/ikkuh sneller leren typen
[Dit bericht is gewijzigd door kula op 16-05-2003 16:26]
quote:Het mooie aan Tolkien vond ik al die verschillende rassen. Die oorlogen vond ik ook heel mooi (niet dat oorlog mooi is maar je begrijpt me wel hopelijk).
Op vrijdag 16 mei 2003 16:25 schreef Quintony het volgende:
De aardzee reeks van Ursula Leguin
De Drakenrijders reeks van Anne McCaffrey
De Amber reeks van Roger Zelazny
en verder zo'n beetje elk boek in de dragonlance serie
quote:Die is vèèèèèt
Op vrijdag 16 mei 2003 16:25 schreef BlackJack het volgende:
Wheel of Time serie van Robert Jordan
Af en toe een beetje saai, maar over het algemeen heeeeel erg spannend.
Ook aan te raden: Wizzards first rule. (ben alleen ff de auteur kwijt)
quote:Dan kan ik je vooral dragonlance aanraden, die andere drie wat minder. (al komen in de drakenrijders serie uiteraard wel draken voor
Op vrijdag 16 mei 2003 16:26 schreef valek het volgende:[..]
Het mooie aan Tolkien vond ik al die verschillende rassen. Die oorlogen vond ik ook heel mooi (niet dat oorlog mooi is maar je begrijpt me wel hopelijk).
Is dat ook bij deze reeks?
Ik zelf ben erg gecharmeerd door de aardzee serie. Vooral de manier waarop Ursula leguin met de magic in de wereld omgaat vind ik erg goed.
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 16:26 schreef kula het volgende:
The Wheel Of Time, Robert Jordan/ikkuh sneller leren typen
En voor het snellere lezen (is niet zo heel lang als bovengenoemde series): The Riddle Master (of Hed)
Veel plezier met lezen!
Dragonlance, de eerste drie boeken zijn fantastisch.
Clash of kings en die opvolgers (hoe heette die reeks van George Martin) ervan zijn naar mijn mening zo'n beetje de beste qua karakterontwikkelingen en plot. Boordevol verassingen...
Shannara is heeeel erg Tolkien. Ook achterna gezeten door de bad force. Ook met een een powerfull magic-caster. Ook weer een lulletje die de wereld moet redden, uiteindelijk in zijn uppie.
[Dit bericht is gewijzigd door ajay op 16-05-2003 16:33]
Mooie serie, leent veel van Tolkien maar toch met een geheel eigen stijl. Erg mooi geschreven ook.
Roger Zelazny, Weis en Hickmann, Terry Pratchett... Vooral Terry Pratchett, de schijfwereld serie schopt kont.
quote:Margaret Weiss en Tracy Hickman.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:34 schreef Elanor het volgende:
Ik vond zelf vooral de Poort des Doods boeken mooi, jij misschien ook wel, omdat daar ook weer die verschillende rassen terugkomen, geen idee van wie, en als ie al is genoemd, maar dan in de engelse titel bij voorbaat sorry
Hebben ook een gedeelte van de Dragonlance boeken geschreven.
Dit is het eerste boek van een 7-delig fantasy-epos over een wereld die door magie in vier werelden gesplitst is: de wereld van hemel, steen, vuur en zee. Wezens die het Labyrint (een zelfstandig denkende gevangenis) overleven, kunnen via de Poort des Doods deze werelden betreden. De Wereld van Arianus (Hemel) bestaat uit drie rijken van in lagen onder elkaar zwevende eilanden, resp. bevolkt door elfen, dwergen en mensen (koninkrijken die elkaar bestrijden). Hugh de Hand, een huurmoordenaar, wordt valselijk van moord beschuldigd en aanvaardt (om aan executie te ontsnappen) een opdracht van de koning om diens zoon (een 10-jarige knaap) te vermoorden. Dit is één schakel in een ingewikkeld politiek complot waarvan de elfen de schuld moeten krijgen zodat een oorlog tegen hen begonnen kan worden. Natuurlijk zit er véél meer achter. Een complex boek in een semi-feodale wereld met magie, vliegende draken, heel wat actie en humor, maar dat soms wat te lang uitgesponnen werd. Toch vlot leesbaar. Pocketeditie.
quote:Vond het errug traag allemaal. Kan de assassin trilogie en liveship trilogie van Robin Hobb van harte aanraden.
Tad Williams - Memory, Sorrow & Thorn
Mooie serie, leent veel van Tolkien maar toch met een geheel eigen stijl. Erg mooi geschreven ook.
quote:De doom van het doodszwaard vond ik ook zeer de moeite waard.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:35 schreef N-JoyiT het volgende:
De poort des doods van Margaret Weis & Tracy Hickman, echt waanzinnig goed !!! Hier in t kort ff waar t over gaat (niet mijn recensie overigens).
quote:WoT
Op vrijdag 16 mei 2003 16:25 schreef BlackJack het volgende:
Wheel of Time serie van Robert Jordan
Sword of Truth serie van Terry Goodkind ook leuk (begint met Wizard's First Rule). Leest ook wat makkelijker dan Jordan (simpeler verhaal).
Heb ik nog maar tot boek 5 ofzo gelezen.
R.E. Feist is ook altijd leuk natuurlijk, vooral de Riftwar-saga.
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 16:27 schreef trekdrop het volgende:
Ook aan te raden: Wizzards first rule. (ben alleen ff de auteur kwijt)
Heinlein, Weis & Hickman, Philip K Dick, Anne McCaffrey, Greg Bear, Terry Pratchett (duh!), Robin Hobb, Julian May, Douglas Adams...
Er zijn eigenlijk teveel goede SF-schrijvers om, eh, op te schrijven
ps: kijk eens op www.essef.nl; daar kun je je boeken lekker goedkoop (ok, wel tweedehands) aanschaffen, en hij kan ook naar boeken zoeken voor je - en nee, ik heb geen aandelen )
quote:Die ken ik niet, is dat één van de boeken van de doodszwaard serie ?!?
Op vrijdag 16 mei 2003 16:39 schreef Brad het volgende:[..]
De doom van het doodszwaard vond ik ook zeer de moeite waard.
Terry Pratchett alle boeken.
Dit zijn fantasie schrijvers, maar niet op de lotr manier (in ieder geval meer humor)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |