quote:bron
02/06 Politie veegt De Ster schoon
Het recreatiepark De Ster in Sint-Niklaas beleefde een bijzonder woelig weekend. Na zware incidenten zaterdagavond, waarbij drie personen messteken opliepen, greep de politie zondag naar de grote middelen. Niet minder dan 56 jongeren, vooral allochtonen uit het Antwerpse, werden door de politie opgepakt en voor verhoor meegenomen.Het was een niet alledaags gezicht, zondagnamiddag op en rond het recreatiedomein. Politieagenten zochten onder de duizenden zonnekloppers naar de verantwoordelijken voor de rellen van zaterdagavond. Voor de ingang van het park had een uitgebreide politiemacht postgevat, mét overvalwagens. Bussen van De Lijn die uit Antwerpen kwamen, werden aan de halte in de Vossekotstraat door de politie tegengehouden. De inzittenden werden één na één gecontroleerd op het bezit van verboden wapens.
De politie ging ook de identiteit van de allochtone jongeren na. Wie zich verdacht gedroeg, kreeg plastic boeien om zijn polsen en moest op zijn knieën tegen een politievoertuig plaatsnemen. De controles namen flink wat tijd in beslag en zorgden voor tumult in de bloedhete bussen. Het kwam tot schermutselingen met de politie toen jongelui probeerden te vluchten. Bij momenten was de spanning te snijden.De politieactie kwam er op vraag van burgemeester Freddy Willockx (sp.a). Die wenste dat er krachtig werd opgetreden tegen de relschoppers van zaterdagavond. Bij incidenten tussen een groep van een honderdtal Antwerpse migrantenjongeren en andere bezoekers van De Ster liepen toen drie personen messteken op, van wie één een steek in de buik. Aan de rellen ging een lange reeks klachten vooraf over pesterijen, diefstallen en gebruik van geweld tegenover onschuldige zonnebaders.
teringhonden weer ...
dacht al dat er helemaal niks over gezegd ging worden in de media...
zaterdagavond hadden een paar vrienden van me al uitgebreid verslag gemaakt van de heldendaden van onze kutmarokkaantjes...
gezin met twee dochters werd volledig geterroriseerd door zo'n 20 van die honden nadat de twee meisjes niet met ze wilden gaan zwemmen...
toen de vader opkwam voor z'n dochters werd hij flink in elkaar gemept...
en toen andere bezoekers opkwamen voor het gezin kreeg je meteen het wereldwijd bekende tafereel van druk bellende Marokkaantjes die hun familie, vrienden, vage kennissen en AEL-aanhangers mobiliseerden...
niemand was nog veilig ... iedereen werd lastig gevallen en zelfs de komst van de politie was niet voldoende om de rest van de dag te redden...
nou dachten wij gisteren ook even te gaan zwemmen daar, maar zijn daar nooit aangekomen door de gigantische files die ontstonden bij het controleren van elke bezoeker ...
Het maakt niet uit of het nou in Nederland of België is ... Frankrijk of Spanje ... 't is altijd hetzelfde verhaal ...
Hoe dan ook, je zou ze toch......
quote:ik weet wat erger is ...
Op maandag 2 juni 2003 11:24 schreef Strolie75 het volgende:
Goh, ik weet niet wat erger is, zulke berichten of dat me het helemaal niet meer verbaast.
quote:nee want 'thuis' moeten ze nix flikken want daar worden ze zwaar aangepakt.
Op maandag 2 juni 2003 11:24 schreef VaLkyRie het volgende:
Tis inderdaad overal hetzelfde met die groepen migrantenjongeren. Ik vraag me af waar het nou aan ligt, is het de cultuur die ze meenemen vanuit marokko? Of is het een eigen jongerencultuurtje waar ze zich massaal in schikken?Hoe dan ook, je zou ze toch......
tis gewoon 1 grote speeltuin hier (of in Belgie) voor hun.
quote:Heel simpel, sterke groepsdrang en ze weten dat ze er mee wegkomen. Consequenties zijn er nauwelijks door de softe aanpak. Er zal wel weer een dialoog volgen, een sociaal werker mag over 6 maanden weer een rapport presenteren waarin staat dat het allemaal wel meevalt en alleen maar zorgt voor een negatieve beeldvorming. De "Cohen"-methode dus.
