quote:Nee hoor ik heb ook een sony (de DSC-V1
Op woensdag 23 juli 2003 09:57 schreef dribbel79 het volgende:
ik ben dus echt de enige met een sony he....ik vind mijn DSC P 71 handig, maar ik ben geen echte fotograaf....
Die sony huppeldepup 717 is ook mooi vind ik
quote:10.5mm f/2.8 en een 17-55mm f/2.8
Op woensdag 23 juli 2003 11:33 schreef JeroenH het volgende:[..]
Een hele mooie camera dit Nikon daar neer zet. Heb je trouwens die twee nieuwe groothoeklenzen gezien die ze ook hebben gepresenteerd? Zelfs met een omrekenfactor van 1.5x is dat nog heel mooi spul.
Canon saves, but Nikon takes the rebound, he jumps, he scoooooooores! :-)
quote:Da's bij alle RAW implementaties zo, niet alleen bij Canon.
Op woensdag 23 juli 2003 11:01 schreef JeroenH het volgende:[..]
En toch is RAW op Canon camera's erg goed ontworpen. Vooral de mogelijkheid om achteraf de witbalans in te stellen gebruik ik vaak, maar op de nieuwe modellen kun je ook achteraf de EV (belichtingscompensatie) instellen, en omdat RAW een groter dynamisch bereik vastlegt dan jpg kun je over- of onderbelichte foto's vaak nog goed herstellen.
quote:kheb hier de persberichten cd-rom van inca liggen,die 10.5 mm is echt
Op woensdag 23 juli 2003 11:33 schreef JeroenH het volgende:[..]
Een hele mooie camera dit Nikon daar neer zet. Heb je trouwens die twee nieuwe groothoeklenzen gezien die ze ook hebben gepresenteerd? Zelfs met een omrekenfactor van 1.5x is dat nog heel mooi spul.
Wel knap dat het ding zo ontzettend rap is (8fps), maar ook gewoon 40 foto's kwijt kan in zijn buffer. Je kunt dus gewoon 5 seconden lang je vinger op de ontspanknop houden. Vooral voor sportfotografen een uitkomst. Hiermee steken ze natuurlijk wel Canon naar de kroon, die zich graag profileert als fabrikant van snelle camera's, gericht op sportfotografie.
S5000:
Fujinon 10x optical zoom lens equivalent to 37-370mm on a 35mm camera
*Compact, SLR-style body shape to give you features and performance without the bulk
*Fourth Generation Super CCD HR sensor with 3.1 million effective pixels, delivering 6 million recorded pixels
*QVGA movie capture at 30 frames per second (fps) with sound
*High sensitivity settings (up to ISO 800) to allow photography in a wide range of situations, including low light without flash
*Improved autofocus for faster shooting response
*xD-Picture Card(TM) providing large storage capacity, low power consumption and fast write speed (512MB card now available)
S7000:
Compact, SLR-style body shape to give you features and performance without the bulk
*Fourth Generation Super CCD HR sensor with 6.3 million effective pixels, delivering 12 million recorded pixels
*230,000 electronic viewfinder pixels, for accurate image viewing
*RAW file format
*Super EBC 6x optical Fujinon zoom lens equivalent to 35-210mm on a 35mm camera
*Dual card format: xD-Picture Card(TM) and CompactFlash(TM), for added flexibility
*Full manual control
*USB 2.0 socket, allowing rapid transfer of images from camera to PC
*VGA movie recording (30 fps) with sound, providing ultra-smooth movie recording
*High sensitivity settings (up to ISO 800) to allow photography in a wide range of situations, including low light without flash
Die S7000 is echt met dezelfde pixel output als de fantastische S2 Pro!
op dpreview.com staat een preview
merk: pentax
type: D*ist
quote:ik denk niet dat ze $1000 halen...
Op woensdag 30 juli 2003 21:32 schreef aerodread het volgende:
binnekort pentax digitale SLR... kan niet wachten. ze verwachten em rond de 1000 dollar in US... hij zou nu al leverbaar moeten zijn maar er waren onderdelen niet verkrijgbaar waardoor de productie een stop heeft gekregen tot begin september....op dpreview.com staat een preview
maar ik zelf kijk meer vooruit naar de Oly E1 .. ik overweeg zelfs om weer terug over te stappen, als die me echt heel erg bevalt..
* KidPaddle is altijd Olympus fan geweest
quote:Hmm alleen jammer dat ie ACHTERLIJK duur wordt... $2100 ofzo las ik laatst ergens...
Op woensdag 30 juli 2003 21:45 schreef KidPaddle het volgende:[..]
ik denk niet dat ze $1000 halen...
maar ik zelf kijk meer vooruit naar de Oly E1 .. ik overweeg zelfs om weer terug over te stappen, als die me echt heel erg bevalt..
* KidPaddle is altijd Olympus fan geweest
quote:ja, maar het zijn natuurlijk nog 3 maanden he.. het zou best wel eens mee kunnen vallen, ze zullen ook niet gek zijn daar (hoewel...)
Op woensdag 30 juli 2003 21:48 schreef TheMarco het volgende:[..]
Hmm alleen jammer dat ie ACHTERLIJK duur wordt... $2100 ofzo las ik laatst ergens...
btw, de E1 heeft een crop factor 2x
quote:dpreview verwacht dat ie een estimated street price van $1600 heeft.
Op woensdag 30 juli 2003 21:32 schreef aerodread het volgende:
binnekort pentax digitale SLR... kan niet wachten. ze verwachten em rond de 1000 dollar in US... hij zou nu al leverbaar moeten zijn maar er waren onderdelen niet verkrijgbaar waardoor de productie een stop heeft gekregen tot begin september....op dpreview.com staat een preview
quote:Die S5000 ziet er ook wel veelbelovend uit, en dat voor maar $499,-
Op woensdag 30 juli 2003 20:44 schreef TheMarco het volgende:
Hebben jullie de Fuji Finepix S5000 en S7000 al gezien?[...knip...]
=edit: posticoontje moet natuurlijk zijn=
de Supersonic Wave Filter technologie in beeld... eindelijk geen fockking stof meer op de CCD..
quote:Hoop alleen dat Olympus nu EINDELIJK eens met een CCD komt die niet zo noisy is. Hoe dol ik ook op mijn C5050z ben, hij is TE noisy boven de ISO 50.
Op woensdag 30 juli 2003 22:35 schreef KidPaddle het volgende:
by de weg:
http://www.olympus-esystem.jp/technology/sswf.html
(japans, maar allez)de Supersonic Wave Filter technologie in beeld... eindelijk geen fockking stof meer op de CCD..
quote:Alleen is de CCD wel kleiner dan van de S2 Pro.
Die S7000 is echt met dezelfde pixel output als de fantastische S2 Pro!
quote:Ik heb em nu een paar dagen en vind het een fijn dingetje. Handzaam broekzakformaat, licht en de foto's zien er prima uit voor mijn doeleinden. Maar wat ik niet helemaal duidelijk vind is waarom die zogenaamde webcamfunctie die de A303 wel had, hier niet te vinden is. Of ik ben zo''n n00b dat ik het niet aan de gang krijg.
Op zaterdag 7 juni 2003 12:43 schreef fotoloog het volgende:
en er is weer een nieuwe!
de fuji finepix A310
enkele specs;
4e generatie super ccd hr
3.1 miljoen pixels
3x optische zoom
opslag:xd-card
video opname`s
iso tot 800
laag stroomverbruik
going pijs 349,=
[afbeelding]
[Dit bericht is gewijzigd door inspiral op 01-08-2003 13:41]
quote:Heb je de 14n al in handen gehad? Daar valt niet te overdrijven. Raw format schieten en met Nikon Capture acquiren geeft een fenomenaal verschil....
Op dinsdag 22 juli 2003 14:06 schreef Mannekino het volgende:[..]
Overdrijven is ook een vak, verschil tussen RAW en hoogste kwaliteit JPEG op mijn G3 is niet zo groot.
quote:Hmm op mijn C5050 is het een wereld van verschil. Niet alleen in kwaliteit maar ook in mogelijkheden om de foto bij te werken.
Op dinsdag 22 juli 2003 14:06 schreef Mannekino het volgende:[..]
Overdrijven is ook een vak, verschil tussen RAW en hoogste kwaliteit JPEG op mijn G3 is niet zo groot.
quote:Ja olympus is iets noisyer dan andere merken maar ook iets scherper.... kijk maar naar de reviews en hou de closeups naastelkaar dat is echt een vrij groot verschil! en Denoisen kan je altijd later nog doen met NeatImage of dergelijke....
Op woensdag 30 juli 2003 22:37 schreef TheMarco het volgende:[..]
Hoop alleen dat Olympus nu EINDELIJK eens met een CCD komt die niet zo noisy is. Hoe dol ik ook op mijn C5050z ben, hij is TE noisy boven de ISO 50.
Geldt ook voor de E20 trouwens.
quote:fuji heeft de dpc-r1 usb cardreader,goingprijs 69 euro!
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:35 schreef inspiral het volgende:[..]
Ik heb em nu een paar dagen en vind het een fijn dingetje. Handzaam broekzakformaat, licht en de foto's zien er prima uit voor mijn doeleinden. Maar wat ik niet helemaal duidelijk vind is waarom die zogenaamde webcamfunctie die de A303 wel had, hier niet te vinden is. Of ik ben zo''n n00b dat ik het niet aan de gang krijg.
En dat laag energieverbruik...nou de standaardbatterijen hielden het maar liefst 5 uur volGauw een paar accu's gekocht en dat werkt stukken beter.
Zijn er trouwens al goedkope xD cardreaders?
quote:Die had ik inmiddels al gezien.
Op zaterdag 2 augustus 2003 09:37 schreef fotoloog het volgende:fuji heeft de dpc-r1 usb cardreader,goingprijs 69 euro!
Minolta Dimage A1 (met gestabiliseerde CCD!! )
Kyocera Finecam S5R Een 5mpx digicompact met 3fps (onbeperkt!)
Pentax *ist D 6mpx digireflex (uitgebreide preview)
Trouwens...die Minolta DiMAGE A1...
quote:Absoluut!
Op zaterdag 9 augustus 2003 02:12 schreef MaartenGrendel het volgende:
Trouwens...die Minolta DiMAGE A1...![]()
Hier al een (p)review:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |