misschien kunnen jullie tips geven
mijn smaak zit een beetje in verstrooide wetenschapper en drugs kant
favorite boeken in willekeurige volgorde
zouden jullie mij leestips kunnen geven aan de hand van dit rijtje
quote:Begin gewoon eens bij klassiekers
Op dinsdag 13 mei 2003 21:13 schreef Bosbeetle het volgende:
zouden jullie mij leestips kunnen geven
Eline Vere van Louis Couperus
Zulke boeken...
[Dit bericht is gewijzigd door Troel op 13-05-2003 21:16]
quote:die heb ik eerder gehoord waar gaat hij over
Op dinsdag 13 mei 2003 21:16 schreef MetalMessiah het volgende:
Titels:Zen and de kunst van het motoronderhoud (Zen and the art of motorcycle maintenance)
quote:Ik heb dit boek thuis, wil je het hebben?
Op dinsdag 13 mei 2003 21:23 schreef Bosbeetle het volgende:
die heb ik eerder gehoord waar gaat hij over
quote:is tie zo leuk
Op woensdag 14 mei 2003 07:53 schreef Isabeau het volgende:[..]
Ik heb dit boek thuis, wil je het hebben?
quote:Ik had het boek aangeschaft door de enorm enthousiaste recensie van een goede vriend die ik heel erg hoog acht. En als zo iemand enthousiast is over een boek dan is het meestal ook heel erg goed. Maar ik vond er niets aan. Misschien vind jij het wel een goed boek.
Op woensdag 14 mei 2003 09:15 schreef Bosbeetle het volgende:is tie zo leuk
quote:oh dat vond ik echt een leukboek
Op woensdag 14 mei 2003 17:57 schreef Blokhut het volgende:
Ruimte van Sokolov vond ik een beetje tegen vallen,
quote:John Irwing dat was het
The world according to Garp (ik heb em in het engels gelezen) was wel geinig. Hij is btw van John Irving (dacht ik).
quote:Idd tenminste er is één hele goeie ik ben de schijvers kwijt (twee schrijvers een professionele biografie schrijver (volgens mij tim nogwat) en iemand die jim persoonlijk gekend heeft (danny nogwat)) Maar dat boek heeft zelfs mijn levenstijl doen veranderen
Een biografie van Jim morrison is natuurlijk altijd leuk om te lezen lijkt mij.
quote:Dat is wel vaker zo bij boeken
Op woensdag 14 mei 2003 17:53 schreef Isabeau het volgende:[..]
Ik had het boek aangeschaft door de enorm enthousiaste recensie van een goede vriend die ik heel erg hoog acht. En als zo iemand enthousiast is over een boek dan is het meestal ook heel erg goed. Maar ik vond er niets aan. Misschien vind jij het wel een goed boek.
Slaugherhouse Five van Kurt Vonnegut Junior is ook leuk (in 't Nederlands heet ie Slachthuis 5)
En andere boeken van John Irving
De volgende boeken deden dat bij mij;
Het Parfum (de geschiedenis van een moordernaar) van Patrick Suskind (puntjes op de u)
Speelbal van Stephen Fry
Figuranten van Arnon Grunberg
Fantoompijn van Arnon Grunberg
De Kroongetuige van Maarten ´t Hart
De ontdekking van de Hemel van Harry Mulisch
Mijn tip is: koop of leen eens een paar verhalenbundels.
Ik vind ze vaak erg leuk. Je krijgt een beeld van de schrijfstijl van verschillende schrijvers. Als een bepaalde schrijver je bevalt, kan je er altijd nog een roman van opzoeken. Bovendien zijn deze boeken regelmatig goedkoop tweedehands of als ramsji te vinden.
edit: Vlak voor de zomer (nu dus) komen er een altijd een aantal verhalenbundels uit. Hmm, de titels zijn: 'Inpakken en wegwezen' en 'Mooi meegenomen'.
quote:Charles Bukowski
Op dinsdag 13 mei 2003 21:13 schreef Bosbeetle het volgende:mijn smaak zit een beetje in verstrooide wetenschapper en drugs kant
Enjoy!
Geweldig boek over een Duitse kampcommandant, helemaal achterstevoren verteld.
Gaat over een nietsnut, type 12 ambachten 13 ongelukken, die tijdens zijn reizen door Amerika betrokken raakt bij een revolutionair wetenschappelijk experiment.
Een heel bijzonder boek, zijn tijd ver vooruit. Een beetje 'n kruising tussen roadmovie (nou ja, roadbook dus...) en SF, twee genres die in het Nederland van de jaren '50 absoluut nog onbekend waren. En o ja, 't is nog officiële literatuur ook. Leest lekker weg en is niet al te dik.
Hier is alvast een verslag:
http://home.iae.nl/users/termaten/netscape/denderm.htm
En voor de overige info moet je maar even zoeken op Google.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |