abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10879009
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 14:44 schreef beeer het volgende:
Ik begrijp dus dat deze vrouw zich bezighield - hoe weet ik niet precies - met allerlei beroemde mannen uit het rijk der Habsburgers.
Zeker, maar zij deed dat evenzeer nadat het rijk der Habsburgers ten einde was gekomen.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  woensdag 4 juni 2003 @ 16:25:54 #202
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10881934
Ik vind het gans niet eenvoudig, heer ¨

Focus nog maar wat op de heren: zaten daar bekende schrijvers bij?

Slaapt winter
en zomer
pi_10887518
Er zaten twee wereldberoemde schilders bij, een werelberoemde componist, alsmede een iets minder beroemde componist, een wereldberoemde architect en een iets minder beroemde schrijver. Voor allen fungeerde zij, behalve als echtgenote/minnares, ook als muze. Zij wist zelfs een priester en hoogleraar theologie te verleiden, die niet beter wist dan een mis voor haar op te dragen! Voor het overige verkeerde zij in de hoogst denkbare culturele kringen, bestaande uit wereldberoemde componisten, auteurs, wetenschappers, enzovoorts.
pi_10894974
Dit moet Fogerty zijn.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
  donderdag 5 juni 2003 @ 01:02:28 #205
19139 plunk
einfach negieren.
pi_10896191
Gokje. Is het Alma Mahler?
Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei.
pi_10897689
En Plunk gokt goed. Alma Mahler (Wenen 1879 - New York 1964), femme fatale van het kunstzinnige Wenen, was onder meer getrouwd met Gustav Mahler en had voorts langdurige relaties met Gustav Klimt, Alexander Zemlinski, Walter Gropius en Oskar Kokoshka, terwijl ook lieden als Alban Berg naar haar gunsten dingden. Het fotootje dat ik plaatste doet haar geen recht. Daarom een fraaiere:

pi_10897777
Antropologie voor Beginners deel 4

De neger

De neger is de favoriete mensensoort van de cursusleider. Negers hebben een donkere huid, een platte neus en dikke lippen. Ze zijn erg dom. Daardoor zijn ze niet in staat iets duurzaams op te bouwen en dus hebben ze altijd honger. Ze kunnen wel goed dansen en heel hard lopen. Ook zijn ze geschikt om als slaaf op plantages te werken.

Negers zijn onder te verdelen in muzieknegers, mensenrechtenactivistennegers en sportnegers. Binnen deze drie ondersoorten vinden we de zeldzame Neger met Grijs Haar.

Negers zijn heel zielig want ze worden gediscrimineerd door de blanken (zie Antropologie voor Beginners - De blanke). Ondanks deze tegenwerking is menig neger er in geslaagd beroemd te worden. Zoals de neger in de voorbeeldopgave.

Voorbeeldopgave

Wie is deze neger?

Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_10897835
Is het een muziekneger uit de Verenigde Staten?
pi_10897869
Ik raak helemaal ontroerd. Wat een fantastische cursisten heb ik toch. Ja pyl, het is een muziekneger. Je hebt het cursusboek goed bestudeerd dat je dat zo snel ziet! En ja, hij komt uit de Verenigde Staten.
pi_10897950
Hij heeft wel iets van Quincy Jones.
pi_10898013
Die is het niet. Deze meneers naam is misschien iets minder bekend, maar iedereen kent wel liedjes van hem.
pi_10898420
Op google is dit de enige verwijzing naar muziekneger .

Is meneer een Mississippi muziekneger?

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_10898722
Ik vertrouw erop dat zowel muziekneger als sportneger de volgende editie van de Van Dale zullen halen. Meneer was geen bluesman. 's Mans muziek wordt wel omschreven als "folksy soul", wat dat ook mag wezen. Zijn bekendste liedjes zijn erg zomers.
pi_10898968
Is deze muziekneger heel misschien Terry Callier?
pi_10898985
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 10:19 schreef du_ke het volgende:
Is deze muziekneger heel misschien Terry Callier?
Die was het niet. De betreffende muziekneger is: Bill Withers
pi_10899094
Mijn complimenten, her_tog. Bill Withers, zanger van liedjes als Just The Two Of Us, Ain't No Sunshine en Lovely Day.
pi_10899174
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 10:26 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Mijn complimenten, her_tog. Bill Withers, zanger van liedjes als Just The Two Of Us, Ain't No Sunshine en Lovely Day.
Heer Grieken ik moet u ook bedanken voor de hint Folksy Soul, daarna was het eenvoudig weg elimineren.

Dan zal ik er even een opgave ingooien van een Blanke.

pi_10899666
Een Nederlandse officier?
pi_10899696
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 10:53 schreef pyl het volgende:
Een Nederlandse officier?
Hoewel ik met erkennen dat meneer een vrij Nederlandse kop heeft is hij het toch zeker niet. Een hoge officier was meneer ongetwijfeld wel
  donderdag 5 juni 2003 @ 11:11:35 #220
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_10900006
Baden-Powell?
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_10900085
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 11:11 schreef SportsIllustrated het volgende:
Baden-Powell?
Nou die was het ook zeer zeker niet. Hij was geen Engelsman.
pi_10900225
Een Fransman, die bemoeienis had met de kolonieën?
pi_10900260
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 11:21 schreef pyl het volgende:
Een Fransman, die bemoeienis had met de kolonieën?
Wel kolonieën geen Fransman.
pi_10900286
Toch geen Belg?
pi_10900449
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 11:25 schreef pyl het volgende:
Toch geen Belg?
Nee ook niet, maar wel van een ander land dat niet zo heel lang aan kolonien heeft gedaan en geen het is ook geen Pruis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')