De vaste slowchatters weten al dat ik een auto had gekocht, maar nog niet welke.... Het is dus een Honda Civic Coupé CRX (officiële benaming) geworden, uit 1988. Normale Honda-uitlaat, K&N luchtfilter (geen open), Momo sportstuur, witte tellerplaten (wie dat geweldig vindt, moet 't zeggen, vind 't originele zwart veel mooier eigenlijk...) en verder vrij standaard.
Ja, 't kapotte knipperlichtkapje wordt als 't goed is morgen vervangen door witte glaasjes...
Ja, ik had eigenlijk moeten stofzuigen voor de foto......
Helaas zit er dus wat roest aan (bij de wielkasten, typisch Honda-probleempje), maar da's een leuk project voor in de vakantie, gelukkig heb ik hulp van m'n vader met een lasapparaat en een kennis met plamuurervaring. Voor de rest is 'ie motorisch wel nog helemaal 100%, had altijd alle beurten gehad.
Ben wel trots op m'n eerste autootje.
En oh ja, voor de mensen die een CRX helemaal niks vinden, daar heb ik dus helemaal schijt aan, rijden doet 'ie heeeeel erg lekker.
quote:Tja, ik ben dus zo'n iemand maar aangezien ik zelf geen eens de centen heb voor een auto zal ik niks anders doen dan je feliciteren met je aanwinst
Op woensdag 11 juni 2003 23:21 schreef Metalfreak het volgende:
Ben wel trots op m'n eerste autootje.En oh ja, voor de mensen die een CRX helemaal niks vinden, daar heb ik dus helemaal schijt aan, rijden doet 'ie heeeeel erg lekker.
Hoeveel heb je er voor betaald als ik vragen mag?
quote:Yep, da's idd roest, dat stond er toch bij... (lezen!....
Op woensdag 11 juni 2003 23:26 schreef RaTz het volgende:
Mwja, eerlijk gezegd heb ik het niet zo op CRX'jes.
Verder wel een geinig bakkie, alleen lijkt hij me wat duur voor een eerste auto.
Hoeveel km heeft hij eigenlijk al gelopen, zal wel veel zijn en uit 1988. Maargoed, ik zeg verder niks meer
Is dat trouwens roest daar op de 2e foto rechts boven het achterwiel, boven die strip?
Dat ding is trouwens helemaal niet duur als eerste auto, ik sta er zelfs een beetje verbaasd van hoe zuinig dat 'ie is en ook helemaal niet duur in wegenbelasting en verzekering Onderdelen zijn 2e hands en op de sloop ook zat te krijgen...
En als 'ie me echt te duur blijkt te zijn gaat 'ie na de zomer weer weg...
km-stand is 209000km, maar ja, een Japanner moet dat goed kunnen hebben...
quote:juist niet man
[b]Op woensdag 11 juni 2003 23:26 schreef RaTz het volgende
alleen lijkt hij me wat duur voor een eerste auto.
quote:3500 eurie voor een auto van 15 jaar oud met 209k op de teller.
Op woensdag 11 juni 2003 23:31 schreef Cerveza het volgende:
hoezo duur voor een eerste auto
wat zal ie kosten 3500 euro ofzo?
quote:Yep, dat dacht ik ook al, hmmm, weet ik natuurlijk wel iemand aan wie ik 'm weer kan verkopen....
Op woensdag 11 juni 2003 23:36 schreef Roellio het volgende:[..]
3500 eurie voor een auto van 15 jaar oud met 209k op de teller.
![]()
quote:Dank je, die uitlaatjes zie je inderdaad niet vaak meer onder een CRX zitten... Maar ik vind het wel origineel...
Op woensdag 11 juni 2003 23:38 schreef 22Jarige het volgende:
Nette eerste auto
Alleen die uitlaatjes zijn gewoon schattig
[Dit bericht is gewijzigd door Metalfreak op 11-06-2003 23:40]
quote:Precies
Op woensdag 11 juni 2003 23:37 schreef E-ric het volgende:
die wagen is zo afgereden, met zoveel kilometers op de teller pas maar op dat je niet binnenkort naar garage moet, of er moet al veel aan gedaan zijn. maar honda's rulen wel!
Ik dacht dat die krengen altijd wel duur waren in de verzekering etc, en nog best wat dorst hadden.
Zit ik er weer langs dus
quote:Da's dan wel weer lichtelijk positief, die 95 kw's
HONDA CRX 1.6 16V.INJ. TYP.ED9 M.D16A9 95KW
[Dit bericht is gewijzigd door RaTz op 11-06-2003 23:47]
quote:Best wel...
Op woensdag 11 juni 2003 23:43 schreef BaBy-G het volgende:
ik sta zo nu en dan echt paf hoe snel sommige van die CRXjes optrekken... vooral die V-Tec uitvoeringen...
quote:Ook echt een degelijke bron hé
Op donderdag 12 juni 2003 00:07 schreef ilona-scuderia het volgende:
Mooie auto maar wel één van de onveiligste;bij een flinke aanrijding krijg je het hele motorblok in je gezicht
Gehoord van een handelaar dus het zal wel kloppen...
niks van aantrekken van al dat negatieve commentaar. Ik heb nog met een CRX 1.5 gereden en die reed echt lekker! Doe me enkel een lol en leer langzaam aan rijden met die bak. Hij is echt vinnig en 8300 tpm is niet leuk meer als je net leert rijden
Veel plezier ermee!
quote:en over de maat uitlaat maar niet te spreken welke sommige onder hun CRXjes hebben hangen... sommige hebben gewoon de diameter van een CD...
Op woensdag 11 juni 2003 23:50 schreef B03S het volgende:[..]
Best wel...
Heb een V-Tec gehad.. veel lol mee gehad. (8300 RPM)
quote:Ik kan het me goed indenken, dat motorblok ligt echt vlak voor je neus en bij een frontale aanrijding kan ik me goed voorstellen dat dat blok in je gezicht komt...
Op donderdag 12 juni 2003 00:09 schreef RaTz het volgende:[..]
Ook echt een degelijke bron hé
Bij Audi is de kans op gebroken benen bij een fatale botsingen ook erg groot. Dat betekent niet dat een Audi levensgevaarlijk is. Ik heb van elk merk auto al wel foto's gezien dat ze helemaal in de kreukels lag en ik moet zeggen dat er geen merk of type is wat er bijzonder uitspringt.
Een Golf is zogenaamd ook een goede auto maar iemand die ik kende heeft zichzelf er op jonge leeftijd ook mee doodgereden.
Trouwens, bij de meeste auto's ligt het motorblok vooraan
quote:Inderdaad! Zo zijn er bij ons in het dorp twee knullen van 15 dood gegaan en een jongen van 16 en van 18 en twee grietjes van 15 (waarvan 1 mijn ex is) zwaar gewond geraakt omdat ze eventjes in een mooie Honda CRX met 140 tegen een boom aan waren gereden op klaarlichte dag op een plek waar je 80 mocht
Op donderdag 12 juni 2003 01:06 schreef beyond_cool het volgende:
De reden waarom er veel in kreukels liggen is omdat een 18-jarige met 0 maand rijervaring in een auto kruipt met 140+ PK en er vervolgens op een dronken avondje of een onbewaakt moment het gas er te hard opzet en niet oplet. Dat geldt voor Golf GTI's, 106 XSI, 205 1.9 GTI, calibra, ...Bij Audi is de kans op gebroken benen bij een fatale botsingen ook erg groot. Dat betekent niet dat een Audi levensgevaarlijk is. Ik heb van elk merk auto al wel foto's gezien dat ze helemaal in de kreukels lag en ik moet zeggen dat er geen merk of type is wat er bijzonder uitspringt.
Een Golf is zogenaamd ook een goede auto maar iemand die ik kende heeft zichzelf er op jonge leeftijd ook mee doodgereden.
Trouwens, bij de meeste auto's ligt het motorblok vooraan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |