Als ze die regel echt zouden toepassen zouden er bij mij in de klas minstens 10 leerlingen blijven zitten (waaronder ik ).
Mijn vraag is nu: zouden ze dat echt doen en wie heeft er ervaring mee?
<edit>
Typo's
</edit>
[Dit bericht is gewijzigd door febster op 10-02-2001 16:59]
- voor de mensen die dit boek gelezen hebben, de achternaam van die gozer is Steenwijk omdat hij wijkt voor de stenen (yeah righdo 8)-
Maar dus, na 4 uur werk, ik lever het, zegt die behanger: Jaah dat bedoelde ik niet.
(wat ie wel bedoelde heb ik nog niet fatsoenlijk uit hem weten te krijgen, maar de uitkomst was, ga met de persoon die dit forum geopend heeft de opdracht opnieuw maken!!!!
Ooooh, 2de fase is the bessssst!!!!!!!!!!
De perfecte manier voor middelbare scholen om $$ te verdienen!!!!!!!!!
Vroeger moesten wij er voor Ned. ik meen 16 lezen, waarvan sommige klassikaal.
Voor de overige talen moesten we er 8.
Wat ik overigens echt niet allemaal gedaan had, en ik ben toch geslaagd. Maar ja, dat was vroeger in 1982
Bij ons in de klas was er een jongen die per se een luistertoetsje moest doen, anders kon hij niet overgaan. En een leeslijst is nog ff wat omvangrijker, dus tsja.
Het hangt overigens ook van de leraar af. De een is zeikeriger dan de ander.
Dus, iedereen roept ach 2de fase valt best mee, maar het is erg moeilijk om WEL mee te mogen doen aan het eindexamen en heel makkelijk om NIET meer mee te mogen doen
(Hoor ik daar +4 inzichtvol ? )
quote:Momenteel zitten er 50 mensen in VWO5. En zoals het er nu naar uitziet blijven er 20 zitten.
Op 10 februari 2001 19:38 schreef febster het volgende:
Meneer Aart: Hoe gaan ze dat verkopen? Stel dat 10 leerlingen blijven zitten dus dat is een dikke 40% in een klas met 22 leerlingen. Dus dan heb je een slagingspercentage van 60%! Als een ouder dat leest gaat zijn/haar kind NIET naar die school! Dus dat zou een flinke daling van het aantal aanmeldingen betekenen en bij mij op school daalt het aantal aanmeldingen al zo dus dat willen ze voorkomen om de continuïteit veilig te stellen!(Hoor ik daar +4 inzichtvol
? )
Dat is dus 40 %.
maar voor het zover is krijg je, en daarna je ouders een brief dat je handelingsdelen niet voldoende zijn, en dan krijg je weer een datum waarop het dan af moet zijn. ik denk dat als het dan nog niet in orde is, je een jaartje over mag gaan doen....
Wel gezellig volgend jaar!!!!!!!!!1
Wheeeeey, another year doing nothing :-)
(want dan moet je uiteraard alleen de niet gemaakte opdrachten te doen, want als je die gedaan had was je toch wel geslaagd 8) )
quote:Uit je post blijkt dat je zussen niet zo oud zijn als ik, want in mijn tijd bestond het woord 2e fase nog niet eens.(behalve in de bouw)
Op 10 februari 2001 19:02 schreef blieblie het volgende:
Euhmm, even voor gia geloof ik, ik heb gehoord van mijn zussen dat de Pre-2de fasers voor punten moesten lezen, 16 in totaal, aangezien je voor een gemiddeld boek van 200 pagina's 2 punten scoorde kwam je uit op 8 boekendan is er OOK nog eens de mogelijkheid om boeken van 3 of zelfs 4 punten te lezen.
Dus evenveel boeken....
Dan nog een petit verschil, wij moeten verdiepingsopdrachten.
Dat houdt in, je maakt een Referaat, en OP DAT REFERAAT, krijg je een extra naaiopdracht als maak een "in memoriam" over Epi Brons een gast uit het boek de voorzitter die in dat hele boek niets uithaalt wat door de beugel kan, op zelfmoord plegen na.Dus, iedereen roept ach 2de fase valt best mee, maar het is erg moeilijk om WEL mee te mogen doen aan het eindexamen en heel makkelijk om NIET meer mee te mogen doen
En ik heb een schoonbroertje van 22, dus nog niet zo lang van de havo af, maar ik heb wel gezien dat het tegenwoordig een heel stuk lastiger is.
Wij hadden gewoon een boekenlijst, die moest af zijn, anders kreeg je voor dat onderdeel een onvoldoende.
Ik stond dus voor Frans een 4 gemiddeld, maar haalde met het Centraal Schriftelijk een 9.
Toch nog een 7 op mijn eindlijst.
Mijn oudste zoon zit nu in groep 5 van de basisschool, maar ik hou nu mijn hart al vast als wij over drie jaar met hem een school uit moeten gaan zoeken. Er is zo enorm veel veranderd, dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Maar, anyway, ik wens jou in elk geval veel succes, voor dit jaar en misschien helaas ook voor volgend jaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |