quote:IK vermoed dat deze heerschap nog lekker op een oor lag
Op vrijdag 16 mei 2003 15:18 schreef nielspan het volgende:
Zelf ben ik het helaas vergeten, vandaar.
Ikzelf ook hoor
Anyway ik heb wel foto's zien staan in het topic over de zonsverduistering.
Eerste had te lange sluitertijd. Die andere twee heb ik met flits gedaan en dan de flits afgedekt zodat ik een korte sluitertijd zou hebben.
quote:Best netjes. Mooie fotos. Slimme truc om de flits af te dekken, maar geeft dat een ander effect dan het gewoon uitzetten van de flitser?
Op vrijdag 16 mei 2003 15:25 schreef portier het volgende:
[afbeelding]Eerste had te lange sluitertijd. Die andere twee heb ik met flits gedaan en dan de flits afgedekt zodat ik een korte sluitertijd zou hebben.
quote:Mja, ik kan op mijn camera niet de sluitertijd instellen, dat doet ie automatisch. Als de flits uitstaat dat maakt het toestel de sluitertijd langer om meer licht te vangen. Bij een flits hoeft dat niet.
Op vrijdag 16 mei 2003 15:27 schreef nielspan het volgende:[..]
Best netjes. Mooie fotos. Slimme truc om de flits af te dekken, maar geeft dat een ander effect dan het gewoon uitzetten van de flitser?
En het verbaasde mij ook dat ik om 4 uur 's nachts nog zo helder was om dat te verzinnen
quote:Ziet er mooi eruit...
[afbeelding]Eerste had te lange sluitertijd. Die andere twee heb ik met flits gedaan en dan de flits afgedekt zodat ik een korte sluitertijd zou hebben.
quote:mooie foto's
De gif hieronder komt van de site....
Deze komt van...
Greg Sellek,
Madison,
Wisconsin,
USA
[Dit bericht is gewijzigd door -CRASH- op 16-05-2003 23:28]
Ik heb een Ixus 330, iemand nog tips hoe je hiermee het beste foto's ervan kan maken?
quote:In een hutje op de hei gaan zitten. Dan heb je geen last van lichtvervuiling en kan je die rode gloed misschien vastleggen die over de maan valt. Ikzelf ga er geen moeite voor doen, er is overal licht om mij heen en de vorige verduistering viel nogal tegen.
Op vrijdag 7 november 2003 20:13 schreef Dagonet het volgende:
Morgennacht 8e op de 9e, (zie Maansverduistering zaterdag 8 November voor de tijden) is er weer een verduistering, de beste die we tot 2007 zullen krijgen (hoogte boven horizon).Ik heb een Ixus 330, iemand nog tips hoe je hiermee het beste foto's ervan kan maken?
quote:Heb je wat meer info?
Op vrijdag 7 november 2003 20:22 schreef Briggy het volgende:
Ik heb gisteren alvast geoefend, het valt niet mee om de juiste instellingen te vinden.
Dit was de beste foto die ertussen zat, maar ik ben nog niet tevreden.
Als iemand nog tips heeft (diafragma/sluitertijd), graag!
quote:De maan is hier pleitte volgens mij.
Op zaterdag 8 november 2003 01:04 schreef Tronica het volgende:
Hoe laat vindt dit fenomeen plaats??
quote:Beetje te vroeg aan het kijken ......
Op zaterdag 8 november 2003 01:05 schreef Roellio het volgende:[..]
De maan is hier pleitte volgens mij.
De verduistering ( niet door de wolken )
is pas van Zaterdag 8 Nov. op Zondag 9 Nov.
quote:De eerstvolgende in Nederland zichtbare maansverduistering vind plaats in de nacht van Zaterdag 8 op zondag 9 november na middernacht...
Tijdstabel:
23:15u - maan komt in de Penumbra en begint iets te verkleuren.
00:32u - maan komt in de Umbra, te zien aan schaduw linksboven op de maan.
02:06u - maan volledig verduisterd.
02:30u - einde volledige verduistering.
04:04u - einde gedeeltelijke verduistering, maan is uit de Umbra.
05:22u - einde van de maanverkleuring, maan is uit de Penumbra.
Elk jaar is er wel ergens op de Aarde een maansverduistering, en meestal wel meerdere. Een maansverduistering is dus niet zo zeldzaam als een zonsverduistering. Ze zijn ook altijd in een heel groot gebied zichtbaar. Eigenlijk kun je de verduistering zien aan de hele nachtzijde van de Aarde.
Tijdens een maansverduistering gaat de Maan door de schaduw van de Aarde, de Maan ziet er dan donkerder uit en je ziet de verduistering. Het is net zoiets als wanneer jij in de schaduw van een boom gaat staat, dan zie je er ook donkerder uit.
Tijdens een verduistering kan de Maan een rode kleur krijgen. Dit komt omdat de kleur rood door de dampkring van de Aarde meer wordt gebroken dan de andere kleuren, we zien dan een rode Maan. Net zoals bij een zonsverduistering dacht men vroeger dat er dan wat ergs zou gaan gebeuren. Inmiddels weten we wel beter. Je kunt dus rustig naar een maansverduistering kijken.
Live maansverduistering Webcam:
Laatste beeld:
vanaf ca. 23.00u geeft deze cam de actuele beelden weer tot die tijd zie je een voorbeeld...
Voor meer webcams met verschillende refreshrates:
http://www.xs4all.nl/~pablito/Maan/2003-11-08/Maan_2003-11-08.html
quote:LEZEN !! De eerste post van de TS is ook van Mei dit jaar
Op zaterdag 8 november 2003 01:54 schreef -CRASH- het volgende:[..]
Beetje te vroeg aan het kijken ......
De verduistering ( niet door de wolken
)
is pas van Zaterdag 8 Nov. op Zondag 9 Nov.
quote:Lees jij eens goed...
Op zaterdag 8 november 2003 11:51 schreef _asterix_ het volgende:[..]
LEZEN !! De eerste post van de TS is ook van Mei dit jaar
![]()
Het betrof op een vraag van:
Geplaatst door Tronica op zaterdag 8 november 2003 01:04Hoe laat vindt dit fenomeen plaats??
Het antwoordt van :
Geplaatst door Roellio op zaterdag 8 november 2003 01:05quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
De maan is hier pleitte volgens mij.
Dus tronica had het over de verduistering van nu... en niet over
die van afgelopen mei
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |