abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10726783
AAAARGH!

Ik heb het helemaal gehad met mijn nieuwe {censuur} huisgenote.

* Als ze kookt, is het het goedkoopste van het goedkoopste. Als student zijnde heb je misschien niet veel te makken, maar EUR 7,30 uitgeven voor het avondeten (incl. toetje) voor 5 man is toch wel erg weinig

* Tijdens het koken gebruikt ze twee keer zoveel pannen/bestek/attributen dan nodig is.

* Afwassen gaat gepaard met een fontein water tot aan het plafond. "Tsja, wij hadden in ons vorige huis een vaatwasser...."

* Een cursus lichamelijke verzorging zou haar niet misstaan. Volgens mijn huisgenote (na 1 keer met haar gesport te hebben) heeft ze meer haar op der lichaam dan een oerang-oetang.

* Ze spreekt over haar vrienden alsof het bekende nederlanders zijn. D.w.z. wij moeten ze bij naam en toenaam kennen terwijl we ze nog nooit ontmoet hebben.

* Betalingen (internet - telefoon) zijn steevast te laat onder het mom van "vergeten". Als ze even het geld niet heeft, OK, maar zeg dat dan eerlijk. Daar kan ik nog mee leven, maar geen smoesjes da!n! Oh, overigens maakt ze steevast een verkeerd (lees te weinig) bedrag over...

* Het duurt eeuwig om een netwerkkaart aan te schaffen - 7 weken nu al! Dat betekent dus, dat ze voor mijn kamerdeur (daar staat de huisserver) moet MSN-en. Als je ernaar vraagt, dan is pappa daarmee bezig. BTW, bij een computerwinkel haal je ze voor 8 euro; maar nee: zij kan hem voor zeven krijgen. Alleen duurt dat een week of 7....

* MSN-en (voor mijn deur dus) gaat gepaard met tekst en uitleg.... Gesteund en gezucht als ze een berichtje ontvangt. "Remco? Wat doet die nou online...?", "Jezus, wat een antwoord!", "Wat zal ik daar nog eens op zeggen..."....................................................

* Ze moet vroeg op (stage en reizen met OV), maar vertikt het om vroeg te gaan slapen (iig niet voor 23:00u). En maar klagen dat ze het zwaar heeft en ontzettend moe is.....

................
Moet ik nog doorgaan? Heb nog wel een waslijst....
BTW, ze is 24!

Ik ben blij als ze opgetiefd is in september.

Oh, kun je nagaan dat ik haar alleen 's avonds na half zeven te zien krijg.

Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
  woensdag 28 mei 2003 @ 09:39:56 #2
32698 TheAvenger
met een zachte G
pi_10726904
Hey, ff een vraag: studeer je nou, want in je profiel staat alleen een beroep en geen studierichting???
  woensdag 28 mei 2003 @ 09:40:45 #3
15406 BigWillyDerSuperSpender
You choo-choo-choose me?
pi_10726919
Af en toe.... ben ik blij dat ik nog thuis zit... af en toe dan he
Words... nothing but sweet, sweet words that turn into bitter orange wax in my ears
pi_10726924
Dat krijg je als je met meer mensen in een kleine ruimte woont.. je bent echt niet de enige met dit soort 'problemen' hoor...
pi_10726929
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 09:39 schreef TheAvenger het volgende:
Hey, ff een vraag: studeer je nou, want in je profiel staat alleen een beroep en geen studierichting???
Ik ben afgestudeerd en aan het werk. Tis geen echt studentenhuis, maar een werk-huis (drie van de vijf man afgestudeerd...).
Volgende optredens:
  woensdag 28 mei 2003 @ 09:42:23 #6
15122 JB77
Ondertitel
pi_10726958
Wat is dur msn dan?

Maar serieus: zuur zeg! Is ze ook vegetarier? Dat is ook altijd leuk met koken. Succes ermee en van de zomer lekker lang op vakantie gaan, dan is het zo september!

Signature
  woensdag 28 mei 2003 @ 09:43:31 #7
32698 TheAvenger
met een zachte G
pi_10726985
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 09:41 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Ik ben afgestudeerd en aan het werk. Tis geen echt studentenhuis, maar een werk-huis (drie van de vijf man afgestudeerd...).

Want als iets pas echt IRRITANT is, dan zijn dat mensen die afgestudeerd zijn, werk gevonden hebben en dan nog in een (goedkoop) studentenhuis blijven zitten...

[Dit bericht is gewijzigd door TheAvenger op 28-05-2003 09:44]

pi_10726988
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 09:42 schreef JB77 het volgende:
Wat is dur msn dan?

Maar serieus: zuur zeg! Is ze ook vegetarier? Dat is ook altijd leuk met koken. Succes ermee en van de zomer lekker lang op vakantie gaan, dan is het zo september!

Ach ja, het zijn de kleine dingen waar ik me aan erger. Het zijn wel veel kleine dingen, maar goed......
Ze is geen vegetariėr (die komen er bij ons niet in )
Volgende optredens:
  woensdag 28 mei 2003 @ 09:46:38 #9
9112 Joz
museumkids.nl/profile/21725
pi_10727041
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 09:43 schreef TheAvenger het volgende:

[..]

Want als iets pas echt IRRITANT is, dan zijn dat mensen die afgestudeerd zijn, werk gevonden hebben en dan nog in een (goedkoop) studentenhuis blijven zitten...

nee t is in nederland makkelijk om te verhuizen,
als je net werk hebt verdien je nie in een keer zoveel dat je zomaar ergens een huis kan kopen (kweenie of je weet hoe duur die dingen zijn) laat staan dat t ergens uberhaupt mogelijk is om iets te huren
Nog 10 stemmen en mijn dochtertje maakt kans op een prijs! (museumbezoek met de klas)
<a href="https://www.museumkids.nl/profile/21725" target="_blank" >https://www.museumkids.nl/profile/21725</a>
Klik op stem - 2 sec werk geen login nodig!
pi_10727105
quote:
* Als ze kookt, is het het goedkoopste van het goedkoopste. Als student zijnde heb je misschien niet veel te makken, maar EUR 7,30 uitgeven voor het avondeten (incl. toetje) voor 5 man is toch wel erg weinig
Dat is haar keuze toch.
quote:
* Tijdens het koken gebruikt ze twee keer zoveel pannen/bestek/attributen dan nodig is.

Wederom geen probleem toch?
quote:
* Afwassen gaat gepaard met een fontein water tot aan het plafond. "Tsja, wij hadden in ons vorige huis een vaatwasser...."
quote:
* Een cursus lichamelijke verzorging zou haar niet misstaan. Volgens mijn huisgenote (na 1 keer met haar gesport te hebben) heeft ze meer haar op der lichaam dan een oerang-oetang.
Dus?
quote:
* Ze spreekt over haar vrienden alsof het bekende nederlanders zijn. D.w.z. wij moeten ze bij naam en toenaam kennen terwijl we ze nog nooit ontmoet hebben.
Niet iedereen heeft zo'n boeiend leven als jij..Dus erger je er ook niet aan
quote:
* Betalingen (internet - telefoon) zijn steevast te laat onder het mom van "vergeten". Als ze even het geld niet heeft, OK, maar zeg dat dan eerlijk. Daar kan ik nog mee leven, maar geen smoesjes da!n! Oh, overigens maakt ze steevast een verkeerd (lees te weinig) bedrag over...
Leuke truc verzinnen
quote:
* Het duurt eeuwig om een netwerkkaart aan te schaffen - 7 weken nu al! Dat betekent dus, dat ze voor mijn kamerdeur (daar staat de huisserver) moet MSN-en. Als je ernaar vraagt, dan is pappa daarmee bezig. BTW, bij een computerwinkel haal je ze voor 8 euro; maar nee: zij kan hem voor zeven krijgen. Alleen duurt dat een week of 7....
Zunig
quote:
* MSN-en (voor mijn deur dus) gaat gepaard met tekst en uitleg.... Gesteund en gezucht als ze een berichtje ontvangt. "Remco? Wat doet die nou online...?", "Jezus, wat een antwoord!", "Wat zal ik daar nog eens op zeggen..."....................................................
Op school ook
quote:
* Ze moet vroeg op (stage en reizen met OV), maar vertikt het om vroeg te gaan slapen (iig niet voor 23:00u). En maar klagen dat ze het zwaar heeft en ontzettend moe is.....
Niet jouw probleem is haar keuze
quote:
Moet ik nog doorgaan? Heb nog wel een waslijst....
Komt u maar
quote:
24
Boeie?
quote:
Oh, kun je nagaan dat ik haar alleen 's avonds na half zeven te zien krijg.
Mainstage :p
.
pi_10727180
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 09:49 schreef Poog het volgende:
-knip-
Ik hoop dat je antwoorden met een flinke korrel zout genomen kunne worden

Ontopic:
- Tijdens het eten: "Ik reserveer de douche voor vanavond!". De hele avond, M? Ik douche in een kwartiertje. "Niet de hele avond, maar ik ga wel douchen vanavond." Das fijn voor je, ik zal je niet in de weg staan. "Ja ik douche maar 1 of 2 keer in de week, want ik heb er geen tijd voor...."

Volgende optredens:
  woensdag 28 mei 2003 @ 09:54:02 #12
30721 Bhorka
Niet Natuurlijk :+
pi_10727196
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 09:43 schreef TheAvenger het volgende:

[..]

Bull, is met de huidige huizenmarkt meer noodzakelijk dan eigen keuze..
Wat een kutsig had ik eigenlijk :{
  woensdag 28 mei 2003 @ 09:56:49 #13
32698 TheAvenger
met een zachte G
pi_10727243
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 09:54 schreef Bhorka het volgende:

[..]

Bull, is met de huidige huizenmarkt meer noodzakelijk dan eigen keuze..

Maar het lukt dus wel om een kamer te vinden?? Als er in Nederland toch ergens gebrek aan is, zijn het wel studentenkamers...dan moet er na je studie toch ook wel iets anders te vinden zijn, zodat die kamers weer beschikbaar worden voor die mensen waar ze voor bedoeld zijn.
pi_10727381
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 09:56 schreef TheAvenger het volgende:

Maar het lukt dus wel om een kamer te vinden?? Als er in Nederland toch ergens gebrek aan is, zijn het wel studentenkamers...dan moet er na je studie toch ook wel iets anders te vinden zijn, zodat die kamers weer beschikbaar worden voor die mensen waar ze voor bedoeld zitten.

Ehhh, ff ontopic AUB. Ik heb geen zin in een discussie over wel of niet op kamer blijven wonen als je afgestudeerd bent. ...

ONTOPIC:
M, kun je morgen het oud papier aan de straat zetten, omdat je eerder weg bent dan ik? (gezegd om te dollen, ik doe dat altijd omdat ik normaal als eerste weg ben). "Is goed hoor..."
's Morgens dus niet aan de straat gezet. Was ook wel te verwachten omdat het een hele grote en zware doos was en omdat zij nogal klein en tenger is. Ik zet dus die doos buiten en ga terug naar binnen. Hangt er een post-it op mijn jas waarop staat: "Het regent buiten, dus ik kan het papier er niet neerzetten."

Regen? Het zonnetje schijnt, geen water op de auto's te bespeuren en ze is 10 minuten eerder dan ik weggegaan! Of het nu regent of niet, het moet aan de straat, want ze bellen echt niet aan om het op te halen.
Zeg dan dat je doos niet kunt tillen.....

Volgende optredens:
  woensdag 28 mei 2003 @ 10:07:46 #15
32698 TheAvenger
met een zachte G
pi_10727481
Gimme more, ik kan er wel om lachen
  woensdag 28 mei 2003 @ 10:12:30 #16
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_10727575
Na deze indrukwekkende lijst van triviale problemen met een huisgenoot te hebben gelezen heb ik bij nader inzien ook probleemhuisgenoten gehad. Eigenlijk nooit bij stil gestaan.

Tegen de tijd dat ze je met een mes bedreigt op de gemeenschappelijke gang of oerkreettherapei doet om half drie in de nacht mag je terugkomen in klaagbaak.

Neem het allemaal met een glas wijn en praat er een keer met haar over. (zeker over die beharing, zal ze zeker positief oppakken)

If at first you fail, re-define your objective.
pi_10727602
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 10:07 schreef TheAvenger het volgende:
Gimme more, ik kan er wel om lachen
Jooooowwwwwwwwwww:

Mijn andere huisgenote zet haar fiets altijd in ons schuurtje. Dat schuurtje is een betonnen blok met twee deuren (1 naar de tuin en 1 naar de straat), die beide afsluitbaar zijn. Dus zij zet haar fiets daarbinnen nooit op slot.

Nou was M. het weekend daar gebleven en was in het schuurtje geweest. Heeft ze de fiets van mijn andere huisgenote afgesloten en op haar kamer gelegd. Dus op maandag kon mijn andere huisgenote niet naar school (althans niet met de fiets)! M. was vergeten de sleutel aan haar te geven en was al naar stage voordat mijn andere huisgenote opstond. 's Avonds is M. dan ook nog kwaad dat de fiets daar onafgesloten stond.
Op de opmerking dat ze beter van de spullen van een ander kan afblijven, reageerde ze als volgt: "Ik krijg geen waardering hier in huis. Terwijl ik zo veel voor jullie doe..." Ze is toen kwaad opgestaan en naar haar kamer gegaan...

Volgende optredens:
  woensdag 28 mei 2003 @ 10:15:59 #18
32698 TheAvenger
met een zachte G
pi_10727666
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 10:13 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Jooooowwwwwwwwwww:

Mijn andere huisgenote zet haar fiets altijd in ons schuurtje. Dat schuurtje is een betonnen blok met twee deuren (1 naar de tuin en 1 naar de straat), die beide afsluitbaar zijn. Dus zij zet haar fiets daarbinnen nooit op slot.

Nou was M. het weekend daar gebleven en was in het schuurtje geweest. Heeft ze de fiets van mijn andere huisgenote afgesloten en op haar kamer gelegd. Dus op maandag kon mijn andere huisgenote niet naar school (althans niet met de fiets)! M. was vergeten de sleutel aan haar te geven en was al naar stage voordat mijn andere huisgenote opstond. 's Avonds is M. dan ook nog kwaad dat de fiets daar onafgesloten stond.
Op de opmerking dat ze beter van de spullen van een ander kan afblijven, reageerde ze als volgt: "Ik krijg geen waardering hier in huis. Terwijl ik zo veel voor jullie doe..." Ze is toen kwaad opgestaan en naar haar kamer gegaan...

Hehe, ze heeft die avond zeker wel niet meer gemsn'ed bij jou voor de deur
  woensdag 28 mei 2003 @ 10:17:55 #19
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_10727717
Wat een t**ingwijf!

Waarom pesten jullie d'r niet gewoon weg? En als ze in gebreke blijft met betalen, dan mag ze dus ook niet douchen enzo. Simpel zat.

Hamelen
  woensdag 28 mei 2003 @ 10:18:38 #20
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_10727736
Nou succes, ik ken het gevoel van huisgeoten die je het bloed onder de nagels vandaan halen :|
Mijn huisgenoot wil nog wel regelmatig (lees: minstens 2/3 keer per week) 'vergeten' dat er ook nog mensen zijn die wel een ritme hebben?!

Dan komt ze om half 5 snachts thuis, bij voorkeur op maandag of dinsdag ofzo, gooit ze de deur bikkelhard dicht en stampt ze 5 keer de trap op en neer enzo. Of ze gaat uitgebreid staan bellen op de gang of ruziemaken met dr vriend ofzo

En denk maar niet dat praten met dr helpt. Hebben we allemaal al verscheidene keren geprobeerd. Volgende keer maar slaan vrees ik

Are you gonna bark all day, little doggie? Or are you gonna bite?
pi_10727928
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 10:18 schreef Helaaz het volgende:
Mijn huisgenoot wil nog wel regelmatig (lees: minstens 2/3 keer per week) 'vergeten' dat er ook nog mensen zijn die wel een ritme hebben?!
Moet een ritme regelmatig (en overdag) zijn om een ritme te heten tegenwoordig?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_10728049
Nog eentje:

Een tijdje geleden.
M. had opgeschreven dat ze vrijdag zou koken. P. (een andere huisgenoot) en ik zouden mee-eten.

Ik thuis om half zes, P. thuis om zes uur en M. was al thuis. Rond zeven uur nog steeds geen eten. Opeens hoorden P. en ik "Prettig weekend!" vanuit de hal. Dus wij maar snel informeren hoe het zat met het eten: "Oh ja, dat wilde ik nog zeggen. Ik kook vanavond niet, want ik moet om half acht de trein halen...."
Toen maar weer een (veel te dure) pizza moeten bestellen.

Volgende optredens:
pi_10729725
Tis niet te geloven, ik krijg net een emailtje van haar (op mijn werk ):

"Rooligan,
zou je na je werk even bij de AH langs willen gaan om voor mij 400 gr. schnitzels, een pak aardappelpuree, een pak vanillevla en wat gemengde sla willen halen? Ik ben pas rond half zeven thuis en als ik dan nog boodschappen moet doen, dan eten we pas rond acht uur. Alvast bedankt.

Groetjes,
M.

P.S. Zet de kosten maar het in huishoudschrift. Wel het bonnetje bewaren.
"

Wat denkt ze wel? Ik ben haar boodschappenjongen niet! Ik moet ook na mijn werk naar de AH als ik moet koken. Bovendien weten we dat we later dan normaal eten als zij moet koken.
Oh, en ik kan dus opdraaien voor de kosten; want ze staat een dikke 50 euro negatief in het schrift en ze kan dat niet terugbetalen omdat ze geen geld heeft. Dacht het niet dus.

Vanavond dus maar eens even goed de vloer mee aanvegen.
Dit is niet meer normaal....

[Dit bericht is gewijzigd door Rooligan op 28-05-2003 11:56]

Volgende optredens:
pi_10731071
whehe ik blij dat ik nog thuis woon

maareh hou me op de hoogte. kheb hier de grootste lol :d

Always look on the bright side of life
pi_10731422
Mijn bron is nog niet uitgeput:

Zij blijft als enige in het weekend in het huis en meestal komen er dan mensen op bezoek. Ze produceert dus vuile vaat. Een tijdje geleden kwam ik op zondag-avond daar, stond daar de vaat afgewassen, maar niet afgedroogd.
Prima, zal ze straks wel opruimen, dacht ik. Komt ze beneden, terwijl ik mijn post aan het nakijken ben, zegt ze tegen mij: "Oh ben je al hier? Dan kun je mooi even afdrogen. Ik heb de afwas al gedaan!" Voor de goede orde: zij heeft alles gebruikt wat bij die vaat stond en het was niet van geringe omvang.
Dus ik haar maar duidelijk uitgelegd dat zij haar spullen moest afwassen & afdrogen.
Was ze niet zo blij mee....

Volgende optredens:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')