abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 juni 2003 @ 15:04:00 #76
26967 Tsjernobelg
Beter moe dan lui
pi_10931399
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 15:00 schreef pyl het volgende:
Hij was geen schaker van beroep....
Hij doet mij denken aan toch een befaamde wetenschapper, waar ik naam niet van herinner... een mathematicus misschien???
Asumption is the mother of all fuck-ups
pi_10931535
Neen, hij was geen wetenschapper, maar actief in de diplomatieke dienst voor zijn land.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_10931749
Amerikaan?
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_10932093
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 15:17 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Amerikaan?
Neen, wel uit die buurt.
pi_10932645
Kleine aanvulling:

Hij was, als gezegd, werkzaam in de diplomatieke dienst voor zijn land. Een taakomschrijving had hij niet; hij mocht zoveel schaken als hij wilde.

pi_10933122
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 14:56 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Waarmee overigens de cursus Antropologie voor Beginners alweer is afgelopen, want ik kan geen beroemde eskimo's of Polynesiërs vinden...
En gaat Antropologie voor Gevorderden nou wat dieper in op de vraag waarom Joden en Chinezen nou zo zielig zijn?
pi_10933410
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 15:55 schreef beeer het volgende:

[..]

En gaat Antropologie voor Gevorderden nou wat dieper in op de vraag waarom Joden en Chinezen nou zo zielig zijn?

Ja en ik wil ook wel weten waarom Nederlanders een totaal minderwaardigheids gevoel hebben en waarom de Spanjaaard van nature lui is en Juan heet.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 6 juni 2003 @ 17:43:53 #83
19139 plunk
einfach negieren.
pi_10935576
Dat was weer een mieters interessante aflevering van uw cursus 'Antropologie Voor Beginners', heer Grieken!

Trouwens, is de meneer op het te raden plaatje misschien de geniale Cubaanse schaker Jose Raul Capablanca?

Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei.
  zaterdag 7 juni 2003 @ 13:46:28 #84
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_10947814
Hierbij overigens een aanvulling op Antropologie voor beginners 5B: de Pruis.
Hoewel het aldaar afgebeelde heerschap een schoolvoorbeeld van Pruisendom is (keurig bijgehouden snor, martiale blik, uniform, barakkenkapsel), krijgt men pas een goed begrip van de Pruis wanneer men hem in actie ziet.
Al zingende marcheren door een archetypisch Duits landschap is een geliefde bezigheid:

Evenals het aannemen van een dreigende houding tegenover het Westen:

En vlagvertoon is een eerste levensbehoefte:

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_10948485
Het verkeren in een al dan niet vergevorderde staat van ontbinding is ook een typisch Pruisisch gebruik:

pi_10963737
Deze topic ligt niet stil. Deze topic wacht geduldig een hint af.
  zondag 8 juni 2003 @ 16:30:22 #87
19139 plunk
einfach negieren.
pi_10966203
Hmz. Laten we er nou niet omheen draaien, heerbeeheer: dit topic is zo dood als een pier. Net zo morsdood als die ar-me Pruisen van hierboven.

Het plaatje is volgens mij geraden. Zo Einfach laat ik me nou ook weer niet Negieren hoor. .

Dus kom maar op met die suffe Romein, dat zal dit topic goed doen. .

Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei.
pi_10966550
Hmm... suffe Romein... hmm....

pi_10966907
Je ziet het aan die blik he....al googlend op de grootste psychopaten in de Romeinse geschiedenis kom je dan al gauw bij Caligula
pi_10967262
Om de vaart erin te houden meteen een nieuw plaatje:

Het gaat om die ouwe.

Tevens wil ik beeer of SportsIllustrated of ieder ander die zich geroepen voelt uitnodigen een aflevering van de cursus "Antropologie voor Beginners" te wijden aan "de suffe Romein". Voor het onderwerp "de neger" reken ik op Batuwu.

zondag 8 juni 2003 @ 17:28:04 #92
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_10967308
Is dit Alan Dulles?

Overigens zou ik graag iets schrijven over de Romein, maar aangezien er zo weinig suffe Romeinen waren en ik nogal breedsprakig van inborst ben, prefereer ik de alerte Romein.
Mag dat ook?

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_10967333
Wie is Alan Dulles en nee, hij is het dus niet. De alerte Romein is uiteraard van harte welkom!
  zondag 8 juni 2003 @ 17:36:23 #94
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_10967415
Gokje: Harry Truman

Edit- voornaamcorrectie

[Dit bericht is gewijzigd door sooty op 08-06-2003 17:41]

HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_10967428
Is het z'n pappie?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 8 juni 2003 @ 17:38:35 #96
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10967440
quote:
Op zondag 8 juni 2003 17:37 schreef OllieA het volgende:
Is het z'n pappie?
Joseph Kennedy..
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_10967461
Ook niet. Trek geen conclusies uit de nationaliteit van de meneer links, deze was namelijk nogal reislustig EN nogal belangrijk en schudde dus veelvuldig handen met even reislustige en belangrijke figuren uit de hele wereld.
pi_10967633
ik weet niet hoe ik erop kom maar hij lijkt wel joods
pi_10967711
Dat was ie bij mijn weten niet. Meneer heeft een Spaanse achternaam, maar was actief in een heel ander Europees land.
  zondag 8 juni 2003 @ 17:58:06 #100
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_10967739
Antropologie voor beginners 5c: de Romein

te weten: de alerte Romein

De Romeinen zijn een subcategorie van de blanken (zie Antropologie voor beginners 5: de blanke), en worden met enige regelmaat over het voetlicht gebracht door de R-j-P'ers. Dit is niet onterecht, daar zij niet onopgemerkt zijn gebleven.
Romeinen zijn doorgaans te herkennen aan hun frisse kaken en korte haar, maar altijd aan hun martiale blik, die bij enkele caesaren en imperators door krankzinnigheid vertroebeld wordt. Afhankelijk van de grootte van het te raden plaatje, kan men doorgaans ook wel een stuk van hun toga zien. De werkelijk geoefenden kunnen aan de hand van de breedte van de daarop aangebrachte strepen bepalen, tot welke klasse de Romein behoorde.

De Romeinen waren niet alleen rare jongens, maar ook buitengewoon agressieve jongens, en taai bovendien. En hoewel ze en masse andermans uitvindingen importeerden, waren ze allerminst dom. Zodoende wisten ze wel eens te winnen van boomlange Teutonen. De meeste in R-j-P voorkomende Romeinen hebben hun roem dan ook te danken aan hun militaire bekwaamheden, of toch op zijn minst aan hun bekwaamheid in het aansporen van hen die over grotere militaire gaven beschikten. Tevens hadden ze een taal waarin men het bovenstaande in veel minder woorden zou kunnen zeggen. Hoewel dit niet bijdraagt tot de juistheid van de gissingen, mag ik het niet onvermeld laten.

Bij de overkoepelende VVV van het land waarin u zich heden bevindt, is vast wel iemand die u uit kan leggen hoe u het snelste bij de dichtsbijzijnde Romeinse ruines kunt komen.
Tegenwoordig houden de Romeinen zich onledig met voetballen en het daarbij horende zwaardgekletter, alsmede met het uitgeven van het geld dat in andere delen van Italie verdiend wordt, en het innen van het geld dat door nijvere toeristen een jaar lang gespaard is.

Voorbeeldopgave:
Wie is deze Romein, die wel wat aan de raadgevers van de huidige president der Verenigde Staten doet denken?

[Dit bericht is gewijzigd door SportsIllustrated op 08-06-2003 18:01]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')