abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 mei 2003 @ 12:09:07 #1
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_10420123
Paupers! Kuddedieren! Onzekere pubertjes!

Ik ben boos. Op jullie.

Het gaat om alle commotie over Jim van Idols. Vanmorgen stond er een nieuwsbericht over Jim op de FP. Van niets op nr.1 in de Top 40 or whatsoever. Goed, fijn voor die kerel, nu de reacties van Fokkers:

Door ZENBUDDHA - woensdag 14 mei 2003 @ 10:26 (Unmodded)
dat wordt weer een tijdje geen radio en tv kijken, verschrikkelijk

Door Michel_ - woensdag 14 mei 2003 @ 10:26 (Unmodded)
Wat een drama......

Door JWire - woensdag 14 mei 2003 @ 10:26 (Unmodded)
troep ik eet geen mars meer. als mars aan zulke kinderachtige hypes mee gaat doen. bah

Door mad_dog123 - woensdag 14 mei 2003 @ 10:26 (Unmodded)
IK haat idols, en haat jim, die gast kan toch niet zingen, al die domme mensen die daar naar luisteren...laag niveau hier in NL hoor

Je ziet de reacties, door de bank genomen negatief over Jim en dan met name over zijn zangkwaliteiten. Niet alleen dit nieuwsbericht, maar eigenlijk al vanaf de finales van Idols. De meest gehoorde reactie is dan ook: Die gast kan toch niet zingen!

Is iedereen nu G@D!#M3 ineens zangexpert??

Een stem kun je beoordelen op de volgende aspecten:

klankkwaliteit, uitspraak, adem, intonatie, inlevingsvermogen, timing, stijlbesef en gangbare uitvoeringspraktijken

en een zanger kun je beoordelen op de volgende inzichten:

1. muzikaliteit, gehoor en melodisch inzicht
2. gevoel voor ritme en tempo
3. affiniteit met verschillende muzieksoorten
4. zuiverheid
5. noten- en ritmisch lezen

Maar goed, daar hoor je niemand over. Altijd de kritiek: hij zingt zo monotoom, dús hij kan niet zingen... Niets is minder waar!

Voor een 17-jarige heeft Jim een zeer ontwikkelde en vaste stem. Hij hoeft weinig te doen om een aardig stemgeluid te kweken. En wanneer je naar de nummers luistert die hij ten gehore brengt, hoor je wel degelijk variatie in zijn stem (in tegenstelling tot de veelgehoorde kritiek).

Als je dan toch nog over het algemeen zegt dat hij te monotoom klinkt, zou je dat bv. ook over Frank 'The Voice' Sinatra kunnen zeggen. Dat betekent toch nog niet dat hij een slechte zanger is!

Jim is daarnaast ook op eigen kracht door Idols gekomen en tweede geworden. Als je echt niet kan zingen was dit niet gebeurd.

Waarom dan toch al die kritiek? Ik denk dat er aardig wat onzekere computernerds bij Fok! rondlopen die het niet kunnen hebben dat een 17-jarig goed uitziend jochie zoveel aandacht krijgt. Bij de eerste de beste kritiek op Jim wordt honderduit geschreeuwd wat er allemaal wel niet mis met hem is. Lekker veilig vanachter hun computertjes wordt dan niet alleen Jim's stem, maar ook de persoon an sich beveroordeeld.

En wat ik dan het aller,- allerergst vind is de hysterische massa die deze 'pioniers van onzekerheid' nablaat en probeert stoer te zijn door ook kritiek te leveren. Want het is toch ook lekker? Die onderbuikgevoelens er lekker uit spuwen?? (op iets waar je helemaal geen verstand van hebt)

Over mezelf: Ik ben geen fan van Jim, maar als ik ergend een f*cking hekel aan heb is het wel die meelopende kudde van onzinblatende mensen met ondoordachte, onterechte kritiek. Denk nou eens voor een keer in je leven zelf na!

M.a.w: I Hate My Generation.

"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
  woensdag 14 mei 2003 @ 12:10:05 #2
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_10420144
Yeah like whatsoever man.
pi_10420187
Fijn nummer van Cracker is dat, I Hate My Generation.

Wie is die Jim trouwens?
  woensdag 14 mei 2003 @ 12:12:03 #4
45291 HARB
I won't run. I won't
pi_10420197
Kijk, jij bekijkt zo een zanger. 90% van de bevolking hoort en zanger. En hij is gewoon niet om aan te horen.

Of zijn techniek nu goed is of niet. Dat zal iedereen een worst weeze.

Het klinkt gewoon niet!!!!!!!!!!!

This time I'll try to make it [br]It won't feel like no big deal[br]because you don't win if you don't fight[br]
pi_10420201
Mars in de reet en lekker ontspannen, zou ik zo zeggen
Maak je es zo druk om de zaken die er echt toe doen.

[Dit bericht is gewijzigd door seriewoordenaar op 14-05-2003 12:14]

www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_10420206
Anders maak je je ff druk ofzo...
pi_10420222
quote:
4. zuiverheid
En op punten 1 t/m 4 scoort Jim ruim onvoldoende. Of hij noten kan lezen weet ik niet hoor.
pi_10420223
De waarheid mag gezegd worden.
Niets.
pi_10420224
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 12:12 schreef HARB het volgende:
Kijk, jij bekijkt zo een zanger. 90% van de bevolking hoort en zanger. En hij is gewoon niet om aan te horen.

Of zijn techniek nu goed is of niet. Dat zal iedereen een worst weeze.

Het klinkt gewoon niet!!!!!!!!!!!

helemaal mee eens
  woensdag 14 mei 2003 @ 12:13:41 #10
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_10420236
Hij is 15 en ik vind dat hij een kutgeluid voort brengt.
pi_10420263
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 12:09 schreef Misanthroopia het volgende:

en een zanger kun je beoordelen op de volgende inzichten:

4. zuiverheid

punt 3 en 5 zijn echt niet nodig om een goede zanger te zijn.
pi_10420267
Ik zeg ook dat Jim niet kan zingen. Dat vond ik vanaf het eerste moment dat ik hem hoorde zingen en dat vind ik nu nog steeds. Ik ben wel van mening dat Jim zeker vooruit is gegaan gedurende het programma verder vorderde. Jim is en blijft een zanger met slechts 1 toonhoogte, maar het is hem in Idols wel afgeleerd vals te zingen, in ieder geval tijdens het programma.

Ik ga niet in op topicstarter z'n quasi intelligente post, een zanger beoordeel je op hoe het klinkt. Je gaat muziek toch niet wetenschappelijk ontleden joh...

'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_10420274
nou, ik vind het ook niets. die nasale stem die ook nog zo monotoon is idd. smaken verschillen en dit muziek is dus totaal niet mijn smaak.

wil je nu zeggen dat we respect moeten hebben voor zijn zangkwaliteiten? ik vind het nergens naar klinkn, basta

woensdag 14 mei 2003 @ 12:16:24 #14
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_10420285
Zijn stem is monotoom, het klinkt kut, Jim . Dat wordt voorlopig geen tv kijken.
pi_10420291
quote:
Jim is daarnaast ook op eigen kracht door Idols gekomen en tweede geworden. Als je echt niet kan zingen was dit niet gebeurd.
Denk je nou echt dat al die BrEeZaH-wijven op hem gestemd hebben omdat hij mooi kan zingen?
Laat me niet lachen
  woensdag 14 mei 2003 @ 12:17:54 #16
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_10420305
Die Jim is gewoon bagger. Einde discussie.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_10420316
jim?? ooohhh dat is die van die akoustische luchtvervuiling.

ik zag een verglijking van f.sinatra en jim???????

ach laat maar..... ben te oud hiervoor denk ik

woensdag 14 mei 2003 @ 12:18:25 #18
17699 neh
Oh behave!
pi_10420320
nou moet je geen onwaarheden gaan lopen vertellen. hij is niet op eigen kracht door idols gekomen, maar door de hulp van duizenden smssende puisterige meisjes die veilig van achter hun mobiele telefoon jim beoordeelden op zijn UITERLIJK en niet op zijn stem...
  woensdag 14 mei 2003 @ 12:19:01 #19
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_10420331
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 12:13 schreef Tweek het volgende:
Hij is 15 en ik vind dat hij een kutgeluid voort brengt.
Daar zijn het er wel meer mee eens.

Dat geluid van die kerel; dat gekrijs lijkt zo veel op Mien Dobbelsteen

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  woensdag 14 mei 2003 @ 12:21:24 #20
30231 Trancemaster
*vakantie nodig heeft!
pi_10420368
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 11:23 schreef Trancemaster het volgende:

[..]

*ahum*

1. Ik heb niet gezegd dat ie lelijk was.
2. Ja, hij heeft idd. een monotome kut stem. Daardoor verdient hij het idd niet om nummer 1 in de top-weetikhoeveel te staan.
3. Ook al is ie bi, interesseert me niets.
4. Nogmaals, dit nummer verdient niet op nummer 1 te staan, er zijn naar mijn mening heel wat mooiere nummers gemaakt, die niet op nummer 1 komen, puur om het feit dat Jim, zo'n liev koppie heeft?

The whole thing is based on respect, respect to the music respect to the djs respect to the crowd We have to remain in constant contact but look around yourself No one's style is better than the other no one's style is trueer than the other It's all Music
  woensdag 14 mei 2003 @ 12:21:54 #21
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_10420381
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 12:14 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik zeg ook dat Jim niet kan zingen. Dat vond ik vanaf het eerste moment dat ik hem hoorde zingen en dat vind ik nu nog steeds. Ik ben wel van mening dat Jim zeker vooruit is gegaan gedurende het programma verder vorderde. Jim is en blijft een zanger met slechts 1 toonhoogte, maar het is hem in Idols wel afgeleerd vals te zingen, in ieder geval tijdens het programma.

Ik ga niet in op topicstarter z'n quasi intelligente post, een zanger beoordeel je op hoe het klinkt. Je gaat muziek toch niet wetenschappelijk ontleden joh...

ff ten eerste: ik heb de wijsheid niet in pacht. ik respecteer iedere mening, hoe misvormd die ook mag zijn.

je bent wel de eerste die met wat argumenten komt:

1.) Hij zingt slechts op 1 toonhoogte.

Tja, laat je oren nakijken zou ik zeggen. De timbre van Jim's stem is misschien wat monotoom, maar wat je hier zegt is absolute B.S.

2.) "maar het is hem in Idols wel afgeleerd vals te zingen"

Ik heb hem nauwelijks vals horen zingen hoor. Als je zegt dat dit wel zo is, mag je mij die geluidsfragmenten wel laten horen en dan praten we verder.

"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
  woensdag 14 mei 2003 @ 12:22:49 #22
45291 HARB
I won't run. I won't
pi_10420398
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 12:21 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

ff ten eerste: ik heb de wijsheid niet in pacht. ik respecteer iedere mening, hoe misvormd die ook mag zijn.

je bent wel de eerste die met wat argumenten komt:

1.) Hij zingt slechts op 1 toonhoogte.

Tja, laat je oren nakijken zou ik zeggen. De timbre van Jim's stem is misschien wat monotoom, maar wat je hier zegt is absolute B.S.

2.) "maar het is hem in Idols wel afgeleerd vals te zingen"

Ik heb hem nauwelijks vals horen zingen hoor. Als je zegt dat dit wel zo is, mag je mij die geluidsfragmenten wel laten horen en dan praten we verder.

Ik denk dat dit meer zegt over jou oren dan over de zijne.

[Dit bericht is gewijzigd door HARB op 14-05-2003 12:23]

This time I'll try to make it [br]It won't feel like no big deal[br]because you don't win if you don't fight[br]
pi_10420402
dus volgens jou zou iedereen die verstand van muziek heeft jim en die andere gast goeie muziek vinden, muziektechnies gezien is het idd goed, geen foutjes ofzo, maar het is nix speciaals, ik ben nu al 4 jaar studiotechnicus en met n middagje werk en n willekeurige idioot gepakt van de straat heb ik ook zown nummer . maar tot zo ver de muziek.
n groot gedeelte van de jongeren tegenwoordig maakt zich idd belachelijk tegenwoordig, neem bv. starmaker, t woord zegt het al: "maker" ze laten gewoon op tv zien dat elke boeren-lul een zanger kan worden, en dat t enige dat je nodig hebt goeie marketing is, en dat is niet zo, muziek hoort niet opgedrongen te zijn, ik vind dit egt n grote schande allemaal. ze laten het gewoon zien op tv hoe een ster GEMAAKT word en mensen snappen het nogsteeds niet, talent leer je niet, dat heb je of niet !

[Dit bericht is gewijzigd door Luxxx op 14-05-2003 12:23]

woensdag 14 mei 2003 @ 12:23:28 #24
30231 Trancemaster
*vakantie nodig heeft!
pi_10420412
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 12:09 schreef Misanthroopia het volgende:
Als je dan toch nog over het algemeen zegt dat hij te monotoom klinkt, zou je dat bv. ook over Frank 'The Voice' Sinatra kunnen zeggen. Dat betekent toch nog niet dat hij een slechte zanger is!
Frank Sinatra klinkt niet irritant en zet niet aan tot zinloos geweld...

Pak je tina er nou maar weer bij en ga verder spelen met jezelf op de poster van Jim

The whole thing is based on respect, respect to the music respect to the djs respect to the crowd We have to remain in constant contact but look around yourself No one's style is better than the other no one's style is trueer than the other It's all Music
  woensdag 14 mei 2003 @ 12:24:45 #25
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_10420440
hij is 15.
en hij zuigt big-time.

leuk voor m dat ie iets kan 'uitvoeren' nummers schrijven doet waarschijnlijk iemand die te 'lelijk' is voor het podium.

Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')