In het kort: het topic betreft een voorgesteld samenvoegen van C&H en K&L.
De mensen die veel in K&L posten en meelezen hebben daar mijns inziens natuurlijk ook iets over te zeggen. Dus graag ook jouw mening in dat topic
quote:Dat ben ik zeker de uitzondering.
Op maandag 9 juni 2003 22:04 schreef Ryan3 het volgende:
Tja, Isabeau 9 op de 10 zijn K&L'ers ook C&H'ers hè...
Nou ja, mij maakt het weing uit hoor.
dus ik denk dat samenvoegen het einde betekent van iig het Literatuur gedeelte, Kunst kan misschien nog een plaatsje vinden...
quote:
Op maandag 9 juni 2003 23:27 schreef Kugari-Ken het volgende:
de verschillen in onderwerpen tussen K&L en C&H zijn te groot. Het K&L gedeelte zal ondergesneeuwd raken en zal langzaam wegsterven in de achtergrond.
Het wordt ruis.dus ik denk dat samenvoegen het einde betekent van iig het Literatuur gedeelte, Kunst kan misschien nog een plaatsje vinden...
Nu al zakken onderwerpen vaak vrij snel weg.
quote:Ik denk dat literatuur er makkelijker in te houden is. Dit topics zijn toch iets 'toegankelijker' en worden makkelijker geopend. Het zou wel leuk zijn als beide fora wat drukker werden.
dus ik denk dat samenvoegen het einde betekent van iig het Literatuur gedeelte, Kunst kan misschien nog een plaatsje vinden...
quote:Volgens mij is de hele reden dat C&H dreigt volkomen stil te vallen. Ondersneeuwen zal dus nogal meevallen. Dat onderwerpen snel wegzakken komt - hoe eenvoudig - omdat er te weinig gereageerd wordt. Kennelijk is de belangstelling gewoon niet groter.
de verschillen in onderwerpen tussen K&L en C&H zijn te groot. Het K&L gedeelte zal ondergesneeuwd raken en zal langzaam wegsterven in de achtergrond.
Het wordt ruis.dus ik denk dat samenvoegen het einde betekent van iig het Literatuur gedeelte, Kunst kan misschien nog een plaatsje vinden...
Misschien ben ik altijd wel tevreden geweest met een rustig en absoluut vriendelijk k&l forum. Het hoeft van mij ook niet drukker en ik geloof ook niet dat moderators op aantal bezoekers in hun forum worden beoordeeld. Nou ja, dat hoop ik dan maar Toch mis ik af en toe langere discussies in bepaalde topics en kijk ik met een zucht toe als weer een zoveelste topic met maar liefst 0, 1 of 2 reacties wegzinkt in de vergetelheid. Vaak ook topics waar ook ik met al mijn goede bedoelingen geen ene zier over kan zeggen. "Nee, nooi van gehoord en het klinkt eigenlijk ook niet interessant" kan je ook niet blijven zeggen natuurlijk.
Kunst & literatuur bevalt me eerlijk gezegd zoals het is. Het mag ietsje drukker. Graag iets meer belangstelling voor het geschreven woord en het gekunstelde werk van gerenomeerde fröbelaars.
Ik denk net als YPPY dat een fusie van beide fora de toegankelijkheid van k&L zal verbeteren. Meer mensen die inzien dat k&l niet zo saai en pretentieus is als haar forumnaam doet vermoeden. De onderwerpen van c&h zijn altijd al wat toegankelijker geweest. De gemiddelde fokker (zo die er is) babbelt graag mee over historische onderwerpen zoals de tweede wereldoorlog en ook de "what if" topics zijn altijd leuk om te lezen. Er mogen er wat mij betreft weer wat nieuwe bijkomen.
Zoals Ryan3 al aangaf zijn 9 van de 10 k&l-lezers ook lezers van c&h en ik denk dat dat aantal geen enkele wetenschappelijke basis heeft, maar een kern van waarheid zal er wel uit te extraheren zijn. Ik denk dat dat komt doordat vaak mensen die interesse in de wereld om zich heen hebben ook sneller zullen lezen (en dan niet alleen de Spits) en eerder belangstelling hebben voor de geschiedenis en cultuur van een volk. En kunst schaar ik voor het gemak onder cultuur. Ook dit is verder niet wetenschappelijk gefundeerd, maar dat hoeft ook niet want ik ben geen mod van het wtf forum. Ik vind dat forum iets te vaak vaag gezever in de lucht voor een wetenschapsforum. Maar dat kan aan filosofie liggen natuurlijk. Of aan de zoveelste onvoorstelbaar domme discussie over geloof. Maar ook dommigheid heeft zijn charmes.
Wat wilde ik nou eigenlijk zeggen. "Laten we het maar eens proberen", om Herman Finkers (ongetwijfeld foutief) te citeren. Ik hoop dat het beide fora goed zal doen en ik hoop dat geen enkel onderdeel zal ondersneeuwen. Ik had ook liever alleen een literatuur forum gehad en een apart kunst, cultuur en historie forum, maar daar zullen ze wel niet aan beginnen
Disclaimer: met "gemiddelde fokker" wil ik niets denigrerends zeggen en ook was het niet mijn bedoeling de prachtige kleurrijke zeekomkommer te beledigen. Ook wil ik niet stellen dat er nooit wordt gereld in k&l maar dat zal de zeekomkommer meestal niet zo goed kunnen volgen of aan kunnen deelnemen.
Het maakt niet uit wat jullie ervan vinden of welke argumenten jullie ook aandragen, het besluit tot samenvoegen staat al lang en breed vast.
quote:Isa wil het misschien samenvoegen, maar in admin loopt de discussie ook nog steeds.
Op dinsdag 10 juni 2003 16:54 schreef Kugari-Ken het volgende:
vertaling:Het maakt niet uit wat jullie ervan vinden of welke argumenten jullie ook aandragen, het besluit tot samenvoegen staat al lang en breed vast.
Een tijd geleden was er in C&H ook een topic over het eventueel opheffen/splitsen/fuseren van dat forum. Er werd toen geroepen dat het best groter komen worden met wat enthousiaste users. Dat is niet gebeurd. Natuurlijk wordt dat nu ook weer gezegd, maar het gebeurd niet. Net zoals hier. Isa kan wel topics blijven openen, maar het is leuk als het ook van de users komt. Door de fora samen te voegen wordt het user bestand wat groter en wordt het hopelijk wat drukker.
Waarom is het erg om het gewoon te proberen? Terugdraaien kan altijd nog.
Kunst, Literatuur en Cultuur, en historie mag wel naar WFT.
quote:En daar sluit ik mij helemaal bij aan. Ik denk dat je dat doel niet bereikt door beide fora samen te voegen. Doe het asjeblieft niet ...
Op dinsdag 10 juni 2003 16:14 schreef Isabeau het volgende:
Kunst & literatuur bevalt me eerlijk gezegd zoals het is. Het mag ietsje drukker. Graag iets meer belangstelling voor het geschreven woord en het gekunstelde werk van gerenomeerde fröbelaars.
quote:Er is ook nog helemaal geen beslissing gemaakt, wat mensen als Kugari-Ken ook mogen denken. We zijn juist benieuwd wat de mensen die beide fora gebruiken er zelf van vinden. Als niemand er zin in heeft is het natuurlijk erg dom om twee leuke fora om te smelten tot een forum waar nieman het meer naar de zin heeft. Ik heb al leuke ideeen langs zien komen en daar zal echt naar geluisterd worden.
Op dinsdag 10 juni 2003 19:09 schreef Northpole het volgende:En daar sluit ik mij helemaal bij aan. Ik denk dat je dat doel niet bereikt door beide fora samen te voegen. Doe het asjeblieft niet ...
Ik denk dat een fusie voor beide subfora weinig zal veranderen. Zoals al diverse malen is aangegeven komen 9 van de 10 mensen die in het ene forum lezen / posten ook in het andere. Als je ze samenvoegt krijg je weliswaar alle posts van beide fora in een forum, maar met zo goed als dezelfde mensen die posten. Als mensen vanwege welke reden dan ook nu al in een van de fora weinig reageert op topics, waardoor deze zakken in de topic lijst, dan is de volgende vraag die je je moet stellen: als we de twee fora samenvoegen en we krijgen een groter forum, waar dezelfde groep post als die in beide fora actief was, zal in het bovenstaande (gebrek aan reacties) dan verandering komen ?
Ik denk van niet. Je houdt immers voor 90% dezelfde mensen, die dezelfde topics zien en niet reageren. Als je dus de twee fora wilt samenvoegen omdat je hoopt dat het tot meer reacties op topics gaat leiden, is het mijns inziens vrij nutteloos.
ALs je K&L al drukker zou willen hebben, dan zou een fusie met bijvoorbeeld SES denk ik meer vruchten afwerpen. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het aantal topics daar over spreekwoorden, of over boekverslagen. Dat soort topics zouden natuurlijk net zo goed in K&L passen, misschien zelfs nog beter.
quote:Zo klinkt het alsof die fusie bedacht is om K&L wat beter te laten lopen, terwijl ik dacht dat het er om ging dat C&H niet goed liep. Of begrijp ik het nu verkeerd?
Op dinsdag 10 juni 2003 16:14 schreef Isabeau het volgende:Kunst & literatuur bevalt me eerlijk gezegd zoals het is. Het mag ietsje drukker. Graag iets meer belangstelling voor het geschreven woord en het gekunstelde werk van gerenomeerde fröbelaars.
Ik denk net als YPPY dat een fusie van beide fora de toegankelijkheid van k&L zal verbeteren. Meer mensen die inzien dat k&l niet zo saai en pretentieus is als haar forumnaam doet vermoeden. De onderwerpen van c&h zijn altijd al wat toegankelijker geweest. De gemiddelde fokker (zo die er is) babbelt graag mee over historische onderwerpen zoals de tweede wereldoorlog en ook de "what if" topics zijn altijd leuk om te lezen. Er mogen er wat mij betreft weer wat nieuwe bijkomen.
quote:Dan zou een samenvoeging niet veel opleveren, zoals DaMart ook opmerkt.
Zoals Ryan3 al aangaf zijn 9 van de 10 k&l-lezers ook lezers van c&h en ik denk dat dat aantal geen enkele wetenschappelijke basis heeft, maar een kern van waarheid zal er wel uit te extraheren zijn. [knip]
quote:Tja, en dan stel ik ook hier maar de vraag: waarom?
Wat wilde ik nou eigenlijk zeggen. "Laten we het maar eens proberen", om Herman Finkers (ongetwijfeld foutief) te citeren. Ik hoop dat het beide fora goed zal doen en ik hoop dat geen enkel onderdeel zal ondersneeuwen.
quote:Eigenlijk lopen beide fora niet super goed, soms k&l slechter dan c&h en soms omgekeerd. Het is niet toegestaan daar getallen bij te zetten, maar het verschil met de andere fora op fok is best groot. De fokker is bijvoorbeeld het meest geinteresseerd in blote dames en heren en het minst in kunst, cultuur, literatuur en historie.
Op dinsdag 10 juni 2003 22:09 schreef OllieA het volgende:Zo klinkt het alsof die fusie bedacht is om K&L wat beter te laten lopen, terwijl ik dacht dat het er om ging dat C&H niet goed liep. Of begrijp ik het nu verkeerd?
Als je het allemaal in een wat groter perspectief plaatst op het gigantisch grote Internet dan doen beide fora het geweldig. Zoveel mensen die posten in een bepaald forum komt maar zelden voor.
Maar op fok bleef "men" fora openen en openen en er werd nooit iets gesloten (alle tijdelijke fora zijn tot nu toe permanente fora geworden bijvoorbeeld). Dat lijkt me op zich niet erg, maar er heerste altijd wel een ondertoon dat dat eigenlijk wel erg was. Of zo.
quote:Omdat 9 van de 10 users in beide fora actief zijn zal er ook niet zoveel verschil zijn als de fora wel zouden fuseren. Of is het gevoel van dat eigen hoekje over een categorie onderwerpen erg belangrijk? Want dat zou ik me ook wel weer kunnen voorstellen. De sfeer op bijvoorbeeld Travel is heel anders dan de sfeer op bijvoorbeeld R&P. Maar ik vind de sfeer van C&H en K&L erg met elkaar te vergelijken. Daarnaast is er veel overlap on topics, vooral van kunst en cultuur. Een andere mogelijkheid zou zijn om Literatuur weer opzichzelf te laten staan en Kunst toe te voegen aan C&H. Of alles laten zoals het is, dat kan natuurlijk ook altijd nog
Dan zou een samenvoeging niet veel opleveren, zoals DaMart ook opmerkt.
quote:Ik vind het helemaal niet erg dat beide fora niet veel publiek trekken. Veel publiek betekent in de praktijk voor fok tot nu toe een lagere kwaliteit postings, meer gezeik, meer dom gerel etc. En of we daar op zitten te wachten is maar de vraag.
Tja, en dan stel ik ook hier maar de vraag: waarom?
Wat is er zo erg aan dat C&H vooral een leesforum is en nooit hoog in de stats zal staan, en dat er maar een klein groepje mensen in post. Heeft het daarom geen bestaansrecht? Of gaat het vooral om de moderatie van C&H?
Evenzo: wat geeft het dat K&L maar een klein forum is, enzovoorts?
Moderators, goede moderators, blijken dun gezaaid. Tot nu toe is gebleken dat veel mensen zelf denken dat modereren alleen af en toe een postje wissen is en dus prima te doen, maar in de praktijk viel het veel toch best tegen. Dan krijg je mensen die mod worden en 2 weken later inzien dat ze eigenlijk moeten afstuderen en dus geen tijd voor fok meer hebben. Dus een goede moderator vinden kan een probleem zijn. Toch denk ik dat die absoluut op fok rond loopt.
Ik kan je verder geen duidelijk antwoord geven voor of tegen het niet fuseren van beide fora. Het zou al een stuk helpen als er niet steeds in de crew werd geroepen dat beide fora slecht lopen en in een adem wordt er gerept van het durven opheffen van fora.
Wat is het nou? Kwaliteit of kwantiteit?
quote:"D, wow, ik ben het een keer met je eens
Op woensdag 11 juni 2003 14:17 schreef k_man het volgende:
Ik vind het wat paradoxaal. Aan de ene kant wordt er volop gejammerd dat Fok te druk wordt en dat de kwaliteit achteruit holt. Aan de andere kant worden leuke, kwalitatief goede, maar kleinere fora in hun voortbestaan bedreigd. Fotografie zit nog steeds in een soort proeftijd en nu is er weer dit plan.Wat is het nou? Kwaliteit of kwantiteit?
Ik, persoonlijke mening,
denk dat dit soort fora een heel mooi tegenwicht vormen voor de fora waar nu volop gebaggerd wordt,
dan maar klein, maar WEL kwaliteit.
misschien wordt door alleen het veranderen van de namen het verschil duidelijker voor mensen, en misschien ook duidelijker wat je er kan doen...
quote:Ik wil dolgraag een naamswijziging voor k&l! Ik heb dit geloof ik al meer dan een jaar geleden geroepen in de crew en daarna nog maar een keer en nog maar een keer. Ik kan het zelf niet doen, dus ik heb wel wat hulp nodig, maar goed. Sommige raderen...
Op woensdag 11 juni 2003 17:06 schreef Xilantof het volgende:misschien wordt door alleen het veranderen van de namen het verschil duidelijker voor mensen, en misschien ook duidelijker wat je er kan doen...
De naam Kunst & Literatuur klinkt erg pretentieus en een beetje oude tante met kunstzinnige bril die zelf wat schildert en met een zeer zuurpruimerig gezicht in musea rondstruint. K&L klinkt gewoon saai/duf. *zucht* Maar het k&L forum is helemaal niet saai en duf
quote:Jong snel wild!! Kunst en Literatuur komt naar je toe deze zomer.
Op donderdag 12 juni 2003 21:24 schreef Isabeau het volgende:[..]
Ik wil dolgraag een naamswijziging voor k&l! Ik heb dit geloof ik al meer dan een jaar geleden geroepen in de crew en daarna nog maar een keer en nog maar een keer. Ik kan het zelf niet doen, dus ik heb wel wat hulp nodig, maar goed. Sommige raderen...
De naam Kunst & Literatuur klinkt erg pretentieus en een beetje oude tante met kunstzinnige bril die zelf wat schildert en met een zeer zuurpruimerig gezicht in musea rondstruint. K&L klinkt gewoon saai/duf. *zucht* Maar het k&L forum is helemaal niet saai en duf
quote:We beginnen binnenkort met een sollicitatieprocedure voor een wild en sexy promotieteam
Op donderdag 12 juni 2003 21:31 schreef julekes het volgende:Jong snel wild!! Kunst en Literatuur komt naar je toe deze zomer.
Richt een promoteam op, Isabeau
Maar ik denk dat het feit dat beide fora erg rustig zijn vooral komt door het gemiddelde publiek van Fok! Misschien dat de gemiddelde leeftijd op Fok! toch nog te laag is, en dat die mensen gewoon met andere dingen bezig zijn.
Maar jonge mensen lezen toch ook strips? Toch... En ze hebben vast wel iets te zeggen over verplichte bezoekjes aan musea met hun opa's en oma's en over een nieuw kunstwerk in het dorp wat elk weekend wordt vernield. Ook daar mag je hier over discussieren. En Tolkien en Harry Potter waren toch zo Hot bij de jeugd? En ik ken weinig mensen die nooit iets van Stephen King hebben gelezen (misschien ken ik gewoon weinig mensen die nooit lezen).
Ik begrijp de strekking van je post wel; de doelgroep van Fok is gewoon met heel andere zaken bezig. Kunst is nog duf en literatuur is iets van de verplichte leeslijst en vooral heel erg verplicht (= bleh, gatver etc). Ditzelfde geldt voor c&h. De fascinatie voor dit soort onderwerpen komt vaak pas op iets oudere leeftijd (de enkeling daargelaten die zich vastbijt in haar geschiedenisboeken (moi ).
Ik vind het ook niet zo erg dat beide fora niet zo goed lopen als bijv. een Onzinforum of Babes & Hunks. Sommige onzinonderwerpen kunnen wat mij betreft best in k&l trouwens (zoals verhaal maken door allemaal 1 zin te typen etc.).
Deze discussie was leuk om te volgen en we waren benieuwd naar de mening van de users. En die mening zal ook gerespecteerd worden. Soms luistert de crew nog
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |