Hoe werkt het:
1. Download Bittorent: http://osdn.dl.sourceforge.net/bittorrent/bittorrent-3.2.1.exe (Het lijkt alsof er niks is gebeurt na de install, maar bittorent staat er toch op).
2. Ga naar een bittorent website en klik er aan wat je wilt hebben: http://members.chello.nl/p.wiersema/
3. Download het *.Bittorent en je download zal starten, en erg snel
De snelheid is dus een groot voordeel, ook de kwaliteit is erg goed. Het enige nadeel is dat het aanbod een stuk minder is dan bij het eDonkey netwerk, maar dat zal nog wel komen
screenshot:
AUB geen directe links plaatsen naar bitorrents ivm een slotje.
quote:net gedownload en geïnstalleerd, ad-aware draait...
Op maandag 2 juni 2003 00:17 schreef Lucille het volgende:
Heb je al Ad Aware gedraait om te zien of er zooi meekomt bij de installatie?
quote:Dan wacht ik nog ff af.
Op maandag 2 juni 2003 00:18 schreef Phuturistixxx het volgende:[..]
net gedownload en geïnstalleerd, ad-aware draait...
quote:Gebruik jij het?
Op maandag 2 juni 2003 00:22 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Geen probs met spaaaaiwer in Biitorrent
quote:Dat wordt even koffie halen en wachten
Op maandag 2 juni 2003 00:18 schreef Phuturistixxx het volgende:[..]
net gedownload en geïnstalleerd, ad-aware draait...
quote:
Op maandag 2 juni 2003 00:22 schreef Swetsenegger het volgende:
bittorent roeleert heb ik me laten vertellen
Alleen is het aanbod niet zo goed als bij edonkey. Voor de afleveringen van de simpsons heb ik lang moeten zoeken. Maar als je het gevonden hebt dan download je ook op volle toeren
quote:Ik wacht met installeren
Op maandag 2 juni 2003 00:24 schreef Phuturistixxx het volgende:
wil ik twee keer iets willekeurigs downloaden, krijg ik allebei de keren "failed" te zien meteen
quote:Ja, met redelijke tevredenheid. Alleen de nieuw geleverde zooi is snel....als de release wat ouder is dan upload je meer dan je downed (ratio 1:4) op zich niets mis mee maar het progsel claimt gerust je hele bandbreedte, dus lastig andere dingen doen. Er is een enigzins configureerbare client maar dat is te beperkt nog.
Op maandag 2 juni 2003 00:22 schreef static het volgende:[..]
Gebruik jij het?
Dus voor nieuw spul
Voor oud spul
Mijn ervaring
bladiebla
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 02-06-2003 00:26]
quote:Je download is direkt je share
Op maandag 2 juni 2003 00:26 schreef kiw het volgende:
kan iemand vertellen hoe het p2p netwerk precies in zn gang gaat?
ik bedoel, er moet evenveel geupload worden als gedownload met de andere netwerken, anders klopt er namelijk niets van
hoe zit dat bij deze? ik kan me niet voorstellen dat je alles zomaar zo snel binnen kan halen..
quote:Zit er dan geen optie in van bandbreedte afknijpen en zo. Als iemand full speed kan downloaden dan komt er soms van zelf websurfen ook niet veel meer terecht. En hoe zit dat dan met Supernodes? Kan je dat soort opties wel instellen (uitzetten dus)? Of werkt het op een ander principe?
Op maandag 2 juni 2003 00:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik begreep wel dat downloaden ook direkt sharen is
quote:Dat wilde ik ook net weten, en je antwoord ?
Op maandag 2 juni 2003 00:27 schreef Lucille het volgende:[..]
Zit er dan geen optie in van bandbreedte afknijpen en zo. Als iemand full speed kan downloaden dan komt er soms van zelf websurfen ook niet veel meer terecht. En hoe zit dat dan met Supernodes? Kan je dat soort opties wel instellen (uitzetten dus)? Of werkt het op een ander principe?
echt veel animé
's ff proberen...
Bittorrent kreeg de schuld ervan dat de release van Centropy zo snel en goed te verkrijgen was.
Maar verder prima proggie en geen spyware !
quote:Klopt dat is het voordeel, maar ik heb netlimit aan staan om d4e upload van bittorent op 5kb/s te zetten, anders slibt mijn verbinding op de 1 of andere manier dicht....
Op maandag 2 juni 2003 00:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik begreep wel dat downloaden ook direkt sharen is
Hoe het nou zo snel kan gaan vroeg ik me dus ook af.....
Maarja op kazaa haal je toch ook altijd volle poele...
Voor meer info de officieele site van bittorent: http://bitconjurer.org/BitTorrent/
quote:dat is bij edonkey netwerk ook zo, maar dat is toch baggertraag.
Op maandag 2 juni 2003 00:27 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Je download is direkt je share
quote:Bij edonkey is het toch niet TIJDENS het downloaden al sharen?
Op maandag 2 juni 2003 00:32 schreef kiw het volgende:[..]
dat is bij edonkey netwerk ook zo, maar dat is toch baggertraag.
waarom zou dit zo veel beter werken?
quote:jewel, tenminste bij emule wel...
Op maandag 2 juni 2003 00:34 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Bij edonkey is het toch niet TIJDENS het downloaden al sharen?
quote:jawel.
je downloadt stukjes bestand... zodra een stukje binnen is, wordt het direct geshared.
Bij kazaa moet het hele bestand binnen zijn...
quote:Boeie try it, ze zult versteld staan van de snelheid die je haalt
Op maandag 2 juni 2003 00:32 schreef kiw het volgende:[..]
dat is bij edonkey netwerk ook zo, maar dat is toch baggertraag.
waarom zou dit zo veel beter werken?
quote:Jawel, als je 1 part(600 mb is 50 parts gok ik) binnen hebt begin ja al met sharen. MAar bij edonkey komt je meestal in de wachtrij te staan (vaak op nummer +200), maar waarom hier geen wachtrij is, geen idee
'k zie liever niet dat 'ie non-stop aan het downloaden is, zodra de pc aanstaat. Dat 'ie zich lekker in je systeem nestelt, zonder dat je 'm kan sluiten, zeg maar...
quote:Daarover hoef je je bij open-source projecten zover ik weet nooit zorgen te maken, hoor...
Op maandag 2 juni 2003 00:17 schreef Lucille het volgende:
Heb je al Ad Aware gedraait om te zien of er zooi meekomt bij de installatie?
Ik zal zelf trouwens ook wel een keer naar Bittorrent gaan kijken, gezien de goede verhalen die ik daar tot nu toe over heb gehoord.
Vraagje aan de moderators, trouwens: wat zou er mis zijn met het posten van Bittorent-links naar legale downloads, zoals bijvoorbeeld movie-trailers, gratis demo's, open-source software, freeware, etc? We zouden legale websites daarmee juist een dienst bewijzen, omdat we zo hun servers zouden ontlasten.
quote:Omdat voor moderators niet te controleren valt of 't wel legaal is. kortom: links mogen gewoon niet.
Op maandag 2 juni 2003 00:44 schreef motown het volgende:[..]
Daarover hoef je je bij open-source projecten zover ik weet nooit zorgen te maken, hoor...
Ik zal zelf trouwens ook wel een keer naar Bittorrent gaan kijken, gezien de goede verhalen die ik daar tot nu toe over heb gehoord.
Vraagje aan de moderators, trouwens: wat zou er mis zijn met het posten van Bittorent-links naar legale downloads, zoals bijvoorbeeld movie-trailers, gratis demo's, open-source software, freeware, etc? We zouden legale websites daarmee juist een dienst bewijzen, omdat we zo hun servers zouden ontlasten.
Niet voor kazaa, niet voor edonkey2000-style p2p, dus ook niet voor bittorent.
quote:
Op maandag 2 juni 2003 00:40 schreef Jordy-B het volgende:
kan je het programma ook uitzetten?'k zie liever niet dat 'ie non-stop aan het downloaden is, zodra de pc aanstaat. Dat 'ie zich lekker in je systeem nestelt, zonder dat je 'm kan sluiten, zeg maar...
quote:google bleek best 'n goeie hulp.
Op maandag 2 juni 2003 00:50 schreef Poepoog het volgende:
tjessus waar kan je nou shit vinden zeg
quote:Dat is bij edonkey/emule toch ook en toch krijg je(ik) daar bij zu'n lang zal ze leven niet meer dan 20kb/s, dus dat is niet de truc.
Op maandag 2 juni 2003 00:48 schreef RIVDSL het volgende:
Volgens mij is de truuk bij dit programma dat veel mensen hun pc 's nachts aan gooien om te downloaden. Als de download dan klaar is, sluit hij niet het venster, maar blijft hij lekker door sharen.
Overigens heb ik op dit progje downloads gehad van 180 kb/s wat gewoon het maximum is bij mijn chello verbinding. En ook mijn ervaring is dat het alleen goed is voor nieuwe zooi.
quote:kan je het ding uitzetten?
Op maandag 2 juni 2003 00:52 schreef Da_Koen het volgende:[..]
Dat is bij edonkey/emule toch ook en toch krijg je(ik) daar bij zu'n lang zal ze leven niet meer dan 20kb/s, dus dat is niet de truc.
En emule houdt gewoon op als je 'm uitzet... en gebruikt ook niet meer bandbreedte als je verder niets doet met je PC... laat 'ie iig niet zien in de statistieken.
quote:Als je op "kruisje" of "cancel" klikt dan stopt ie(met downloadn en uploaden, het progje kapt gewoon). Laterna kun je je downloads weer resumen (Al is dat vandaag een keer mislukt, 1 gig voor niks gedownload sorry planet
Op maandag 2 juni 2003 00:53 schreef Jordy-B het volgende:[..]
kan je het ding uitzetten?
En emule houdt gewoon op als je 'm uitzet... en gebruikt ook niet meer bandbreedte als je verder niets doet met je PC... laat 'ie iig niet zien in de statistieken.
quote:Ja, maar wacht even.
Op maandag 2 juni 2003 00:47 schreef Jordy-B het volgende:[..]
Omdat voor moderators niet te controleren valt of 't wel legaal is. kortom: links mogen gewoon niet.
Niet voor kazaa, niet voor edonkey2000-style p2p, dus ook niet voor bittorent.
Stel er is een topic wat gaat over (ik noem een voorbeeld) de trailer van Matrix: Revolutions. Een van de posters plaatst vervolgens een Bittorrent-link naar de trailer in dat topic.
Iedereen gaat er dan gewoon van uit dat het een trailer is en niet bijvoorbeeld een illegale kopie van Photoshop. Dat verwachten ze ook niet als ze het downloaden. Dat is dus geen effectieve manier om illegale software te verspreiden, want niemand verwacht het daar aan te treffen en niemand die erop klikt is er dan ook bewust naar op zoek. Bovendien is toch meestal ook aan het domeinnaam in de link te zien of de link naar een dubiezue site verwijst of niet?
Alternatief zou zijn om een link te geven naar een site waarop die Bittorrent-link zich bevindt, maar geef toe dat het verrekte handig zou zijn als we direct vanaf het forum op een Bittorrent-link konden klikken voor legale dingen, zoals trailers! Kunnen de moderators daar dus niet iets pragmatischer in zijn?
Edit: laat maar.
Snelheid hangt ook af van je upload snelheid btw.
Spyware en virussen zitten er niet bij btw.
quote:De matrix-trailer staat gewoon bij apple op de site
Op maandag 2 juni 2003 02:03 schreef motown het volgende:[..]
Ja, maar wacht even.
Stel er is een topic wat gaat over (ik noem een voorbeeld) de trailer van Matrix: Revolutions. Een van de posters plaatst vervolgens een Bittorrent-link naar de trailer in dat topic.
Iedereen gaat er dan gewoon van uit dat het een trailer is en niet bijvoorbeeld een illegale kopie van Photoshop. Dat verwachten ze ook niet als ze het downloaden. Dat is dus geen effectieve manier om illegale software te verspreiden, want niemand verwacht het daar aan te treffen en niemand die erop klikt is er dan ook bewust naar op zoek. Bovendien is toch meestal ook aan het domeinnaam in de link te zien of de link naar een dubiezue site verwijst of niet?
En 't is ook zóó handig dat iedereen die dat wil zien, dan maar Bittorent moet installeren... Komt bij dat een Bittorent niet vreselijk betrouwbaar is, qua snelheid en beschikbaarheid...
quote:sites met zulke links zijn al helemáál uit den boze.
Alternatief zou zijn om een link te geven naar een site waarop die Bittorrent-link zich bevindt, maar geef toe dat het verrekte handig zou zijn als we direct vanaf het forum op een Bittorrent-link konden klikken voor legale dingen, zoals trailers! Kunnen de moderators daar dus niet iets pragmatischer in zijn?
Als ik nu bijvoorbeeld "sharereactor" zou zeggen, zou Lucille helemaal flippen, joh.
quote:Welke ratio dan? Ik heb 5 up, 80 down.........
Op maandag 2 juni 2003 03:23 schreef DaMayan het volgende:
Snelheid hangt ook af van je upload snelheid btw.
quote:oh nog 1 dingetje, kun je je max upload zelf instellen?
Op maandag 2 juni 2003 09:44 schreef Da_Koen het volgende:[..]
Welke ratio dan? Ik heb 5 up, 80 down.........
Dus ik denk dat het er niet van afhankelijk is.
Maarrrrr.... de downloads die ik erin gezet heb, blijven op pauzed staan, ook als ik resume doe.
Iemand enig idee ?
quote:Ik gebruik er netlimit voor, mijn upload staat dus op 5kb/s, zodat ik ook nog goed kan internetten.
Op maandag 2 juni 2003 11:00 schreef kiw het volgende:[..]
oh nog 1 dingetje, kun je je max upload zelf instellen?
bij emule kan dat, maar dan vreet het ook weer stukje download snelheid, maar het gaat erom als ik upload, dan gaat de rest van internet ook zo traag, niet normaal meer, maar kan dat ermee?
Bij mij blijven de downloads pauzed, is dit normaal, of zouden ze direct moeten beginnen
quote:Is niet normaal, probeer de originele bottorrent eens, daarme werkt het perfect.
Op maandag 2 juni 2003 11:53 schreef speedy_gonzalez het volgende:
Bij mij blijven de downloads pauzed, is dit normaal, of zouden ze direct moeten beginnen
quote:Apple betaalt ook voor de bandwidth en bij grote drukte is de boel niet vooruit te branden. Bij Bittorrent is het juist omgekeerd: hoe meer downloaders, hoe meer uploaders.
Op maandag 2 juni 2003 08:02 schreef Jordy-B het volgende:[..]
De matrix-trailer staat gewoon bij apple op de site
quote:Het schijnt toch goed genoeg te werken, gezien de succesverhalen die ik links en rechts hoor.
En 't is ook zóó handig dat iedereen die dat wil zien, dan maar Bittorent moet installeren... Komt bij dat een Bittorent niet vreselijk betrouwbaar is, qua snelheid en beschikbaarheid...
[..]
quote:Zucht... Je staat er zo te zien niet eens bij stil dat er ook legale doeleinden zijn voor dit soort software.
sites met zulke links zijn al helemáál uit den boze.Als ik nu bijvoorbeeld "sharereactor" zou zeggen, zou Lucille helemaal flippen, joh.
Ik weet best dat er legale doeleinden zijn.
Probleem is alleen dat die bijna nooit gebruikt worden, èn dat het slecht te controleren is voor de modjes. Als jij dat nou 'ns een keer in die hersentjes van je zou opslaan, dan is deze discussie iig beëindigd.
quote:Helaas zijn er inderdaad veel goede sites uit de lucht, echt balen.
Op maandag 2 juni 2003 00:30 schreef Caedes het volgende:
Bittorrent is een aanrader echt. Alleen laatste tijd zijn bijna alle sites met goede links dicht gegooid omdat er veel slechte berichten over Bittorrent zijn geweest tijdens de release van Matrix: Reloaded.Bittorrent kreeg de schuld ervan dat de release van Centropy zo snel en goed te verkrijgen was.
Maar verder prima proggie en geen spyware !
Ik gebruik Bittorent al een tijdje, naar alle tevredenheid.
Ik kan rustig meerdere downloads via Bittorent hebben ( en dus ook uploads ) en nog rustig verder surfen ed, geen extreme bandbreedte problemen hier
quote:nee
Op vrijdag 6 juni 2003 01:05 schreef speedy_gonzalez het volgende:
links mogen hier niet geplaatst worden he?
quote:Je kunt het wel afknijpen met de Experimental BitTorrent...
Op maandag 2 juni 2003 00:27 schreef Lucille het volgende:[..]
Zit er dan geen optie in van bandbreedte afknijpen en zo. Als iemand full speed kan downloaden dan komt er soms van zelf websurfen ook niet veel meer terecht. En hoe zit dat dan met Supernodes? Kan je dat soort opties wel instellen (uitzetten dus)? Of werkt het op een ander principe?
quote:Je moet wachten... het duurt altijd een tijdje... althans bij mij.
Op vrijdag 20 juni 2003 21:54 schreef static het volgende:
Nog een pohing gewaagd, maar ik blijf op de 4Kb download zitten.
quote:Omdat er nu nog een gezonde verhouding aanbieders/downloaders is. Zodra de leechters komen wordt het hetzelfde als emule.
Op maandag 2 juni 2003 00:37 schreef Da_Koen het volgende:MAar bij edonkey komt je meestal in de wachtrij te staan (vaak op nummer +200), maar waarom hier geen wachtrij is, geen idee
De populariteit van emule doet emule zelf de das om.
Het hele principe is hierop gebaseerd,... door niet te sharen belemmer je de groei.
quote:Voor zover ik weet werken de leechers niet bij emule
Op vrijdag 20 juni 2003 23:15 schreef CoReTeX het volgende:[..]
Omdat er nu nog een gezonde verhouding aanbieders/downloaders is. Zodra de leechters komen wordt het hetzelfde als emule.
De populariteit van emule doet emule zelf de das om.
Opzich werkt bittorent best aardig, ben nu een soundtrack aan het downloaden en die gaat 20kbs met 7kbs upload, deze snelheden kunnen niet hoger omdat ik al me max van BW gebruik
Ben 7 uur aan het proberen geweest om een beetje snelheid te krijgen (omdat, zoals hier werd gezegt, je eerst even een tijdje moest wachten tot je op volle snelheid kon downloaden).
Maar na 7 uur heb ik 26 Mb gedownload en 270 geupload.
Nu ligt ie dus in de prullenbak!!
quote:Ik haal toch nog alle seasons van the simpsons binnen met 80 kb/s.........
Op vrijdag 27 juni 2003 23:20 schreef maarteniscrazy het volgende:
Wat eenprogramma zeg!!!
Ben 7 uur aan het proberen geweest om een beetje snelheid te krijgen (omdat, zoals hier werd gezegt, je eerst even een tijdje moest wachten tot je op volle snelheid kon downloaden).
Maar na 7 uur heb ik 26 Mb gedownload en 270 geupload.
Nu ligt ie dus in de prullenbak!!
quote:Nou 20 uur vond ik het wel welletjes.
Op vrijdag 20 juni 2003 23:07 schreef Tha_TE het volgende:[..]
Je moet wachten... het duurt altijd een tijdje... althans bij mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |