Als je te hard rijdt verdien je een boete. Heel simpel.
quote:door veel schade aan auto's a.g.v. die nieuwe geluidsschermen (die brokkelen af
Op dinsdag 27 mei 2003 13:31 schreef maue het volgende:
ja oké een keer was op de snelweg richting maastricht daar stonden ze 20 meter achter het bordje 90km. waarom je er 90 moet rijden snap ik niet omdat er niets aan de hand was
quote:Soms staat dat wel eens aangegeven d.m.v van een bord..als zoals hierboven de geluidsmuur afbrokkelt
ik zie tussen dit rijtje nergens 90 staan!
[Dit bericht is gewijzigd door B03S op 27-05-2003 13:38]
quote:GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP
Op dinsdag 27 mei 2003 13:32 schreef teknomist het volgende:
Je ziet dat bordje van tevoren allang aankomen. Je gaat toch niet pas remmen als je het bordje bent gepasseerd.Als je te hard rijdt verdien je een boete. Heel simpel.
Hoeveel kloons van Wokschotel zijn hier?
quote:Kijk de overheid wil gewoon X aantal overtredingen per jaar bekeuren. de politie is gewoon de uitvoerende macht. iedereen geeft altijd maar de politie de schuld terwijl eignelijk de overheid de boosdoener is.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:37 schreef B03S het volgende:
Flits Flits, achterlijk is het. Het enige doel is om geld binnen te krijgen, want van " gedrags corrigerende maatregelen" kan je allang niet meer spreken.
En vaak staan ze op de meest lullige plekken, als ze nou eens in een woonwijk e.d. gaan staan, maar nee, langs de snelweg, autoweg, doorgande weg, bla bla...
Fuck de flitsteams
quote:Oh, vandaar. Ik dacht dat ze de borden vergeten waren weg te halen en scheurde er gewoon met 120 langs. Ben ik maar mee gestopt omdat ik het toch niet helemaal vertrouwde.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:36 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
door veel schade aan auto's a.g.v. die nieuwe geluidsschermen (die brokkelen af
) hebben ze de snel daar maar verlaagd ...
Voortaan dus strak 90 en 70 rijden daar.
ontopic:
Tja... flitsbeleid van de politie.... onder het motto 'verkeerveiligheid' naar met de functie 'kasspekken'.
als de politie echt op verkeersveiligheid ging letten gingen ze wel bij scholen staan in de woonwijk en niet op plaatsen en tijden waar hardrijden wordt uitgelokt, omdat het gewoon kan.
Tip: Koop een radardetector. Die heeft mij er ook al vaak zat gewaarschuwd voor die palen en mobiele controles. En natuurlijk goed opletten, want de radardetector gaat niet bij iedere soort paal af.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 27-05-2003 15:35]
quote:Even doorzetten, met de tijd komt de ervaring hoe ze te 'spotten' en de plekken waar ze meestal staan...
Op dinsdag 27 mei 2003 13:31 schreef maue het volgende:
...Ik heb nu een half jaar mijn rijbewijs...
quote:Dus als jouw baas zegt: spring in de sloot, dan doe je dat ook?
Op dinsdag 27 mei 2003 13:39 schreef mixologist het volgende:[..]
Kijk de overheid wil gewoon X aantal overtredingen per jaar bekeuren. de politie is gewoon de uitvoerende macht. iedereen geeft altijd maar de politie de schuld terwijl eignelijk de overheid de boosdoener is.
quote:duidelijk weer iemand die alleen de bel hoort luiden maar niet weet waar de klepel hangt.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:42 schreef masterzipper het volgende:-0edit- quote weg
ontopic:
Tja... flitsbeleid van de politie.... onder het motto 'verkeerveiligheid' naar met de functie 'kasspekken'.als de politie echt op verkeersveiligheid ging letten gingen ze wel bij scholen staan in de woonwijk en niet op plaatsen en tijden waar hardrijden wordt uitgelokt, omdat het gewoon kan.
Tip: Koop een radardetector. Die heeft mij er ook al vaak zat gewaarschuwd voor die palen en mobiele controles. En natuurlijk goed opletten, want de radardetector gaat niet bij iedere soort paal af.
Kijk de politie krijgt van de overheid gewoon de taak om X aantal autos te flitsen. lukt dat niet dan gaan ze meer flitsen. Het is niet aan de politie om zelf te bepalen wat ze gaan doen om de verkeersveiligheid te vergroten. De politie zou zelf ook wel minder willen flitsen omdat dit het imago van de politie schaadt. helaas zijn er nog teveel automobilisten die gewoon blind zijn voor regels en logica en asociaal te hard rijden en daarmee te vaak het leven van onschuldige mensen in gevaar brengen.
Wat ik niet snap is kijk iedere bekeuring die er gemaakt wordt is toch terecht??? Als je te hard rijdt dan krijg je een bekeuring. Als iedereen zich nou aan de maximum veilige snelheid zou houden zou veel van dit gekanker achterwege kunnen blijven. Regels zijn regels en als je daar niet van houdt nou dan ga je toch lekker in duitsland of op een circuit rijden?
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 27-05-2003 15:36]
quote:wel als ik er voor betaald word om in de sloot te springen. De overheid sluit gewoon prestatie contracten af met de politie waarin staat: vang zoveel boeven, bekeur zoveel autos. Dit is de normaalste zaak van de wereld hoor. Hoe wil de politie anders afrekenen?
Op dinsdag 27 mei 2003 13:45 schreef Koos_26 het volgende:[..]
Dus als jouw baas zegt: spring in de sloot, dan doe je dat ook?
quote:Om het bij het verkeer te houden: het omlaag brengen van het aantal slachtoffers bijvoorbeeld.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:50 schreef mixologist het volgende:[..]
wel als ik er voor betaald word om in de sloot te springen. De overheid sluit gewoon prestatie contracten af met de politie waarin staat: vang zoveel boeven, bekeur zoveel autos. Dit is de normaalste zaak van de wereld hoor. Hoe wil de politie anders afrekenen?
quote:en hoe krijgen we minder slachtoffers? door minder hard rijden!
Op dinsdag 27 mei 2003 13:51 schreef Koos_26 het volgende:[..]
Om het bij het verkeer te houden: het omlaag brengen van het aantal slachtoffers bijvoorbeeld.
Nou een kind snapt dat toch?
quote:Hieronder geef je aan dat dat voor jou ook geldt.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:48 schreef mixologist het volgende:[..]
duidelijk weer iemand die alleen de bel hoort luiden maar niet weet waar de klepel hangt.
quote:Het gaat uiteraard hier om de vele boetes van 28 Euro, die voor een overtreding zijn van tot 10 km te hard. Dat is dus niet asociaal en zeker niet gevaarlijk.
Kijk de politie krijgt van de overheid gewoon de taak om X aantal autos te flitsen. lukt dat niet dan gaan ze meer flitsen. Het is niet aan de politie om zelf te bepalen wat ze gaan doen om de verkeersveiligheid te vergroten. De politie zou zelf ook wel minder willen flitsen omdat dit het imago van de politie schaadt. helaas zijn er nog teveel automobilisten die gewoon blind zijn voor regels en logica en asociaal te hard rijden en daarmee te vaak het leven van onschuldige mensen in gevaar brengen.
quote:Zoals al in zovele topcis aangegeven is dit onzin. Ik zou zeggen, gebruik de zoekfunctie even of klik boven die lekkere kont links even op mijn naam, dan zie je alle topics waarin ik gepost heb, en dan kun je in alle rust nakijken wat ik en vele anderen voor bezwaren hebben. Mocht je een nieuw argument hebben, of iets niet begrijpen dan hoor ik het.
Wat ik niet snap is kijk iedere bekeuring die er gemaakt wordt is toch terecht??? Als je te hard rijdt dan krijg je een bekeuring. Als iedereen zich nou aan de maximum veilige snelheid zou houden zou veel van dit gekanker achterwege kunnen blijven. Regels zijn regels en als je daar niet van houdt nou dan ga je toch lekker in duitsland of op een circuit rijden?
quote:Zie mijn vorige post.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:52 schreef mixologist het volgende:en hoe krijgen we minder slachtoffers? door minder hard rijden!
en hoe zorgen we er voor dat mensen minder hard rijden?
door ze te bekeuren.Nou een kind snapt dat toch?
quote:Hou je aan de snelheid als je niet tegen je verlies kunt. Of je rijdt normaal of je neemt het risico.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:42 schreef masterzipper het volgende:-edit- quote weg.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 27-05-2003 15:36]
quote:nee dat vind jij, net zoals 80 % van de automobilisten vind dat ze beter dan gemiddeld rijden. wie ben jij om te oordelen of met 130 km/u rijden net zo veilig is als met 120. Als je ziet hoeveel ongelukken er nog gebeuren met 120 km dan kan je deze uitspraken niet verantwoorden.
Het gaat uiteraard hier om de vele boetes van 28 Euro, die voor een overtreding zijn van tot 10 km te hard. Dat is dus niet asociaal en zeker niet gevaarlijk.
Kijk je moet ergens de grens leggen en die ligt nu eenmaal bij 30/50/80/100/120 km per uur, zo simpel is het. Als je 1 koekje uit een pak koekjes steelt in de supermarkt is het dan ook minder erg dan wanneer je een heel pakje steelt?
quote:jammer genoeg is een ander vaak het slachtoffer van zulks idioot rijgedrag. Maar goed tegen alle hardrijders zeg ik, wacht maar af tot je iemand doodrijdt of dat je kind / vrouw dood word gereden door een hardrijder en dan praat je wel anders.
Op dinsdag 27 mei 2003 14:07 schreef SunChaser het volgende:[..]
Hou je aan de snelheid als je niet tegen je verlies kunt. Of je rijdt normaal of je neemt het risico.
(overigens gun ik dat niemand)
quote:120 is dus ook al gevaarlijk? waar lullen we dan over? Dan kunnen we net zo goed auto's afschaffen en weer met paard en wagen reizen.
Op dinsdag 27 mei 2003 14:09 schreef mixologist het volgende:nee dat vind jij, net zoals 80 % van de automobilisten vind dat ze beter dan gemiddeld rijden. wie ben jij om te oordelen of met 130 km/u rijden net zo veilig is als met 120. Als je ziet hoeveel ongelukken er nog gebeuren met 120 km dan kan je deze uitspraken niet verantwoorden.
quote:Nogmaals. lees mijn overige posts.
Kijk je moet ergens de grens leggen en die ligt nu eenmaal bij 30/50/80/100/120 km per uur, zo simpel is het. Als je 1 koekje uit een pak koekjes steelt in de supermarkt is het dan ook minder erg dan wanneer je een heel pakje steelt?
quote:Ik gun dat ook niemand. Maar er lopen weinig kinderen rond op de snelwegen hoor. Ik kom ze tenminste nooit tegen.
Op dinsdag 27 mei 2003 14:11 schreef mixologist het volgende:[..]
jammer genoeg is een ander vaak het slachtoffer van zulks idioot rijgedrag. Maar goed tegen alle hardrijders zeg ik, wacht maar af tot je iemand doodrijdt of dat je kind / vrouw dood word gereden door een hardrijder en dan praat je wel anders.
(overigens gun ik dat niemand)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |