abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 februari 2001 @ 10:25:29 #76
2432 Nimue
keep your magic
pi_754006
Mijn oprechte condoleances Verbal, rot voor je. Ik ga voor Nico of Sigrid en ik weet het echt niet. Ik ben zo benieuwd!
It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
  maandag 19 februari 2001 @ 10:49:37 #77
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_754053
quote:
Op 19 februari 2001 10:13 schreef EyE het volgende:
*get ready for AHA-erlebnis
Er zit vast iets in de foto!
geen gephotoshop mensen, die foto kunnen ze toch ook na afloop hebben gemaakt?
volgens mij hebben wij in de eerste aflevering gezien dat de foto gemaakt werd.
Of ben ik nu malende?
wat moet ik hier nu neerzetten?
  maandag 19 februari 2001 @ 10:56:18 #78
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_754060
Ik ga voor Yvonne!

In de vooruitblik was te zien dat ze in het midden staat bij de bekendmaking en ze heeft toch wel bij heel veel mislukte opdrachten een vinger in de pap gehad!

Back in town
  maandag 19 februari 2001 @ 12:27:33 #79
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_754288
quote:
Op 19 februari 2001 10:13 schreef EyE het volgende:
*get ready for AHA-erlebnis
Er zit vast iets in de foto!
geen gephotoshop mensen, die foto kunnen ze toch ook na afloop hebben gemaakt?
Volgens mij kan hij niet na afloop zijn gemaakt. Sterker nog: Ik dacht dat het bij de vorige series zo was dat degenen die voor de laatste aflevering waren afgevallen, bij de bijeenkomst (wordt de week na de laatste aflevering uitgezonden) nog steeds niet wisten wie de Mol was.
Wat ik dus wil zeggen is: Volgens mij hebben de kandidaten elkaar na hun vertrek uit Schotland niet meer gezien.

En dan nog even een reactie op het verhaal van Easy-going over of Nico als hij de Mol was, zijn opdracht nu wel of niet zou moeten uitvoeren:

Ik ben het met je eens dat iedereen er gevoegelijk van uit kon gaan dat Yvonne de hare wel zou doen. Maar het is wel zo dat de kandidaten van elkaar niet wisten of de anderen hun opdracht hadden volbracht (de Mol wel natuurlijk, maar de andere 2 niet).
Tja, als Nico de Mol is, en hij dus geweten zou hebben van Doortjes weigering, maakte het eigenlijk niet veel uit wat hij zou doen, maar misschien was het dan inderdaad wel verstandiger geweest om het van Yvonne te laten afhangen.
Ik moet zeggen dat het me eigenlijk wel verbaasde dat Nico die messenwerp-opdracht zo snel besloot te doen. En dat voor iemand die achterin de auto bang werd toen Dan reed!

Maar ja, mijn gevoel zegt dus nog steeds: 'Yvonne'. Als mol had ze er meer aan gehad om haar opdracht te weigeren, maar dat was natuurlijk wel heel erg verdacht geweest! We zullen zien...

Ik vraag me trouwens af of er gesjoemeld is met de stemming over de vertrouwenspersoon. Er zou wel een groot risico zijn dat de kandidaten er achter kwamen.
De vertrouwenspersoon zou namelijk minstens 2 stemmen moeten hebben gehad en kon niet op zichzelf stemmen (toch??). Stel nu dat bijv. Nico en Yvonne het er over hebben en elkaar vertellen dat ze allebei niet op Sigrid gestemd hebben, dan zouden ze daar natuurlijk snel conclusies uit (kunnen) trekken. Dat is..... tenzij ze tegen elkaar liegen natuurlijk...
Aaaaaargggghhhh!

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 19-02-2001 12:30]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 19 februari 2001 @ 20:01:32 #80
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_755508
* Dat foto-idee was weer een typisch voorbeeld van een Ah..,euh, ow-erlebnis
pi_757243
quote:
Op 19 februari 2001 12:27 schreef Jane het volgende:

En dan nog even een reactie op het verhaal van Easy-going over of Nico als hij de Mol was, zijn opdracht nu wel of niet zou moeten uitvoeren:

Ik ben het met je eens dat iedereen er gevoegelijk van uit kon gaan dat Yvonne de hare wel zou doen. Maar het is wel zo dat de kandidaten van elkaar niet wisten of de anderen hun opdracht hadden volbracht (de Mol wel natuurlijk, maar de andere 2 niet).
Tja, als Nico de Mol is, en hij dus geweten zou hebben van Doortjes weigering, maakte het eigenlijk niet veel uit wat hij zou doen, maar misschien was het dan inderdaad wel verstandiger geweest om het van Yvonne te laten afhangen.
Ik moet zeggen dat het me eigenlijk wel verbaasde dat Nico die messenwerp-opdracht zo snel besloot te doen. En dat voor iemand die achterin de auto bang werd toen Dan reed!

Ik vraag me trouwens af of er gesjoemeld is met de stemming over de vertrouwenspersoon. Er zou wel een groot risico zijn dat de kandidaten er achter kwamen.
De vertrouwenspersoon zou namelijk minstens 2 stemmen moeten hebben gehad en kon niet op zichzelf stemmen (toch??). Stel nu dat bijv. Nico en Yvonne het er over hebben en elkaar vertellen dat ze allebei niet op Sigrid gestemd hebben, dan zouden ze daar natuurlijk snel conclusies uit (kunnen) trekken. Dat is..... tenzij ze tegen elkaar liegen natuurlijk...
Aaaaaargggghhhh!

*Oeps dit ging even mis.

Wat ik wilde zeggen was:

Volgens mij maakte het wel uit of Nico het wel of niet zou doen, want ervan uitgaande dat Nico de Mol is, als hij had geweigerd was de opdracht mislukt, en dat is toch een opdracht van de Mol.

[Dit bericht is gewijzigd door easy-going op 20-02-2001 12:03]

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  dinsdag 20 februari 2001 @ 13:47:13 #82
1986 Jane
pi_757669
Ik ben het met je eens hoor, alleen vraag ik me af of de mol ook niet zou proberen de anderen een vrijstelling te onthouden.
Maar al met al geen sterke 'mollenactie' van Nico, dus hij valt derhalve ook voor mij af.

En dan nog even over de opdrachten die ze moesten doen en de volgorde waarin ze het moesten doen:
Alleen Sigrid kon hierop invloed uitoefenen. Zij bepaalde wie welke opdracht zou doen. Volgens mij plaatste ze wel ongeveer de juiste opdracht bij de juiste persoon, al kun je je achteraf afvragen of ze Nico en Doortje niet beter had kunnen omdraaien. Zou de Mol niet liever Doortje of Nico de laatste opdracht laten doen i.p.v. Yvonne, die toch alles durft?

pi_759086
Ook ik heb medelijden met Verbal, al was het alleen maar omdat gedeelde smart halve smart is. Met de week verdacht ik Doortje meer, zelfs zo erg dat ik Sigrid inruilde voor Doortje. En nu is ze naar huis. Het zal jullie dan ook niet verbazen dat ik weer terug ga naar Sigrid als Mol. Maar ik geef het toe, een kenner ben ik niet, een liefhebber blijf ik. Waarom dan niet Yvonne of Nico?
Billie zei het al (ik weet nog steeds niet hoe ik hiet moet kwoten, doe gerust een faq), door de preview voor volgende week. Door omstandigheden (noem het werk) heb ik pas vandaag gekeken. De drie finalisten staan op een rijtje, Angela spreekt dreigend: "zo meteen weten we wie de winnaar (beeld flitst langs Nico), de verliezer (lang shot van Yvonne) en de Mol is (close-up Sigrid) is". Of ik de verdere conclusies van Billie deel is een tweede maar dit was zo duidelijk.

Dat brengt ons ook bij de aftitelingsfoto. Eerder heb ik betoogt dat je wel 10 foto's kunt maken, telkens een ander in het midden. Maar als er, zoals anderen gezegd hebben< maar een foto is gemaakt, wat is er dan makkelijker dan de Mol centraal te plaatsen. Waar gaat het om? Wie is de Mol, wie staat er centraal op de foto? Sigrid.

Al mocht ik gelijk hebben, ik vind niet dat ik het Door had. Ik ben afgestapt van het idee dat Sigrid de Mol was. Te voorspelbaar leek het mij. Daarom ben ik er toch weer ingestonken en juist daarom is Mol een pracht programma.

Vrijdag kijk ik weer op video, ik ga naar Hannibal kijken. Het wordt hoe dan ook een aha-erlebnis. Is het Sigrid, dan dacht ik dat eerst ook. Is het een Nico of Yvonne, dan heeft de redactie weer gewonnen. Soms is televisie gewoon erg leuk.

Tsja?
pi_759293
ik had de namen en de winnaar/verliezer verkeerd om, maar wist niet meer precies hoe het was gezegd, alleen dat dat mij opgevallen was.
We bedoelen hetzelfde
pi_763157
Ok, waarschijnlijk zoek ik overal wat achter maar ik ben toch benieuwd wat jullie hiervan vinden. Vanochtend keek ik naar koffietijd (don't ask!) waar Angela te gast was. Op een gegeven moment wordt dan met haar haar agenda voor de komende week doorgenomen. Toen zei Angela dat ze zaterdag naar een groot feest ging die de winnaar van Wie is de Mol had georganiseerd. Er achteraan zei ze:...of de winnares. Zou dit een verspreking geweest zijn?
Rock 'n' roll, deal with it.
  donderdag 22 februari 2001 @ 17:00:38 #86
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_763939
Ik hoorde vandaag iets interessants.
Bij de boeken/taxi-opdracht van een paar weken terug, schijnt Yvonne drie keer met het juiste (oranje) boek in haar handen te hebben gestaan, maar pas de derde keer ineens de kaart te hebben gevonden.

ze was inderdaad te laat voor de taxi...

We weten het morgen....

V

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 23 februari 2001 @ 00:00:28 #87
593 sjak
Juffie Bloem
pi_765160
quote:
Op 22 februari 2001 14:42 schreef ka het volgende:
Ok, waarschijnlijk zoek ik overal wat achter maar ik ben toch benieuwd wat jullie hiervan vinden. Vanochtend keek ik naar koffietijd (don't ask!) waar Angela te gast was. Op een gegeven moment wordt dan met haar haar agenda voor de komende week doorgenomen. Toen zei Angela dat ze zaterdag naar een groot feest ging die de winnaar van Wie is de Mol had georganiseerd. Er achteraan zei ze:...of de winnares. Zou dit een verspreking geweest zijn?
JAJA, ik hoorde het ook!!!!
Nu ben ik dus overtuigd
Nico de winnaar en Sigrid de Mol.
Als Yvonne de Mol blijkt te zijn neem ik al mijn slechte opmerkingen over haar terug
Lekker douchen!
  vrijdag 23 februari 2001 @ 10:46:39 #88
1986 Jane
pi_765631
* Jane kan bijna niet wachten.....

Van wie hoorde je dat, Verbal? Van een insider of van een mede-kijker?

vrijdag 23 februari 2001 @ 10:56:49 #89
1986 Jane
pi_765666
En op de valreep toch nog even klagen over de officiele site:

Het is nu vrijdag, bijna 11.00 uur 's-ochtends en bij de laatste aanwijzing van vorige week staat nog steeds 'Deze aanwijzing wordt vrijdag onthuld'.
Welke vrijdag bedoelen ze? Als het vandaag is, zijn ze wel weer rijkelijk laat!

pi_766046
quote:
Op 23 februari 2001 10:56 schreef Jane het volgende:
En op de valreep toch nog even klagen over de officiele site:

Het is nu vrijdag, bijna 11.00 uur 's-ochtends en bij de laatste aanwijzing van vorige week staat nog steeds 'Deze aanwijzing wordt vrijdag onthuld'.
Welke vrijdag bedoelen ze? Als het vandaag is, zijn ze wel weer rijkelijk laat!

Het is nu half 1, en de aanwijzing is nog steeds niet onthuld. Zou het een hele duidelijke aanwijzing dit keer, waaraan we kunnen zien wie de Mol is????

nog een uurtje of 10 dan weten we het eindelijk

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_766074
Inderdaad reuze irritant, zit al uren te wachten op die aanwijzing *Jaja, Tink is niet goed wijs

Maar ze maken mij niets meer wijs: het is Sigrid en zo is het!

[edit: Of toch Nico..??? Weet het echt niet meer]

[Dit bericht is gewijzigd door Tinkerbell op 23-02-2001 12:38]

vrijdag 23 februari 2001 @ 13:11:03 #92
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_766233
Het is Yvonne!
Back in town
  vrijdag 23 februari 2001 @ 13:12:24 #93
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_766236
Ik wil trouwens hierbij even een zeer groot compliment geven aan de bedenkers en makers van dit programma. Ik heb er maar een woord voor: BRILJANT!
Back in town
pi_766319
Nou, hij is dan onthult, de laatste aanwijzing. Haal je daar uit dat het Yvonne is, Elbutre? Ik niet.. ik haal er helemaal niets uit, geloof ik.

Wachten tot vanavond maar dan.

vrijdag 23 februari 2001 @ 13:38:44 #95
1986 Jane
pi_766332
Ik heb hem ook net gezien. Niet echt wereldschokkend...
pi_766867
Ik wilde eerst een lang lulverhaal houden over het feit dat Sigrid de Mol zou moeten zijn... maar ik zag het licht en nu weet ik bijna 100 procent zeker dat Nico de Mol is!
De website verraad het gewoon. Je moet het gewoon even zien.

Okay... hier volgt de redenatie... De vorige stemronde was als volgt:

Doortje -> Nico
Sigrid -> Nico
Yvonne -> Wilde ze niet zeggen
Nico -> Sigrid

Doortje moest er uit. Dat wil dus zeggen dat, in het geval dat Nico de Mol is, Yvonne ook op Nico heeft gestemd. De drie dames hebben dan allemaal op Nico gestemd en degene met de meeste foutieve overige vragen moet dan vertrekken. Dat was helaas Doortje die maar 8 vragen goed had (waaronder dus de vraag 'Wie is de Mol' waarop ze 'Nico' heeft geantwoord).
Nico (de Mol) heeft alleen maar gezegd dat hij op Sigrid heeft gestemd, maar ondertussen stemde hij op zichzelf.

Okay dan nu de echte feiten van de website:

- In het laatste dagboek van de Mol staat dat Bier & Whisky een gevaarlijke combinatie is... en dat de Mol nooit geweten heeft dat er zo veel verschillende soorten Whisky was.

In het paspoort van Nico staat gewoon openlijk dat hij "Whisky & Bier" drinkt. Yvonne drinkt alleen wijn (en af en toe een biertje) en Sigrid drinkt alleen bier. Dat Yvonne alleen wijn drinkt komt ook in haar dagboek van week 5 terug waarin ze schreef dat ze een beetje duf en misselijk is van de wijn. Yvonne en Sigrid drinken geen Whisky. Nico wel.

Verder staat er in het paspoort van Nico dat hij geen orgaanvlees lust. In het Dagboek van de Mol staat de de Mol helemaal vergeten was dat 'Schotland zo ongeveer gelijk staat aan doedelzakken, kastelen en Haggis. Haggis is orgaanvlees! En in het Dagboek staat dat de Mol bijna spontaan vegetarier zou worden (net als Doortje)... "als hij het al niet was". Nou die laatste opmerking slaat natuurlijk op Doortje. Die is de Mol niet, dus die opmerking kunnen we negeren. Nico lust geen orgaanvlees. Hij moest orgaanvlees (haggis) eten. Zo'n opmerking in het Dagboek wijst alleen maar in zijn richting.

Dan zijn er nog de kleine dingen als de zoekopdracht in de bibliotheek. Er werd vrij duidelijk gezegd dat 'als je de taxi gemist had er een groot kruis op de grond zou staan'. Nico kwam terug naar de bibliotheek terwijl er geen kruis op de grond lag.
In het Dagboek van die week schrijft de Mol dat hij de pech had dat het druk was in de stad en dat er overal files stonden zodat bijna iedereen de Taxi heeft gehaald. De Mol had de pech dat er files waren, want als die er niet waren, dan was de taxi wel weg geweest als hij voor de tweede keer weer naar de taxistandplaats was gegaan.

En dan nog een opmerking van Yvonne die zei dat Nazife 10 minuten lang Nico probeerde te bellen, maar alsmaar een in-bezet-toon kreeg. Nico wijt het aan 'slecht ontvangst'. Yeah right.

Verder zegt Doortje dat Nico de enigste was die tegen de stroom in peddelde toen ze op het vlot zaten en naar de boei moesten varen om het geld op te pikken.

En dan nog meer bewijs.. ahum. Nico heeft de eerste avond geen oog dicht gedaan schreef hij in z'n dagboek. Die avond moesten ze in een tent slapen en de volgende ochtend was een van de branders weg! Tja, als je toch geen oog dicht hebt gedaan dan kun je net zo goed een brander verstoppen.

Ik denk dus dat Nico het is. En tot op het moment dat ik op deze post wilde reageren dacht ik dat het Sigrid was. Ik had al een compleet betoog klaar om Sigrid er van te beschuldigen dat ze de Mol is, maar nu ik van deze simpele dingen zie zoals dat Haggis gedoe en die Whisky & Bier combinaties... blijft er alleen Nico over.

Dit zou ook verklaren waarom er geen dagboeken van Yvonne meer worden vrijgegeven, want zij beschuldigde de laatste paar keren steeds Nico. En in de chat met Dan zei hij (lachend) dat hij contact nog contact had met Yvonne en dat hij hoopte dat zij zou winnen. Tuurlijk... dat hij het 'hoopte' slaat nergens op, want in dezelfde chat vertelde hij dat hij ook al wist wie er gewonnen had...

Maar goed, straks heb ik het helemaal mis en is het toch Yvonne of Sigrid. Ik kijk in ieder geval heel erg uit naar de ontknoping.

Sex is like Nokia: Connecting People
  vrijdag 23 februari 2001 @ 15:56:07 #97
593 sjak
Juffie Bloem
pi_766903
Nou hoor CJ
Ik had mezelf net overtuigd dat het Sigrid was en nu kom je hiermee

Ik weet het niet meer, ik geef het op. Komt er zo ook nog iemand met een uitgebreide uiteenzetting waarom Yvonne de Mol is?
Dan kan ik me daar alvast mentaal op voorbereiden. De crisis is nabij

Lekker douchen!
  vrijdag 23 februari 2001 @ 16:40:07 #98
374 beelzebub
master of disaster
pi_767019
Gruwel mee met dit scenario, Nico de verliezer, Sigrid de Mol, en winnaar Yvonne, yikes!

Afgaande op wat kleine aanwijzingen links en rechts ga ik voor deze horror. Ik kan ze hier wel allemaal neerzetten, maar mijn sapje(sorry de thee was op) zegt dit. Als de mol eerlijk was viel Nico al na het eerste dagboek af. Yvonne is mij teveel prestatiegericht en veel dingen gingen ook goed. Ik noem het doedelzakspelen, had ze makkelijk kunnen verkloten, dat doolhof toen ze die anderen moest stoppen, dat gooien van dat sleuteltje naar Sigrid, dat was een risico, kon ze makkelijk ff ergens anders mikken.

Enne Sigrid is niet alleen onhandig, ze speelt dat ook. Hoe kan je nou in godsnaam de sleutel van je kistje afbreken, daar moet je wel heel sneaky voor zijn. En dan heb ik 't nog niet over die navigatie opdracht waarmee ze die anderen met de fiets moest binnenhalen...

Vanavond zullen we het weten.

vrijdag 23 februari 2001 @ 16:52:05 #99
593 sjak
Juffie Bloem
pi_767075
Dank je Beelzebub
Die argumenten van CJ baseerden nergens op toch?
Iedereen weet toch dat Sigrid de Mol is.
Of toch Yvonne?
* sjak leest stukje van CJ nog eens door
Tja, daar zit eigenlijk toch ook wel wat in.
Of zou dan toch Gerda de Mol zijn?
Nee, nee het is Dan ik voel het.

HELP, hoe lang nog?????????

Lekker douchen!
pi_767274
Hmmf. Ik ga toch nog steeds voor Nico.

Dat gedoe met Bier & Wijn en orgaanvlees is voor mij gewoon doorslaggevend.

Yvonne valt zowiezo af, want zij had geen moeite om het konijn te slachten in het begin. In het dagboek van de Mol staat toch duidelijk bij het Haggis-gedoe dat de Mol bijna spontaan vegetarier zou worden. Nou, als je een konijn kan slachten dan heb je ook zeker geen moeite met haggis.

[Dit bericht is gewijzigd door CJ op 23-02-2001 17:37]

Sex is like Nokia: Connecting People
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')