Maar hoe werkt dat ?
$Postcode = $Postcode1 & $Postcode2
geeft een parse error
mysql_connect(localhost,$username,$password); // Connectie maken naar de MySQL server
@mysql_select_db($database) or die( "Unable to select database"); // Database noord selecteren
$Postcode = $Postcode1 . $Postcode2
$query = "INSERT INTO offertes VALUES ('$Achternaam','$Tussenvoegsel','$Voorletter','$Geslacht','$Geboortedatum1','$Straatnaam','$Huisnummer','$Postcode','$Woonplaats','$Email','$Telefoonoverdag','$Telefoonavond','$kkvon','$Hypohuidig','$Hypogewenst','$Eigengeld','$Overwaarde','$Hypotheekrente')"; // Insert query formulier
mysql_query($query); // Query Uitvoeren
mysql_close(); // Database connectie sluiten!
maar krijg een parse error bij het uitvoeren op line 18, dat is die $query.
quote:Doe ff zo:
Op woensdag 4 juni 2003 13:06 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Hmmz thhx, ik heb nu:
maar krijg een parse error bij het uitvoeren op line 18, dat is die $query.
php:Is leesbaarder<?
mysql_connect(localhost,$username,$password); // Connectie maken naar de MySQL server
@mysql_select_db($database) or die( "Unable to select database"); // Database noord selecteren
$Postcode = $Postcode1 . $Postcode2
$query = "INSERT INTO offertes VALUES ('$Achternaam','$Tussenvoegsel','$Voorletter','$Geslacht','$Geboortedatum1','$Straatnaam','$Huisnummer','$Postcode','$Woonplaats','$Email','$Telefoonoverdag','$Telefoonavond','$kkvon','$Hypohuidig','$Hypogewenst','$Eigengeld','$Overwaarde','$Hypotheekrente')"; // Insert query formulier
mysql_query($query); // Query Uitvoeren
mysql_close(); // Database connectie sluiten!
?>
quote:Zeker iets met T_UNEXPECTED oid?
Op woensdag 4 juni 2003 13:06 schreef MrCaBLeGuY het volgende:maar krijg een parse error bij het uitvoeren op line 18, dat is die $query.
Je moet nog even een puntkomma achter dat postcodespul zetten:
php:<?
$Postcode = $Postcode1 . $Postcode2;
?>
quote:Ja daar was ik zelf ook al achter gekomen, das de oplossing
Op woensdag 4 juni 2003 13:09 schreef K3 het volgende:[..]
Zeker iets met T_UNEXPECTED oid?
Je moet nog even een puntkomma achter dat postcodespul zetten:
$Postcode = $Postcode1 . $Postcode2;
?>
If $Geslacht = "man";
$Aanhef = "meneer";
Else;
$Aanhef = "mevrouw;
?>
php:doet het ook niet<?
If $Geslacht = "man" $Aanhef = "meneer" Else $Aanhef = "mevrouw";
?>
quote:Laatste keer dat ik het voordoe, de rest zoek je maar op www.php.net
Op woensdag 4 juni 2003 13:31 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Dan kan ik nog wel even doornewbiewenHoe dit ik dit:
doet het ook niet
php:Accolades hoeven niet perse bij een regeltje, maar vind ik wel zo netjes.<?
if ($geslacht == "man"){
$aanhef = "meneer";}
else{
$aanhef = "mevrouw";}
?>
Kijk op php.net ook even naar operators en conditional statements.
Ik ben er vandaag mee begonnen. apache, mysql en php geinstalleerd. Php maken en uitvoeren werkt nu.
Nu wil ik alleen als complete newbie het volgende: Een php document met een paar invoervelden en als ik dan op submit druk, dat ze naar een database geschreven worden. Naar een ander filetje schrijven lukt me wel, maar dbases en Kreator gaan niet samen blijkbaar. . En dan wil ik ook een file die de output kan weergeven...
Is dat zo uit te leggen?
php:lijkt me wat compacter<?
$aanhef = ($geslacht == "man") ? "meneer" : "mevrouw";
?>
[Dit bericht is gewijzigd door draftr86 op 04-06-2003 14:08]
quote:Ja, alleen heb ik het zo nooit geleerd vroeger en dan is het verrekte lastig om dit routinematig te gaan gebruiken
Op woensdag 4 juni 2003 14:06 schreef RM-rf het volgende:php:lijkt me wat compacter<?
?>
quote:ternaire operator moet je dus niet gebruiken, het is niet sneller en komt de leesbaarheid niet ten goede...
Op woensdag 4 juni 2003 14:06 schreef RM-rf het volgende:php:lijkt me wat compacter<?
?>
quote:Ik zal strakkies een verhaaltje voor je tiepen
Op woensdag 4 juni 2003 13:51 schreef Kreator het volgende:
MRcable, als het niet tussendoor mag, meld het even, maar het leek mij wel geschikt hier....
Ik ben er vandaag mee begonnen. apache, mysql en php geinstalleerd. Php maken en uitvoeren werkt nu.
Nu wil ik alleen als complete newbie het volgende: Een php document met een paar invoervelden en als ik dan op submit druk, dat ze naar een database geschreven worden. Naar een ander filetje schrijven lukt me wel, maar dbases en Kreator gaan niet samen blijkbaar.. En dan wil ik ook een file die de output kan weergeven...
Is dat zo uit te leggen?
Heb je al een database op je mysql server?
quote:De ultieme DIG PHP FAQ
Op woensdag 4 juni 2003 14:07 schreef draftr86 het volgende:
Mensen, in tegenstelling tot ASP is er voor php een volledige help in .chm formaat beschikbaar (zelfs in het nederlands!). Deze staat vol met allerhande voorbeelden, syntax, uitleg enzovoort.
Kijk eens op php.net onder documentation.
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 14:01 schreef K3 het volgende:[..]
Nee
quote:Stap 1: Ga naar www.php.net
Op woensdag 4 juni 2003 14:10 schreef Kreator het volgende:[..]
. ik heb zelfs de database met velden al gemaakt...3 velden. Heel simpel. Hoe kan ik die uitlezen in een document?
Daar staat een volledig voorbeeld.
quote:Eerst moet je verbinden met de database:
Op woensdag 4 juni 2003 14:10 schreef Kreator het volgende:[..]
. ik heb zelfs de database met velden al gemaakt...3 velden. Heel simpel. Hoe kan ik die uitlezen in een document?
Dan moet je een query opsturen:
http://nl2.php.net/mysql_query
Die moet je uitlezen, in een while loop zodat je alle rijen hebt:
php:En dan ben je klaar<?
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
echo $row['veldnaam_1'];
echo $row['veldnaam_2'];
}
?>
quote:dat is je persoonlijke mening; leuk als je denkt dat er maar één vastgestelde programmeerwijze-standaard bestaat en dat iedereen vanaf de 16 jarige code-frutter tot topshot projekt-basis C++-stropdassen zich daaraan hebben te houden.
Op woensdag 4 juni 2003 14:08 schreef markvleth het volgende:[..]
ternaire operator moet je dus niet gebruiken, het is niet sneller en komt de leesbaarheid niet ten goede...
dat is dus niet zo, php en asp zijn scripting-talen en niet te vergelijken met C en C++, waar je eerder terugvalt op generieke code-snippets.
natuurlijk levert deze code een probleem op als je met meerdere aanspreektitels gaat werken (vanaf "juffrouw" t.m. "Mr. Dr. Ir.").
Maar het voldoet voor een snelle php-frutsel.
en het heeft compactheid als voordeel, wat bij scripting-talen juist eerder ten voordele van de leesbaarheid komt (ook dat is mijn persoonlijke mening; maar ik zie wel degelijk het voordeel van een direkte toewijzing binnen de code op een regel te houden, waar deze gebaseerd is op een boolean-vergelijking)
ben je bv. ook van mening dat je i++; ook niet mag gebruiken omdat ook dit een shorthand is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |