abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12388104
Digicam overlord Phil Askey heeft ene gedeeltelijke review online van de Olympus E-1:

http://www.dpreview.com/articles/olympuse1/default.asp

Het lijkt er op dat dit een heel mooie camera is (kijk maar eens naar de voorbeeldfoto's). Echter, op een (voor mij persoonlijk) belangrijk gebied schiet deze camera toch echt te kort: het ruisniveau bij hogere ISO-waarden is te hoog. Ik hoop voor Olympus mar dat dat aan deze specifieke camera ligt en dat productiemodellen stukken beter presteren.

Verder erg interessant om te lezen.

pi_12388139
En er is een nieuwe HP uit: de Photosmart 945

De specs klinken veelbelovend allemaal, ik hoop wel dat HP de fotokwaliteit beter onder de knie begint te krijgen, van wat ik tot nu toe van Hp gezien heb kan zich nog niet echt meten met de grote jongens als Nikon en Canon.

dinsdag 12 augustus 2003 @ 20:13:05 #78
17533 KidPaddle
Kunst is overgewaardeerd.
pi_12388683
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 19:48 schreef JeroenH het volgende:
Digicam overlord Phil Askey heeft ene gedeeltelijke review online van de Olympus E-1:

http://www.dpreview.com/articles/olympuse1/default.asp

Het lijkt er op dat dit een heel mooie camera is (kijk maar eens naar de voorbeeldfoto's). Echter, op een (voor mij persoonlijk) belangrijk gebied schiet deze camera toch echt te kort: het ruisniveau bij hogere ISO-waarden is te hoog. Ik hoop voor Olympus mar dat dat aan deze specifieke camera ligt en dat productiemodellen stukken beter presteren.

Verder erg interessant om te lezen.

ik had het ok al gelezen ja. en inderdaad. WEER die ruis he. Het lijkt wel of ze bij Olympus denken dat het niet uitmaakt ofzo... ruis bij de E10, de E20 en nu de E1.
gek genoeg had de E100rs veel minder last van ruis.. maar dat was ook 'maar' 1.3mp, minder "korrel" op de sensor.
http://marcof.net
pi_12391960
Inderdaad, ruis lijkt zo langzamerhand het handelsmerk van Olympus te worden, ook bij de C-5050 is het ruisniveau te hoog naar mijn smaak. Ik vind dat erg jammer, want verder maakt Olympus erg goede camera's. Ik denk dat dat 4/3 systeem best door kan zetten, als er maar goede bodies voor gemaakt worden. Die objectieven zien er puik uit (prijzig, dat wel), daar zal het niet aan liggen. Misschien dat Kodak een body uitbrengt? Of misschien wel FujiFilm (die ook interesse heeft getoond in het 4/3 systeem en ook samen met Olympus het xD-geheugenkaartje heef ontwikkeld). Wie weet....

Maar over die ruis: aan de andere kant hoor je TheMarco (die een C-5050 heeft) er niet of nauwelijks over, en in zijn foto's valt het ook niet op. Maar die zijn misschien allemaal genomen met een lage ISO-waarde.

Ik heb met diverse DSLRs gewerkt, en één van de grote voordelen vind ik toch echt de mogelijkheid om probleemloos (lees: zonder ruis) te kunnen werken bij hoge ISO-waarden. Als de productie E-1's ook dit ruisniveau vertonen, streep ik 'm weg.

pi_12461497
Sony presenteerde vandaag hun nieuwe DSC-F828.

http://www.dpreview.com/news/0308/03081502sonydscf828.asp

http://www.letsgodigital.nl/webpages/firstlook/sony/CyberShot-828/index_0NL.html

Belangrijkste specificaties:

* 7x optische zoomobjectief f2.0-2.8 (mechanisch gekoppelde zoomring!!)
* 28mm groothoek (!) - 200mm tele
* CompactFlash slot (ik viel steil achterover) en nog type II ook, dus ook de MicroDrive
* 8 megapixel-CCD met 4-kleuren filter

Als Sony hun kleurverzadiging een beetje weet te temmen (mijn grootste bezwaar tegen Sony camera's) kunnen ze met deze camera volgens mij een grote klapper maken in het semi-professionele segment.
Eén probleem zou het ruisniveau kunnen zijn: de pixels van de CCD zijn maar 2.7um groot, dit is erg klein en het is de vraag hoe het ruisniveau, zeker bij hogere ISO-waarden zal zijn. Voorlopig nog geen voorbeeldfoto's omdat alle review-websites alleen nog maar een pre-productie camera hebben.

En ik vraag me af wat je in geesoesnaam met 8MP-foto's moet, tenzij je je foto's op bushokjespostersformaat afdrukt.....

pi_12462153
met 8 MP kan je lekker gaan croppen (cq digitaal zoomen). Heb je in plaats van een 7x zoom een 14x zoom ofzo en nog steeds mooie foto's
pi_12463525
Is op zich waar, maar ik merk toch altijd dat de kwaliteit er toch niet beter van wordt. En je plaatjes worden gigantisch groot.

8MP-foto's:
TIFF: 24MB
RAW: ± 6MB (afhankelijk van camera en foto-inhoud)
jpg: ± 1 - 5MB (afhankelijk van compressie)

Kom je aan met je 128MB kaartje.....

pi_12467863
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 09:30 schreef fotoloog het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
hmmm lekker ding man

maar heb pas sinds een paar maanden mijn coolpix 2500
oefenmodelletje in de uitverkoop, nog even sparen dan voor zo'n luxe ding

pi_12571011
De Canon EOS-300d is uit, Bogusje was me voor en noemde hier al de links:

De nieuwe canon DSLR : EOS 300d

Holy shit wat een ding (als het waar is, dpreview.com heeft er niets over)!!!! Een body voor ¤ 1099!!!

woensdag 20 augustus 2003 @ 10:16:22 #85
17533 KidPaddle
pi_12571051
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 10:14 schreef JeroenH het volgende:
De Canon EOS-300d is uit, Bogusje was me voor en noemde hier al de links:

De nieuwe canon DSLR : EOS 300d

Holy shit wat een ding (als het waar is, dpreview.com heeft er niets over)!!!! Een body voor ¤ 1099!!!

niet veel bijzonders hoor, een 10D lite
  woensdag 20 augustus 2003 @ 10:25:23 #86
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_12571201
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 10:16 schreef KidPaddle het volgende:

[..]

Niet veel bijzonders????
Hij heeft dezelfde CMOS en maar een paar features minder en dat dan voor een prijs die nog onder de duurdere prosumercamera's ligt!

Als Nikon nu niet snel met een antwoord komt kunnen ze echt wel inpakken!

De features die ie wat minder heeft t.o.v. de 10D heb ik zelf niet echt nodig (4frames burst ipv 9 en geen ISO 3200) en ik vind een zwarte behuizing iets mooie maar man... 1090 euro!!!! En voor 1190 krijg je er zelfs een 18-55mm EF lens bij!

En dat noem jij niet veel bijzonders? Ik noem het een earth-shattering prijsdoorbraak op het gebied van DSLR's. Ik weet ook wel wat ik ga kopen als dit ding in de winkels ligt!

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_12571219
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 10:16 schreef KidPaddle het volgende:
* Grote CCD/CMOS --> groot dynamisch bereik/lage ruis
* In alle opzichten rapper dan welke compactcamera dan ook
* verwisselbare optieken
* Een onverslaanbaar hoge prijs/pretverhouding (Die nieuwe Sony kan wel inpakken)

*JeroenH bekijkt wanhopig zijn spaargeld

[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 20-08-2003 10:37]

woensdag 20 augustus 2003 @ 10:57:08 #88
17533 KidPaddle
pi_12571899
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 10:25 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Als Nikon nu niet snel met een antwoord komt kunnen ze echt wel inpakken!

dit is natuurlijk onzin he. Nikon-Canon bestaan al jaren naast elkaar, en dan was nikon eerst, dan weer canon.

Qua prijs revolutionair, ik ben benieuwd of canon weer een beta product op de markt heeft gebracht, om maar de 1e te zijn, zoals ze met de D60 (en ook de 10D een beetje) gedaan hebben.

Wat wel waar is, is dat film zo'n beetje in de achtergrond gedrukt gaat worden, nu nog meer, amateurs zullen nu nog sneller een DSLR kopen. (35mm) Film, wordt, net als zwartwit toen kleuren film uitkwam, voor de puristen (en mensen met een hele dikke balk voor de kop die beweren dat film beter is)

zoals ik al zei, nikon zal wel ergens rond de jaarwisseling met iets dergelijks op de proppen komen.

pi_12572145
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 10:57 schreef KidPaddle het volgende:
dit is natuurlijk onzin he. Nikon-Canon bestaan al jaren naast elkaar, en dan was nikon eerst, dan weer canon.
Canon heeft dit in het geheim ontwikkeld, er waren geen geruchten, je hebt dus inderdaad best kans dat Nikon heel binnenkort iets dergelijks presenteerd (een F-65D o.i.d.)
quote:
Qua prijs revolutionair, ik ben benieuwd of canon weer een beta product op de markt heeft gebracht, om maar de 1e te zijn, zoals ze met de D60 (en ook de 10D een beetje) gedaan hebben.
Een beta-product?!? Hallooohooo! Het EOS-300-concept is goed uitontwikkeld, en ook met DSLRs heeft Canon de nodige ervaring. Uiteraard zal de 300d op een aantal gebieden minder 'goed' zijn dan bv. de 10D, maar wat wil je voor de helft van de prijs!
Maar de EOS-300(v) is al een heel goede camera, ik ben er van overtuigd dat de 300d een goed product zal zijn.

En het is natuurlijk een mooi 'spaarpotje'. Je koopt nu deze body, gaat dan een paar goede objectieven en accessoires 'sparen', en koopt er dan later een dure body bij.

quote:
Wat wel waar is, is dat film zo'n beetje in de achtergrond gedrukt gaat worden, nu nog meer, amateurs zullen nu nog sneller een DSLR kopen. (35mm) Film, wordt, net als zwartwit toen kleuren film uitkwam, voor de puristen (en mensen met een hele dikke balk voor de kop die beweren dat film beter is)
Helemaal waar.
quote:
zoals ik al zei, nikon zal wel ergens rond de jaarwisseling met iets dergelijks op de proppen komen.
Ze zullen wel moeten, en ook Olympus zal met de prijs van hun 4/3-systeem flink omlaag moeten om hiermee te conurreren.
pi_12572278
Die 300D zal in ieder geval een slachting onder D30 bezitters die hun camera willen inruilen aanrichten. Als je nog een leuk prijsje voor die camera wilt hebben: NU verkopen!

En ik ben benieuwd wat het prosumer-segment gaat doen. Waarom genoegen nemen met een prosumercamera terwijl je voor iets meer geld met het echte spul aan de gang kan?

woensdag 20 augustus 2003 @ 11:12:26 #91
17533 KidPaddle
pi_12572289
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 11:05 schreef JeroenH het volgende:

Een beta-product?!? Hallooohooo! Het EOS-300-concept is goed uitontwikkeld, en ook met DSLRs heeft Canon de nodige ervaring. Uiteraard zal de 300d op een aantal gebieden minder 'goed' zijn dan bv. de 10D, maar wat wil je voor de helft van de prijs!
Maar de EOS-300(v) is al een heel goede camera, ik ben er van overtuigd dat de 300d een goed product zal zijn.

De D60 had zoveel fouten dat je dat best als een beta kan zien. Waarom dacht je dat de 10d zo snel uitgebracht werd ipv de D60..
Ik zeg niet dat de "rebel" slecht is, maar de historie leert dat er nogal eens wat rammelt bij canon (nikon ook hoor.)
pi_12572566
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 11:11 schreef weerdo het volgende:
Die 300D zal in ieder geval een slachting onder D30 bezitters die hun camera willen inruilen aanrichten. Als je nog een leuk prijsje voor die camera wilt hebben: NU verkopen!
Dat zal zeker gebeuren, maar ik vraag me af hoe erg het wordt. De komst van de D60 en de 10D hebben de prijs van een gebruikte D30 niet noemenswaardig doen zakken. De tijd zal het leren.
quote:
En ik ben benieuwd wat het prosumer-segment gaat doen. Waarom genoegen nemen met een prosumercamera terwijl je voor iets meer geld met het echte spul aan de gang kan?
Dit zal voor een heleboel gebruikers gelden, maar niet voor iedereen. ¤ 1100 is nog steeds meer dan de ¤ 750 - 800 die een G5 moet opbrngen, plus dat je ook nog een objectief moet kopen. Verder is de camera groter en zwaarder. Niet iedereen stelt dezelfde eisen aan een camera.
  FOK!fotograaf woensdag 20 augustus 2003 @ 11:28:35 #93
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_12572692
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 11:24 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Dat zal zeker gebeuren, maar ik vraag me af hoe erg het wordt. De komst van de D60 en de 10D hebben de prijs van een gebruikte D30 niet noemenswaardig doen zakken. De tijd zal het leren.
[..]

Dit zal voor een heleboel gebruikers gelden, maar niet voor iedereen. ¤ 1100 is nog steeds meer dan de ¤ 750 - 800 die een G5 moet opbrngen, plus dat je ook nog een objectief moet kopen. Verder is de camera groter en zwaarder. Niet iedereen stelt dezelfde eisen aan een camera.

1100 is adviesprijs, uiteindelijk wordt hij nog goedkoper verwacht ik.

En met 1100 duikt hij al onder/naast modellen als een nikon 5700/ minolta 7.

ok, dan moet je nog lenzen hebben, maar voor 100 euro die basislens erbij is een goede stap. kan je later altijd nog een betere / andere erbij kopen.

You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_12580923
Ik vraag me af waarom de grote reviewsites er nog niets over hebben. Het is nu al een paar uur sinds de genoemde sites met het nieuws kwamen. Het zou toch wel waar zijn?
  woensdag 20 augustus 2003 @ 17:29:26 #95
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_12581421
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_12585475
dpreview.com heeft het ook door:

http://www.dpreview.com/news/0308/03082005canoneos300d.asp

en twee nieuwe objectieven voor deze camera:

http://www.dpreview.com/news/0308/03082004canonlenses.asp

En, misschien wel net zo verrassemd als de 300D, de PowerShot A80!!!:

http://www.dpreview.com/news/0308/03082003canona80.asp

Go Canon!!

pi_12587192
Er is ook een A80 4 MP en draaibaar LCD schermpje ( en nog veel meer )

http://www.canon.co.jp/Imaging/psa80/psa80_1000-e.html

-edit Ow hij staat hierboven ook al

[Dit bericht is gewijzigd door Tburg op 20-08-2003 21:34]

woensdag 20 augustus 2003 @ 21:56:06 #99
17533 KidPaddle
pi_12588323
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 17:08 schreef JeroenH het volgende:
Ik vraag me af waarom de grote reviewsites er nog niets over hebben. Het is nu al een paar uur sinds de genoemde sites met het nieuws kwamen. Het zou toch wel waar zijn?
komt van canon zelf.. meestal gaat het zo: japan-europa-US .. tijdzones he vaak heeft US canon/nikon ook het nieuws al, maar nu komt het vanuit japan als 1e.. en Phil moest nog wakker worden
pi_12593781
er is een topic geopend over de Canon A80

De nieuwe Canon A80

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')