abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10823467
Leo Beenhakker vertrekt bij AJAX als technisch directeur
later meer...
bron: RTL Z
Hoi.
pi_10823519
Leo Beenhakker verlaat Ajax

Amsterdam, 2 juni 2003
Leo Beenhakker heeft Ajax verzocht te worden ontslagen uit zijn functie als technisch directeur. Ajax heeft het ontslag van Beenhakker geaccepteerd. Beenhakker vertrekt per 31 juli of zoveel eerder als zijn werkzaamheden toelaten.

Voor zijn verzoek om ontslag voert Beenhakker uitsluitend privéredenen aan. Persoonlijke omstandigheden hebben hem doen besluiten zijn heil in het buitenland te gaan zoeken. Beenhakker: ,,Laat één ding duidelijk zijn: ik had en heb het enorm naar mijn zin bij Ajax. Het gaat goed met de club en de toekomst van Ajax ziet er zonnig uit. In mijn privéleven heb ik echter met tegenslag te kampen gehad, die ik hier maar moeilijk kan verwerken.
Ajax heeft begrip voor de situatie van Leo Beenhakker. Algemeen directeur Arie van Eijden: ,,Ajax staat prima op de rails. Daarom betreur ik dat Leo bij ons vertrekt. Hij heeft een belangrijke bijdrage geleverd in de opbouw van het huidige Ajax.

Op de opvolging van Leo Beenhakker wil Van Eijden nog niet vooruit lopen. Van Eijden: ,,Wij zullen ons de komende maanden goed beraden. Overhaaste beslissingen zullen we zeker niet nemen. Voorlopig is Leo nog in functie.

Leo Beenhakker (van 2 augustus 1942) speelde voor Terido, Xerxes en Zwart-Wit 28 en vestigde vervolgens wereldwijd zijn naam als trainer. Hij werkte achtereenvolgens bij SV Epe, Go Ahead Eagles, Veendam, Cambuur, (opnieuw) Go Ahead Eagles, Feyenoord, Ajax, Real Zaragoza (ESP), Volendam, Real Madrid, (opnieuw) Ajax, (opnieuw) Real Madrid, Grasshopper Club (SUI), America (MEX), Istanbulspor (TUR), Guadalajara (MEX), Vitesse en (opnieuw) Feyenoord. Bovendien was hij in 1985 en 1986 en 1990 bondscoach van het Nederlands Elftal. Met Nederland werd hij tijdens het WK van 1990 in de achtste finale uitgeschakeld door Duitsland. In 1993 en 1994 coachte hij de nationale ploeg van Saudi Arabië.

Met Ajax werd Leo Beenhakker twee keer landskampioen (1980 en 1990), met Feyenoord één keer en met Real Madrid drie keer. Met de Koninklijke won hij in 1989 de beker en in 1988 de Spaanse Supercup. In 1999 pakte hij met Feyenoord de Johan Cruijff Schaal.

Leo Beenhakker trad op 1 september 2000 in dienst bij Ajax als technisch directeur. Eerder had hij dezelfde functie bekleed bij Vitesse.

maandag 2 juni 2003 @ 12:29:00 #3
48578 SmeeR
Lost in cyberspace....
pi_10823609
Hmm, ik zal hem niet echt missen!
Ben benieuwd wanneer hij zijn 2e 'thuiskomst' bij feyenoord zal melden!
Not taking risks, is not living!
pi_10823719
Ik ben natuurlijk weer veel te nieuwsgierig, maar wat voor privé leed heeft Beenhakker onlangs meegemaakt?
pi_10823795
Wat voor priveleed weet ik niet...
Misschien dat ook hij een kogelbrief heeft gehad

Maar we zullen t wel horen

maandag 2 juni 2003 @ 12:46:53 #6
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_10824046
Voor mij is dit echt onverwacht.

Ik ben benieuwd wie hem zal opvolgen.....Cruijf misschien

Let yourself go and enjoy the bassline...
pi_10824299
Hopelijk nu voorgoed weg
  maandag 2 juni 2003 @ 12:58:54 #8
53628 snowwie
Fokker Parents!
pi_10824358
quote:
Hij werkte achtereenvolgens bij SV Epe, Go Ahead Eagles, Veendam, Cambuur, (opnieuw) Go Ahead Eagles, Feyenoord, Ajax, Real Zaragoza (ESP), Volendam, Real Madrid, (opnieuw) Ajax, (opnieuw) Real Madrid, Grasshopper Club (SUI), America (MEX), Istanbulspor (TUR), Guadalajara (MEX), Vitesse en (opnieuw) Feyenoord.
is die gozer er zo kapot van dat epe niet gepromoveerd is?
moet je maar beter voetballen.
als je 2-0 voorstaat met nog een kwartier te voetballen en je verliest nog dan ben je te slecht om te promoveren.
Batterij zwak!
  maandag 2 juni 2003 @ 13:05:16 #9
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_10824499

Zal hem ook niet echt missen, heb niet echt iets tegen hem ook hoor, maar er zijn zat goeie mensen voor die plek..

*sollicitatie brief schrijft*

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 2 juni 2003 @ 13:07:13 #10
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_10824542
quote:
Op maandag 2 juni 2003 13:05 schreef HeatWave het volgende:

Zal hem ook niet echt missen, heb niet echt iets tegen hem ook hoor, maar er zijn zat goeie mensen voor die plek..

*sollicitatie brief schrijft*

* Dylan Dog hoopt dat HeatWave het wordt...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_10824586
quote:
Op maandag 2 juni 2003 13:07 schreef Dylan Dog het volgende:

Nee, dan liever Cart_man of zo, die dan de club van binnen uit verrot maakt natuurlijk

Maaruh, iemand een idee wat de prive redenen nou zijn (miscchien moeten we de vrouwen raadplegen omdat dit meer het prive/story niveau is?)

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  maandag 2 juni 2003 @ 13:11:19 #12
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_10824650
quote:
Op maandag 2 juni 2003 13:07 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Tnx! Ik heb erg veel zin in mijn nieuwe job

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 2 juni 2003 @ 13:13:05 #13
779 WaStEd
Hellaluha
pi_10824686
Geloof niet dat ie echt welkom is in Rotterdam, laat staan de Kuip
quote:
Op maandag 2 juni 2003 12:29 schreef SmeeR het volgende:
Hmm, ik zal hem niet echt missen!
Ben benieuwd wanneer hij zijn 2e 'thuiskomst' bij feyenoord zal melden!

too much is not enough....
  maandag 2 juni 2003 @ 13:15:01 #14
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_10824735
. Don Kakkerlak .
Opgerot staat netjes..
Laat Cruijff nu maar komen ofzo.. .
-
pi_10824748
Ik denk kogelbrieven. Want wat voor andere dingen kan je hier niet verwerken en daar wel. Hij gaat waarschijnlijk in Mexico aan de slag, kan daar nog wat verdienen, maar dat is denk ik niet de reden voor zijn vertrek. Hij deed heel goed werk, zijn veel toppers in spe binnengehaald, en was rustig in de media.
pi_10824806
quote:
Op maandag 2 juni 2003 13:15 schreef Dr.Daggla het volgende:
. Don Kakkerlak .
Opgerot staat netjes..
Laat Cruijff nu maar komen ofzo.. .
Stopt ie dan bij Studio Sport
Laat hem dan snel naar Ajax gaan
pi_10824864
kakkerlak!!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 2 juni 2003 @ 13:22:29 #18
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_10824915
quote:
Op maandag 2 juni 2003 13:15 schreef JeroenV het volgende:
Ik denk kogelbrieven. Want wat voor andere dingen kan je hier niet verwerken en daar wel. Hij gaat waarschijnlijk in Mexico aan de slag, kan daar nog wat verdienen, maar dat is denk ik niet de reden voor zijn vertrek. Hij deed heel goed werk, zijn veel toppers in spe binnengehaald, en was rustig in de media.
Ongetwijfeld..Cruijff speelde ook goed bij f'nerd..
Hij had er echter niets te zoeken.. .
Don Kakkerlak is niets voor Ajax, nooit geweest en never will be...
-
  maandag 2 juni 2003 @ 13:26:06 #19
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_10825010
Don CameLEOn zal wel weer naar een andere plaats/land gaan waar hij "eindelijk thuis is".
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_10825321
Opgerot staat netjes, man trekt allerlei personen aan, ontslaat ze dan weer omdat ze niet voldoen, maar trekt nooit conclussie dat hij dus ook foute keuzes maakt.

Ik denk zeld misschien dat Marco van Basten tijdelijk deze functie gaat bekleden. Of misschien een doorschuif actie binnen de ajax staf.

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 2 juni 2003 @ 13:56:03 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_10825744
Zal hem niet missen gaan.

Opvolger komt er misschien voorlopig wel helemaal niet.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 2 juni 2003 @ 13:59:39 #22
9756 Dentist
Toept over...
pi_10825845
Dat ze bij Schalke een coach nodig hebben is toch geen privéleed?
pi_10827339
Heb van een zus van een achternicht van mijn tante dat z'n vrouw geloof ik van hem wil scheiden ofzoiets, of misschien is ze vreemdgegaan. En volgens mij wil ie nu naar het buitenland.

Cruijff doet dat nooit, heeft het veel te druk met golfen, die wil alleen een adviserende rol heeft ie vaak zat gezegd. Ik vind het wel een goeie functie voor Blind maar die heeft denk ik geen zin om afscheid van het gras te nemen voor het kantoor.

Misschien toch van Gaal maar eens polsen ervoor, zodat ie nadat Ronny in 2004/2005 naar Barca gaat meteen hem kan opvolgen aangezien van Basten duidelijk eerst kleiner wil beginnen.

Overigens, erg goeie zaak dat LB weg is. Het wanbeleid in spelersaankopen en selectiesspeleraantallen komt op zijn conto.

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
  maandag 2 juni 2003 @ 14:58:30 #24
50807 the_predator
the man with a plan!
pi_10827405
bye bye zwaai zwaai
kijk, dan ben je sapdrinkerdewijs goed bezig!!
pi_10827426
Kzal 'm ook echt nie misse!!!!!!!!!!!!!
Het blijft een kakkerlak!!!
wie ut nu gaat worden zouk ook echt nie wete????
www.marsive.nl
Kenners weten waarom....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')