quote:En de cursus bestaat uit de volgende onderdelen :
Aan het eind van deze opleiding beschik je over een brede basiskennis op het gebied van cijfermatige bedrijfsgegevens, zoals statistieken, bedragen, indexen en percentages.
quote:Heeft iemand nog tips voor mij waar ik rekening mee moet houden ?
Hoofdbewerkingen van het rekenenVerzamelingen
Relaties en afbeeldingen
Gehele getallen - rationele getallen
Beweringen en vergelijkingen
Vermenigvuldigen en delen
Machtsverheffen en relaties
Vergelijkingen en ongelijkheden
Productverzamelingen en relaties
Verzameling van reële getallen
Toepassingen van de distributieve eigenschap
Stelsels van eerstegraadsvergelijkingen
Functies
De wortels van een vergelijking
Uiterste waarden van functies
Ongelijkheden
Het oplossen van tweedegraadsvergelijkingen
Tweedegraadsongelijkheden
Machten
Logaritmen en hun toepassingen
Enkele bijzondere functies
Rekenkundige rijen
Meetkundige rijen.
Op vwo niveau is het in elk geval wel heel wat meer dan standaard vergelijkingen oplossen...
quote:en dit lijstje lijkt wel heel erg standaard eigenlijk
Op maandag 9 juni 2003 11:53 schreef Dwergje het volgende:
Wiskunde B? Op welk niveau?Op vwo niveau is het in elk geval wel heel wat meer dan standaard vergelijkingen oplossen...
Edit: linkje http://www.nha.nl/Cursusaanbod/MHV/VWO/WiskundeB/Wiskunde.htm
[Dit bericht is gewijzigd door eNaSnI op 09-06-2003 12:10]
quote:En bewijzen en redeneren en conflictlijnen. Maar vergeet ook niet integreren en differentiaal vergelijkingen.
Op maandag 9 juni 2003 12:05 schreef Kang-He het volgende:
Wiskunde B bevat ook nog eens een hele hap meetkunde.
quote:Nou.. pittig ziet het er in ieder geval totaal niet uit.
Op maandag 9 juni 2003 13:52 schreef thabit het volgende:
Als je dit lijstje perfect beheerst, zit je volgens mij ver boven VWO niveau.
quote:is niet waar, want je mist integeren en differenti\"eren
maar voor de rest ziet het lijstje er wel goed uit.
@steijn: diff. vgl zijn al lang uit het vwo-stof gehaald
quote:Er staan inderdaad dingen in waar je bijzonder ver mee kunt gaan, als je de complete achtergrond er tenminste ook van krijgt.
quote:Zal het alleen wiskunde A zijn. Een basiskennis van statistiek zal ook wel geen stochastische projecties zijn.
Aan het eind van deze opleiding beschik je over een brede basiskennis op het gebied van cijfermatige bedrijfsgegevens, zoals statistieken, bedragen, indexen en percentages.
quote:Dan is het huidige VWO niveau ook flink gedevalueerd. Differentialen en Integralen horen er m.i. ook bij. Ik heb her en der vernomen dat het WO flink aan het modderen is met haar wiskunde omdat het vanuit het VWO niet lekker meer aansluit.
quote:Klopt. Ik ben zo'n WO'er die flink loopt te modderen vanwege de slechte aansluiting
Op maandag 9 juni 2003 14:20 schreef Lawine het volgende:
Ik heb her en der vernomen dat het WO flink aan het modderen is met haar wiskunde omdat het vanuit het VWO niet lekker meer aansluit.
Het ziet er helemaal niet moeilijk uit, en waar ik nog banger voor ben is dat ze je een grafische rekenmachine aan gaan smeren (een TI-83 of een TI-92 bijvoorbeeld - http://education.ti.com/educationportal/index.jsp) waarmee je heel deze shit kunt doen. En het zal niet de bedoeling zijn dat je weet wat je in moet typen op je rekenmachine, maar dat je zelf al die bewerkingen leert doen!
Zorg ervoor dat je je meer oriënteert, want dit ziet er bijzonder verdacht uit.
quote:
Op maandag 9 juni 2003 14:56 schreef thabit het volgende:
Ok ok, er zijn onderwerpen van VWO wiskunde die niet in dat lijstje voorkomen. Maar de meeste onderwerpen van het lijstje worden op het VWO zodanig oppervlakkig behandeld dat ze niet zo volwaardig in het lijstje zouden moeten staan. Een wiskunde-onderwijssysteem waarin precies dat lijstje wordt behandeld, maar dan goed, heeft mijns inziens een veel hoger niveau dan het huidige VWO onderwijs.
Verder ben je met dit lijstje volgens mij nog lang niet op VWO-niveau. Alleen de laatste vijf punten:
quote:... zijn onderwerpen uit de bovenbouw, de rest is onderbouwwerk!!
MachtenLogaritmen en hun toepassingen
Enkele bijzondere functies
Rekenkundige rijen
Meetkundige rijen.
DimeBag, voor een echt deelcertificaat Wi-B zou ik eerder denken aan volwassenenonderwijs. Succes iig!
quote:Zal ik eens een aantal opgaves hier posten die louter met technieken op te lossen zijn die tot wat jij 'onderbouw' wiskunde noemt behoren en die jij niet kunt oplossen? Dan snap je misschien wat ik bedoel.
Op maandag 9 juni 2003 16:48 schreef ks_choice het volgende:Verder ben je met dit lijstje volgens mij nog lang niet op VWO-niveau. Alleen de laatste vijf punten:
[..]... zijn onderwerpen uit de bovenbouw, de rest is onderbouwwerk!!
![]()
quote:Ik ben aan het kijken of ik later psychologie kan volgen aan de OU. Daar krijg je statistiek en mijn kennis is echt ver beneden peil betreft wiskunde.
Op maandag 9 juni 2003 14:53 schreef Jummy het volgende:
Wat wil je eigenlijk bereiken met deze cursus? Heel veel dingen die jij nu noemt worden zelf in Wiskunde A1 op de Havo behandeld.
Wiskunde A op de havo is veeeel eenvoudiger dan de examenstof Mavo (je mag namelijk overal een grafische rekenmachine bij gebruiken).
quote:En hoe weet je dat hij die niet kan oplossen?
Op maandag 9 juni 2003 17:13 schreef thabit het volgende:[..]
Zal ik eens een aantal opgaves hier posten die louter met technieken op te lossen zijn die tot wat jij 'onderbouw' wiskunde noemt behoren en die jij niet kunt oplossen? Dan snap je misschien wat ik bedoel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |