken, financiën...)! Zorgen van hun kant, maar vervelend voor mij en vriend, denk ik. Iemand daar ervaring mee? Wederom: grote dank!
Hoewel ik van mijn ouders ook verwacht had dat ze zouden beginnen over m'n studie, waren ze in eerste instantie gewoon heel blij voor ons (natuurlijk). Ik had het ze trouwens verteld, op het moment ik voor een tentamen bij m'n ouders sliep. Ik had last van ochtendmisselijkheid en vond dat ik ze van tevoren wel even moest waarschuwen . Ik kreeg de volgende ochtend van mijn moeder een paar beschuitjes op bed met wat thee
.
quote:Ja, ik denk dat dat de reden is.
Op donderdag 12 juni 2003 14:48 schreef Fio het volgende:[..]
maar het heeft dus niets met het gebruik van de pil te maken?
Dan vraag ik me het nog steeds af waarom dan juist op de pil? Vrouwen die de pil gebruiken zijn volgens mij toch juist niet van plan om zwanger te worden. Is het dan omdat dat het enige product is dat door veel vrouwen gebruikt wordt?
Snappie? Of althans, dat denk ik. Lijkt mij logisch.
Jouw idee is wel een leuke, marketinggerichte gedachte! Hoe zoek je je doelgroep (vrouwen)? Hihihihi
quote:Je kan door de alcohol een afwijking in het ongeboren kind krijgen. Over de hoeveelheid alcohol die je mag drinken tijdens je zwangerschap is men nog niet over uit, maar het kan voorkomen dat er iets mis gaat (door 1 glaasje alcohol, net op het verkeerde moment) Het is denk ik beter om geen alcohol te drinken tijdens je zwangerschap
Op donderdag 12 juni 2003 14:24 schreef ronaldmathies het volgende:[..]
1. Stoppen met roken en het slikken van foliumzuur is op het moment voldoende. Drinken mag maar met mate (max. 1 glas per dag).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |