abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10526896
Op de een of andere manier presteer ik het bijna iedere nacht om bovenop mijn arm te gaan liggen. Als ik dan wakker wordt is al het gevoel uit mijn arm verdwenen en kan ik hem niet meer optillen. Ik hem dan echt mijn andere arm nodig om hem te verplaatsen. En een wekker uitzetten met die arm zit er echt niet in.
Na wat wrijfen komt het gevoel wel weer terug, maar ik vraag me toch af of het wel gezond is om iedere keer de bloedsomloop stil te leggen. En als het niet goed is, wat kan ik er dan aan doen om te voorkomen dat ik weer op die arm ga liggen?
  maandag 19 mei 2003 @ 09:42:59 #2
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_10526906
Ohja dat heb ik ook wel eens, altijd leuk als je je wekker wil afzetten.
  maandag 19 mei 2003 @ 09:46:17 #3
46558 Blacklander
Isaac had het maar zwaar :)
pi_10526949
ik werd een keertje midden in de nacht wakker en opeens leek mijn hele lichaam wel een ton te wegen. Ik kon mijn arm met maar met moeite optillen. Nu kan ik er wel mee lachen, maar op dat moment was het wel beangstigend.
"Violence is the last refuge of the incompetent" Isaac Asimov, 1920 - 1992
  maandag 19 mei 2003 @ 09:46:38 #4
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_10526952
Volgens ouderwetse kloosterstijl vragen of iemand je bed superstrak opmaakt
terwijl jij er al in ligt met je handjes boven de dekens?

De betreffende arm met een paar handboeien boven je hoofd aan de bedspijl vastbinden?

Een gat in je matras maken en daar je arm insteken voor het slapen gaan?

Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_10526988
quote:
Op maandag 19 mei 2003 09:46 schreef Faat het volgende:
De betreffende arm met een paar handboeien boven je hoofd aan de bedspijl vastbinden?
Volgens mij heeft dit ongeveer hetzelfde effect als bovenop je arm gaan liggen .
Gapen werkt aanstekelijk weet je!
pi_10526991
quote:
Op maandag 19 mei 2003 09:46 schreef Blacklander het volgende:
ik werd een keertje midden in de nacht wakker en opeens leek mijn hele lichaam wel een ton te wegen. Ik kon mijn arm met maar met moeite optillen. Nu kan ik er wel mee lachen, maar op dat moment was het wel beangstigend.
De eerste keer schrok ik me ook echt rot. Het idee dat je totaal geen controle meer over je arm hebt is best eng.
pi_10527025
Ik heb dat bijna iedere nacht
Over onderschrift valt niet te twisten
  maandag 19 mei 2003 @ 09:51:40 #8
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_10527026
quote:
Op maandag 19 mei 2003 09:49 schreef chip_h het volgende:
Volgens mij heeft dit ongeveer hetzelfde effect als bovenop je arm gaan liggen .
Hoe weet jij dat?
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_10527027
jeuj...

'k ben wel 'ns een enkele keer op m'n arm gaan liggen... 't ding sliep 'n kwartier langer door dan ikzelf

Maar 'k vind 't wel heel knap van je dat je dit meerdere malen achter elkaar weet te presteren.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 19 mei 2003 @ 09:53:50 #10
32474 janatwork
...leeg...
pi_10527057
echt goed zal het waarschijnlijk niet zijn voor je arm om geen bloed te krijgen. maar ik denk niet dat het zo slecht is dat je er letsel aan over houd.
eten!!!
  maandag 19 mei 2003 @ 09:53:53 #11
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_10527059
kga sinds kort naar de fysio voor m'n rsi ...
die had een leuk kussen in de aanbieding dat voor een steun in je nek zorgt en zo ook een beetje je hoofd optilt ...
dit zorgt dan weer voor minder gewicht op je schouder en zorgt ervoor dat je niet met je volle gewicht op je arm gaat liggen ...
aanrader.
ik ben de naam ff kwijt, maar het was een Zweeds product iig ... kost 60 euro
  maandag 19 mei 2003 @ 09:55:30 #12
22955 skizmo
#undef BUSH
pi_10527090
tennisbal in 2en snijden . .en 1 helft om je arm binden (niet te strak ) .. ..

zodra je op je arm gaat liggen . .ga je op die halve tennisbal liggen . .. als het goed is, ligt dat niet makkelijk . . dus zul je je in je slaap vanzelf omdraaien . .

Religion : Mankind's Worst Invention!
pi_10527101
quote:
Op maandag 19 mei 2003 09:51 schreef Faat het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat?

Ik ben een aantal keer wakker geworden terwijl m'n arm tegen de muur omhoog stond en dat gaf ongeveer hetzelfde effect als wanneer je op je arm hebt liggen slapen, iets dat ik ook al meerdere malen heb meegemaakt . Anyway, gewoon ff rondzwaaien met zo'n arm, dat werkt het beste om de bloedsomloop op gang te brengen .
pi_10527151
quote:
Op maandag 19 mei 2003 09:56 schreef chip_h het volgende:
Anyway, gewoon ff rondzwaaien met zo'n arm, dat werkt het beste om de bloedsomloop op gang te brengen .
Ja dat gaat een beetje moeilijk als je er totaal geen beweging in kan krijgen. En als ik hem al iets kan bewegen dan zou ik het gevoel hebben dat ik mijn arm naar de andere kant van de kamer gooi, zo zwaar voelt mn arm.
  maandag 19 mei 2003 @ 10:00:44 #15
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_10527162
quote:
Op maandag 19 mei 2003 09:56 schreef chip_h het volgende:
Ik ben een aantal keer wakker geworden terwijl m'n arm tegen de muur omhoog stond
*proest

Ik neem aan dat je serieus bent, maar kan een lach toch niet helemaal onderdrukken

Wellicht dat de tip met de tennisbal toch de beste is in dit topic, althans voor de topicstarter,
voor het probleem met de arm omhoog van chip_h zou ik (helaas) echt niets weten, succes beiden

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_10527165
quote:
Op maandag 19 mei 2003 09:53 schreef realist_ik het volgende:
kga sinds kort naar de fysio voor m'n rsi ...
die had een leuk kussen in de aanbieding dat voor een steun in je nek zorgt en zo ook een beetje je hoofd optilt ...
dit zorgt dan weer voor minder gewicht op je schouder en zorgt ervoor dat je niet met je volle gewicht op je arm gaat liggen ...
aanrader.
ik ben de naam ff kwijt, maar het was een Zweeds product iig ... kost 60 euro
He kan je me daar eens iets meer van vertellen. Op zich kan ik wel een nieuw kussen gebruiken, dus zo gek is het niet. In welke houding moet je dan liggen met dan kussen?
pi_10527251
Het is wel zo dat het geen kwaad kan, want zodra je arm te lang zonder bloed zit wordt je vanzelf wakker
  † In Memoriam † maandag 19 mei 2003 @ 10:06:45 #18
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_10527259
De bloedsomloop afsluiten gebeurd echt niet zo snel.

Een slapende arm komt doordat de zenuw bekneld raakt: arm wordt 'doof', verlamd en nadien het bekende prikkelende gevoel als de zenuw weer controle krijgt.

Kan geen kwaad. Alleen als het gebeurd zonder dat je in een vreemde houding hebt gezeten of gelegen is er wel reden om mee naar de dokter te gaan.

pi_10527287
quote:
Op maandag 19 mei 2003 10:00 schreef Faat het volgende:

[..]

*proest

Ik neem aan dat je serieus bent, maar kan een lach toch niet helemaal onderdrukken

Wellicht dat de tip met de tennisbal toch de beste is in dit topic, althans voor de topicstarter,
voor het probleem met de arm omhoog van chip_h zou ik (helaas) echt niets weten, succes beiden

Ik heb het opgelost door iets meer van de muur af te gaan liggen, sinds dien is het niet meer gebeurt , maar ik keek idd ook vreemd op toen ik merkte dat m'n arm tegen de muur omhoog stond .

Dat rondzwiepen is minder moeilijk dan het lijkt, gewoon je met je 'goede' arm je slapende arm pakken, omhoog houden en dan ronddraaien met je bovenlichaam .

maandag 19 mei 2003 @ 10:16:32 #20
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_10527417
quote:
Op maandag 19 mei 2003 10:01 schreef Fio het volgende:

[..]

He kan je me daar eens iets meer van vertellen. Op zich kan ik wel een nieuw kussen gebruiken, dus zo gek is het niet. In welke houding moet je dan liggen met dan kussen?

maakt niet uit ...
het is breed genoeg om van je linker zij naar je rug en verder naar je rechter zij te rollen en toch constant die steun te houden...
ik kan vanavond wel wat meer info geven, incl. bestelinfo
pi_10527484
quote:
Op maandag 19 mei 2003 10:16 schreef realist_ik het volgende:

[..]

maakt niet uit ...
het is breed genoeg om van je linker zij naar je rug en verder naar je rechter zij te rollen en toch constant die steun te houden...
ik kan vanavond wel wat meer info geven, incl. bestelinfo

Als je dat zou willen doen, graag.
  maandag 19 mei 2003 @ 10:28:30 #22
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_10527622
quote:
Op maandag 19 mei 2003 10:20 schreef Fio het volgende:

[..]

heb even op inet gezocht naar gelijkaardige producten...
http://www.spina-bac.nl/producten/producten.htm#controleren en dan bij 'dekos' kijken...
het is niet exact hetzelfde en hier wordt ook niet echt gesproken over armklachten, maar het is wel hetzelfde prinipe...
pi_10527841
Ik heb dat soms ook wel eens. maar is het schadelijk voor je arm ?

dat je arm als het ware zonder bloed zit.. dat kan toch niet goed zijn...

en zwaar dat ie dan is... echt een raar gevoel... en koud... en dan die rush van warmte als het er weer terug erin stroomt, dat doet zelfs even pijn... en je voelt ook hoe snel dat stroomt (ECHT SNEL!) en tintelen...

maandag 19 mei 2003 @ 10:48:49 #24
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_10528056
quote:
Op maandag 19 mei 2003 10:39 schreef SpikeAlike het volgende:

en zwaar dat ie dan is... echt een raar gevoel... en koud... en dan die rush van warmte als het er weer terug erin stroomt, dat doet zelfs even pijn... en je voelt ook hoe snel dat stroomt (ECHT SNEL!) en tintelen...

ik zit sowieso constant met zo'n kutgevoel in m'n arm (rsi) en als je daar dan ook nog eens met je vol gewicht op gaat liggen, komt dat de doorbloeding en bijgevolg de afvoer van afvalstoffen niet echt ten goede...
pi_10528271
quote:

Het is niet echt schadelijk omdat je vanzelf wakker wordt als je arm te lang zonder bloed komt te zitten of als je zenuw te bekneld zit
  † In Memoriam † maandag 19 mei 2003 @ 11:09:25 #26
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_10528540
quote:

Heb je wel eens je bloeddruk op laten nemen?

Dan weet je dat het afknellen van de bloedsomloop toch heel iets anders voelt dan het beknellen van een zenuw.

Je zou het gevoel krijgen dat je arm ontploft en geen een doof gevoel zoals bij een beklemde zenuw.

maandag 19 mei 2003 @ 11:11:17 #27
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_10528580
Eh, je drukt het bloed niet weg, maar je knelt de zenuwen af. Want zonder zenuwen voel je immers niks, als je bloed af gaat knijpen wordt je zeker weten wakker.

Maar dat is vast aleens gezegd.

pi_10528619
quote:
Op maandag 19 mei 2003 11:09 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dan weet je dat het afknellen van de bloedsomloop toch heel iets anders voelt dan het beknellen van een zenuw.

Je zou het gevoel krijgen dat je arm ontploft en geen een doof gevoel zoals bij een beklemde zenuw.

Ik denk inderdaad dat een beklemde zenuw zorgt voor die gevoelloosheid. Maar kan dat geen kwaad dan?
  maandag 19 mei 2003 @ 11:16:36 #29
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_10528699
quote:
Op maandag 19 mei 2003 11:12 schreef Fio het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat een beklemde zenuw zorgt voor die gevoelloosheid. Maar kan dat geen kwaad dan?

een afgeknelde zenuw is nooit goed, probeer 's avonds en 's morgens wat rek- en strekwerk
pi_10528876
quote:
Op maandag 19 mei 2003 11:16 schreef realist_ik het volgende:

[..]

een afgeknelde zenuw is nooit goed, probeer 's avonds en 's morgens wat rek- en strekwerk

Hoe kan ik daar nou mee voorkomen dat ik 's nachts boven op mijn arm ga liggen?
  maandag 19 mei 2003 @ 11:27:31 #31
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_10528942
quote:
Op maandag 19 mei 2003 11:24 schreef Fio het volgende:

[..]

Hoe kan ik daar nou mee voorkomen dat ik 's nachts boven op mijn arm ga liggen?

niet, maar je kan wel het vervelende gevoel verminderen...
  † In Memoriam † maandag 19 mei 2003 @ 11:28:59 #32
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_10528978
quote:
Op maandag 19 mei 2003 11:12 schreef Fio het volgende:

[..]

Valt wel mee. Het komt door een vreemde houding en dan drukt het sleutelbeen (geloof ik) al vrij snel een bepaalde zenuw af. Als het komt door bijvoorbeeld eentonig werk heb je wel een probleem, want dan zit er een vernauwing in de "buis" waar de zenuw doorloopt.

Als het echt heel vaak voorkomt kun je op de plek van de beknelling de zenuw op den duur wel beschadigen, maar dat lijkt me erg uitzonderlijk.

maandag 19 mei 2003 @ 11:29:40 #33
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_10529001
quote:
Op maandag 19 mei 2003 11:28 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Valt wel mee. Het komt door een vreemde houding en dan drukt het sleutelbeen (geloof ik) al vrij snel een bepaalde zenuw af. Als het komt door bijvoorbeeld eentonig werk heb je wel een probleem, want dan zit er een vernauwing in de "buis" waar de zenuw doorloopt.

yup, de carpale tunnel...
pi_10530520
quote:
Op maandag 19 mei 2003 11:09 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

dat wist ik dus niet, ik dacht altijd dat het het bloed was... ook omdat ie zo koud aanvoelde dan, en dat je het achteraf ook echt "voelt" terug stromen...
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 mei 2003 @ 17:27:06 #35
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_10538947
Ik ben een keer 's nachts wakker geworden van een harde klap. Schrok me lam, maar kon niet ontdekken waar die klap van kwam. Toen ik me even later om wilde draaien, merkte ik dat mijn arm 'niet mee deed'. Die lag op het tafeltje naast mijn bed, en was daar dus met een klap opgevallen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 19 mei 2003 @ 19:10:20 #36
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_10541644
quote:
Op maandag 19 mei 2003 10:20 schreef Fio het volgende:

[..]

http://www.convet.nl/zitenligcomfort3.html#Anchor-54 Si-48258

deze is het...

pi_10542121
Ja , dan jezelf met die arm afrukken. Die move heet "the stranger"