Wat een schande zeg, als het waar. En gezien het chauvinisme van de Fransen zou me dat niks verbazen!
Ik zie alleen in dit artikel niet echt reden om de Franse regering als een soort dopingleveranciers af te schilderen.
quote:Nee niet als leverancier, maar als een oogje dichtknijpende derde. Die zich wel inmengde in procedures. (typisch communistengedrag
Op dinsdag 20 mei 2003 17:44 schreef keeper het volgende:
Ik zie alleen in dit artikel niet echt reden om de Franse regering als een soort dopingleveranciers af te schilderen.
quote:de Verenigde Staten zal niet de enige geweest zijn hoor.
Op dinsdag 20 mei 2003 17:50 schreef Frenkie het volgende:[..]
Nee niet als leverancier, maar als een oogje dichtknijpende derde. Die zich wel inmengde in procedures. (typisch communistengedrag
).
Er vanaf weten was op zich al erg genoeg.
quote:Dit gaat dan ook over Frankrijk
Op dinsdag 20 mei 2003 17:51 schreef mitt het volgende:[..]
de Verenigde Staten zal niet de enige geweest zijn hoor.
quote:Op zich, maar als je verder leest ging het vooral (alleen maar?) om Franse spelers uit de Italiaanse competitie. Daar werden toen wel meer spelers gepakt (denk aan De Boer en Stam), zonder dat er echt bekend was of de waardes van stoffen die men in het lichaam had gevonden ook echt als doping gezien konden worden.
Op dinsdag 20 mei 2003 17:50 schreef Frenkie het volgende:
Nee niet als leverancier, maar als een oogje dichtknijpende derde. Die zich wel inmengde in procedures. (typisch communistengedrag).
Er vanaf weten was op zich al erg genoeg.
Dat de Franse regering dit stilhield valt misschien te veroordelen, maar kan ook gezien worden als poging om geen storm in een glas water te maken. Beetje drukte om niets IMO.
quote:Nee maar Frankrijk werd grotendeels wereldkampioen op Fysiekee kracht en snelheid en dat is wel beinvloedbaar.
Op dinsdag 20 mei 2003 17:59 schreef Quez het volgende:
Denk je dat doping zo'n grote rol heeft bij de "techniek sport" voetbal ?
je gaat er misschien harder van rennen maar je schiettechniek en balbeheersing verbeterd er niet door denk ik
quote:Volgens mij was mazzel de grootste factor in '98 bij Frankrijk.
Op dinsdag 20 mei 2003 18:02 schreef Frenkie het volgende:
Nee maar Frankrijk werd grotendeels wereldkampioen op Fysiekee kracht en snelheid en dat is wel beinvloedbaar.
En een paar dagen geleden het verhaal dat de halve Premier League ook behoorlijk lijkt te snoepen.
quote:Techniek is maar een onderdeeltje van de sport, zoals Frenkie aangeeft zijn kracht en snelheid niet te onderschatten, alsmede ook de absolute wil om te winnen.
Op dinsdag 20 mei 2003 17:59 schreef Quez het volgende:
Denk je dat doping zo'n grote rol heeft bij de "techniek sport" voetbal ?
je gaat er misschien harder van rennen maar je schiettechniek en balbeheersing verbeterd er niet door denk ik
quote:Waarom niet..?? het komt uit een boek van Eric Maitrot en dat is toch een goede onderzoekjournalist.
Op dinsdag 20 mei 2003 18:23 schreef Sjwerver het volgende:
Geloofwaardige bron he?
quote:Generaliseren -10.
Op dinsdag 20 mei 2003 17:34 schreef Frenkie het volgende:
En gezien het chauvinisme van de Fransen zou me dat niks verbazen!
quote:heb je gelijk in, maar heb je ook een inhoudelijke reactie..??
Op dinsdag 20 mei 2003 18:31 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Generaliseren -10.
.
quote:Ja. Ik vind het een behoorlijk suggestief stukje..
Op dinsdag 20 mei 2003 18:35 schreef Frenkie het volgende:[..]
heb je gelijk in, maar heb je ook een inhoudelijke reactie..??
Bovendien komt in dit soort zaken altijd weer één opvallend iets terug:
spelers worden in Italië gepakt en zijn praktisch altijd geen Italianen. De enige Italianen die ooit gepakt zijn, waren onbeduidende spelers uit de Serie B.
Voor de rest: Davids, Guardiola, Stam, Fernando Couto....
quote:Een woord: Berlusconi..
Op dinsdag 20 mei 2003 19:08 schreef methodmich het volgende:
spelers worden in Italië gepakt en zijn praktisch altijd geen Italianen.
quote:Zou dat..?? Lijkt me wel sterk omdat ze bij het wielrennen (toch ook heeeele groet sport in Italie) ook gewoon de Italiaanse kopmannen pakken, rose trui of niet.
Op dinsdag 20 mei 2003 19:10 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Een woord: Berlusconi..
.
quote:Mja, als voorzitter van Milan heeft Berlusconi meer belangen in de voetballerij.. Voor zover ik weet heeft hij die niet in de wielersport..
Op dinsdag 20 mei 2003 19:42 schreef Frenkie het volgende:[..]
Zou dat..?? Lijkt me wel sterk omdat ze bij het wielrennen (toch ook heeeele groet sport in Italie) ook gewoon de Italiaanse kopmannen pakken, rose trui of niet.
quote:Ja, dat ook nog idd..
Op dinsdag 20 mei 2003 20:04 schreef keeper het volgende:
En je vergeet dan nog bijna zijn Mediaconcern.
quote:Toch zijn in Italie de meeste spelers betrapt. En niet in Frankrijk.
Op dinsdag 20 mei 2003 20:06 schreef Dr.Daggla het volgende:
De dopingcontroles in de wielersport worden gedaan door de ICU (geloof ik), in de voetbalwereld wordt dat gedaan door de bond van het desbetreffende land..
Lijkt me iets makkelijker om daar mee te sjoemelen.. Helemaal in een land als Italie..
quote:Maar (bijna) geen Italiaanse spelers. En wel veel Franse, en andere nationaliteiten.
Op dinsdag 20 mei 2003 20:33 schreef Frenkie het volgende:
Toch zijn in Italie de meeste spelers betrapt. En niet in Frankrijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |