abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juni 2003 @ 20:22:59 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_11016563
http://www.nu.nl/news.jsp?n=159442&c=10
quote:
Uitgegeven: 10 juni 2003 20:06

UTRECHT - Stichting Korrelatie houdt na veertig jaar op te bestaan. De telefonische hulp- en adviesorganisatie sluit per 1 januari 2004 haar lijnen, omdat ze door het wegvallen van de meeste subsidie niet meer in staat is deze te financieren. De 55 medewerkers wacht ontslag.

Dat heeft directeur D. Huijbregts van Korrelatie dinsdag gezegd. Het is volgens haar "einde Korrelatie" tenzij er een wonder gebeurt. "Dat wonder moet van de politiek komen", benadrukte de directeur. Het lopende jaar houdt Korrelatie het nog uit met de subsidie van 880.000 euro die ze van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport ontving.

Maar dat bedrag, dat meer dan de helft van de middelen van Korrelatie vormt, valt weg. Het geld dat overblijft, is volgens Huijbregts onvoldoende om het werk voort te zetten.

Dat wordt dus de FAQ aanpassen
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_11016620
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 20:22 schreef maartena het volgende:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=159442&c=10
[..]

Dat wordt dus de FAQ aanpassen

Wat is de reden van het wegvallen van de subsidie?
  dinsdag 10 juni 2003 @ 20:27:13 #3
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_11016676
lijkt me meer wat voor OOG
  dinsdag 10 juni 2003 @ 20:28:49 #4
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_11016727
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 20:24 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Wat is de reden van het wegvallen van de subsidie?

Lezen is ook een vak

"Het lopende jaar houdt Korrelatie het nog uit met de subsidie van 880.000 euro die ze van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport ontving.

Maar dat bedrag, dat meer dan de helft van de middelen van Korrelatie vormt, valt weg"

Degene die dat ministerie momenteel beheerd (geen idee wie daar nu minister van is....) heeft het dus op zijn/haar geweten denk ik.

-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 10 juni 2003 @ 20:29:39 #5
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_11016754
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 20:27 schreef Frenkie het volgende:
lijkt me meer wat voor OOG
Tja... mischien heb je wel gelijk. Het is immers nieuws! Maar aangezien het onderwerp toch met dit topic te maken heeft heb ik het maar hier geplaatst.

Edit: En nu dus in OOG

-
pi_11016776
Wat deden ze eigenlijk?
pi_11016970
Maar gelukkig kent onze geweldige regering wel prioriteiten. Zo is een ambtswoning belangrijker dan de volsgezondheid. Het is natuurlijk van belang dat JP lekker geaircood naar de plee kan gaan
quote:
Verbouwing Catshuis kost 15 miljoen

Vijftien miljoen euro gaat het kosten om de ambstwoning van Premier Balkenende, het Catshuis, in het Haagse Statenkwartier te verbouwen. Dat bleek gisteren uit een intern vrijgegeven stuk van het ministrie van Algemene Zaken.

Het Catshuis wordt onderkelderd zodat er ruimte komt voor een goed uitgeruste keuken en een sanitaire ruimte. De begane grond wordt van airconditioning en nieuwe meubels voorzien. De bovenverdieping wordt volledig als privé-appartementingericht, dat de verblijvende minister-president als pied à terre kan gebruiken.

pi_11017005
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 20:30 schreef NightH4wk het volgende:
Wat deden ze eigenlijk?
http://www.korrelatie.nl/default.html
pi_11017015
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 20:30 schreef NightH4wk het volgende:
Wat deden ze eigenlijk?
Korrelatie gaf o.a. telefonisch eerste hulp aan mensen die na het zien van een bepaalde tv-uitzending (meestal "Opsporing verzocht" o.i.d.) in geestelijke problemen waren gekomen. Misschien deden ze meer, maar dat weet ik niet. Ik vind het schandalig dat er een stichting die dit soort hulp bood zomaar aan de kant gezet wordt. Zit je echt in de psychische narigheid kun je nergens meer heen. Wachtilijsten bij b.v. Parnassia zijn ook al ellenlang. Zeker weer een bezuinigingsidee van J.P. Balken(b)ende, onze "fijne" uit de Zeeuwse klei getrokken premier. Goed zo, CDA-stemmers, jullie hebben 't fijn voormekaar.
pi_11017039
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 20:37 schreef DimeBag het volgende:
Maar gelukkig kent onze geweldige regering wel prioriteiten. Zo is een ambtswoning belangrijker dan de volsgezondheid. Het is natuurlijk van belang dat JP lekker geaircood naar de plee kan gaan
[..]
Me pa komt soms wel eens in aanraking met ambtenaren(via z'n werk), je wilt niet weten hoeveel miljarden ze per jaar verspillen. Ik begrijp je angsten, we moeten weer naar een nachtwakersstaat.
pi_11017076
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 20:39 schreef luked45 het volgende:

[..]

Korrelatie gaf o.a. telefonisch eerste hulp aan mensen die na het zien van een bepaalde tv-uitzending (meestal "Opsporing verzocht" o.i.d.) in geestelijke problemen waren gekomen. Misschien deden ze meer, maar dat weet ik niet. Ik vind het schandalig dat er een stichting die dit soort hulp bood zomaar aan de kant gezet wordt. Zit je echt in de psychische narigheid kun je nergens meer heen. Wachtilijsten bij b.v. Parnassia zijn ook al ellenlang. Zeker weer een bezuinigingsidee van J.P. Balken(b)ende, onze "fijne" uit de Zeeuwse klei getrokken premier. Goed zo, CDA-stemmers, jullie hebben 't fijn voormekaar.

Omg, en hebben ze daar een paar miljoen voor nodig? Ik kan het me wel voorstellen dat ze die show gecancelled hebben. Als je niet tegen bepaalde programma's kan moet je ze maar niet bekijken.
  dinsdag 10 juni 2003 @ 20:45:41 #12
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_11017197
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 20:41 schreef NightH4wk het volgende:
Omg, en hebben ze daar een paar miljoen voor nodig? Ik kan het me wel voorstellen dat ze die show gecancelled hebben. Als je niet tegen bepaalde programma's kan moet je ze maar niet bekijken.
Je hebt ontzettend grote oogkleppen op als je denkt dat Korrelatie een paar miljoen nodig heeft alleen om kijkers van een TV programma te helpen. Verdiep je eens in de materie en kom dan es terug
-
pi_11017259
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 20:41 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

quote:
De Stichting Korrelatie is al bijna 40 jaar voor vele Nederlanders het adres waar iedereen terecht kan met vragen over gezondheid en welzijn: psychische problemen, gezondheid, seksualiteit, regels en voorzieningen in de zorg et cetera. Korrelatie luistert, geeft informatie en gericht advies. Zo probeert Korrelatie ervoor te zorgen dat de beller en e-mailer het heft (weer) in eigen handen neemt. En te voorkomen dat iemand onnodig in de (dure) professionele hulpverlening terechtkomt. De afgelopen jaren heeft deze stichting bewezen keihard nodig te zijn. Het zorgaanbod en de informatie over zorg is versnipperd, zodat de rol van Korrelatie als centrale 'vraagbaak' zeer nuttig is.
Bakellende en zijn kornuiten hebben echt geen idee wat ze nu weer overhoop halen.
pi_11017378
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 20:45 schreef maartena het volgende:

[..]

Je hebt ontzettend grote oogkleppen op als je denkt dat Korrelatie een paar miljoen nodig heeft alleen om kijkers van een TV programma te helpen. Verdiep je eens in de materie en kom dan es terug

Ik zit idd niet zo in de zorg-sector, maar zie nu wel nu ik een beetje google dat ik een beetje te vlug was.
Maar wat wil je, ik dacht door die post dat het gewoon een helpdesk was als je na een programma ff je gedachten kon delen.
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 20:47 schreef DimeBag het volgende:

[..]

[..]

Bakellende en zijn kornuiten hebben echt geen idee wat ze nu weer overhoop halen.

Idd, dit soort kleine dingen zijn belangrijk, we kunnen beter snijden in grote dingen zoals de WAO.
quote:
De afgelopen jaren heeft deze stichting bewezen keihard nodig te zijn. |
Dit gaf de doorslag voor mij dat het moet blijven.
pi_11017806
Tis pas per 1 januari 2004.

Voor die tijd komt er wel iemand met 880.000 om de hoek kijken.

pi_11021313
Als dit de toonzetting is voor het beleid van het nieuwe kabinet dan ga ik toch heel vaak het icoontje gebruiken dat ik altijd vermijd:

De subsidie aan Korrelatie stopzetten. Hoe kom je in godsnaam op het idee. Zitten die sukkels bij het CDA te slapen. Deze geweldige organisatie doet zeer veel goed werk, kost in verhouding een peuleschil en is juist in deze tijd van individualisme erg noodzakelijk.

Wat een domheid
Wat volgt?

dinsdag 10 juni 2003 @ 23:17:12 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_11021353
Slechte zaak.

Korrelatie heeft altijd prima werk verricht en was politiek absoluut neutraal.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 10 juni 2003 @ 23:18:42 #18
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_11021394
Mocht U na het lezen van dit topic nog vragen hebben, of gewoon nog even met iemand hierover wil napraten, dan kan dat. Bel met Korrelatie: 035 6754013 of kijk op onze website: www.korrelatie.nl. Maar wees snel: U kunt bellen tot 02:00 uur in de ochtend of tot 1 januari 2004
  dinsdag 10 juni 2003 @ 23:19:37 #19
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_11021415
quote:
[..]
Wat een heerlijk populisme. Die verbouwing van het Catshuis is al een tijd geleden ingezet.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_11021837
Die hulp zal wel bij sommige programma's nodig blijven. Dan gaan de fatsoenlijke omroepen dat zelf wel regelen, maar die commercielen natuurlijk niet. Wel verdienen aan emotionele programma's, maar geen verantwoordelijkheid willen nemen.

En het is een vrij goedkope instelling die onafhankelijk zijn werk doet, waarbij je dus niet afhankelijk bent van de nukken van omroepen.

En om nou de Kindertelefoon lastig te vallen? (ik voorspel een volgend slachtoffer...)

De kogel kwam van links, de smurf kwam van rechts, laten we met zijn allen recht door zee gaan! Nu met vernieuwd user-icon.
  woensdag 11 juni 2003 @ 17:55:23 #21
19775 Slam
The True AoD
pi_11038875
quote:
[..]
achja we moeten allemaal de broekriem aanhalen he
walgelijk
Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
pi_11053283
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 23:19 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Wat een heerlijk populisme. Die verbouwing van het Catshuis is al een tijd geleden ingezet.

Dan krijg je er nu een fokking tuin van 3,3 miljoen er bij
quote:
Tuin van het Catshuis kost 3,3 miljoen

Het zal ongeveer 3,3 miljoen euro kosten om de tuin rond het Catshuis, de ambstwoning van de premier, op te knappen. Dat meldt het Algemeen Dagblad vandaag. Er worden onder andere nieuwe planten geplaatst en er komt een wachtruimte voor de marechaussee.

Vorige week werd bekend dat de verbouwing van de woning zelf ongeveer 14 tot 15 miljoen euro gaat kosten. Het is de bedoeling dat de verbouwing begin 2004 klaar is. Het plan voor de verbouwing komt nog van voormalig premier Win Kok. Behalve dat de premier er verblijft, worden in het Catshuis ook regelmatig buitenlandse gasten ontvangen.

De SP reageerde vorige week kritisch op de verbouwing: "Premier Balkenende mag mij wel eens vertellen waar hij dit immense bedrag aan opmaakt", zei SP-Kamerlid Jan de Wit. Eerder merkte De Wit al op: "Juist nu iedereen de broekriem moet aanhalen, wordt aan zijn ambtswoning een bedrag besteed waarvoor je een halve wijk kunt bouwen."

pi_11053888
Ik zal ze wel missen.
Ik ging altijd na die dramatische gebeurtenissen na hun bellen en net doen alsof ik het allemaal zo erg vond en die knakker lekker voor de gek houden. Nou ja dan maar de kindertelefoon bellen
** www.devildoll.nl ** Op 8 juli 2003 14:48 zei K-Ne het idee maakt me wel wild , maar ik weet niet hoe ik zou reageren op zo'n moment, en jij butt-plug _O_ butt-plug is god
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')