Op maandag 2 juni 2003 11:24 schreef VaLkyRie het volgende:
Tis inderdaad overal hetzelfde met die groepen migrantenjongeren. Ik vraag me af waar het nou aan ligt, is het de cultuur die ze meenemen vanuit marokko? Of is het een eigen jongerencultuurtje waar ze zich massaal in schikken?
quote:Uiteraard, want die meisjes hadden gewoon mee moeten gaan en zich door 20 opgefokte allochtonen in het water moeten laten aanranden.
Op maandag 2 juni 2003 11:25 schreef realist_ik het volgende:
mensen die zulke berichten minimaliseren of sterker nog, de schuld gaan zoeken bij de intolerante autochtone zonnebader ...
quote:Mja das in veel gevallen wel waar inderdaad. Ik erger me de laatste tijd ook dood aan alle lonsdale harry's die daarmee willen laten zien dat ze toch wel ietwat extremer rechts zijn. Maar ik kan het ook wel begrijpen, zulke reacties kunnen niet uitblijven als de "gasten" in ons land zich gaan gedragen als kwasten.
Op maandag 2 juni 2003 11:26 schreef _GdR_ het volgende:[..]
nee want 'thuis' moeten ze nix flikken want daar worden ze zwaar aangepakt.
mja totdat ze kennis maken met het nederlandse rechtssyteem.tis gewoon 1 grote speeltuin hier (of in Belgie) voor hun.
quote:niet lang, want je mag natuurlijk niks zeggen over allochtonen.
Op maandag 2 juni 2003 11:26 schreef rogiernota het volgende:
hmmmm hoe lang zou het nog duren tot een slotje?
En zou je dit bericht dan hier neer gezete hebben. Ik denk het niet.
quote:Uiteraard, wat denkt die vader wel ... tsss ... beetje die jochies aanspreken op hun gedrag ...
Op maandag 2 juni 2003 11:28 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Uiteraard, want die meisjes hadden gewoon mee moeten gaan en zich door 20 opgefokte allochtonen in het water moeten laten aanranden.
quote:Wat lopen jullie toch allemaal verontwaardigd te janken ?
Op maandag 2 juni 2003 11:29 schreef _Administr8or_ het volgende:[..]
niet lang, want je mag natuurlijk niks zeggen over allochtonen.
Want dan is het gelijk discriminatie
quote:ja dat is ook zo.
Op maandag 2 juni 2003 11:29 schreef ook_gek het volgende:
En wat als blanken dit gedaan hadden?
Zou je dan roepen kut blanken. Allemaal de zee in??En zou je dit bericht dan hier neer gezete hebben. Ik denk het niet.
quote:Kijk het leuke hiervan is, dat dat gewoon heel erg hypothetisch is en eigenlijk niet voorkomt. Of je moet nu voetbalrellen erbij gaan halen...
Op maandag 2 juni 2003 11:29 schreef ook_gek het volgende:
En wat als blanken dit gedaan hadden?
Zou je dan roepen kut blanken. Allemaal de zee in??En zou je dit bericht dan hier neer gezete hebben. Ik denk het niet.
[Dit bericht is gewijzigd door Fliepke op 02-06-2003 11:31]
het cultuurverschil tussen hun strenge islamitische staat en het tolerante nederland is dermate groot dat ze gaan denken dat ze alles kunnen maken.. dat is 't voornaamste probleem.
wat ik echter niet begrijp is dat het bij een forse groep jongeren mis gaat terwijl er ook voorbeelden zijn van allochtonen die wél goed met onze cultuur om kunnen gaan en zelfs aan de universiteit studeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |