De betreffende arm met een paar handboeien boven je hoofd aan de bedspijl vastbinden?
Een gat in je matras maken en daar je arm insteken voor het slapen gaan?
quote:Volgens mij heeft dit ongeveer hetzelfde effect als bovenop je arm gaan liggen
Op maandag 19 mei 2003 09:46 schreef Faat het volgende:
De betreffende arm met een paar handboeien boven je hoofd aan de bedspijl vastbinden?
quote:De eerste keer schrok ik me ook echt rot. Het idee dat je totaal geen controle meer over je arm hebt is best eng.
Op maandag 19 mei 2003 09:46 schreef Blacklander het volgende:
ik werd een keertje midden in de nacht wakker en opeens leek mijn hele lichaam wel een ton te wegen. Ik kon mijn arm met maar met moeite optillen. Nu kan ik er wel mee lachen, maar op dat moment was het wel beangstigend.
quote:Hoe weet jij dat?
Op maandag 19 mei 2003 09:49 schreef chip_h het volgende:
Volgens mij heeft dit ongeveer hetzelfde effect als bovenop je arm gaan liggen.
'k ben wel 'ns een enkele keer op m'n arm gaan liggen... 't ding sliep 'n kwartier langer door dan ikzelf
Maar 'k vind 't wel heel knap van je dat je dit meerdere malen achter elkaar weet te presteren.
zodra je op je arm gaat liggen . .ga je op die halve tennisbal liggen . .. als het goed is, ligt dat niet makkelijk . . dus zul je je in je slaap vanzelf omdraaien . .
quote:Ik ben een aantal keer wakker geworden terwijl m'n arm tegen de muur omhoog stond
Op maandag 19 mei 2003 09:51 schreef Faat het volgende:[..]
Hoe weet jij dat?
quote:Ja dat gaat een beetje moeilijk als je er totaal geen beweging in kan krijgen. En als ik hem al iets kan bewegen dan zou ik het gevoel hebben dat ik mijn arm naar de andere kant van de kamer gooi, zo zwaar voelt mn arm.
Op maandag 19 mei 2003 09:56 schreef chip_h het volgende:
Anyway, gewoon ff rondzwaaien met zo'n arm, dat werkt het beste om de bloedsomloop op gang te brengen.
quote:*proest
Op maandag 19 mei 2003 09:56 schreef chip_h het volgende:
Ik ben een aantal keer wakker geworden terwijl m'n arm tegen de muur omhoog stond![]()
Ik neem aan dat je serieus bent, maar kan een lach toch niet helemaal onderdrukken
Wellicht dat de tip met de tennisbal toch de beste is in dit topic, althans voor de topicstarter,
voor het probleem met de arm omhoog van chip_h zou ik (helaas) echt niets weten, succes beiden
quote:He kan je me daar eens iets meer van vertellen. Op zich kan ik wel een nieuw kussen gebruiken, dus zo gek is het niet. In welke houding moet je dan liggen met dan kussen?
Op maandag 19 mei 2003 09:53 schreef realist_ik het volgende:
kga sinds kort naar de fysio voor m'n rsi ...
die had een leuk kussen in de aanbieding dat voor een steun in je nek zorgt en zo ook een beetje je hoofd optilt ...
dit zorgt dan weer voor minder gewicht op je schouder en zorgt ervoor dat je niet met je volle gewicht op je arm gaat liggen ...
aanrader.
ik ben de naam ff kwijt, maar het was een Zweeds product iig ... kost 60 euro
Een slapende arm komt doordat de zenuw bekneld raakt: arm wordt 'doof', verlamd en nadien het bekende prikkelende gevoel als de zenuw weer controle krijgt.
Kan geen kwaad. Alleen als het gebeurd zonder dat je in een vreemde houding hebt gezeten of gelegen is er wel reden om mee naar de dokter te gaan.
quote:Ik heb het opgelost door iets meer van de muur af te gaan liggen, sinds dien is het niet meer gebeurt
Op maandag 19 mei 2003 10:00 schreef Faat het volgende:[..]
*proest
Ik neem aan dat je serieus bent, maar kan een lach toch niet helemaal onderdrukken
Wellicht dat de tip met de tennisbal toch de beste is in dit topic, althans voor de topicstarter,
voor het probleem met de arm omhoog van chip_h zou ik (helaas) echt niets weten, succes beiden
Dat rondzwiepen is minder moeilijk dan het lijkt, gewoon je met je 'goede' arm je slapende arm pakken, omhoog houden en dan ronddraaien met je bovenlichaam .
quote:maakt niet uit ...
Op maandag 19 mei 2003 10:01 schreef Fio het volgende:[..]
He kan je me daar eens iets meer van vertellen. Op zich kan ik wel een nieuw kussen gebruiken, dus zo gek is het niet. In welke houding moet je dan liggen met dan kussen?
quote:Als je dat zou willen doen, graag.
Op maandag 19 mei 2003 10:16 schreef realist_ik het volgende:[..]
maakt niet uit ...
het is breed genoeg om van je linker zij naar je rug en verder naar je rechter zij te rollen en toch constant die steun te houden...
ik kan vanavond wel wat meer info geven, incl. bestelinfo
quote:heb even op inet gezocht naar gelijkaardige producten...
Op maandag 19 mei 2003 10:20 schreef Fio het volgende:[..]
Als je dat zou willen doen, graag.
dat je arm als het ware zonder bloed zit.. dat kan toch niet goed zijn...
en zwaar dat ie dan is... echt een raar gevoel... en koud... en dan die rush van warmte als het er weer terug erin stroomt, dat doet zelfs even pijn... en je voelt ook hoe snel dat stroomt (ECHT SNEL!) en tintelen...
quote:ik zit sowieso constant met zo'n kutgevoel in m'n arm (rsi) en als je daar dan ook nog eens met je vol gewicht op gaat liggen, komt dat de doorbloeding en bijgevolg de afvoer van afvalstoffen niet echt ten goede...
Op maandag 19 mei 2003 10:39 schreef SpikeAlike het volgende:
Ik heb dat soms ook wel eens. maar is het schadelijk voor je arm ?dat je arm als het ware zonder bloed zit.. dat kan toch niet goed zijn...
en zwaar dat ie dan is... echt een raar gevoel... en koud... en dan die rush van warmte als het er weer terug erin stroomt, dat doet zelfs even pijn... en je voelt ook hoe snel dat stroomt (ECHT SNEL!) en tintelen...
quote:Het is niet echt schadelijk omdat je vanzelf wakker wordt als je arm te lang zonder bloed komt te zitten of als je zenuw te bekneld zit
Op maandag 19 mei 2003 10:39 schreef SpikeAlike het volgende:
Ik heb dat soms ook wel eens. maar is het schadelijk voor je arm ?dat je arm als het ware zonder bloed zit.. dat kan toch niet goed zijn...
quote:Heb je wel eens je bloeddruk op laten nemen?
Op maandag 19 mei 2003 10:39 schreef SpikeAlike het volgende:dat je arm als het ware zonder bloed zit.. dat kan toch niet goed zijn...
Dan weet je dat het afknellen van de bloedsomloop toch heel iets anders voelt dan het beknellen van een zenuw.
Je zou het gevoel krijgen dat je arm ontploft en geen een doof gevoel zoals bij een beklemde zenuw.
Maar dat is vast aleens gezegd.
quote:Ik denk inderdaad dat een beklemde zenuw zorgt voor die gevoelloosheid. Maar kan dat geen kwaad dan?
Op maandag 19 mei 2003 11:09 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Heb je wel eens je bloeddruk op laten nemen?
Dan weet je dat het afknellen van de bloedsomloop toch heel iets anders voelt dan het beknellen van een zenuw.
Je zou het gevoel krijgen dat je arm ontploft en geen een doof gevoel zoals bij een beklemde zenuw.
quote:een afgeknelde zenuw is nooit goed, probeer 's avonds en 's morgens wat rek- en strekwerk
Op maandag 19 mei 2003 11:12 schreef Fio het volgende:[..]
Ik denk inderdaad dat een beklemde zenuw zorgt voor die gevoelloosheid. Maar kan dat geen kwaad dan?
quote:Hoe kan ik daar nou mee voorkomen dat ik 's nachts boven op mijn arm ga liggen?
Op maandag 19 mei 2003 11:16 schreef realist_ik het volgende:[..]
een afgeknelde zenuw is nooit goed, probeer 's avonds en 's morgens wat rek- en strekwerk
quote:niet, maar je kan wel het vervelende gevoel verminderen...
Op maandag 19 mei 2003 11:24 schreef Fio het volgende:[..]
Hoe kan ik daar nou mee voorkomen dat ik 's nachts boven op mijn arm ga liggen?
quote:Valt wel mee. Het komt door een vreemde houding en dan drukt het sleutelbeen (geloof ik) al vrij snel een bepaalde zenuw af. Als het komt door bijvoorbeeld eentonig werk heb je wel een probleem, want dan zit er een vernauwing in de "buis" waar de zenuw doorloopt.
Op maandag 19 mei 2003 11:12 schreef Fio het volgende:[..]
Ik denk inderdaad dat een beklemde zenuw zorgt voor die gevoelloosheid. Maar kan dat geen kwaad dan?
Als het echt heel vaak voorkomt kun je op de plek van de beknelling de zenuw op den duur wel beschadigen, maar dat lijkt me erg uitzonderlijk.
quote:yup, de carpale tunnel...
Op maandag 19 mei 2003 11:28 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Valt wel mee. Het komt door een vreemde houding en dan drukt het sleutelbeen (geloof ik) al vrij snel een bepaalde zenuw af. Als het komt door bijvoorbeeld eentonig werk heb je wel een probleem, want dan zit er een vernauwing in de "buis" waar de zenuw doorloopt.
quote:dat wist ik dus niet, ik dacht altijd dat het het bloed was... ook omdat ie zo koud aanvoelde dan, en dat je het achteraf ook echt "voelt" terug stromen...
Op maandag 19 mei 2003 11:09 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Heb je wel eens je bloeddruk op laten nemen?
quote:http://www.convet.nl/zitenligcomfort3.html#Anchor-54 Si-48258
Op maandag 19 mei 2003 10:20 schreef Fio het volgende:[..]
Als je dat zou willen doen, graag.
deze is het...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |