abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 mei 2003 @ 18:18:34 #1
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_10456132
Mijn broertje was van het weekend naar parijs geweest.. met de auto.. door belgie.

Nou reed ie op een belgische snelweg ongeveer 150 (op de teller dus in werklijkheid minder.. bleek na meetcorrectie 144) en toen hield belgische politie hem dus aan. Nou was hij (en ik ook toen ik het later hoorde) nogal verbijsterd toen hij hoorde hoe belgische systeem in elkaar zit.

Ze hebben daar een boete voor 10 km te hard tot 20 km te hard... en alles boven 20 km te hard is zelfde boete. Dus ook als je 80 of 140 of 200 te hard rijdt betaal je zelfde. Lekker idioot systeem mar het wordt nog belachelijker!! Hij kreeg 275 euro boete maar als hij een belg was hoefde hij maar 155 te betalen!!! Dat dit soort discriminatie gewoon kan in EU en dan nog in belgie!! In Griekenland of Spanje ofzo had ik het misschien nog wel verwacht maar zo een extreem discriminerend verschil en dan ook nog in belgie?!

Hij kon ook kiezen; of 275 euro ter plekke contant betalen of zou zijn auto worden weggesleept en dan heeft hij 8 dagen om alsnog 275 + 80 euro sleepkosten te betalen anders is hij zijn auto kwijt. Ik vind dit soort manier van handelen schandalig. Gelukkig waren ze met zijn 4en in de auto en samen hadden ze net 275 euro cash bij zich om zich vrij te kopen van de Gestapo Belgique. Ik vind het ook maar raar dat je een bedrag direct aan zo een agent moet betalen.. wie zegt dat ie het niet gewoon in zijn zak stopt?

Maargoed.. nu kan je zoiets aanvechten.. maar dan moet je 70 euro betalen eerst voor je in beroep mag en je moet eerst 4 keer bij de belgische rechter procederen voor je door mag naar EuropeesHof waar ze je waarschijnlijk wel in je gelijk zullen stellen.

Heeft iemand anders ook ervaringen met dit soort zaken? Mijn broertje heeft geen tijd nu om zich bezig te houden met een paar jaar aan rechtzaken maar ik ben wel benieuwd naar wat er te doen valt.

I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  Official ESF Kreviewer donderdag 15 mei 2003 @ 18:19:36 #2
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_10456145
Buitenlanders moeten in Nederland volgens mij ook gewoon handje contantje betalen.
pi_10456175
Dat van die boete boven de 20 km te hard heb ik nog nooit gehoord eerlijk gezegd, maargoed..

Ik heb me wel altijd al afgevragen of Oom Agent niet die 275 euro in z'n zak laat verdwijnen Wie weet dat hij een bekeuring uit heeft geschreven, en hoe hoog die boete was, als hij z'n papierwerk "vergeet"
Best scoren lijkt me zo....zeker bij buitenlanders.

donderdag 15 mei 2003 @ 18:23:02 #4
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_10456206
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 18:19 schreef Kreator het volgende:
Buitenlanders moeten in Nederland volgens mij ook gewoon handje contantje betalen.
ja maar betalen buitenlanders in nederland ook extra 120 euro buitenlander-toeslag?

Overigens een van die agenten zei ook iets discriminerends tegen 1 van de inzittenden (een marokkaanse jongen). Zal wel zo een VlaamsBlok mannetje geweest zijn.

I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_10456217
ik geloof dat dat een redelijk nieuwe wet is.

En niet alleen voor buitenlanders!

donderdag 15 mei 2003 @ 18:24:56 #6
47400 De-Boswachter
Spritz mich im mund....
pi_10456243
Nee hoor, je bent niet verplicht om cash te betalen.
Soms is dat wel beter, maar vaak niet.
Ik ben al vaker aangehouden geworden in Belgie en Duitsland, gewoon netjes blijven dat wel, maar zeker geen gelijk geven.
Auto in beslag nemen KAN alleen maar als er sprake is van een ernstig delict of misdrijf, dus maw, hoepel maar op Zwaantje
Voor laten komen, nummer van agent erbij incl verbaal nummer enz.
Klaar, hoor je nooit meer wat van en waarschijnlijk ook nog eens voor de helft van het geld.
Bij mij tenminste wel
In het bos daar zijn de ..........
  donderdag 15 mei 2003 @ 18:27:28 #7
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_10456304
Zuunige Hollanders ook altijd...
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 15 mei 2003 @ 18:28:07 #8
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_10456315
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 18:24 schreef De-Boswachter het volgende:
Nee hoor, je bent niet verplicht om cash te betalen.
Soms is dat wel beter, maar vaak niet.
Ik ben al vaker aangehouden geworden in Belgie en Duitsland, gewoon netjes blijven dat wel, maar zeker geen gelijk geven.
Auto in beslag nemen KAN alleen maar als er sprake is van een ernstig delict of misdrijf, dus maw, hoepel maar op Zwaantje
Voor laten komen, nummer van agent erbij incl verbaal nummer enz.
Klaar, hoor je nooit meer wat van en waarschijnlijk ook nog eens voor de helft van het geld.
Bij mij tenminste wel
hm kijk mijn broertje zei toch echt net tegen me dat die agent zei als je nu niet 275 betaalt bel ik sleepwagen voor je... Wat moet je dan doen? Taxi nemen terug naar nederland?

Wanneer en waarvoor en waar in belgie ben je aangehouden? Ik ben wel benieuwd hoe jij ervanaf gekomen ben..

Official ESF Kreviewer donderdag 15 mei 2003 @ 18:29:41 #9
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_10456340
*titel gewijzigd*
pi_10456357
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 18:29 schreef Kreator het volgende:
*titel gewijzigd*
wat was er mis met gestapo ?
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
  donderdag 15 mei 2003 @ 18:31:31 #11
47400 De-Boswachter
Spritz mich im mund....
pi_10456373
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 18:28 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

hm kijk mijn broertje zei toch echt net tegen me dat die agent zei als je nu niet 275 betaalt bel ik sleepwagen voor je... Wat moet je dan doen? Taxi nemen terug naar nederland?

Wanneer en waarvoor en waar in belgie ben je aangehouden? Ik ben wel benieuwd hoe jij ervanaf gekomen ben..

Misschien heb ik die bonnekes nog.....

(De-Boswachter zoekt even tussen het puin naar een bonneke)

Official ESF Kreviewer donderdag 15 mei 2003 @ 18:32:27 #12
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_10456396
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 18:30 schreef slashme het volgende:

[..]

wat was er mis met gestapo ?

De 2e wereldoorlog en de link daarmee.
  donderdag 15 mei 2003 @ 18:34:56 #13
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_10456441
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 18:29 schreef Kreator het volgende:
*titel gewijzigd*
ik vond Gestapo toch veel leuker staan
Rot-politie zegt nix over discriminatie en dwang-praktijken.

Als Gestapo niet mag volgens fok!policy dan wil ik graag dat je het verandert in iets als: Discriminerende praktijken van belgische politie.

rot-politie zegt helemaal nix en geeft niet weer kern van mijn punt.

Official ESF Kreviewer donderdag 15 mei 2003 @ 18:35:17 #14
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_10456543
Heeft hij wel een echte bekeuring gekregen, of heeft hij oom agent zo betaald?

Ik heb wel meer van die verhalen gehoord en de truuk was om dus om een betalingsbewijs van die agent te vragen en dan werd het ineens een heel ander verhaal. De politie in Belgie is niet errug clean zeg maar..

pi_10456597
*ervaring mee heeft*

Me broer had een jaguar overgekocht van iemand in belgië, hij dus betalen etc etc, hij kreeg nog een brief mee om te 'bewijzen' dat de auto van hem was. wij dus karren door het plaatsje Brecht waar we dus aangehouden worden. De auto is niet van hem en staat niet op zijn naam want je mag in belgië niet met iemand anders ze nummerplaat rijden blijkbaar. Dus de auto moest weggesleept worden en moesten wij dus een tijdelijk nummerbord regelen zodat ie op me broer zijn naam stond en ook verzekerd was op dat nummerbord.
Hufters zijn het in belgië, meewerken doen ze niet

I'm dead Pete. Dead people don't like company. (Johnny Quid)
  donderdag 15 mei 2003 @ 18:44:38 #17
47400 De-Boswachter
Spritz mich im mund....
pi_10456649
nop geen bonneke gevonden.

Tja hoes het bij mij gelopen.
Ik reed net als je broer ook iets te hard (170) 's nacht terug naar Nederland. Volgens mij op de A13 bij Luik.
Daar dus die Zwaantjes, mij ingehaald, moeten stoppen, blah blah.
Uitleg gegeven waarom ik zo snel reed enz enz.
Zij dus ook van boete nu even sjink sjink cash betalen. (weet niet meer hoeveel, maar het was veel).
Niet gedaan dus, gewoon gezegd, stuur maar op. Vinden ze zeker niet leuk, maak je echt geen vrienden mee.
Ik heb het nummer van de politie auto opgeschreven, het Politie ID nummer van de agent en agente (lekker wijf trouwens).
Bon komt aan in Nederland, niet betalen, bezwaar aantekenen.
Daarvoor moet je wel naar Belgie toe komen om dat aan te vechten (kijk uit dat ze je dan niet pakken!!!!).
Eind resultaat, iets van 150 euro. Betalen, nokken

De buitenlandse politie kan je echt niet je auto afnemen of je auto papieren (behalve in een ernstig geval) want de auto in eigendom van jou (en jij bent een nederlander en geen belg) en de autopapieren zijn eigendom van de nederlandse staat. (soms is dat een voordeel)

Je broertje had in dit geval gewoonweg of a) een recuutje moeten vragen met een poot op van het Zwaantje of b) de eis stellen voor vervoer naar het afsleepbedrijf om de juridische motor aan de gang te krijgen.
Ik weet het, het is zeik bouwen, het kost je veel tijd en energie, maar er is niets leuker als opkomen voor je recht.
Maar het beste is, hou je maar aan de snelheid, want in Frankrijk nou nou nou nou................

ps. Zwaantje = agent(e)

pi_10456701
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 18:23 schreef spooky1234 het volgende:

Overigens een van die agenten zei ook iets discriminerends tegen 1 van de inzittenden (een marokkaanse jongen). Zal wel zo een VlaamsBlok mannetje geweest zijn.

Ga huilen bij de AEL.

Ik mocht 14.000 BF betalen 4 jaar geleden wegens 180 rijden

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
  donderdag 15 mei 2003 @ 18:51:19 #19
47400 De-Boswachter
Spritz mich im mund....
pi_10456804
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 18:46 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Ga huilen bij de AEL.

Ik mocht 14.000 BF betalen 4 jaar geleden wegens 180 rijden

donderdag 15 mei 2003 @ 19:07:55 #20
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_10457134
http://wegcode.be/divers/boetes2.htm

kijk hier maar eens! Ik heb het nu gevonden..
overigens zie ik dus dat het niet klopt van dat er maar 2 boetes zijn voor 10-20 en erboven.. maar wel iets wat er erg op lijkt.. als je 21 te hard rijdt krijg je zelfde bekeuring als je 50 te hard rijdt.. lijkt mij een nogal groot verschil... ook is er geen verschil tussen in een woonwijk 20 te hard rijden en op een snelweg 20 te hard rijden.

Er staat verder wel duidelijk bij dat als je niet ter plekke kan betalen dat ze je auto in beslag kunnen nemen!

donderdag 15 mei 2003 @ 19:23:19 #21
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_10457537
en nou ik toch al aan het googelen was vond ik ook dit: (in een CDA nieuwsbrief)

------------
Belgen ontlopen verkeersboetes

Omdat de Belgische boetes voor snelheidsovertredingen niet zijn
aangepast aan de euro zijn deze boetes niet inbaar. Buitenlanders
die in België te hard rijden moeten voor hetzelfde vergrijp meer
betalen. Deze boetes zijn wel aangepast aan de euro. Het gevolg is
dat een Nederlander die in België 11 km te hard rijdt 200 euro moet
betalen, terwijl een Belg vrijuit gaat. CDA-Europarlementariër Karla
Peijs (transportwoordvoerder) vindt dat hier sprake is van discriminatie
en heeft vragen gesteld aan de Europese Commissie.
------------

Ik vind het echt schandalig.. laat ik vandaag maar geen belgische kentekens zien hier.. ik rij ze echt van de weg af.. motherfokkers

donderdag 15 mei 2003 @ 19:52:43 #22
47400 De-Boswachter
Spritz mich im mund....
pi_10458338
quote:
[b]Ik vind het echt schandalig.. laat ik vandaag maar geen belgische kentekens zien hier.. ik rij ze echt van de weg af.. motherfokkers
Thats the spirit!!!!!

Vind het trouwens maar gek hoor, ik heb daar dus helemaal niets van gehoord van dat wegsleep geneuzel, zelfs niet toen ik het voor liet komen enzo.....
Maar je hebt gelijk, het zijn vuile ranzige , laat maar, je snapt m wel!

donderdag 15 mei 2003 @ 19:56:23 #23
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_10458421
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 19:52 schreef De-Boswachter het volgende:

[..]

Thats the spirit!!!!!

Vind het trouwens maar gek hoor, ik heb daar dus helemaal niets van gehoord van dat weksleep geneuzel, zelfs niet toen ik het voor liet komen enzo.....
Maar je hebt gelijk, het zijn vuile ranzige , laat maar, je snapt m wel!

ja nou ja kijk er staat bij dat zo een agent -bevoegd- is om dat te doen.. hij kan je ook gewoon matsen.. en aangezien jij zegt dat jij een of ander lekker wijf had heb je dubbel mazzel gehad you lucky bastard! en je reed ook nog eens nog veel harder! ... mijn broertje had een of andere vlaamsblok hufter die ook nog eens extra hufterig deed tegen een marokkaans-nederlandse vriend van hem.
pi_10458542
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 19:56 schreef spooky1234 het volgende:

mijn broertje had een of andere vlaamsblok hufter die ook nog eens extra hufterig deed tegen een marokkaans-nederlandse vriend van hem.

quote:
Op donderdag 15 mei 2003 18:46 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Ga huilen bij de AEL.

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
  donderdag 15 mei 2003 @ 20:12:00 #25
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_10458831
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 20:01 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

[..]

ok ik heb het al een keer gelezen.. en je zegt het weer? what the fuk is ur problem dude? Denk je dat je grappig bent ofzo? Ten eerste ben je nou al voor de 2e keer zwaar offtopic en ten 2e ben je helemaal nie grappig.

Wil je een serieus antwoord? AEL is een uitermate trieste groepering, misschien ook best gevaarlijk zelfs. Ik wil er ook nix mee te maken hebben bovendien ben ik zelf geen marokkaan en al helemaal niet religieus en for your information ik stem altijd VVD.

Triest ventje zeg.. tjonge jonge

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')